اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بازار 20 اسفند تمام شد


دوستان این روز ها خیلی ها دیگر رمق دیدن بازار را ندارند و بورس جدیدا تبدیل شده به یک سریال تکراری بی محتوا.هر روز یک خبر و خبر اگرخوب باشد به زور بتواند شاخص را ۵۰۰ واحد بالا بکشد که آن هم دوام چندانی ندارد.همه ی این ها علائم ورود به منطقه ی خطرناک برای این دماسنج است اما از آن جایی که بازار ما حافظه ی خوبی ندارد نمی توان از آن کاملا چشم پوشی کرد و هر لحظه و هر مناسبتی می تواند ابستن اتفاقی نو باشد.لذا توصیه می کنم بخش زیادی را نقد باشید و مانند پلنگی که در میان بوته ها در کمین آهوان است شما هم مترصد علائم بازگشتی باشید که البته اعلام خواهم کرد.

در مجموع اوضاع آنقدر قهر آمیز شده که ورود اشتون به ایران هم نتوانست این سراشیبی را تعدیل کند.یادمان نرفته که زمانی که اولین توافق ایجاد شد چه گره هایی که بر صفوف تقاضا شکل گرفته بود اما در جال حاضر همه ی عوامل دست به دست هم دادند تا هر چه خبر خوب هست کمرنگ و بی توان باشد.یکمی هم از انصاف نگذریم می توانیم اشاره ای به بازدهی خوب بورس در ۹ ماهه داشته باشیم که اصلاح ۳ ماهه را می طلبد. از آن طرف هم در پایان سال و رونق سایر بازار ها در سایه ی فروکش التهابات سیاسی و چراغ سبز های مراودات بین المللی بی تاثیر نیست.بازار مسکن با همان خبر تکراری اعطای وام و اعتبارات و بازار خودرو با خبر تسهیل واردات قطعات و بازار ارز با رشد تقاضا و ملزومات و در نهایت بازار طلا با توجه به افزایش اونس جهانی در سایه ی وقایع اوکراین و زد و بند های جهانی و بالاخره به بهانه ی سایر مناسبات می تواند به راحتی حواسمان را از بورس و متعلقات پرت کند.

در این چنین وضعیتی آرامش  و تفکر عمیق و تعمق وسیع برای انتخاب بهترین شکل تصمیم گیری مثمر ثمر واقع شود.عزیزان از هیچ بازاری غافل نشوید و بالاخص بازار سرمایه را رها نکنید چرا که می توانید با کمی افت توقعات سال بعدی پولهایتان را ۱٫۵ برابر کنید…

 اما در خصوص شاخص باید عرض کنم با تفاسیر موجود اگر زیر ۷۷ تثبیت شود به سمت ۷۳-۷۴ رهسپار خواهیم شد.

مطابق شکل زیر شکست روند ۳۷۰ روزه می تواند شاخص را تضعیف کند.

شاخص

مهمترین اخبار را به اطلاع تون می رسانم:

پترول : این نماد را باید زیر نظر گرفت دیروز ۱۰۰ میلیون سهم شپدیس را از بازرگانی پتروشیمی خریداری نمود.

پترول امسال توانایی تعدیل ۲۰ تا۲۵ تومان سود را خواهد داشت.بهترین منطقه برای بازگشت سهم می تواند ۱۶۰ تا ۱۸۰ باشد و آخرین حمایت و محکمترین آن ۱۴۰ خواهد بود.

 وخارزم : ارزش خالص دارایی نماد با احتساب سرمایه جدید بالغ بر ۲۰۰ تومان به ازای هرسهم می باشد.

غپاک: سود سال ۹۳ را با افزایش ۶۸ درصدی ۳۷۱ ریال اعلام نمود افزایش مقداری تولید و فروش عامل تعدیل اعلام شده است . سود عملیاتی غپاک نیز با افزایش ۳۹ درصدی ۱۵۸۴ ریال برآورد شده است.


ارزش معاملات فولاد در بورس کالا دیروز به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید بر این اساس فولاد از اول دی ماه مجموعا ۱۶۴۰۹ میلیارد تومان فروش داشته است این در حالی است که فروش فولاد در سه ماهه سوم بالغ بر ۲۱۸۶۰ میلیارد تومان در بورس کالا تخمین زده می شود.
این نماد با فرض تقسیم سود ۶۰ تومانی در مجمع و سود برآوری ۷۲۵ ریالی سال ۹۳ از پی به ای ۴٫۶ برخوردار خواهد بود.
در حال حاضر محدوده ۳۹۰ محدوده حائز اهمیتی می باشد که افت به زیر این حمایت ، هدف بعدی را تا ۳۶۰ تومان پایین خواهد کشید.

در این گروه فولاد آلیاژی یزد اقدام به ارائه بودجه سال ۹۳ نمود که بر این اساس سود خود را با کاهش ۶۱ درصدی ۶۸۶ ریال اعلام کرد،این در حالی است که سود فولادی آلیاژی یزد از محل افزایش درآمد های غیر عملیاتی(حاصل از سرمایه گذاری و فروش دارایی) به مرز ۱۷۶ تومان رسیده بود که این موارد در سال ۹۳ تکرار پذیر نبوده است.


وضعیت بازار جهانی: هر تن مس به ۶۷۰۷ دلار، هر تن آلومینیم به ۱۷۲۹ دلار، هر تن روی به ۲۰۶۴ دلار و هر تن سرب به ۲۰۵۰ دلار رسید.
در گروه پتروشیمی نیز اوره با کاهش ۷ دلاری به ۴۰۰ و متانول نیز با افت ۱۵ دلاری به ۴۵۰ دلار رسیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.