اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 21 اسفند


بانک صادرات ایران در نظر دارد ١٠٠ درصد مجموعه دارایی خود در نیروگاه منتظر قائم را بصورت نقد/ نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی واگذار نماید.



کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ تعداد 10،000،000 سهم شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز در نماد "اعتلا1" رأس ساعت 11:40 به قیمت کشف شده (قیمت 3800 ریال) با سهمیه در نظر گرفته شده برای هر یک از معامله گران بر خط (آنلاین) حداکثر 400 سهم صرفاً جهت خرید توسط معامله گران بر خط (آنلاین)، بازگشایی خواهد شد. مدیریت بازار فرابورس ایران


اعتلا در حال قیمت خوردن


بررسی معاملات روز گذشته نشان می دهد71 درصد از ارزش معاملات در اختیار حقوقی ها بود و 78 درصد خریدها و 64 درصد فروش های روز گذشته توسط این گروه انجام شد.

سرمایه گذاران حقوقی با رفع محدودیت ها بر فعالیت شان افزوده خواهد شد و انتظار می رود بازار متعادل تری داشته باشیم هرچند ممکن است در ابتدا بنظر برسد فشار فروش افزایش یافته است. شنیده می شود برداشته شدن محدودیت های فروش در دستور کار قرار گرفته است.

روز گذشته سرمایه گذاران حقوقی سهام شرکت های تاپیکو، شاراک، شخارک، کهمدا، وبملت، وپاسار، ونوین،وپارس،وسینا، اخابر، وغدیر، وصنعت، پارسیان، فارس، فملی، کگل، کچاد، دپارس،دتماد،داکسیر،دلقما، شبریز، ونفت، خگستر،وپخش، کفرا،وسپه، حکشتی،همراه، وامید،فخوز، تراکتور، سیمان اصفهان، فاراک، فایرا، کارخانجات شهید قندی، کخاک، وبوعلی،سهرمز،کطبس، پمپ سازی،وتوسم،  وصندوق، سیمان بهبهان، پارس مینو، قثابت، توسعه صنعتی ایران، ثاژن، سپنتا، وبشهر، جام دارو، تولیدی مهرام، کاشی سینا، غاذر را خریداری کردند.


شایان ذکر است بررسی معاملات در روزهای گذشته نشان می دهد حقوقی ها بیشتر در صنایع بانک، پتروشیمی، سنگ آهن و مخابرات خریدار هستند.




کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ تعداد 3،526،200 سهم شرکت کی بی سی در نماد "کی بی سی1" رأس ساعت 11:15 به قیمت کشف شده (قیمت 12000 ریال) با سهمیه در نظر گرفته شده برای هر یک از معامله گران بر خط (آنلاین) حداکثر200 سهم صرفاً جهت خرید توسط معامله گران بر خط (آنلاین)، بازگشایی خواهد شد. مدیریت بازار فرابورس ایران


کی بی سی در حال قیمت خوردن


از ورود به سهم هایی که دارای پی به ای بالا هستند به شدت پرهیز کنید.


توریل صف خرید شد.


خساپا از صف فروش به صف خرید رسید.


ایران خودرو فردا بی سر و صدا مجمع فوق العاده افزایش سرمایه برگزار میکنه


به نقل از روابط عمومی بورس تهران، دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به مقطعی بودن ضوابط جدید و پدیدار شدن نشانه هایی از متعادل شدن بازار با هماهنگی انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، ضوابط معاملاتی اجرا شده مورخ 92.11.26 از روز شنبه مورخ92.12.24 لغو شده و کلیه شرایط معاملاتی به قبل از اجرای این مقررات بر می گردد.


صف خرید وبملت به ۱ میلیون سهم رسید.


بانک دی به قیمت های حداکثری رسید.


امروز شاهد یک کندل عجیب و غریب 40 درصدی در فولای بودیم.
فولای امروز بهشت نوسانگیرا بود.


پتایر در یک چشم به هم زدن از صف فروش صف خرید شد.


56 درصد خرید حقوقی در ثشاهد.


گروه بیمه زودتر از کل بازار در حال تغییر رنگ.


خبر فوری: محدودیت فروش سهام از روز شنبه لغو می شود.


البرز داره به حمایت 1230 واکنش نشون می ده.


شبندر به مرز ۱۴۰۰ تومان رسیده است باید دید آیا در این محدوده حمایت خواهد شد.

 

قشرین صف خرید دارد


شبریز با شکستن حمایت ۲۳۰۰ تومان در حال تکمیل الگوی ریزشی سر و شانه سقف می باشد.


تحلیل مداران را اینجا ببینید. پس از شکسته شدن روند صعودی در این نماد سهم همچنان با افت قیمت همراه است. حمایت پیش روی سهم در محدوده ۲۵۰ توئمان واقع شده است که باید دید مورد حمایت واقع می شود یا خیر. شاخص مقاومت نسبی نیز موید چنین افتی بوده است.


شاهد افزایش قیمت در نماد بمپنا هستیم.


در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها (حسابرسی شده) ارائه می گردد:



مفاخر با صف فروش همراه شده است. اصلاح بیشتر در این نماد محتمل می باشد. با توجه به رشد اخیر، ورود به این سهم پرریسک ارزیابی می شود.


وبملت همچنان مثبت معامله می شود. سهم به هدف اولیه تعیین شده در محدوده ۲۵۰ تومان نزدیک و نزدیک تر می شود.


شرکتهایی که در تاریخ 92/12/22 به مجمع می روند

نام شرکت

نوع مجمع

سال مالی

تاریخ و ساعت برگزاری

قند لرستان

دعوت‌ به مجمع ‌عاد‍ی ‌بطور فوق ‌العاده

1393/04/31

1392/12/22 10:00

آدرس: تهران - خیابان آفریقا - خیابان فرزان غربی - پلاک 24 - طبقه اول

سر. صنعت و معدن

دعوت به مجمع عمومی عاد‍ی سالیانه

1392/09/30

1392/12/22 08:30

آدرس: اتوبان شهید همت غرب بین تقاطع شیخ فضل اله نوری و چمران سالن همایشهای رازی


تیپیکو در قیمت ۶۶۰ تومان در حال معامله شدن است.


آ س پ که روز گذشته با صف خرید سنگین همراه بود، هم اکنون در آستانه صف فروش قرار دارد، از شکننده بودن صف های خرید بارها صحبت به میان آورده ایم. با توجه به جو گروه، در شرایط کنونی کاهش قیمت سهم دور از انتظار نیست.

توریل با خرید 61 درصدی حقوقی مثبت معامله می شود.

فروش 2.6 میلیونی دیروز حقوقی بعد از ساعت 12 و خریده شدن همه آن در مثبت جالب توجه بود و گمان کد به کد شدن سهام توسط حقوقی می رود.



بمپنا به ۴ درصد منفی رسید


حمایت خساپا در ۱۶۰ تومان از دست رفت و سهم همچنان در روند اصلاحی به سر می برد.


با بررسی نمودار سهم کهمدا، روند کوتاه مدت سهم نزولی و میان مدت و طولانی

مدت سهم صعودی ارزیابی می شود. به وضوح مشاهده میکنید که سهم پس از

رسیده به حمایت 900 تومان در 38درصد فیبوی معکوس تشکیل الگوی دوقلوی کف

کوچکی را داده است.اما در حال حاضر مهمترین مقاومت پیش روی سهم 1070

تومان در 23درصد فیبوی معکوس میباشد. در صورت عبور سهم از این مقاومت

اولین هدف سهم 1340 تومان میباشد.


گروه خودرویی یکپارچه با فشار فروش همراه هستند.


سقوط آزاد بسیاری از نمادها در گروه ساختمانی باور نکردنی است. متاسفانه کف های قیمتی در این گروه یکی پس از دیگری در حال شکستن هستند


شرکت ایران خودرو دیزل در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 1,600,000 میلیون ریال به 4,989,059 میلیون ریال ( معادل 211.82 درصد ) افزایش دهد . لازم به ذکر است تمام این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها عنوان شده است .


دقت داشته باشید که شتران در محدوده ۹۰ الی ۹۲ هزارتومان با مقاومت بسیار محکمی روبرو می باشد و ورود در این قیمت ها مناسب نمی باشد.


گروه ساختمانی روز گذشته حمایت خود را شکست، بنابراین ورود به این گروه در شرایط فعلی با ریسک نسبتا بالایی همراه است. مناسب است صرفا نظاره گر باشید.


تحلیل تکنیکال شاخص کل

طی دو ماه گذشته بازار بورس تهران روند ریزشی به خود گرفته و سطوح حمایتی شاخص یکی پس از دیگری در حال شکسته شدن است. شاخص کل امروز مهم ترین حمایت خود یعنی خط روند صعودی بلند مدت خود را شکست. باید این واقعیت را بپذیریم که دیگر نمی توان این ریزش را اصلاح بازار نامید در واقع می توان از آن به نوعی تحت عنوان تغییر روند یاد کرد.

با شکسته شدن سطح حمایتی ۷۷ هزار واحد ریزش بیشتر شاخص دور از انتظار نمی باشد.

 

حمایت های پیش روی شاخص

از دیدگاه سطوح حمایتی فیبوناچی، حمایت بعدی شاخص در محدوده ۷۳ الی ۷۴ هزار واحدی قرار دارد. بنابراین شایسته است از خرید های هیجانی و به دید نوسانگیری در شرایط فعلی و نزولی بازار دوری کنید و در صورتی که قصد خرید سهام دارید شایسته است کمی صبور باشید و در صورت ورود به قصد شرکت در مجامع تقسیم سود در خرداد ماه  و از نمادهایی با نسبت پی به ای بسیار پایین که سود بالایی تقسیم می کنند، خرید کنید.

اگر دیدگاه کوتاه مدتی دارید ورود در شرایط فعلی پرریسک تلقی می شود. از طرفی حرکت دسته جمعی سهم های بازار ممکن است بسیاری از سهم های ارزشمند را با خود پایین ببرد.

دقت داشته باشید که فرصت های خرید در بازار بورس هرگز به اتمام نمی رسند، بنابراین عجله در خرید ممکن است  آسیب سنگینی به شما وارد کند. نخریدن یک سهم آسیبی به شما وارد نمی کند ولی یک خرید اشتباه ممکن است سرمایه شما را به باد دهد.

امیدواریم مسئولین و متولیان سازمان بورس هر چه سریعتر اقدامات لازم را در راستای حمایت از بازار سرمایه انجام دهند تا بازار از چنین حالت باتلاقی خارج شود.

 


در بازار های جهانی، قیمت مس سقوط شدیدی داشته و به ۶۷۲۰ دلار رسیده است. این موضوع فشار بر سهم فملی را می افزاید، ظاهرا بازارهای جهانی نیز با بازار بورس تهران همراه شده اند و محرک های ریزش بورس تهران را تقویت می کنند.



روز شنبه نیز عرضه اولیه شرکت صنایع غذایی مینو شرق را در پیش خواهیم داشت.


امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که قرار است 10 درصد از سهام کی بی سی و اعتلای البرز در بازار دوم فرابورس عرضه شود. احتمالا امروز هم فشار عرضه در بازار زیاد باشد و بازاری منفی را خواهیم داشت اما قیمت برخی سهام واقعا به نقاط باورنکردنی و جذاب رسیده است و ممکن است برخی حقوقی ها از کنار آن به راحتی نگذرند. بخصوص آنکه شنیده می شود قرار است محدودیت های فروش برداشته شود. برداشته شدن محدودیت های فروش می تواند حقوقی ها را در بازار فعال تر کند و حجم خرید ها را افزایش دهد.


در بازارهای جهانی همچنان شاهد کاهش قیمت مس و نوسان روی و سرب هستیم. مس به 6492 دلار رسید و روی 2034 دلار و سرب 2023 دلار نوسان می کند.اما طلا با رشد همراه شد و به سطح 1359 دلار رسید. همچنان برخی تحلیلگران تکنیکی معتقدند طلا در بالای 1364 دلار، سیگنال خرید دارد.


در حوزه اخبار سیاسی، مهمترین خبر، اظهارات رهبر کشور در جمع فعالان اقتصادی در خصوص محور های اقتصاد مقاومتی بود . ایشان گفتند:امسال حماسه سیاسی بوجود آمد ولی متاسفانه حماسه اقتصادی به تاخیر افتاد و ابلاغ سیاستهای مقاومتی باید سرآغازی برای حماسه اقتصادی درسال 93 باشد.


در حوزه اقتصاد نرخ سود بانک های خصوصی آهسته در حال افزایش است و بانک ها در جذب سپرده با یکدیگر رقابت می کنند.


هدفمندی یارانه ها نیز آهسته در حال اجراستفقط نرخ بنزین و گازوییل نهایی نشده است.


در بازار سهام  در گروه رایانه، فن اوا 672 ریال سود برای سال 92 محقق کرد و 140 ریال سود نقدی در مجمع تقسیم کرد. در این گروه  افرانت نیز پیش بینی سود سال مالی 93 را با 18 درصد رشد مبلغ 762 ریال اعلام کرده است.

 رانفور به قیمت های جذابی رسیده است و بنظر می رسد در سال آینده گروه رایانه یکی از گروه های کم ریسک و پر بازده باشد.


در گروه انبوه سازی، شاهد عرضه برخی حقوقی ها در نمادهای ساختمانی هستیم . این گروه ریسک بالایی داشته اما نسبت قیمت بر درامد پایین آن ها عاملی برای جذب توجه به گروه در اینده خواهد شد .

 

 در گروه مخابرات، همراه در قیمت کمتر از 5900 تومان برای خرید خوب است اما حمایت خوبی از سهم در این قیمت ها می شود.

در گروه بانک، هرچند عرضه ها زیاد است اما یکی از کم ریسک ترین گروه های بازار هستند. وبصادر در محدوده 100 تومان ریسک چندانی ندارد. فقط باید در بانکی ها صبور باشید. وبملت ، وپاسار هم از نمادهای خوب و پر پتانسیل هستند.

 

 در گروه دارویی، تاکید شده که از واردات بی رویه دارو خود داری شود . این خبر خوبی برای گروه داروست که همواره از رقابت با نمایندگی های خارجی واهمه داشت. گزارش های دارویی نیز خوب بوده است.


 دابورپیش بینی سود سال مالی 93 را با 28 درصد رشد نسبت به سال جاری، مبلغ 3357 ریال اعلام کرده است. دجابر هم 12 درصد پیش بینی سود سال مالی 93 را نسبت به سال جاری افزایش داده و مبلغ 1645 ریال حسابرسی شده اعلام کرده است.


دشیمی در گزارش حسابرسی شده 1179 ریال سود پیش بینی کرده که 8 درصد رشد دارد. دلقما هم پیش بینی سود سال مالی 93 را با 5 درصد رشد نسبت به سال جاری مبلغ 521 ریال اعلام کرده است.


در این گروه امروز دو سهم کی بی سی و اعتلای البرز عرضه می شود. 99 درصد اعتلای البرز متعلق به والبر است و دارای پرتفوی بورسی متمرکز بر دارویی هاست . کی بی سی هم در زمینه تولید واکسن فعالیت می کند و احتمالا در محدوده قیمتی 1200 تومان عرضه شود.

 

در گروه پتروشیمی ، شیران امروز برای مجمع متوقف می شود. گفته شده 400 تومان سود نقدی دارد.


تاپیکو دیروز معامله بلوکی را به قیمت 695 تومان تجربه کرد. این سهم کم ریسک و برای بلند مدت مناسب است.


کرمانشا هم در گزارش حسابرسی شده پیش بینی سود سال مالی 93 را مبلغ 1693 ریال اعلام کرد. فارس هم سهم خوبی برای بلند مدت است. فارس 60 درصد از پتروشیمی پارس را در اختیار دارد که سودش نسبت به سال جاری 242 درصد رشد داشته است. شنیده می شود در مجمع غدیر در خصوص 40 درصد دیگر پتروشیمی پارس صحبت خواهد شد. این سهم بطور مشترک توسط پارسان و غدیر خریداری شده است. پیش بینی سود هر سهم پتروشیمی پارس 141 تومان است.پارسان هم با توجه به افزایش سرمایه پیش رو گزینه خوبی است . این سهم را تا زمان مناسب برای خرید در نظر داشته باشید. برخی نمادهای گروه پتروشیمی از شرایط خوبی برای سال آینده برخوردارند.


در گروه شیمیایی شدوص پیش بینی سود هر سهم را 312 ریال اعلام کرده که نسبت به سال جاری 50 درصد کاهش دارد.

 

 در گروه پالایش، افزایش سرمایه 660 درصدی شتران تایید شد.این گروه ریزش قابل توجهی داشتند.

 

در گروه خودرو، خموتور پیش بینی سود سال مالی 93 را با 99 درصد افزایش اعلام کرده است. خکمک هم با 68 درصد رشد مبلغ 42 ریال سود برای سال 93 پیش بینی کرده است.


گروه خودرو احتمالا برای سال آینده افزایش نرخ ندارند اما سایپا در صدد تولید محصولات جدید است که می تواند فروش شرکت را افزایش دهد. از طرف دیگر رفع تحریم ها امید به کاهش بهای تمام شده گروه را افزایش داده است.


در گروه خودرو ، ورنا که از شرایط بنیادی روبه رشدی برخوردار است و زیان را به سود تبدیل کرده در قیمت های نازلی در حال معامله است.


در گروه فولادی، فروش محصولات فولادی در بورس کالا با استقبال همراه بوده و انتظار می رود این گروه در تحقق سود پیش بینی شده مشکلی نداشته باشند و حتی پتانسیل رشد  بیشتر آن را برای سال بعد داشته باشند. زیرا رشد اقتصادی در سال آینده قرار است بهتر شود و ساخت و ساز افزایش یابد.



هدف "آ س پ" در صورت تثبیت بالاتر از 525 بین 575 تا 600 است.


محدوده حمایت و مقاومت چند سهم بیمه ای


نام سهم

محدوده حمایتی 1

محدوده حمایتی 2

محدوده مقاومتی

دانا

140 ت

115 ت

175 ت

آسیا

136 ت

129 ت

160 ت

البرز

122 ت

111 ت

136 ت

ملت

206 ت

195 ت

250 ت

پارسیان

270 ت

255 ت

285 ت

بساما

220 ت

206 ت

265 ت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.