اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

تحلیل جامع تکنیکال پتروشیمی شیراز


پتروشیمی شیراز طی دو سال گذشته در یک کانال صعودی در حال حرکت بوده است و قیمت خود را از محدوده ۳۰۰ تومان تا ۱۳۵۵ تومان افزایش داده است. اگر به تصویر زیر به دقت نگاه کنید متوجه می شوید که شیراز پس از برخورد به سقف کانال در قیمت ۱۳۵۵ تومان موفق به شکستن آن نشد و با شروع بحران بازار روند ریزشی  خود را آغاز کرد.

اگر به تصویر نگاه کنید، متوجه می شوید که کف این کانال بارها مانع از ریزش بیشتر سهم شده است. اما اینبار کف کانال نتوانست مانع از ریزش بیشتر سهم شود و با شکسته شدن قیمت ۱۱۳۱ تومان کف کانال ۲ ساله این سهم شکست. شکسته شدن این کانال زمینه ریزش بیشتر سهم را فراهم کرد (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

 

 

تشکیل الگوی نزولی در سهم

همانگونه که در تصویر زیر به وضوح مشاهده می شود، الگوی نزولی سر و شانه سقف که یک الگوی نزولی  می باشد در سهم شکل گرفت و باعث شروع روند ریزشی سهم شد. (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

.

پتروشیمی شیراز از نگاه امواج الیوت

با نگاهی به موج های صعودی سهم متوجه می شویم که شیراز ۵ موج صعودی قدرتمند را طی دو سال گذشته به اتمام رسانده و هم اکنون وارد امواج اصلاحی شده است.

سهم هم اکنون در موج اصلاحی C قرار دارد. (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

 

 

سطوح حمایتی شیراز از دیدگاه فیبوناچی

از دیدگاه سطوح حمایتی فیبوناچی، اولین حمایت سهم در محدوده ۹۸۰ تومان قرار دارد، در صورتی که این حمایت نتواند مانع از ریزش بیشتر سهم شود، حمایت بعدی سهم در محدوده ۹۰۰ تومان قرار دارد. محدوده حمایتی ۹۰۰ تومان بر روی محدوده اصلاحی ۶۱٫۸ قرار گرفته که به عنوان یک حمایت بسیار محکم تلقی می شود. (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

 

 

سطوح حمایتی شیراز از دیدگاه هارمونیک

از دیدگاه هارمونیک شیراز در حال تشکیل الگوی هارمونیک AB=CD می باشد. این الگو در محدوده ۹۱۳ الی ۹۲۰ تومان تکمیل می شود که به عنوان یک باند حمایتی برای سهم عمل می کند. (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

 

نتیجه گیری: در صورتی که سهم در محدوه ۹۸۰ حمایت شود، اولین مقاومت محکم سهم در محدوه ۱۰۶۰ تومان قرار دارد. در صورتی که حمایت ۹۸۰ بشکند ممکن است تا محدوده ۹۰۰ الی ۹۲۰ ریزش کند. در صورتی که  سهم به محدوده ۹۰۰ الی ۹۲۰ تومان برسد گزینه نسبتا کم ریسکی برای خرید تلقی می شود. دقت داشته باشید که در صورتی که حمایت ۹۸۰ بشکند در مسیر بازگشت به عنوان مقاومت برای سهم عمل می کند.

 

دقت داشته باشید که در این تحلیل به هیچ عنوان توصیه ای به فروش سهم و تلاش برای خرید در قیمت های پایین تر نشده است. بنابراین اشتباه برداشت نکنید. در صورتیکه به محدوده ۹۰۰ الی ۹۲۰ رسید ورود نسبتا کم ریسک می باشد.

 

در صورت شکسته شدن حمایت ۹۰۰ تومان حمایت بعدی سهم در محدوده ۸۵۰ می باشد. (احتمال این گزینه ضعیف به نظر می رسد).

در صورتیکه سهم پایین تر از ۸۴۵ تومان معامله شود کل این تحلیل فاقد اعتبار خواهد بود.

 

این سهم از شرایط بنیادی خوبی برخوردار است و دارای یک طرح توسعه عظیم می باشد.