اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 25 اسفند


شاهد کد به کد کردن سهام بین حقوقی ها در نمادهای وبملت، و فولاد هستیم.


معامله بلوکی در نماد شبندر در محدوده 1414 تومن هر چند قیمت پایانی را در همین حدود تثبیت کرد اما نماد همراه با سایر شرکتهای پالایشگاهی (تبریز، لاوان و تهران) همجنان در قیمتهای منفی معامله می شوند. نماد شراز نیز در آستانه بازگشایی قرار دارد.


چکارن فقط حجم مبنا عرضه کرد.


شاخص کل هم اکنون به محدوده ۷۷,۸۱۸ واحدی رسیده است. بازگشت شاخص به کانال ۷۷ هزار از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. در صورتیکه طی روزهای آتی روند مثبت بازار تداوم داشته باشد، مقاومت های شاخص در محدوده ۷۹۰۰۰ و در صورت عبور ۸۱۲۰۰ واحد می باشد. مقاومت ۸۱۲۰۰ مقاومتی بسیار سرسخت در مسیر شاخص می باشد. در واقع در صورتی که شاخص بتواند به این مقاومت غلبه کند می تواند وارد کانال صعودی شود، در غیر اینصورت اصلاح بازار دور از ذهن نمی باشد.


طبق آخرین خبرها 40 درصد از سهام پتروشیمی پارس با قیمت 5200 میلیارد تومان به طور کامل از ساتا به پارسان منتقل شده است و مبالغی نیز بابت این انتقال بین مجموعه ساتا و پارسان رد و بدل شده است.گفته می شود تا چهارشنبه این خبر به طور رسمی اعلام می شود. در صورت این انتقال با توجه به مواردی که امروز در مجمع غدیر عنوان شد غدیر می تواند سود هر سهم خود را به میزان 40 تومان افزایش دهد . از دیگر نکات مهم عنوان شده در مجمع امروز غدیر افزایش سرمایه 100 درصدی است که قرار است در سال آتی انجام شود .


شنفت بالاخره عرضه شد.


کرماشا در قیمت ۸۹۹ تومان با صف خرید همراه شده است.


60 میلیون سهم شبندر بین حقوقی ها  در قیمت ۱۴۱۴ تومان کد به کد شد.


در گروه نفتی شاهد افزایش فشار فروش هستیم. شتران صف فروش شد. شبندر در محدوده ۱۳۸۰ تومان در حال معامله شدن است.


بانک مشهور بی ان پی پاریباس فرانسه در گزارشی اعلام کرد که با توجه تیره بودن چشم انداز قیمتی مس در سال جاری، سایر فلزات اساسی از جمله سرب، قلع و روی میتوانند گزینه های بسیار بهتری برای سرمایه گذاری به حساب آیند.


سبزی شاخص به بیش از ۵۰۰ واحد رسید.


هر چند "خگستر" اصلاح خوبی کرده و در منطقه اشباع از فروش قرار دارد، اما تا زمانیکه مقاومت در 420 و سپس 465 را نشکند نمیتوان به پایان اصلاح فعلی خوشبین بود فعلا احتمال یک موج صعودی کوچک بین 400 تا 425 وجود دارد اما برای خرید با ریسک کمتر صبر کنید تا مقاومت دوم را بشکند یا اصلاح را کامل کند.


روند نزولی در فملی همچنان ادامه دارد


گروه پالایشی منفی ترین گروه بازار است. تمامی نمادهای علی رغم جو مثبت در بازار در محدوده منفی معامله می شوند.


احتمال عرضه اولیه یک شرکت فولاد تا پایان سال در فرابورس

مدیر مالی یک شرکت فولادی گفت: قصد داریم تا پایان سال، ۵ درصد شرکت برای اولین بار عرضه شود، بنابراین اطلاعات لازم را به بورس ارسال کرده‌ایم؛ همچنین اگر فرابورس مجوز عرضه ندهد برای فروردین‌ماه سال آتی، عرضه قطعا انجام خواهد شد


حفاری شمال علی رغم کاهش ۱۱ درصدی قیمت در گره معاملاتی، با صف فروش ۱۶ میلیونی همراه شده است.


چیزهای خوب سراغ کسی می آیند که صبر می کند اما چیزهای بهتر سراغ کسی می آیند که تلاش می کند.


حجم معاملات وبصادر به ۱۲۴ میلیون سهم رسید.


وبملت به محدوده مثبت بازگشت. سهم درگیر مقاومت ۲۵۰ تومان است که به احتمال زیاد از این محدوده عبور خواهد کرد.


وبصادر و صف خرید سنگین


شبندر به زیر ۱۴۰۰ تومان افت کرد. تمامی نمادهای گروه پالایشی منفی هستند.


صف خرید پارسان توسط حقوقی ها عرضه شد.



در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها (حسابرسی شده) ارائه می گردد         :




قیمت حامل های انرژی 70% گران می شود.(کلیک نمایید)


صف خرید توریل به نیم میلیون رسید.6500 را رد کند صف خریدش سنگینتر می شود.


خراسان باردیگر به بالای ۱۰۰۰ تومان رسید.


وتوکا با صف خرید روبروست.


حفاری شمال و دجابر بعد از چندین روز صف خرید به گره معاملاتی رسیدند


گروه پالایشی با جوی منفی همراه است. عدم تصویب افزایش سرمایه شپنا باعث منفی شدن جو این گروه شده است. شتران نیز افزایش سرمایه ای در برنامه دارد.


در نماد تکنو، علی رغم کاهش سنگین قیمت، حقوقی ها شدیدا فروشنده هستند.


حفاری 16 میلیون صف فروش


صف خرید سنگینی در نماد غمینو ثبت شده است. سهم چند روزی با صف خرید همراه خواهد بود. اولین سطحی که احتمال متعادل شدن سهم درآن وجود دارد محدوده ۵۰۰ تومان می باشد.


در نمادهای خودرویی شاهد افزایش تقاضا هستیم، مناسب است در این گروه با احتیاط حرکت کرد


ثفارس روی مقاومت 3800 صف خرید نیم میلیونی بست.


در گروه ساختمانی شاهد رشد دسته جمعی نمادهای این گروه هستیم.


وبصادر از مرز ۱۱۰ تومان عبور کرد، خبرهای خوبی در این نماد به گوش می رسد.


در گروه بانکی، نماد بانک دی با استقبال مواجه شده است


پس از آنکه دیروز حجم معاملاتی سنگینی در چکارن اتفاق افتاد امروز شاهد صف خرید 200 هزار تایی در این سهم هستیم.


بازی بسیار بدی در سهم مداران برای جمع آوری حق تقدم های این سهم شروع شده است. سهامداران سهم از این رویه بسیار آزرده خاطر شده اند.


در گروه نفتی شتران با افزایش تقاضا مواجه شده است.


شنیده شده وبشهر، شرکت صا فولا را فروخته است و از این بابت با تعدیل عایدی مثبت روبرو می شود. این شایعه همچنان از سوی مدیران این شرکت تایید نشده است. وبشهر با صف خرید ۳۲ میلیونی همراه شده است


با توجه به ارائه گزارش های مالی سال ۹۲ و ۹۳ توسط مپنا، انتظار می رود این شرکت طی هفته جاری بازگشایی شود. مپنا سود سال ۹۲ خود را با ۷ درصد افزایش به بازار اعلام کرده است


نگرانی تجار از تنش‌های غرب و مسکو بر سر کریمه سبب شد قیمت نفت 1.18 دلار افزایش یابد و به 108.57 دلار در هر بشکه برسد.


بانک دی در محدوده ۲۰۰ تومان قیمت گذاری می شود


بانک سرمایه با مقاومت در 274 تومان روبروست در صورت عبور از این مقاومت هدف بعد 290 تومان خواهد بود حمایت مهم سهم در 245 و 236 تومان است.


وبصادر تقریبا مدت چهار ماه است که داخلی یک کانال نزولی محصور شده و تا زمانیکه سقف کانال و مقاومت مهم آن در 112 تومان شکسته نشود همچنان احتمال کاهش مجدد تا کف کانال وجود دارد.

در مقطع زمانی فعلی سهم در حدود 108 تومان با سقف کانال برخورد می کند روز گذشته نفوذی به بالاتر از این مقاومت داشت اما هنوز تثبیت نشده اگر نتواند عبور کند و در برگشت حمایت خوبی را که در 102 تومان تشکیل شده بشکند انتظار داریم آخرین اصلاح را تا کف کانال انجام دهد که بسته به شیب کاهش قیمت در حدود 94 تا 90 تومان با کف کانال برخورد خواهد کرد.اما در صورت عبور و تثبیت می توان به پایان اصلاح خوشبین بود در اینصورت در میان مدت انتظار داریم بین 137 تا 145 تومان رشد کند .

مقاومتهی مهم بعدی 120 و 129 تومان می باشند.

اگر جز کسانی هستید که به تازگی قصد این خرید این سهم را دارید بهتر است منتظر تثبیت بالاتر از 108 و حتی 112 تومان بمانید و در اینصورت در پول بک با حد ضرر 102 تومان خرید کنید.اما اگر عبور نکرد و حمایت در 102 شکسته شد بین 94 تا 90 تومان آماده خرید باشید یا بصورت پله ای خرید کنید و حد ضرر را هم شکست کف کانال قرار دهید.



پالایشگاه نفت بندر عباس روز گذشته اعلام کرد که قادر به ارائه گزارش ۹ ماهه نمی باشد. اختلاف اصلی شبندر و شرکت پخش و پالایش بر سر نرخ نفت خام سنگین می باشد. در این گزارش آمده است:

 

90 درصد نفت خام مصرفی پالایشگاه بندر عباس نفت خام سنگینی می باشد که اصولا قیمت آن در عرف تجارت بین الملل از قیمت نفت خام سبک در حدود ۲ دلار ارزانتر می باشد. این در حالیست که در مواردی بر اساس اعلامیه های دریافتی از ملی پالایش و پخش نرخ نفت خام سنگین گرانتر از نرخ نفت خام سبک محاسبه و اعلام شده است. بنابراین این شرکت اعلامیه های مذکور را نپذیرفته و آنها را در حسابهای مربوط ثبت ننموده است.

شرکت همچنین اعلام کرده که برای پیش بینی سال ۹۳ از نرخ های مندرج در نشریه پلاتس ( platts ) که نشریه ای معتبر و بین المللی است و قابلیت اتکاء بیشتری دارد استفاده نموده است.

در صورتی که شرکت پخش و پالایش موضوع کاهش نرخ نفت خام سنگین را بپذیرد، شرکت با کاهش بهای تمام شده و احتمالا افزایش درآمد مواجه خواهد شد.


روز گذشته طی یک خبر در بورس سنتر اعلام گردید که روز شنبه آخرین فرصت تسویه حساب اعتباری ها و کسانی است که قصد دریافت وجه را دارند، لذا ضمن عرض پوزش، خبر فوق اصلاح می گردد و به اطلاع می رساند که امروز یکشنبه آخرین فرصت تسویه حساب اعتباری ها و کسانی است که قصد دریافت وجه تا قبل از پایان سال را دارند.




امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که بنظر می رسد بازار پر عرضه ولی مثبتی داشته باشیم .امروز اخرین روز تسویه اعتباری هاست ولی واقعا بنظر نمی رسد در یک ماه اخیر کسی اعتباری خرید کرده باشد.بازار بعد از برداشته شدن محدودیت فروش، به روال طبیعی خود بازگشت و فعالیت حقوقی ها و حقیقی ها در بازار بیشتر شد. از طرف دیگر کاهش قیمت ها و رسیدن به سطوح جذاب نیز سبب شد تا سرمایه گذاران از کنار قیمت ها به سادگی نگذرند.


بنابراین در صورت عرضه ، فرصت خرید خوبی فراهم خواهد شد زیرا بنظر می رسد امروز پر عرضه ترین روز هفته باشد و پس از آن بازار با رشد تقاضا همراه خواهد شد. شاید تنها ریسک بازار در شرایط فعلی بازگشایی مپنا باشد . سهمی که پیش بینی سود سال مالی 93 را با کاهش اعلام کرده و برای سال 92 نیز اندکی رشد سود بدلیل عرضه بمپنا داده است. این سهم بعد از رشد سریع قیمت با گزارش فعلی احتمالا در زمان بازگشایی با عرضه های زیادی همراه خواهد شد که می تواند جو بازار را متاثر کند.


در گروه پالایش،شبندر اعلام کرده 90 درصد خوراک شرکت نفت خام سنگین است که نرخ آن 2 درصد ارزان تر از نفت سبک است و بنابراین اعلامیه های قیمت نفت سنگین را که نرخ را گران تر لحاظ کرده نمی پذیرد. همچنین اعلام کرده است ابهامات موجود در قیمت خوراک دریافتی، بهای فروش فراورده ها بدلیل کیفی سازی، نرخ تسعیر ارز در 6 ماهه دوم 91 و غیره سبب شده تا ارایه صورتهای مالی میسر نباشد. این اقدام شبندر روز گذشته سبب معاملات سهم بالای سطح حمایتی شد.


بنظر می رسد در صورت رفع ابهامات گزارش خوبی به بازار ارایه دهد .


 در این گروه شپنا افزایش سرمایه 140درصدی از محل اندوخته داده است. شبهرن هم افزایش سرمایه 60 درصدی از انباشته دارد.

امروز ممکن است شبندر مورد تقاضا قرار بگیرد.


در گروه پتروشیمی ، شرایط شرکت ها خوب است. نسبت قیمت بر درامد پایین، شرایط بنیادی خوب از مزایای شرکت هاست. مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی از مذاکره شرکت های اروپایی و آسیایی برای توسعه روابط با پتروشیمی ایران خبر داده است. همچنین نعمت زاده گفته است در سال جدید با بهره برداری رسیدن چند مجتمع، تولید افزایش می یابد. وی اعلام کرده ممنوعیت صادرات برداشته و در قیمت گذاری دخالتی نمی کنیم.


در این گروه مجمع شیران امروز برگزار می شود. سهم شیران پتانسیل رشد سود را در سال 93 دارد و در صورت تقسیم سود بالاتر، واتی نیز منتفع خواهد شد.


دراین گروه پارسان هم چشم به مجمع غدیر دارد که امروز صبح برگزار می شود. گفته می شود در مجمع قرار است در خصوص بلوک 40 درصدی پتروشیمی پارس شفاف سازی شود که بر پارسان هم موثر است. غدیر قرار است سودش را از 28 پرداخت نماید.


 فارس هم 28 اسفند ماه عرضه بلوکی دارد ولی بنظر نمی رسد مشتری داشته باشد. این سهم پتروشیمی برزویه را برای عرضه آماده کرده است و برگ برنده شرکت است. شرایط بنیادی شرکت های زیر مجموعه فارس خوب است. فارس سهمی بلند مدت است.


 تاپیکو هم بعد از افت ناشی از گزارش شفن، پتانسیل رشد قیمت را دارد و گزینه مناسبی برای میان مدت است.

 

به نظر نمادهای پتروشیمی همه پتانسیل رشد را دارند زیرا افزایش صادرات و تولید و مهمتر از همه افزایش عرضه خوراک به این گروه که قرار است در سال 93 اتفاق بیفتد به رشد فروش و سود شرکت ها خواهد انجامید.


در گروه رایانه، شرایط شرکت ها برای سرمایه گذاری میان مدت خوب است. سیستم، رانفور ، رتاب شرایط بهتری دارند.


در گروه فلزی، افت قیمت مس در بازارهای جهانی و بدنبال آن فلزات اساسی دیگر طی چند وقت اخیر سبب شد تا بودجه مس بیش از قیمت جهانی مس شود . این اتفاق در پی اعلام تصمصمات کنگره خلق چین برای مهار تورم و مقابله با بانکداری سایه افتاد و از طرف دیگرگزارش های اقتصادی چین هم بیانگر آن بود که رشد اقتصادی چین کمتر از پیش بینی ها خواهد بود. این در حالی است که تحلیلگران معتقدند قیمت مس در بازارهای جهانی دوباره رشد می کند و بخشی از ریزش خود را جبران خواهد کرد.


در گروه فولادی ها ، افزایش تقاضا در پایان سال برای محصولات فولادی از یک طرف و بهبود فضای اقتصادی و اجرای پروژه های عمرانی در سال جدید از طرف دیگر عواملی هستند که بر رشد تقاضای فولاد موثر هستند.


فولاد مبارکه سهم کم ریسک و پر پتانسیلی است که نرم و آهسته حرکت می کند. از طرف دیگر قیمت شمش فولاد خوزستان با رشد همراه شده که می تواند سنگ اهنی ها را نیز متاثرکند. ذوب آهن هم طرح توسعه دارد.


در خصوص سنگ آهنی ها این نکته قابل اهمیت است که صادرات سنگ آهن در تالار صادراتی کیش رونق گرفته و امسال 59 درصد رشد داشته است. و نرخ سنگ آهن ایران هم بعنوان رفرنس در مجله های معتبر بین المللی درج می شود.

کاهش تقاضای چین ممکن است کمی قیمت سنگ آهن را متاثر کند اما زیاد نه

 

 در گروه خودرو، با خارجی ها برای واگذاری سهام خودرو سازان مذاکره شده است. ورود خودروسازان خارجی به کشور می تواند صنعت خودرو سازی را متحول کند. چیزی که این صنعت به آن نیاز دارد. ایران خودرو هم واگذاری بلوک بانک پارسیان را در سال 93 دنبال می کند.


در گروه خودرو، سهام ورنا به قیمت های خوبی رسیده است.


لیزینگی ها نیز افت قابل توجهی را متحمل شده و حال وقت جبران آن رسیده است.


در گروه بانک، عرضه های دولتی مانعی برای رشد قیمت شده است اما این گروه مستعد رشد بیشتر هستند. وبصادر در قیمت های مناسبی قرار دارد. وبملت، وپاسار، وپارس ، وانصار پتانسیل رشد دارند.


در گروه دارو، شرایط بنیادی شرکت ها خوب است. تمرکز دولت بر تولید داخل می تواند خبر خوبی برای دارویی ها باشد اما از طرف دیگر افزایش نرخی بنظر نمی رسد در سال آتی داشته باشند.بلحاظ بنیادی پتانسیل رشد سود در بیشتر شرکت ها وجود دارد فقط باید توجه کردکه پیش خور نشده باشد.


 دجابر که کمترین نسبت قیمت بر درامد گروه را داشت با صف خرید طولانی مدت امروز به گروه می رود و احتمال 12 درصد رشد را دارد. تیپیکو، والبر، وپخش، دامین ، دلقما و دفارا نیز از شرایط بدی برخوردار نیستند.

 

در گروه سیمان، سکرما پیش بینی سود سال مالی 93 را با کاهش 10 درصدی اعلام کرد. این گروه نیز از رشد جا مانده اند و مستحق رشد هستند اما اقبال آن ها چند روزه است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.