اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 26 اسفند

رمپنا به تنهایی تاثیر منفی 300 واحدی بر شاخص گذاشت


رمپنا 8700 رقابت می شود.


نگاهی به نمودار مرقام نشان می دهد که این سهم پس از طی پنج موج صعودی قوی هم اکنون در امواج اصلاحی قرار دارد، سهم پس از رسیدن به قله ۴۶۰ تومان روند اصلاحی خود را آغاز کرد، در مسیر ریزش، کف کانال صعودی نتوانست مانع از ریزش سهم شود. در همین راستا اولین حمایت سهم در محدوده ۳۰۰ تومان قرار دارد، در این محدوده سهم با خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود برخورد می کند که ممکن است مانع از ریزش بیشتر سهم شود.

.

اما در شرایط کنونی مهمترین حمایت در مسیر حرکتی مرقام، انتهای موج ۴ یعنی محدوده قیمتی ۲۶۶ الی ۲۷۰ تومان می باشد. انتظار می رود سهم پس از برخورد به این محدوده واکنش نشان دهد و مثبت شود. اندیکاتور RSI سهم نیز در تایم فریم روزانه به محدوده ۲۱ رسیده که نشان از فروش های هیجانی می دهد.

در صورتی که سهم به محدوه ۲۷۰ تومان برسد و مثبت شود، اولین مقاومت در مسیر سهم، در محدوده ۲۹۰ الی ۳۰۰ تومان قرار دارد.

 

سطح ریسک: در صورت ورود در محدوده ۲۶۶ الی ۲۷۰ تومان در سطح  متوسط می باشد. پی به این سهم در این قمیت معادل ۶٫۷۵ می باشد.

 

در صورتی که سهم به زیر محدوده ۲۶۰ تومان برسد، این تحلیل فاقد اعتبار خواهد بود. و ممکن است سهم با ریزش بیشتری همراه شود.



در گروه بانکی، وبصادر بار دیگر در عبور از باند مقاومتی ۱۱۰ تومان ناموفق بود، سهم هم اکنون ۱۰۸ تومان معامله می شود، سهم کف خوبی در محدوده ۱۰۰ تومان دارد.


مپنا اومد


صف خرید پارسان سنگین تر شد.


در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها (حسابرسی شده) ارائه می گردد:








1) کاهش میزان خرید چغندر از 164000 به 158000 تن.

2) کاهش قیمت متوسط فروش هر کیلو شکر از 18625 ریال به 18393 ریال.

3) افزایش هزینه های مالی به علت تسهیلات دریافتی جهت خرید چغندر قندی.

4) کاهش درآمدهای غیر عملیاتی (سود اوراق مشارکت و سپرده بانکی) به علت کاهش شدید نرخ فروش شکر و در نتیجه عدم امکان خرید اوراق مشارکت می باشد.



برخورد پارسان با خط روند صعودی بلند مدت آن در 834 تومان که همزمان شد با انتشار اخبار جدید از وضعیت بنیادی شرکت از جمله خرید 40 درصد از سهام پتروشیمی پارس از ساتا باعث برگشت روند سهم و تشکیل صف خرید در معاملات روز گذشته گردید.

احتمال اینکه سهم بتواند بار دیگر در میان مدت تا سقف قبل و حتی سقف کانال صعودی یا ضلع بالای چنگال اندروی بلند مدت رشد کند زیاد است .در اینصورت اولین هدف سقف قبل در حدود 1200 می باشد و در صورت شکست این مقاومت می تواند رشدی بین 1540 تا 1650 داشته باشد.

در مسیر دو مقاومت مهم نزدیک به هم در 973 و 1000 تومان دیده می شود که در برخورد با هر دو احتمال افزایش عرضه و نوسان قیمت زیاد است هر زمان بتواند این دو مقاومت را پشت سر بگذارد می تواند به سمت اهداف ذکر شده حرکت کند.

اما اگر نتواند عبور کند و شروع به اصلاح کند خرید بصوت پله ای از حدود کف فعلی با حد ضرر کوتاه مدت شکست 750 و تثبیت کمتر از آن مناسب است.


در کف نمودار "ثباغ" نیز واگرایی مثبت دیده می شود اگر این واگرایی با شکست مقاومت در 307-300 همراه شود احتمال شکست مقاومت مهم سهم در 350 و رشد بین 390 تا 400 وجود خواهد داشت.


عرضه اولیه فولاد ارفع در چهارشنبه قطعی شد.


بر اساس اعلام مدیریت فرابورس روز چهارشنبه مورخ 28/12/1392 تعداد 99،743،250 سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت آهن و فولاد ارفع (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد "ارفع1 " عرضه می گردد


وبصادر در حال انجام معامله بلوکی حجم معاملات بیش از 600 میلیون


نماد بانک پاسارگاد برای برگزاری مجمع فوق العاده متوقف شده است


شکل گیری الگوی مثلث متقارن در نمودار ثغرب مطلبق شکل زیر مشهود است هدف قیمتی پس از خروج از مثلث حدود ۴۶۶۰ ریال می باشد. انتطار میرود در اواخر فروردین ماه قیمت سقف مثلث را در محدوده ۳۴۱۱ ریال بشکند.

(الگوی مثلث در اندیکاتور RSI نیز مشهود است).

خرید پس از تایید شکست و در هنگام پول بک توصیه می گردد.


سبزی شاخص به بیش از ۵۵۰ واحد رسید. روند صعودی شاخص عنچنان ادامه دارد


به جز شبریز در گروه پالایشی سایر نمادهای این گروه مثبت معامله می شوند. شبریز در محدوده ۲ درصد منفی معامله می شود. شراز نیز پس از افت حدوداً ۱۰ درصدی دیروز در هنگام بازگشایی همکنون مثبت معامله می شود.


صف خرید اخابر در حال متعادل شدن می باشد.


بازار با حفظ بسیاری از صف های خرید آغاز شد اما رفته رفته عرضه ها افزایش یافته تا بخشی از صف های دو صنعت ساختمان و خودرو از بین برود و اخابر و پارسان نیز متعادل شوند. پارسان به صف دوباره رسیده و تاپیکو برای این منظور تلاش می کند. جریان تقاضا مطلوب است و نمادهایی چون اخابر، خپارس، وساخت و ثاخت با صف خرید روبرو شده اند


پارسان با صف خرید ۱۷ میلیونی همراه شده است


بمپنا ۱۴۰۰ تومان قیمت گذاری می شود.


گروه ساختمانی که طی روزهای گذشته کف شاخص خود را شکسته بودند، امروز مجددا به سطوح قبلی خود بازگشته اند. این گروه طی دو ماه اخیر ریزش بسیار سنگینی را تجربه کردند.



بررسی معاملات روز گذشته نشان می دهد که 82 درصد از ارزش معاملات در اختیار حقوقی ها و 18 درصد در اختیار حقیقی ها بوده است. 
سهم سرمایه گذاران نهادی از خریدهای دیروز 78 درصد و از فروش 85 درصد ثبت شده است. این موضوع نشان می دهد بازیگران اصلی بازار حقوقی ها شده اند که بیش از آنکه در خرید فعال باشند در فروش فعال شده اند. 

این گروه روز گذشته سهام وپاسار، شبندر،وبملت،سکارو.ن، بانک سینا، نفت پارس،تیپیکو، وپارس، وامید، وسپه، خمحور، بیمه ملت، فارس، حکشتی، شفن،کهمدا، خارزم، وبوعلی،شبریز،محور سازان ایران خوودرو، غپاک،ونیرو، مارگارین، قثابت، سیمان شاهرود، پمپ سازی ،  و سکرد،فاراک، جام دارو، رانفور، درازک، صنعتی آما، قشیرین،وتوکا، کبارز، غنوش،دسینا، غاذر، شخارک، رتاب، ومعادن،شاراک،فملی، فخوز و فولاد را خریدند.

در نماد وپاسار ،موسسه همیاری کوثر عرضه  کننده سهم بود.

.

در نماد فولاد، بانک تجارت عرضه  کننده سهم بود.

.

در نماد ثشرق، بانک دی خریدار سهم بود.

در نماد وبملت، شرکت گروه مالی ملت به عنوان عرضه کننده سهم عمل کرد.

 .

در نماد کچاد شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید خریدار سهم بود.

.

در نماد رتاپ، بانک تجارت خریدار سهم بود.

 .

در نماد تکنو، شرکت سرمایه گذاری اصفهان خریدار سهم بود.

 .

در نماد شنفت، شرکت سرمایه گذاری صنعت ومعدن به عنوان عرضه کننده عمل کرد

 .

در نماد توریل، شرکت حمل ونقل توکا عرضه کننده سهم بود.



امروز بازار سهام در حالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که تسویه اعتباری ها به پایان رسیده و مهلت برای دریافت نقدینگی نیز تمام شده است. بنابراین انتظار می رود بازار با برتری تقاضا کار خود را ادامه  دهد. شاید تنها موضوعی که می تواند کمی بازار را پر عرضه نماید، عرضه اولیه سهام دو شرکت نفت سپاهان و فولاد ارفع در روز چهارشنبه است که شایعاتی در این خصوص در تالار پیچیده است ولی قطعی نیست.

شاخص با دو سطح مقاومت 79 هزار و بعد از آن 82 هزار مواجه است و با شکست سطح 79 هزار، احتمال رشد شاخص تا 82 هزار واحد بالاست.

بازار سهام در روزهای پایانی سال با رشد نسبی تقاضا همراه شده است. قیمت بسیاری از سهام کاهش یافته و به سطوح جذابی رسیده است اما هنوز برخی سرمایه گذاران برای خرید مردد هستند.

آنجه اهمیت دارد آن است که سال 93 ، مانند سال 92 نخواهد بود و بازدهی بازار در محدوده 30 تا 40 درصد پیش بینی می شود.

امروز نشست گروه 5+ 1 انجام می شود و گفته شده است که انتظار توافق در این دوره از مذاکرات وجود ندارد. 6 ماه پایان مهلت توافق اولیه ژنو است و برخی معتقدند ممکن است تحریم ها مجدد اعمال شود که بعید بنظر می رسد . در بازار داخل نرخ دلار با نزدیک شدن به سال نو کاهش یافته و به زیر 3000تومان رسیده است.

امروز ممکن است نماد مپنا بازگشایی شود که در این صورت با فشار عرضه همراه خواهد شد.امروز بازار به سمت نماد برخی پتروشیمی ها، مخابرات و تا حدودی سیمان متمایل خواهد شد.


در گروه رایانه، شرایط گروه خوب است . دیروز معاملات حق تقدم مداران ابطال شد.

 

در گروه پتروشیمی، خبرهای مجمع غدیر و انتقال بلوک پتروشیمی پارس از ساتا به غدیر که گفته می شود در مهایت به پارسان منتقل می شود، سبب تشکیل صف خرید برای این سهم شد. پتروشیمی پارس به ازای هر سهم 40 تومان به سود غدیر اضافه می کند.

 

در این گروه با رشد قیمت جهانی متانول، رشد شخارک و زاگرس محتمل است. شرایط شاراک و خراسان و شفن هم خوب است. شیراز هم طرح توسعه دارد.

 

تاپیکو روز گذشته با صف خرید همراه شد و احتمال تداوم توجه بازار به این نماد وجود دارد. شیران در مجمع 470 تومان سود تقسیم کرد که می تواند سبب توقف نماد سهامدار عمده اش، واتی برای تعدیل عایدی شود.

 

در گروه پالایش، دیروز شراز به بازار برگشت و با حمایت پارسان مواجه شد. در گروه پالایش، شپنا افزایش سرمایه 140 درصدی دارد و شایعاتی از کاهش سود شرکت شنیده می شود.

شبندر در سطوح حمایتی خود معامله می شود.

 

در گروه سنگ آهن،ومعادن اندکی پیش بینی سود سال مالی 93 را افزایش داد و مبلغ 430 ریال اعلام کرد. ومعادن مالک 20 درصد فولاد ارفع است و اندکی با رشد در نتیجه عرضه اولیه فولاد ارفع مواجه می شود. کگل معامله بلوکی در قیمت 1400 تومان دارد که ممکن است زمینه رشد قیمت سهم را فراهم کند.

در گروه فولاد، قیمت شمش فولاد با رشد مواجه شده است که می تواند بر گروه سنگ آهن و فولادی موثر باشد. در گروه فولاد دیروز معاملات نسبتا پر حجمی داشتیم . فولاد مبارکه و فخوز هر دو پتانسیل رشد سود را دارند و از ذوب آهن نیز خبر می رسد که این شرکت تفاهمنامه ای با شرکت های تولید کننده ذغال سنگ با قیمت هر تن ذعال سنگ 360 هزار تومان منعقد کرده است که ریسک شرکت را کاهش می دهد.

در گروه فلزی، فباهنر با رشد 23 درصدی سود همراه شد و مبلغ 300 ریال سود پیش بینی کرد.

از مس خبر می رسد که احتمال رشد قیمت آن در بازارهای جهانی فراهم می شود.

 در گروه خودرو همه منتظر گزارش خودرو هستند. خاور افزایش سرمایه 220 درصدی داد.

در گروه بانکی ، عرضه ها زیاد است ولی احتمالا دو سهم وبصادر ، وبملت از شرایط بهتری نسبت به سایر گروه برخوردارند.

 

در گروه دارو، تیپیکو با تعدیل عایدی 14 درصدی همراه شد و مبلغ847 ریال سود پیش بینی کرد.

 

 در گروه قند، مرودشت 6 ماهه 24 درصد از سود سال مالی 93 را پوشش داد. این شرکت مبلغ 679 ریال سود پیش بینی کرده است.

 

پشم شیشه هم برای سال 93 پیش بینی سودش را 11 درصد افزایش داد و مبلغ 1045 ریال اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.