اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار28 اسفند


پاکشو ۱۰۵۰ تومان قیمت خورد.


پاکشو هم اکنون در حال قیمت گذاری است.



پسر خاله :آرزو کردم

آقای مجری :چه آرزویی کردی
پسر خاله :به خودم مربوط نیست
آقای مجری :متلک میندازی؟!!
پسر خاله :نه خیر یعنی برا دیگران آرزو کردم (یواشکی در گوش آقای مجری آرزوشو میگه)
"آرزو کردم سر سفره ی همه نون باشه"






بمپنا خرید شد


مپنا صف فروش شد.


همراه به سبد ما اضافه شد



با خبر افزایش 20 تا 25 درصدی نرخ سیمان این گروه با استقبال بازار روبرو شده و در بعضی نمادها انتظار تعدیل مثبت داریم


توریل در محدوده ۷۷۰ الی ۷۹۰ تومان با سقف کانال نزولی برخورد می کند. این محدوده به عنوان مقاومت نسبتا محکمی برای سهم تلقی شود. در صورتی که سهم موفق به عبور  شود می تواند روند صعودی خود را تامحدوده ۹۰۰ تومان ادامه دهد.

در صورتی که موفق به عبور از آن نشود امکان اصلاح سهم زیاد است. در این صورت حمایت های سهم در محدوده ۷۰۰ و در صورت ریزش بیشتر ۵۸۰ قرار دارد. ورود به سهم در شرایط کنونی پر ریسک می باشد.


از سهم پاکشو صرفا ۱۰ درصد به کاربران آنلاین تعلق می گیرد.


امروز آخرین روز معاملاتی سال 92 است و بازار با دو عرضه اولیه مواجه است. عرضه اولیه سهام پاکشو وفولاد ارفع امروز انجام می شود. ممکن است کمی عرضه برای خرید این دو سهم در بازار افزایش یابد ولی بجز این دو عرضه اولیه دلیلی برای عرضه در بازار وجود ندارد. همه حقوقی ها و حقیقی هایی که نیاز به تامین نقدینگی داشتند، هفته قبل یا روز های قبل اقدام به عرضه کردند و اکنون بازار در آستانه نوروز قرار دارد.فولاد ارفع احتمالا با پیش بینی سود 51 تومانی در قیمت 270 تومان عرضه شود.


بر اساس سنت دیرینه بازار،هر ساله بازار در نوروز با رشد همراه می شود و معاملات روز گذشته شاخص را تا سطح 78968 افزایش داد و فقط چند گام تا شکست مقاومت 79000 واحدی فاصله دارد.احتمالا شاخص امروز از سطح مقاومت خود عبور خواهد کرد و برای فتح دوباره قله 82 هزار واحدی در نوروز تلاش خواهد کرد.


موضوعی که می تواند بازار سهام را در سال 93 تحت تاثیر قرار دهد،عرضه های اولیه و بلوکی در سال جدید است.که حجم زیادی از نقدینگی را از بازار می گیرد.

 

امروز هم بازار پر تقاضایی خواهیم داشت و گروه معدن، فولاد، پتروشیمی، مخابرات و بانک با اقبال مواجه خواهند شد.


همراه اول افزایش سرمایه 97 درصدی دارد. این شرکت تا 7000 تومان رشد خواهد کرد.


در گروه پتروشیمی ، پارسان با رشد سود ناشی از خرید بلوک پتروشیمی غدیر مواجه می شود. غدیر برای سال 93 برنامه افزایش سرمایه دارد.


امروز بلوک 17 درصدی فارس عرضه می شود و شنیده می شود با وجود شایعات، خبری از سرمایه گذاران خارجی نیست و معلوم نیست بلوک به فروش رود اما نقطه عطف این هلدینگ بزرگ واگذاری پتروشیمی برزویه در فرابورس است. ضمن اینکه شرکت های زیادی اینش رکت برای خصوصی سازی دارد.


در گروه سنگ آهنی شنیده می شود این شرکت ها در خصوص میزان ÷رداخت حقوق دولتی در سال 91 و 92 اعتاراض کردند. در این گروه ومعادن مالک 20 درصد ارفع است که قرار است 5 درصد آن در بازار عرضه شود.

ومعادن احتمالا با رشد تقاضا همراه خواهد شد.


 در گروه فولاد، شرایط فولاد و فخوز خوب است. ذوب هم طرح های توسعه دارد.

در گروه خودرو، سایپا افزایش سرمایه دارد و احتمالا در سال 93 میزان تولیدات خود را افزایش خواهند داد که این خبر می تواند برای گروه لیزینگی ها هم خوب باشد.

 

 گروه سیمانی نیز مستعد رشد موقت هستند.بیشتر آن ها در بودجه خود افزایش نرخ را برای سال آتی لحاظ کردند.

 

در گروه دارو، شرایط بنیادی شرکت ها خوب است و احتمالا شرایط بدی نخواهند داشت.

 

در مجموع بازار مثبتی برای امروز پیش بینی می شود.

بیشتر کارشناسان معتقدند برای سال 93 نمی توان بازده زیادی متصور بود زیرا ریسک های بازار کاهش یافته و نمی توان انتظار بازدهی بالایی از بازار داشت. عمده بازدهی مورد نظر بین 40 تا 45 درصد است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.