اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 24 اسفند



پیرو گزارشات شرکت سرمایه گذاری صنعت ومعدن با نماد (وصنعت) سود قطعی هر سهم این شرکت برای سال مالی 93،09،30 معادل 1152 ریال و سود نقدی هر سهم برای سال مالی مذکور 450 ریال گزارش شده است.همچنین این شرکت درصد توزیع سود هر سهم را برای این دوره معادل 39 درصد اعلام نموده است.



"ونوین" حمایت خوبی در 277 تومان دارد واگرایی مثبت هم در کف دیده می شود می توان با قرار دادن حد ضرر در 270 تومان اقدام به نوسان گیری نمود.اولین مقاومت مهم سهم 310 تومان می باشد که در صورت عبور از آن انتظار رشد فعلا تا 335-330 تومان را داریم.


امروز در بازار سهام غمینو برای نخستین بار عرضه خواهد شد.

در گروه خدمات فنی مهندسی، مپنا پیش بینی سود سال مالی 93 را با 5 درصد کاهش نسبت به سال جاری 501 ریال اعلام کرده است. اما سود سال 92 شرکت بدلیل عرضه اولیه بمپنا از 493 ریال به 530 ریال افزایش یافته است. در هر صورت با توجه به رشد شدید نسبت قیمت بر درامد این شرکت، بنظر می رسد در صورت بازگشایی، با صف فروش همراه خواهد شد.

در گروه رایانه ، همچنان بنظر می رسد صنعت کم ریسک و پر پتانسیلی هستندو می توانند در صورت کاهش قیمت ها، مورد توجه قرار بگیرند.

در گروه بانک عرضه ها زیاد است . تجارت افزایش سرمایه 161 درصدی داده است. امسال سال خوبی برای بانک ها بود و این گروه دارایی های با ارزشی بابت رد دیون گرفته اند که می توانند با فروش آن ها سود خوبی شناسایی کنند . صادرات نیروگاه قایم را می خواهد بفروشد و تجارت هم نیروگاهی برای فروش دارد.

با توجه به زمان بر بودن ساخت نیروگاه بنظر می رسد نیروگاه ها با رشد ارزش افزوده مواجه شوند .

بانک ملت هم گزینه خوب و کم ریسکی است . بلاخره عرضه های مالی ملت و رضوی در این سهم پایان می یابد. بنظر می رسد عرضه های پایان سال این دو شرکت هدفمند بوده است.

 در گروه بیمه ، کاهش قیمت ها ممکن است سبب جذابیت ورود به این گروه باشد.

 

 در گروه فلزی، فملی پیش بینی سود سال مالی 93 را با 2 درصد کاهش مبلغ 493 ریال اعلام کرد.اما مس دربودجه شرکت 7000 دلار پیش بینی شده است.

گروه سیمان برای سال اینده افزایش نرخ را پیش بینی کرده اند. در این گروه سیمان ایلام 170 تومان سالانه سود محقق کرده است.

 در گروه پالایش، شپنا که تنها برگ برنده اش افزایش سرمایه 300 درصدی بود در مجمع با 140 درصد آن موافقت شد.

 اما شتران افزایش سرمایه 678 درصدی از محل اندوخته دارد.

 در گروه دارو، عرضه اولیه کی بی سی و اعتلای البرز می تواند رشد سود والبر ، سبحان و دسبحا را رقم بزند. تیپیکو نیز شرایط رشد را دارد.

 در گروه خودرو، سایپا در حال تولید محصولات جدید است بنظر نمی رسد در سال جدید افزایش نرخی در محصولات خودرو داشته باشیم.

گروه بهمن پیش بینی سود سال مالی 93 را با 29 درصد کاهش مبلغ 300 ریال اعلام کرد که دلیل آن خروج مرکز موتور بهمن از شرکت بود.

سایپا دیزل هم کمی زیان هر سهم را کاهش داده است

 

 در گروه غذایی، غگرجی پیش بینی سود سال مالی 93 را با 12 درصد رشد اعلام کرده است.



محدوده حمایت و مقاومت چند سهم پر بازدید


نام سهم

محدوده حمایتی 1

محدوده حمایتی 2

محدوده مقاومتی

اخابر

300 ت

280 ت

320 ت

پارسان

800 ت

740 ت

920 ت

تیپیکو

635 ت

600 ت

720 ت

وبصادر

100 ت

94 ت

109 ت

تاپیکو

435 ت

400 ت

485 ت

وبملت

235 ت

228 ت

255 ت

شبندر

1400 ت

1370 ت

1450 ت


روز چهارشنبه معاملات بازار بورس با بی رمقی تمام آغاز شد، در ساعات میانی بازار خبر خوب لغو محدودیت های فروش به بازار رسید که باعث استقبال اهالی بازار از این خبر شد. تا کنون حقوقی ها و سهامداران عمده بازار به وجود محدودیت های فروش اعتراض داشتند و دست به خرید سنگین نمی زدند. در روز چهارشنبه حقوقی ها تحرکات خوب و مثبتی در بازار از خود نشان دادند و حجم نسبتا خوبی خرید داشتند.

.

روز شنبه آخرین فرصت فروش برای کسانی است که قصد تسویه حساب اعتباری و یا دریافت وجه قبل از سال را دارند. بنابراین انتظار می رود از روز یکشنبه حجم تقاضا و عرضه متعادل شده و حتی غلبه تقاضا بر عرضه نیز دور از انتظار نمی باشد.

 

هم اکنون شرایط پیش روی بازار به شدت تحت تاثیر بازی سهامداران عمده و حقوقی های فعال می باشد.حقوقی ها طی هفته های گذشته فشارهای زیادی را برای حذف محدودیت فروش وارد کردند. هم اکنون این محدودیت برداشته شده و گوی و میدان در دست آنهاست.

 

سازمان بورس مجوز افزایش اعتبار به حقوقی ها را صادر کرده و محدودیت های فروش را لغو نموده است. با این کار عملا حجم سنگینی از نقدینگی (مجازی) وارد بازار می شود و ممکن است بازار را از شرایط بحرانی پیش رو خارج سازد. در صورتی که سهامداران عمده و حقوقی ها دست از بازی های چند ماهه گذشته خود بردارند بازار می تواند برگردد. یادمان باشد که به این گروه نمی توان زیاد هم اعتماد کرد.

 

به هر حال همچنان توصیه ما حضور در سهم های بنیادی و با نسبت پی به ای پایین می باشد، حضور در مجامع خرداد ماه بسیاری از این شرکت ها می تواند سودبخش و کم ریسک باشد.

 

امیدواریم این بحران کم سابقه هر چه سریعتر به اتمام رسیده و بازار به تعادل و ثبات بازگردد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.