اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بازار 27 اسفند تمام شد

در بازار سهام مخابرات سقف مثلث صعودی شناسایی شده را در معاملات دیروز شکست. به نظر می رسد شاهد رشد قیمت تا حوالی ۳۶۵ – ۳۷۰ تومان در روزهای آینده باشیم. منوط بر این که حمایت ۳۲۰ تومانی بی اعتبار نشود.

نماد مپنا که روز گذشته پس از حدود دو ماه غیبت به بازار بازگشت با افت قیمت ۱۴ درصدی مواجه شد، اما مورد حمایت حقوقی ها قرار گرفت. شاید اگر حمایت حقوقی ها نبود مپنا می توانست با تشدید عرضه ها مواجه شود تا در روزهای آینده به سمت ۷۴۰ – ۷۹۰ تومان سوق یابد. دو آلترناتیو تکنیکی برای سهم می توان ارائه داد. اولی پایان یک سیکل ۵ موجی و شروع یک اصلاح بزرگ است. با توجه به همخوانی نمودار مپنا با شاخص کل به نظر این فرضیه تقریبا باطل است. اما شمارش دوم دال بر اتمام موج ۳ و اصلاح در قالب موج ۴ است. سهم در منطقه مناسبی بازگشایی شد. به نظر پس از چند روز درجا زدن و تخلیه سهم از فروشندگان افراطی در قالب موج b مپنا می تواند تا محدوده ۱۰۰۰ – ۱۱۵۰ بسته به قدرت خریداران رشد نماید.

در گروه خودرویی خبرهایی از افزایش سرمایه ۷۰ درصدی سایپا به گوش می رسد. با این خبر سایپا می تواند امیدوار باشد تا بار دیگر به سطح ۲۰۰ تومان برسد. زامیاد نیز که با شایعه تعدیل مثبت عایدی مواجه شده است با صف خرید سنگین و عرضه های قطره چکانی همراه است. همانطور که گفته شد زامیاد اگر از باند مقاومتی ۱۴۰ – ۱۴۵ تومان رها شود ، می تواند تا ۱۸۰ تومان نیز پیشروی نماید.

در گروه برقی بترانس روز گذشته با افزایش تقاضا مواجه شد. هنوز سهم را در موج ۴ الیوتی شمارش می کنیم. به نظر صعود اخیر می تواند نوید بخش آغاز موج b باشد. به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی نیفتد بترانس بتواند تا ۵۸۰ – ۶۰۰ تومان پیشروی نماید.

اما جو مثبت بترانس و همچنین وبشهر باعث توجه بازار بر روی نماد وبانک شده است. فعلا سهم برای رسیدن به سقف قبلی و شکست آن نیز خیز برداشته است. در صورت عبور قیمت از ۷۸۰ تومان به نظر هدف بعدی ۸۲۰ خواهد بود.

در گروه روغن های صنعتی نوسانات شبهرن مشابه سر و شانه کف است. در حال حاضر پس از افزایش سرمایه ۶۰ درصدی قیمت تئوریک بازگشایی ۲۶۶۰ تومان است. در صورتی که سهم بالای ۲۷۰۰ تومان باز شود عملا خط گردن الگوی مذکور شکسته شده است و سهم می تواند تا حوالی ۳۱۰۰ تومان پیشروی نماید. بنابراین در صورتی که امروز شبهرن به تابلو معاملات برگردد توصیه می کنیم آن را زیر نظر بگیرید.

ظاهرا روز چهارشنبه فولاد ارفع در بازار فرابورس عرضه خواهد شد و نکته جالب این که پاکشو هم در همین روز در بازار بورس روی میز فروش قرار خواهد گرفت. عرضه هایی که اگر به منظور جمع آوری نقدینگی بود ، می شد در روزهای شنبه ، یکشنبه یا نهایتا دوشنبه روی میز فروش قرار بگیرند. سال گذشته هم در روز پایانی هلدینگ خلیج فارس روی میز فروش قرار گرفت و این عرضه شکست خورد. امیدواریم که این اتفاق در فولاد ارفع رخ ندهد. سود سال مالی جاری شرکت ۵ تومان است، اما برای سال مالی ۹۳ شرکت سود ۵۲ تومانی را در گام اول پیش بینی کرده است. این شرکت چندی پیش خط جدید تولید شمش فولادی را راه اندازی کرده است. تحلیل گران بنیادی بر این عقیده اند که با توجه به بدهی ارزی بالای شرکت قیمت های ۳۵۰ – ۴۰۰ تومان قیمت منطقی برای عرضه این شرکت هست.

در نماد پاکشو نیز ۷۰ میلیون سهم این شرکت چهارشنبه در بازار قیمت می خورد. با توجه به سود ۱۴۰ تومانی شرکت به نظر می رسد در محدوده ۸۰۰ – ۹۰۰ تومان قیمت بخورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.