اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 27 اسفند



بلوک پست بانک در قیمت ۱۱,۹۱۹  ریال معامله شد.





ولغدر کف قیمتی بسیار خوبی در محدوه ۱۰۱ الی ۱۰۲ تومان دارد، ولغدر سود هر سهم خود را ۲۱۰ در سال ۹۳ اعلام کرده است. در محدوده ۱۰۰ تومان به نظر گزینه کم ریسکی می رسد.

حد ضرر در این معامله در محدوده ۹۸ تومان قرار داده شود.

مقاومت های سهم در محدوده ۱۱۰ و ۱۱۷ تومان قرار دارد.




با توافق مشترک شرکت‌های بیمه با قوه قضائیه برای افزایش ۳۴ درصدی نرخ دیه در سال آینده، برآوردها حاکی از افزایش حق بیمه شخص ثالث بدون تخفیف سنواتی برای پراید به ۸۲۱ هزار تومان و خودروهای ۴ سیلندر به ۹۵۵ هزار تومان است.


روند رو به افول آغاز شده از اواخر ساعت اولیه معاملات در گروه های پیشرو ابتدای، روز در ساعت میانی نیز ادامه یافته و بدین ترتیب کمی از میزان رشد شاخص ها کاسته شده است. در گروه بانکی در برهه کنونی تنها 4 نماد در محدوده مثبت در حال معامله هستند. در گروه فنی مهندسی "رمپنا" در مقطعی حتی وارد محدوده منفی قیمتی نیز شد. در گروه ساختمانی نیز شاهد منفی تر شدن فضای معاملات هستیم. در گروه پالایشی تنها نماد مثبت گروه یعنی "شبریز" نیز سقوط را تجربه کرده است. در گروه فلزات اساسی بر حجم صف فروش "فولاژ" افزوده شده و در مقابل "فسرب" صف خرید خود را حفظ کرده است. در گروه غذایی نیز کماکان "وبشهر" بالاترین صف خرید بورسی را به نام خود ثبت کرده و "حفاری" نیز در گروه حمل و نقل سنگین ترین صف را تجربه می کند. تا این لحظه میزان رشد شاخص کل بورس محدود به 298 واحد گشته و این نماگر در سطح 78729 واحد قرار گرفته است.شاخص کل فرابورس نیز در سطح 769 واحد قرار دارد.




ثفارس و ثشاهد رو به رشد.


غبشهر در محدوده ۱۱۴۰ تومان در حال معامله شدن می باشد.  سهم کف قیمتی بسیار خوبی در محدوده ۱۰۰۰ الی ۱۰۲۰ تومان دارد


وغدیر 6900 مقاومت داره   در این محدوده باز شد بفروشید.



"وپارس" مقاومت مهمی در 435 دارد در صورت شکست این مقاومت احتمال رشد تا 490 هست.


در "سفارس" در صورت عبور از مقاومت در 378 تومان احتمال رشد تا 425 وجود دارد حمایت مهم سهم در 321 تومان است



در تایم میانی بازار شاهد افزایش عرضه، در برخی از نمادها هستیم. همانگونه که در ابتدای مطالب امروز خدمت دوستان عرض کردم، به دلیل دو عرضه اولیه در روزچهارشنبه این حجم عرضه ها طبیعی به نظر می رسد.





کم ریسک ترین سهام های این روزهای بازار کدامند؟(کلیک نمایید)



در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها ارائه می گردد:





*دسبحا: علت افزایش پیش بینی سود هر سهم افزایش سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ناشی از پذیرش شرکت کی بی سی در فرابورس و عرضه بخشی از سهام آن شرکت می باشد.

*پلاسک: کاهش سود پیش بینی شده سال مالی 1392،12،29 عمدتا بابت کاهش عدم تحقق تولید سایپا و کاهش تخصیص MRP به شرکت پلاسکوکار می باشد.


برخلاف سایر گروه های بازار، گروه نفتی امروز کم فروغ ظاهر شده است. بیشتر نمادهای این گروه در محدوده منفی در حال معامله شدن هستند.


شاهد افزایش عرضه ها در سهام ساختمانی هستیم. ولی ثشاهد همچنان صف خرید سنگین دارد.


تاپیکو هم اکنون در محدوده ۵۱۷ تومان در حال قیمت گذاری است. خالی از لطف نیست اگر بدانید این سهم در محدوده ۵۱۲ تومان با سقف کانال نزولی برخورد می کند. این محدوده به عنوان مقاومت محکمی برای سهم تلقی می شود.

 

در صورتی که سهم این مقاومت محکم را بشکند از روند نزولی خارج شده و در گام نخست می تواند تا ۵۵۰ تومان رشد کند. در صورتی که نتواند از این سقف عبور کند اصلاح قیمت دور از انتظار نخواهد بود، حمایت ها در محدوده ۴۸۰ و در صورت ریزش بیشتر ۴۴۰ تومان قرار دارد.

 



بمپنا در قیمت ۱۴۹۰ تومان با صف خرید همراه است. سهم در محدوده ۱۵۰۰ الی ۱۵۲۰ با مقاومت همراه است و ممکن است با افزایش عرضه مواجه شود.


چهارشنبه فولاد ارفع عرضه میشه و اگر بازار کشش داشته باشه 5 درصد دیگر هم عرضه می کنند
جالبه همین چهارشنبه یعنی 28 اسفند ماه پاکشو هم عرضه می خواهد بشود
حالا برویم سراغ فروردین ماه
فولاد هرمزگان را بعد از تعطیلات نوروز قرار است عرضه کنند

پتروشیمی قاید نصر را هم در فرودین قرار است در فرابورس عرضه کنند

کشتی رانی دریا خزر را هم در فروردین قرار است در فرابورس عرضه کنند


نفت سپاهان را هم در فروردین قرار است در بورس عرضه کنند

پتروشیمی برزویه را نیز قرار است بعد از تعطیلات نوروز در فرابورس عرضه کنند



برای "ومعادن" هم احتمال رشد بین 420 تا 435 وچود دارد به شرطی که بتواند از مقاومت در 378 تومان عبور کند برای عبور از این مقاومت شاید عرضه فولاد ارفع کمکی باشد.


عرضه اولیه سهام گروه صنعتی پاکشو روز چهارشنبه به تعداد 70 میلیون سهم معادل 10 درصد سهام متعلق به شرکت مجموع گروه صنعتی گلرنگ برای اولین بار پس از پذیرش انجام می‌شود.

انتظار می رود هر سهم ارفع در محدوده ۳۰۰ تومان قیمت گذاری شود، سهمیه اختصاصی به هر کد برخط نیز در حدوده ۳۰۰۰ سهم خواهد بود.


کلیک کنید : تحلیل تکنیکال گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)


کلیک کنید : تحلیل جامع تکنیکال پتروشیمی شیراز



امروز بازار سهام در حالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که فردا عرضه 5 درصد فولاد ارفع را داریم سهمی که 40 درصد آن متعلق به کچاد و 20 درصد آن متعلق به ومعادن است . عرضه اولیه نفت سپاهان به سال 93 موکول شد. این سهم 51 تومان سود پیش بینی کرده است و بنظر در قیمت 270 تومان عرضه شود.


امروز بنظر می رسد بازار پر تقاضایی داشته باشیم و شاخص بتواند با عبور از سطح 79 هزار واحد برای رویارویی با مقاومت بعدی انرژی بگیرد.


در بازارهای جهانی شاهد بهبود تقاضا برای فلزات اساسی بودیم اما طلا با کاهش قیمت همراه شد و به 1361 دلار رسید.


مذاکرات ایران و 5+1 در وین آغاز شده است و طرفین امیدوارند بزودی برای راه حل جامع به توافق برسند.


رییس بانک مرکزی اعلام کرده با ورود 4.2 میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده به ایران انتظار می رود نرخ ارز طی روزهای آینده کاهش یابد. دیروز دلار به زیر سطح 3000 تومان رسید.


در بازار امروز احتمال دارد غدیر باز شود. این سهم پتروشیمی پارس را به پارسان منتقل کرد. اما در حال تجهیز نقدینگی برای سرمایه گذاری های جدید است. غدیر افزایش سرمایه 100 درصدی در سال 93 دارد و خرید یک شرکت مستقل انفورماتیک و سرمایه گذاری در این زمینه را در برنامه کار دارد. ضمن اینکه قرار است در بازارهای بین المللی پذیرش شود و پرتفوی خود را در بخش حمل و نقل، پارسان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که قرار است بلوک حدود 40 درصدی پتروشیمی پارس را به ارزش 52400میلیارد ریال خریداری کند.این خبر سبب تشکیل صف خرید برای این سهم شد.


در گروه پتروشیمی ، بنظر می رسد امروز هم این گروه مورد توجه قرار گیرند. نحوه محاسبه نرخ خوراک برای این گروه به نحوی است که 10 سنت خواهد شد.از طرف دیگر شایعاتی از آزاد سازی نرخ اوره شنیده می شود که بنظر نمی رسد صحت داشته باشد اما احتمال دارد نحوه فروش شرکت ها به دولت نقدی شود و یا با افزایش نرخ صورت بگیرد.

شیران دیروز در مجمع 470 تومان تقسیم کرد و افزایش سرمایه 100 درصدی دارد.


فارس برای واگذاری برزویه در سال 93 آماده می شود. شنیده می شود بندر امام با افزایش ظرفیت تولید همراه خواهد شد.

در گروه دارو، والبر و سبحان با توجه به واگذاری کی بی سی و اعتلای البرز اندکی بر پیش بینی سودشان افزودند. تیپیکو هم دیروز تعدیل داد.

 

شرایط گروه دارو خوب است ولی انتظار رشد نرخ دارو برای سال 93 نمی رود اما با حمایت از تولید داخل و عدم واردات دارو، پتانسیل رشد فروش دارند.

 

در گروه بانک، شاهد جابجایی بلوک ها بودیم. بانک انصار از شرایط بنیادی خوبی برخوردار است و بلحاظ تکنیکال سیگنال رشد داده است.


وبملت، وبصادر ، وپاسار هم از شرایط بنیادی خوبی برخوردارند.

 

در گروه سیمان، سهگمت در مجمع 120 تومان سود برای هر سهم کنار گذاشت. بیشتر سیمانی ها برای سال آینده افزایش نرخ ناشی از هدفمندی یارانه ها را در نظر گرفته اند.

 

هدفمندی یارانه ها با افزایش نرخ برق و آب رقم خورده است ولی نرخ گاز هنوز مشخص نشده است. سیمان صنعت انرژی بر است .

 

در گروه خودرو نیز بنظر می رسد در قطعه سازان شرایط خوب باشد. ورنا پتانسیل رشد دارد. گروه لیزینگی ها نیز با توجه به اصلاح قیمت ها، شرایط خوبی دارند.

کنتور سازی پیش بینی سودش را 40 درصد افزایش داده رقم1456 ریال اعلام کرده . این شرکت برای سال 93 مبلغ 1350 ریال سود پیش بینی کرده است.


گروه فولاد نیز امروز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.