اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 20 اسفند


صف فروش بمپنا به بیش از ۱ میلیون سهم رسید.


در ۵ روز پایانی امسال سهام ۱۲ شرکت دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی در بازار سرمایه عرضه می‌شود. تسنیم


افت شاخص به بیش از ۵۰۰ واحد رسید.


فشار فروش در بازار بسیار سنگین و نفس گیر می باشد


امروز چندین حقوقی که نقش بسزایی را در بازار بازی می کنند، خواستار برداشتن محدودیت های بازار سرمایه شدند.


شاهد صف خرید در نماد توریل هستیم.


در این بازار خرید وبصادر منطقی و مناسب به نظر میرسد


بمپنا باری دیگر در آستانه صف فروش قرار گرفت.


با بررسی چارت سهام بانک پاسارگاد، روند کوتاه مدت و میان مدت سهم نزولی و 

طولانی مدت سهم خنثی ارزیابی می شود.

مهمترین مقاومت سهم 290 تومان در 23درصد فیبوی معکوس میباشد که سهم هنوز

نتوانسته است از این مقاومت بگذرد. اولین حمایت موثر سهم 260 تومان میباشد.

در حال حاضر تا قبل از خروج کامل سهم از کانال نزولی توصیه به خرید سهم نداریم.


پس از افت شدید قیمت مس طی دو جلسه اخیر در بازار فلزات لندن، قیمت این محصول طی معاملات صبح امروز در بازارهای آسیایی کمی احیا گردید.


مدیرعامل اسبق شرکت بورس نیز درخصوص توافق سازمان بورس با برخی سهامداران حقوقی به منظور هدایت بازار گفت: همواره و حتی در شرایط عادی نیز لابی بورس با نهادهای مالی وجود داشته و مواردی چون مدیریت فرد، مدیریت بازار و مدیریت شاخص همواره مطرح بوده اما در هفته‌های اخیر به دلیل تغییر روند بازار از «گاوی» به «خرسی» لابی‌ها گسترده‌تر شده است.




*حپترو: دلایل افزایش سود هر سهم نسبت به سال قبل ناشی از عوامل زیر می باشد:

افزایش نرخ خدمات حمل قرارداد خوراک پتروشیمی تبریز و همچنین افزایش حجم قرارداد حمل با سایر مجتمع های پتروشیمی و افزایش نرخ خدمات می باشد.

درآمد ناشی از کارگزاری عملیات حمل دریایی

درآمد ناشی از افزایش حجم و نرخ حمل مایعات سیر مشتریان

"ذوب" به حمایت مهم خود در 398 تومان رسیده است در کوتاه مدت این حمایت مهم است اگر حفظ شده و در برگشت بتواند از مقاومت در 430 عبور کند میتوان به تداوم رشد خوشبین بود اما شکست حمایت مذکور احتمال کاهش فعلا بین 378 تا 360 را افزایش خواهد داد.

بورس در انتظار ورود منابع حقوقی هاست آنها هم با این روند وارد نمیشوند


در گروه پالایش، شراز پیش بینی سود سال مالی 93 را با 20 درصدکاهش نسبت به سال جاری مبلغ2379 ریال اعلام کرده است.

شتران افزایش سرمایه 660 درصدی دارد. این پالایشگاه امروز بمنظور پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق در تاریخ 23 اسفندماه 92 متوقف می شود.

در گروه پتروشیمی، بلوک 6.7 درصدی تاپیکو با قیمت 695 تومان از سوی بانک رفاه عرضه می شود.

وتجارت امروز مجمع فوق العاده دارد.

 در گروه بانکی ، وبملت با حمایت گروه مالی ملت و آتیه ملت همراه است. وپست افزایش سرمایه اش تایید شد و عرضه خرد دارد.

بانک دی 320 ریال سود پیش بینی کرده است.

در گروه خودرو، خاذین زیان 166 ریالی سال جاری را به سود 98 ریالی تغییر داده است و برای سال 93 مبلغ 98 ریال سود پیش بینی کرده است.

امروز نماد شفارا متوقف می شود. نماد مارون، غپاک، کدما،خاهن، فن اوا اماده بازگشایی هستند.


حمایت های بمپنا 13700 و 13200


ثباغ در حال نفوذ به سطوح حمایتی خود


بمپنا پیش بینی سود سال مالی 93 را اندکی کاهش داده و مبلغ1735 ریال اعلام کرده است.


شاخص کل در حال نفوذ به خط روند بلند مدت خود (نمودار لگاریتمی)

 

معرفی شرکت کی بی سی


بررسی معاملات روز گذشته نشان میدهد سهم حقوقی ها از ارزش معاملات 82 درصد و سهم حقیقی ها 18 درصد بوده است. سرمایه گذاران نهادی دیروز 85 درصد خریدها و 79 درصد فروش ها را انجام دادند.

بر اساس این گزارش سهام شبندر، وبملت، وپاسار،شپدیس، فارس، شپنا،وسپه، ونیکی، وسینا، وبانک، خبهمن، شاراک، حکشتی، فملی،شفن،فاراک،کخاک،درازک،تراکتورسازی، کطبس،کارخانجات شهید قندی، شبریز، بیمه ملت،بیمه پارسیان، وتوکا، ونیرو، وبهمن، حق ومعادن، جام دارو، پارس سرام، سیمان اصفهان، حق والبر،حق مداران، وامید،قند شیرین خراسان،سکرد،وپخش، قثابت،صنعتی آما،شخارک،غاذر، سرمایه گذاری توسعه صنعتی، داروسازی اکسیر و نوسازی ساختمان تهران را خریداری کردند.



کرماشا در قیمت ۸۲۱ تومان در حال معامله شدن می باشد، سهم کف قیمتی خوبی در محدوده ۷۵۰ تومان دارد. بر طبق صورت های مالی موجود، کرماشا در حدوده ۱۸۵ تومان به ازای هر سهم سود تقسیم می کند. در صورتی که سهم به محدوده ۷۵۰ برسد، پس از تقسیم سود ۱۸۵ تومانی قیمت سهم به ۵۶۵ تومان می رسد که با در نظر گرفتن سود ۱۶۹ تومانی سال ۹۳ نسبت پی به ای سهم به محدوده ۳ می رسد. اگر قصد سرمایه گذاری کم ریسک و سودآوری منطقی داشته باشید، در صورتی که سهم به محدوده ۷۵۰ برسد مناسب ارزیابی می شود.


ادامه روند صعودی "فاراک" بستگی به توانایی عبور از مقاومت در 620 تا 635 تومان دارد اگر درصدد خرید این سهم هستید بهتر است منتظر شکست مقاومت مذکور و تثبیت بالاتر از آن بمانید.


شاخص گروه ساختمانی امروز به خط روند خود برخورد کرد و نتوانست به این محدوده حمایتی به خوبی واکنش نشان دهد. معاملات روزهای آتی این گروه نقش تعیین کننده ای را در روند این گروه دارد. در صورتی که گروه به این خط روند واکنش نشان دهد باید منتظر رشد قیمتی نمادهای این گروه باشیم.

امیدواریم که این خط روند شکسته نشود، در صورت شکسته شدن این خط روند احتمالا شاهد اصلاح قیمتی بیشتر در این گروه باشیم. دقت داشته باشید که سهم های این گروه از نسبت پی به ای پایینی برخوردارند و این موضوع از ریسک این گروه می کاهد و در صورت ریزش قابلیت بازگشت را دارند.

 

در شرایط فعلی سیاست صبر و نظاره گر بودن در این گروه گزینه مناسبی می باشد.



امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که بنظر می رسد با توجه به محدودیت های فروش، عرضه های اولیه روز چهارشنبه و نیز نزدیکی به پایان ماه و تسویه اعتباری ها بازار کم تقاضایی را داشته باشیم اما بنظر نمی رسد تعداد فروشنده ها زیاد باشد زیرا قیمت ها آنقدر پایین امده که فروش منطقی نباشد.


در گروه پتروشیمی، نسبت قیمت بر درامد بیشتر شرکت ها 4 و 5 است که از متوسط بازار فاصله زیادی دارد. این گروه هرچند از افزایش نرخ خوراک متاثر شده و قیمت شان اصلاح شد ولی ریزش بیشتر، نسبت قیمت بر درامد آن ها را خیلی کاهش خواهد داد که منطقی نیست. ضمن اینکه نرخ خوراک از سال 93 اعمال می شود و عطف به ماسبق نخواهد شد و برخی شرکت های پتروشیمی ذخیره گرفته اند که می تواند به رشد سود آن ها کمک کند.


قیمت اوره بنظر نمی رسد در بازارهای جهانی با توجه به کاهش عرضه و افزایش مالیات کاهشی باشد . بنابراین روند روبه رشد با شیب ملایم برای این محصول در بازارهای جهانی پیش بینی می شود. شرکت های اوره ساز داخلی علاوه بر رشد نرخ اوره جهانی از اصلاح قیمت فروش اوره به شرکت حمایتی کشاورزی با رشد مبلغ فروش مواجه خواهند شد.


امروز مارون پیش بینی سود سال 93 را با 20 درصد کاهش نسبت به سال جاری مبلغ 553 تومان اعلام کرد. این شرکت اتان را 240 دلار و دلار را 2500 تومان در نظر گرفته است و بخش بزرگی از سود شرکت مربوط به پتروشیمی لاله است و در نهایت سیاست تقسیم سود 80 درصدی  دارد.


بنظرمی رسد صورتهای مالی شرکت محافظه کارانه اعلام شده و نرخ اتان بالادر نظر گرفته شده است.


دراین گروه تاپیکو معامله بلوکی با قیمت 695 تومان در پیش دارد که در صورت انجام بر قیمت سهم تاثیر می گذارد. پارسان هم در بین حقوقی ها طرفدار دارد.


وپترو برای سال مالی 93 مبلغ 146 ریال سود پیش بینی کرده است. پترول بنظر می رسد در حال جابجایی برخی سهام زیر مجموعه اش است.

 

در گروه رایانه، سیستم پیش بینی سود خود را مبلغ 805 ریال برای سال اتی الام کرد که کاهش 11 درصدی نسبت به سال جاری دارد. این شرکت افزایش سرمایه هم دارد و کمترین نسبت قیمت بر درامد را در گروه دارد. رانفور هم افزایش سرمایه 180 درصدی دارد و از ریسک کمی برخوردار است.

 

در گروه بانک، شرایط بانک ملت، تجارت و صادرات خوب است .

 

در گروه سیمانی ، روز گذشته شاهد موجی از تقاضا برای چند شرکت سیمانی بودیم . معمولا رونق در سیمان مقطعی است. سخاش پیش بینی سود خود را برای سال مالی 93 مبلغ 1701 ریال اعلام کرده که یک درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

 

 در گروه فولاد، روز گذشته شاهد فروش محصولات فولاد مبارکه به قیمت پایه بودیم. از محصولات فولاد استقبال خوبی در بورس کالا بعمل آمد.بهبود شرایط اقتصادی در سال آینده می تواند تقاضا برای فولاد را هم تحریک کند.

فولای پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را مبلغ 686 ریال اعلام کرد که نسبت به سال جاری 61 درصد کاهش نشان می دهد و عمده آن بدلیل کاهش درامد حاصل از سرمایه گذاری هاست.


 روز گذشته شمش ایرالکو با رشد قیمت در بورس کالا معامله شد.


در بازارهای جهانی قیمت مس بازهم نزول کرد و به 6668 رسید. بنظر روز سختی برای فملی است که بودجه اش را بیشتر از این رقم گرفته است اما نوسانات سرب و روی کم بود. سرب 2059 دلار و روی2064 دلار در بازار جهانی معامله شد.


فاسمین برای سال جاری 781 ریال سود با سرمایه جدید پیش بینی کرده که 9 ماهه 71 درصد آن را پوشش داده است. در بودجه این شرکت سرب 2100 و روی 1900 دلار لحاظ شده است.

 

در گروه پالایش، شتران افزایش سرمایه 660 درصدی از محل اندوخته و انباشته دارد.این خبر سبب بروز تحرکاتی در سهم شد. گروه پالایش نیز نزول سنگینی را متحمل شده اند بدون آنکه رشد نسبت قیمت بر درامدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده باشند.


در گروه غذایی، غپاک پیش بینی سود سال مالی 93 را با 68 درصد رشد مبلغ 371 ریال اعلام کرد.غدشت هم با تبدیل زیان به سود برای سال 93 مورد توجه قرار دارد.


در گروه قند و شکر، قشهد پیش بینی سود هر سهم را 1967 ریال اعلام کرد که نسبت به سال جاری 68 درصد افزایش دارد. این شرکت قیمت شکر را از 18625 ریال به 18393 ریال تغییر داده است.


گفته می شود محموله 5 هزارتنی شکر با قیمت 17000 ریال در بورس کالا عرضه است.

 

در گروه خودرو، نعمت زاده گفته در سال آینده قیمت خودرو افزایش نمی یابد. همچنین گفته برای سال 93 ممنوعیت صادرات کالاها و دخالت دولت در قیمت گذاری حذف خواهد شد که خبر خوبی برای صنایع است.

 

هدفمندی یارانه ها در حال اجراست. فقط قیمت گازوییل و بنزین تعیین نشده است. دولت از اختصاص 10 هزارمیلیارد تومان یارانه تولید در اجرای این قانون خبر داد که می تواند برای صنایع انرژی بر خبر خوبی باشد.

 

در حوزه اخابر سیاسی، 26 اسفندماه مذاکرات ایران و 5+1 در وین انجام می شود و به گفته ظریف وقت آن است که طرفین به تعهدات خود عمل کنند.

 

 در پایان سطح حمایت بعدی شاخص 76700 عنوان شده که تکنیکالیست ها برگشت شاخص از محدوده این سطح را محتمل عنوان می کنند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.