اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 18 اسفند-2




· افزایش سرمایه وپست از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد تایید قرار گرفت.

· احتمال تعویق عرضه اولیه نفت سپاهان وجود دارد . در این صورت شاهد بهبود معاملات در هفته پایانی سال خواهیم بود.

· شاخص کف 77900 را شکست و احتمال دارد در 76700 بر گردد و روند صعودی اغاز کند. امروز بنظر می رسد در میانه معاملات حجم فروش ها کمتر شود .

· سقاین برای سال مالی 93 مبلغ 5015 ریال سود پیش بینی کرده که 5 درصد بیشتر از سود سال جاری است. این شرکت افزایش نرخ از خرداد سال آتی را در بودجه لحاظ کرده است.تخفیف فروش نیز حذف شده است.

· پارس پامچال برای سال مالی 93 پیش بینی سود خود را با 36 درصد کاهش مبلغ1980 ریال اعلام کرد. افزایش بهای تمام شده و هزینه جاری عامل این کاهش بوده است.

· خاور 28 اسفند ماه برای افزایش سرمایه به مجمع فوق العاده می رود.

· مداران 27 فروردین ماه برای انتخاب هیات مدیره به مجمع فوق العاده می رود.

· بمپنا توسط مپنا عرضه می شود ولی خریداران سهم را به سمت مثبت هدایت کردند.

· سرمایه گذاری توسعه ملی در مجمع 55 تومان سود نقدی به هر سهم تخصیص داد.

· غصینو برای مجمع فوق العاده و صنایع بسته بندی ایران برا مجمع متوقف می شوند.

· وتجارت امروز برای افزایش سرمایه متوقف می شود.

· حتاید در مجمع 90 تومان سود نقدی به هر سهم داد.


دلار در بازار آزاد در حال سقوط به زیر ۳۰۰۰ تومان می باشد.


در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های لیزینگ صنعت و معدن جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، بانک تجارت جهت برگزاری مجامع عمومی عادی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره-عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، قند مرودشت جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه-اصلاح اساسنامه و نفت بهران جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف خواهند شد.


ثاخت روز گذشته موفق به عبور از محدوده مقاومتی ۱۹۷ الی ۲۰۳ تومان نشد، سهم هم اکنون با صف فروش همراه شده است.

تاپیکو در محدوده ۴۵۸ تومان در حال قیمت گذاری است.


وپست به مرز ۹۰۰ تومان رسیده است


شبهرن 3.4 درصد مثبت بازگشایی شده است.


اخابر باری دیگر به مرز ۳۰۰ تومان رسید.

سرمایه گذاران حقوقی دیروز سهام بانکی شامل وکار، وتجارت، وسینا، وپاسار را خریداری کردند. همچنین فارس، ونیکی، کچاد، حکشتی، فولاد، سفارس، وسپه، درازک، ولصنم، وامید، حق خارزم، داسوه، سغرب، وصندوق، بیمه پارسیان، پمپ سازی ایران، جام دارو، لبوتان،غاذر، غپاک،قثابت،پارس سرام، رتاب، فجر، غنوش، ستران  و همراه را خریداری کردند.

این در حالی است که حقیقی ها بیشتر در نمادهای دارویی، سیمانی، کاشی و سرامیک، خودرو، معدنی ،غذایی، بانکی، پالایش و پتروشیمی فروشنده بودند.




روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند ماه فرصت های آخر فروشندگان اعتباری و کسانی است که قصد دریافت وجه تا قبل از پایان سال را دارند. انتظار می رود قیمت ها در این ایام به محدوده بسیار جذابی برسند. در صورتیکه قصد خرید سهم را داشته باشید این ایام به عنوان فرصت مناسب تلقی می شود.


اکثر نمادهای گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با فشار فروش همراه هستند.


دالبر با حمایت ۱۴۰۰ تومان رو به روست باید دید نمودار قیمت با این سطح چه واکنشی خواهد داشت.


برای "وپست" حفظ حمایت در 830 مهم است انتظار داریم از این حمایت برگشته و فعلا تا 920 تومان رشد کند. بنابراین حد ضرر کوتاه مدت شکست 830 و تثبیت کمتر از آن است.


تکمبا همچنان با صف فروش همراه است. متاسفانه این سهم آسیب غیرقابل جبرانی را به سهامداران خود وارد کرد.


ثفارس حتی بدون خرید حقوقی در حال تشکیل صف خرید.


در گروه بانکی وبملت به محدوده مثبت رسید.


شاخص باردیگر وارد کانال ۷۷ هزار واحد شد.


شپدیس، کرماشا و شیراز از جمله اوره سازهای بورسی می باشند. محصول اصلی این سه شرکت اوره می باشد و قیمت های جهانی اوره تاثیر بسیار زیادی بر سودآوری این سه شرکت دارد. طی روزهای گذشته قیمت جهانی اوره تا حدودی کاهش یافته است. البته ذکر این نکته ضروری است که این سه شرکت در بودجه خود نرخ جهانی اوره را پایین تر از قیمت های فعلی در نظر گرفته اند. با این وجود می توان یکی از مهم ترین دلایل فشار فروش در این سه نماد را کاهش قمیت جهانی اوره دانست.


افزایش سرمایه پست بانک ایران از محل تجدید ارزیابی دارائی‌ها مورد تأئید سازمان حسابرسی قرار گرفت.


در گروه غذایی، غبهنوش پیش بینی سود سال مالی 93 را مبلغ 1340 ریال اعلام کرده که 12درصد بیشتر از سال جاری است.

غمینو پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را با یک درصد افزایش مبلغ668 ریال اعلام کرده است. اما رشد 12 درصدی در فروش را پیش بینی کرده است.


غهپاک 27 اسفند مجمع فوق العاده دارد.

 در گروه غذایی و قندی فعلا تحرکی دیده نمی شود.


 در گروه سیمان نیز بیشتر نمادها جاشیه نشین شده اند. دیروز شاهد جابجایی بلوکی در ستران بودیم که شنیده می شودخبهمن عرضه کننده سهم بوده است. بنابراین می توان به رشد سود خبهمن اندکی امیدوار شد.

در گروه دارو، با وجود گزارش های خوب اما تحرک جدیدی در گروه دیده نمی شود. نوسان گیران از سهام انگار خارج شده اند ولی هنوز هلدینگ ها و سرمایه گذاری ها ارزنده هستند.

 

 در گروه مخابرات، همراه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است و کاهش قیمت به کمتر از 5800 تومان فرصتی استثنایی است. این سهم 1000 تومان سود نقدی دارد و شنیده می شود افزایش سرمایه نیز دارد.


در گروه برق، بترانس با وجود گزارش خوب و اعلام سود 729 ریالی در قیمت 490 تومان بازگشایی شد. این سهم در سال اینده پتانسیل رشد سود دارد.


در فولادی ها ، بنظرمی رسد با اختصاص یارانه صنعتی به این گروه شرایط برای آن ها خوب باشد زیرا در قیمت های مناسبی قرار دارند. شنیده می شود شمش فولاد برای صادرات مشمول مالیات 30 درصدی شده است. شمش محصولی است که صادرات نمی شود و بدلیل وجود چندین شرکت تولید کننده شمش پتانسیل رشد قیمت چندانی هم ندارد.


اما ورق می تواند صادر شود و در صنایع خودرو سازی هم مورد استفاده قرار گیرد. فولاد مبارکه کم ریسک ترین گزینه گروه است.


 در گروه معدنی، سرمایه گذاری با افق بلند مدت خوب است.ومعادن و کگل و کچاد پتانسیل رشد در بلند مدت دارند

 در گروه پالایش، سهام به سطوح حساسی رسیده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.