اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 18 اسفند-1

در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها ارائه می گردد


*کاذر: از مبلغ 1201 ریال سود به ازای هر سهم، مبلغ 870 ریال سود به ازای هر سهم ناشی از فروش ساختمان پارک ساعی (به ازای هر سهم 434 ریال) و فروش سهام شرکت فرآورده های نسوز پارس ( به ازای هر سهم 436 ریال) می باشد.

*بسویچ: در حال حاضر پرونده افزایش سرمایه از 250 میلیارد ریال به 350 میلیارد ریال مربوط به پروژه GIS در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی می باشد.



شنیده‌ها از احتمال معامله نیروگاه بانک صادرات خبر می‌دهد. بانک صادرات در صورت فروش این نیروگاه با تعدیل 100ریالی مواجه می‌شود

اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که حقوقی ها از تعدیل قوانین رضایت نداشته و خواستار رفع هر چه سریعتر محدودیت های بازار شده اند.

بانک تجارت ۳۶۶ تومان قیمت گذاری می شود، روز گذشته پالس خروج از این سهم در قیمت های حداکثری صادر شد.

شبندر ۱۴۰۵ تومان قیمت گذاری می شود.


امروز در صنعت رایانه، بنظر می رسد همچنان حاشیه نشین باشند اما رانفور ، سیستم و رتاب به قیمت های جذابی در حال نزدیک شدن هستند و بد نیست سرمایه گذاران در سبد خود یک سهم از این گروه کم ریسک و پر تراکنش داشته باشند.

 

بمپنا روز گذشته مورد عرضه قرار گرفت و صف خرید آن داده شد و حال ممکن است برخی نوسان گیران از سهم خارج شوند ولی احتمالا همچنان پتانسیل رشد داشته باشد. بمپنا برنامه افزایش سرمایه دارد.

 

شایعاتی از بازگشایی مپنا شنیده می شود که بعید بنظر می رسد بازگشایی شود. سهمی که به گفته مدیرعاملش تا کنون چندین بار برای بازگشایی نماد با سازمان مذاکره کرده است. این سهم در صورت بازگشایی افت قیمت را متحمل می شود.

 

در گروه بانک، عرضه کننده زیاد است. گروه مالی ملت ، استان قدس رضوی و .... این گروه پتانسیل رشد سود خوبی دارند و می توانند یکی از صنایع پر طرفدار در سال اینده باشند. امروز نماد بانک تجارت برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها متوقف می شود.حضور در افزایش سرمایه با افق سرمایه گذاری میان مدت خوب است. 


ملت کمترین نسبت قیمت بر درامد را در گروه دارد و بیشتر می تواند رشد کند. صادرات هم در صورت فروش نیروگاه قایم می تواند سود خوبی شناسایی کند . این سهم هرچند عرضه کننده زیادی در محدوده نزدیک 110 تومان دارد اما پتانسیل رشد خوبی برای سال آتی دارد.

 

وسینا پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را مبلغ 386 ریال اعلام کرده است.

 

در گروه بیمه، ملت افزایش سرمایه دارد.

 

در گروه پتروشیمی ، بنظر می رسد این گروه همچنان یکی از پر پتانسیل ترین صنایع برای سال آتی است. نسبت قیمت بر درامد پایین، رفع ابهامات نرخ خوراک، افزایش تولید و فروش تحت تاثیر رفع تحریم ها و بهبود تامین خوراک به به بهره برداری رسیدن پروژه عسلویه در سال 93 ، همه عواملی است که می تواند این گروه را که در سال جاری رشد چندانی نداشته اند را در سال آتی پر طرفدار کند.


در این گروه شیران، شاراک،شخارک، زاگرس، خراسان، تاپیکو ، پارسان و مارون از شرایط بنیادی خوبی برخوردارند. شیراز هم طرح توسعه دارد. شپدیس هم طرح توسعه دارد که احتمال دارد در پایان سال 93 به بهره برداری برسد.

این گروه در صورت افت قیمت، در روزهای اتی می توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشند. زاگرس و شخارک در حال حاضر با نسبت قیمت بر درامد محدوده 4 معامله می شوند. مزیت صنعت پتروشیمی سیاست تقسیم سود حداکثری و پرداخت نسبتا زود ان هاست.

 

پارسان توسط غدیر حمایت می شود. هنوز تکلیف پتروشیمی پارس مشخص نشده است اما گفته می شود در مجمع غدیر در این خصوص صحبت خواهد شد. پارسان از محل رشد سود پتروشیمی پارس در صورت خرید می تواند با رشد سود همراه شود ضمن اینکه افزایش سرمایه 100 درصدی نیز پیش رو دارد. تاپیکو سهم ارزنده ای است که فعلا تحت تاثیر بازگشایی شفن قرار دارد ولی در بلند مدت گزینه خوبی است.

 

فارس در آخرین روز معاملاتی سال عرضه بلوکی دارد. بعید است این بلوک فروخته شود زیرا نقدینگی بالایی نیاز دارد ولی مدیریتی نیست.

 

در گروه شیمیایی، شپاکسا بعد از افزایش سرمایه 300 درصدی،پیش بینی سود سال مالی 93 را با سرمایه جدید 1048 ریال اعلام  کرد.

 

 شکلر پیش بینی سود سال مالی 93 را با 35 درصد کاهش نسبت به سال جاری مبلغ 1100 ریال اعلام کرده است که دلیل آن کاهش مقدار فروش بوده است . البته دلیل رشد سود بالای شرکت در سال جاری فروش زمین بوده است.

 

در گروه سرمایه گذاری ها،وصنعت برای مجمع متوقف می شود. شنیده می شود 30 تومان سود نقدی برای هر سهم دارد.

وسپه، واتی ،ونیرو می توانند مورد توجه قرار بگیرند. البته اگر بازار پر عرضه باشد، همه سهام با هم قرمز می پوشند




اصلاح پتروشیمی خراسان را از دو زاویه بررسی می کنیم.

1- اصلاح به شکل مثلث در 876 تومان به پایان رسیده ،در اینصورت انتظار داریم بدون شکست حمایت در 876 تومان فعلا رشدی ملایم و همراه با نوسان داشته باشد. اولین مقاومت مهم 975 - 990 تومان و مقاومت مهم بعدی 1060 و 1100 تومان است که شکست دو مقاومت آخر سیگنال مطمئن تری برای رشد سهم در میان مدت می باشد.

حد ضرر برای این حالت 876 تومان و هدف میان مدت حدود 1400 تومان می باشد.

2- موج اصلاحی فعلی به پایان نرسیده و انتظار داریم بین 850 تا 800 تومان سهم به تعادل رسیده و کم کم آماده موج صعودی بعد شود.بیشترین سطح احتمال پایان اصلاح هم در حدود 830 است.

توجه کنید اگر حمایت 820-800 شکسته شود حمایت های خوب بعدی 760 و 734 تومان هستند.هم چنین تا زمانیکه نمودار بالاتر از میانگین ها قرار نگیرید روند صعودی پایداری شکل نخواهد گرفت.این امر در مقطع زمانی فعلی در صورت شکست مقاومتهای ذکر شده در بخش اول محقق می شود.




برای "وبملت" مقاومت در 236 تومان مهم است اگر بتواند از این مقاومت عبور کند هدف بعد 260-250 خواهد بود.


خساپا هم اکنون در حال نفوذ به محدوده حمایتی خود می باشد، در صورتی که سهم جمع نشود،  ممکن است ایستگاه ۱۵۹ الی ۱۶۳ تومان را تجربه  کند. این محدوده به عنوان حمایت نسبتا محکم برای سهم تلقی می شود.


امروز بازار سهام را در حالی آغاز می کنیم که ضوابط معاملاتی جدید بر اساس همفکری حقوقی ها و مسوولان در جلسه هم اندیشی روز گذشته تغییر کرده و محدودیت فروش از 50 هزار سهم به 100 هزار سهم افزایش می یابد.


 بر این اساس تا ساعت 12 ، فروشندگان به میزان 2 درصد حجم مبنا یا 100 هزار سهم هرکدام بیشتر بود، قادر به فروش سهم هستند. دوبرابر کردن سهم فروشندگان در شرایط فعلی ممکن است سبب ترغیب حقوقی ها برای خرید شود و از طرف دیگر در شرایط بد بازار ممکن است سبب افزایش عرضه گردد. در هر صورت کنترل دستوری قیمت ها در بلند مدت بنفع بازار نیست و بازار باید راه خود را برود نه اینکه کنترل شود. بنظرمی رسد کم کم این محدودیت ها بطور کامل برداشته شود و بازار به روال طبیعی برگردد.


امروز خانم اشتون در تهران ملاقات می کند. مذاکرات کارشناسی به پایان رسید و سخنگوی اشتون این مذاکرات را مفید و سودمند عنوان کرده است.


پوا های بلوکه شده ایران هم در حال برگشت به کشور است. برای سال آینده ثبات سیاسی و اقتصادی پیش بینی می شود . شاید تنها نکته مبهم سال گذشته اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باشد که رییس جمهور تاکید کرده با شیب ملایم اجرا شود ضمن اینکه بسته های حمایتی از صنایع انرژی بر پیش بینی شده است. این صنایع با یارانه صنعتی مورد حمایت قرار خواهند گرفت و این خبر خوبی برای این صنایع است .


تورم در سال آینده به کمتر از 20 درصد خواهد رسید. گفته می شود تورم نقطه به نقطه که در بهمن ماه 22 درصد بود در فروردین به 15 درصد می رسد.


اما بازار در روزهای پایانی سال با افزایش عرضه برای تامین نقدینگی مواجه است. افزایش عرضه که توسط حقوقی ها و حقیقی ها اتفاق می افتد . هر دو گروه نیازمند نقدینگی برای تامین مایحتاج شب عید یا آرایش صورتهای مالی شرکت ها هستند . بنابراین عرضه های پایان سال به معنی آن نیست که این شرکت ها ارزنده نیستند زیرا حقوقی ها همین سهامی را که امروز فروشنده هستند چه بسا در ابتدای سال آینده با قیمت بالاتر خریداری کنند.

 

امروز هم بنظر می رسد بازار با افزایش عرضه همراه شود. شاخص در محدوده خطرناکی است و سرمایه گذاران نیازمند نقدینگی هستند . عرضه نفت سپاهان در 21 اسفند نیز به افزایش عرضه در بازار دامن می زند زیرا گفته می شود سهم پتانسیل رشد خوبی را در صورت عرضه در محدوده قیمتی 1700 تومان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.