اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 17 اسفند


در صورتی که ارزش جایگزینی نیروگاه برق عسلویه را محاسبه کنیم، به طور تقریبی ارزش جایگزینی هر سهم در محدوده ۱۸۰۰ تومان می باشد. دقت داشته باشید که در بازار سرمایه اکثر نمادها پایین تر و یا نزدیک به ارزش جایگزینی خود معامله می شوند. به عنوان مثال در گروه سیمانی اکثر نمادها در محدوده ۶۰ الی ۷۵ درصدی ارزش جایگزینی خود معامله می شوند.

البته دقت داشته باشید که ممکن است هجوم سهامداران برای خرید موجب فراتر رفتن قیمت از ارزش جایگزینی سهم شود. امری که در بسیاری از سهم ها رخ داده است.

بمپنا قصد دارد توان تولیدی خود را برای سال های به شدت آینده افزایش دهد، در همین راستا بمپنا برای تامین اعتبار این موضوع از گزینه های مختلفی استفاده خواهد کرد. یکی از این گزینه ها افزایش سرمایه از محل مطالبات می باشد، البته کل اعتبار این طرح از طریق افزایش سرمایه تامین نخواهد شد.

بنابراین باید منتظر درخواست افزایش سرمایه بمپنا در سال ۹۳ باشیم.


شاخص منفی شد.


کهمدا داره حرکت های خوبی می زنه.


احتمال منفی شدن شاخص وجود دارد.


شگل در قمیت ۹۳۳ تومان در حال معامله شدن است، با توجه به پایین بودن نسبت پی به ای به نظر نمی رسد سهم ریزش زیادی در پیش داشته باشد. این سهم بسیار کند حرکت می کند.


ولصنم احتمالا چند روز دیگر برای مجمع متوقف می شود. ورود به سهم مناسب ارزیابی نمی شود.


پارسان در بازار امروز مورد حمایت واقع نشد و گویا روند اصلاحی سهم همچنان پابرجاست. خط روند صعودی در پارسان به پایین شکسته شده است.



وزارت خزانه‌داری انگلیس هم تحریم 11 نفر از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.


شاهد افزایش عرضه ها در بازار هستیم.


فاذر 186 ریال سود به ازای هرسهم پیش بینی کرد که رشد 52 درصدی نسبت به سال جاری دارد.


تجارت با هدف شرکت در مجمع افزایش سرمایه خوب است.


برق عسلویه همچنان صف خرید خود را حفظ کرده و تا بازگشایی مپنا حمایت می شود


کفپارس در استان یزد فعالیت می کند، مدتی قبل این سهم با سفته بازی های شدید رشد کرد و به قیمت های باورنکردنی دست یافت.در همین راستااز دوستان عزیزمان در یزد جویای واقعیات قضیه شدیم. و اما بشنوید از واقعیت قضیه:

شرکت هم اکنون از شرایط بسیار نامناسبی برخوردار است. شرکت بدهی سنگینی به بانک رفاه دارد و فشارهای بانک رفاه بر این شرکت بسیار سنگین شده است. عمر مفید بسیاری از محصولات این شرکت به پایان رسیده است و شرکت در فرایند تولید با مشکل روبرو شده است. شرکت به شدت تعداد نیروهای خود را کاهش داده و ممکن است این رویه ادامه پیدا کند.


توریل صف فروش شد


ثفارس با خرید 70 درصدی حقوقی به صف خرید رسید. مقاومت پیش رو محدوده 3800


مدیران پتروشیمی در صدد دریافت نرخ خوراک ۱۰ سنتی از دولت هستند، اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که وزارت نفت وعده هایی به پتروشیمی ها برای یک فرمول جدید قیمت گذاری گاز داده است.


گروه خودرویی حال و روز خوبی ندارد. فقط خبهمن و خکاوه مثبت معامله می شود.


بانک دی محدوده ۲۰۷ تومان در حال قیمت گذاری است.


ثتران در حال تشکیل صف خرید.


در نماد وبلمت همچنان شرکت گروه مالی ملت و صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت در حال عرضه سهم می باشند. به نظر می رسد سهامداران عمده بانک ملت تمایلی به رشد قیمتی این نماد ندارند.


فرابورسی ها معامله نمی شوند!!!


ثاخت در محدوده ۱۹۷ الی ۲۰۳ تومان با مقاومت همراه می باشد،  در صورت عبور مقاومت بعدی سهم در محدوه ۲۱۵ و سپس ۲۳۰ تومان می باشد. در صورتی که نتواند از این مقاومت عبور کند، مجددا کف  قیمتی سهم در محدوده ۱۸۰ الی ۱۸۵ تومان را لمس خواهد کرد


احتمال عرضه شدن صف خرید وبملت وجود دارد.


وتجارت در حال نزدیک شدن به باند مقاومتی خود می باشد، سهم در محدوده ۳۸۷ الی ۴۱۰ تومان باند مقاومتی بسیار محکمی دارد. عبور از این مسیر برای سهم دشوار به نظر می رسد و نیاز به محرک بسیار قوی دارد.

در صورتی که سهم تعدیل مثبت سنگینی در سال ۹۳ نداشته باشد، ممکن است با ریزش قیمت مواجه شود.

خروج پلکانی از سهم گزینه مناسبی به نظر می رسد.


امروز صبح جلسه ای بین مدیران ۲۰ شرکت سرمایه گذاری در دفتر مدیرعامل غدیر برگزارشد، این جلسه به منظور بررسی شرایط بازار و تصمیم گیری در مورد قوانین جدید برگزار گردید.


 در گروه پتروشیمی ، شیران 7723 ریال سود محقق کرده و 25 اسفندماه به مجمع می رود . سهم پتانسیل رشد سود را در سال آتی دارد.


شخارک 4680 ریال سود برای سال 93 پیش بینی کرده که احتمال رشد بیشتر سود را دارد.


در گروه خودرو، همه منتظر گزارش ایران خودرو هستند که شنیده می شود با رشد سود همراه خواهد بود. در گروه خودرو ، ورنا احتمالا در قیمت های فعلی گزینه بدی نیست. خاهن در این گروه بعد از تعدیل 344 درصدی با رشد 90 درصدی قیمت به بازار برگشت.


در گروه پالایش، شپاس با میزان فروش خوبی که در بورس کالا داشته ، با احتمال رشد سود همراه است. شپنا افزایش سرمایه 300 درصدی دارد. شبندر پتانسیل رشد سود دارد . شبریز هم توسط حقوقی ها خریداری می شود.

 

در گروه برق ، بترانس پیش بینی رشد فروش دارد که رشد سود شرکت را رقم زده است. بشهاب نیز ممکن است تحت تاثیر جو گروه با رشد تقاضا همراه شود.


در گروه دارویی، داسوه افزایش سرمایه 131 درصدی از انباشته دارد. گروه دارو نیز با شناسایی سود ، مورد عرضه قرار می گیرند. بنابراین سرمایه گذاران با کاهش قیمت ها می توانند از نوسان سهام استفاده کنند. در این گروه دتماد، وپخش ، والبر ، گزینه های بدی نیستند.


در چند رشته ای ها، غدیر 25 اسفندماه به مجمع می رود و سودش را سه روز بعد پرداخت می کند. وامید 70 تومان سود دارد و در قمیت های فعلی کم ریسک است.


در گروه پتروشیمی ، پارسان از امروز سود نقدی خود را پرداخت می کند . این سهم در قیمت های فعلی نوسان می کند ولی زمینه رشد آن فراهم است.


شیران در این گروه 7723 ریال سود محقق کرده است . مارون از پتانسیل رشد سود برخوردار است


14 میلیون صف خرید در بمپنا.


وبصادر در قیمت ۱۱۱ تومان در حال قمیت گذاری می باشد.


بانک تجارت در حال نزدیک شدن به باند مقاومتی خود می باشد، سهم در محدوده ۳۸۷ الی ۴۱۰ تومان باند مقاومتی بسیار محکمی دارد. عبور از این مسیر برای سهم دشوار به نظر می رسد و نیاز به محرک بسیار قوی دارد.

در گروه بانکی، نماد وبملت به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است. سهم هم اکنون با صف خرید ۵۳ میلیونی همراه شده است.


محدوده حمایت و مقاومت سهم های صنعت کانه های فلزی


نام سهم

محدوده حمایتی 1

محدوده حمایتی 2

محدوده مقاومتی

ومعادن

350 ت

320 ت

390 ت

کچاد

800 ت

760 ت

885 ت

کگل

1000 ت

960 ت

1150 ت

کمنگنز

645 ت

610 ت

710 ت

کنور

1360 ت

1280 ت

1550 ت

کبافق

2780 ت

2520 ت

2900 ت

کروی

220 ت

190 ت

255 ت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.