اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 14 اسفند

شاراک صف خرید تشکیل داد.


صف خرید دزهروای همچنان پابرجاست. جو منفی بازار بر این نماد هیچگونه تاثیر نداشت.


صف فروش ثاخت به بیش از ۳ میلیون رسید.


پارسان و وغدیر مجموعاً شاخص کل را حدود ۴۰۰ واحد به پایین کشانده اند.


پارسان ۹۹۸ تومان در حال قیمت گذاری است.


برای پتروشیمی کرمانشاه احتمال شکست حمایت در 886 و کاهش تا 820 وجود دارد بنابراین برای خرید بهتر است منتظر کاهش تا سطح ذکر شده بمانید.


ونیرو شفاف سازی زده که به خاطر فروش ساختمان 75 ریال به ازای هر سهم سود ساخته.
در سه ماهه 56 ریال سود ساخته بود. یعنی 130 درصد سودشو زیاد کرده.


شیران هم اکنون در قیمت ۲۸۶۰ تومان در حال معامله شدن است. با توجه به اینکه سهم کف قیمتی ۲۹۸۰ تومان را شکسته است، هم اکنون در مسیر بازگشت با مشکل روبرو شده است. هم اکنون محدوده ۲۹۸۰ تومان برای سهم به عنوان یک مقاومت محکم عمل می کند.


در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها ارائه می گردد:

*زنگان: علت کاهش ریالی فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش عیار خاک خریداری شده می باشد. که پایین آمدن عیار خاک نرخ آن نیز کاهش می یابد.

علت کاهش هزینه های مالی در پیش بینی سال 1393 بابت پرداخت عمده ای از تسهیلات دریافتی سال 1392 بوده است.

*شخارک: شرکت عنوان کرده است هر یک سنت تغییر در نرخ گاز ترش، مبلغ 355 ریال روی پیش بینی درآمد هر سهم تاثیرگذار خواهد بود.


پارسان آماده بازگشایی است.


فخوز در محدوده ۹۰۳ تومان در حال معامله شدن است. سهم کف قیمتی خوبی در محدوده ۸۶۰ تومان دارد. البته باید در نظر داشت که این سهم تا حدود زیادی کند حرکت می کند.


کاشی پارس حمایت مهمی را در 950 تومان شکسته است با شکست این حمایت الگوی سر و شانه سقف تایید شده که اولین هدف آن 720 است بنابراین از خرید سهم فعلا خودداری کرده و سهامداران فعلی در صورت پول بک به 950 و عدم توانایی تثبیت بالاتر از آن بهتر است سهم خود را بفروشند.


ذوب اولین پیش بینی خود را با 11% تعدیل مثبت ارائه نمود


بانک دی صف خرید شد.

.

مفاخر به صف خرید رسید. به نظر نمی رسد در سهم خبر خاصی باشد، در مورد این سهم احتیاط کنید تا دچار زیان و سفته بازی نشوید.


ولصنم صف خرید شد.


بمپنا 7 میلیون معامله، 7 میلیون صف خرید.


تاپیکو به ۴۷۰ تومان رسید.


ظاهرا امروز عصر جلسه ای بین رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد جهت حمایت از بازار برگزار می شود.


بالاترین آخرین حاشیه سود خالص ونیرو 1248% ثاژن 1119% میدکو 477% وتوس 419% وصنعت 175% رانفور 171% تپمپی 158% ثفارس 146% ثاخت 131% ولغدر 130%


وبصادر صف شد


کمترین پی به ای های بازار ثاخت 3.8 پکویر 4.1 ثغرب 4.1 فخوز 4.4 تاپیکو 4.5 سکارون 4.5 شپدیس 4.5 حتاید 4.6 دزهراوی 4.6 سرود 4.6 سفانو 4.6 فولای 4.6 همراه 4.7 تکنو 4.8 ستران 4.8 وبملت 4.8 کپارس 4


ولغدر هم اکنون در قمیت ۱۰۸ تومان در حال معامله شدن است.


شاخص امروز محدوده ۷۷ هزار را لمس کرد.


وبصادر در اولین پیش بینی سال ۹۳ سود هر سهم خود را با ۳۴ درصد افزایش ۱۵۱ ریال اعلام کرده است.


ثتران
به نظر می رسد قیمت در شروع موج 5 صعودی می باشد چرا که موج 4 اصلاحی به صورت 3 موجی به اتمام رسیده و قیمت در کف های مینوری هم واگرایی آر دی مثبت و در کف های ماژوری واگرایی اچ دی مثبت داده است. 

عبور از مقاومت 2860 شروع روند صعودی را قطعی می کند مقاومتی که امروز کمی در جلو سهم ایستاد. 
یکی از احتمالات این است که قیمت تا محدوده 2500 افت کرده و سپس با قدرت بیشتر به مقاومت 2860 حمله کند که این امر همزمان باعث تشکیل الگوی سرو و شانه کف با هدف 3580 نیز می شود. 
همچنین برای این سهم می توان به هدف موج 5 در محدوده 4840 نیز امیدوار بود.


نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد. خودرو احتمالا سود ۴۵ تا ۷۵ ریالی به بازار اعلام خواهد کرد.


" خراسان "به سطح کم ریسکی برای خرید با دید میان مدت رسیده است حمایت خوبی در 870 دارد خرید پله ای از این حدود تا 800 مناسب است و حد ضرر نیز شکست 800 تومان می باشد.اولین مقاومت مهم 975 - 1025 تومان است.


ثاخت ۳ درصد مثبت خورد. سهم نوسان ۶ درصدی را از روز گذشته داشته است.



ما امروز فروشنده بمپنا هستیم


انتظار می رود بمپنا امروز متعادل بشود بنابراین برای خرید آن نباید عجله ای داشت، مالک بمپنا، یعنی مپنا اعلام کرده برای جلوگیری از حباب در این سهم عرضه کننده خواهد بود.


تایپکو ۴۶۵ تومان قیمت گذاری می شود.


در گروه بانکی وبملت با صف خرید ۵۲ میلیونی همراه شده است.


امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که بنظر می رسد با رسیدن قیمت ها به سطوح جذاب و  خبر تصمیم کمیته شورای فرعی بورس مبنی بر احتمال برداشتن محدودیت های فروش و نیز احتال افزایش اعتباردهی به مشتریان توسط کارگزاری ها، تقاضا در بازار افزایش یابد.
بررسی معاملات روز های گذشته نشان می دهد که حقوقی ها در بازار فعال شده اند و بررسی معاملات نشان می دهد که حقوقی ها بشدت فعال شده و روز گذشته نیز خریدار نمادهای پتروشیمی بودند.

روز گذشته نمادهای پتروشیمی بازگشایی شدند و امروز احتمالا تاثیر خود را بر بازار کامل می کنند و بعد از آن می توان به برگشت قیمت ها امیدوار شد


در  حوزه سیاست خارجی، خبرهایی منتشره و ارزیابی ها از مذاکرات آینده مثبت است. ظریف گفته ایران و اروپا می توانند به نقاط مشترک که به سود همه است، برسند.


از طرف دیگر زمان واریز اقساط پولهای بلوکه شده نزدیک است. بخشی از مطالبات ایران از هند بابت فروش نفت طی مذاکراتی قابل وصول شده است.


 در بازارهای جهانی ، تب حمله روسیه به اکراین فروکش کرد و طلا در بازارهای جهانی با کاهش قیمت همراه شد. همچنین دلار در بازار داخل 3080 تومان شده و بنظر می رسد با نزدیک تر شدن به پایان سال، با کاهش تقاضای مسافران نوروزی، قیمت طلا بازهم کاهش یابد تا در سطح 3000 تومان تثبیت شود.


در بازار داخل مهمترین موضوع هدفمندی یارانه هاست که قرار است از ابتدای فروردین ماه اجرایی شود . بر این اساس قیمت برق 24 درصد، قیمت آب 20 درصد افزایش می یابد و نرخ گاز نیز بزودی تعیین می شود.


امروز احتمال دارد تقاضا در گروه بانک و پالایش کمی افزایش یابد. بانک ملت، تجارت و صادرات و پاسارگاد از نظر بنیادی خوب بوده و احتمال دارد با رشد تقاضا همراه شوند البته هنوز نمی توان به عدم عرضه استان قدس رضوی خوشبین بود.


در گروه فولادی، قیمت ها جذاب شده اند . بخصوص در فولاد مبارکه که از شرایط بهتری نسبت به همتایان خود برخوردار است حجم معاملات در هفته گذشته در بورس کالا افزایش داشته است .بویژه محصولات ذوب در روزهای اخیر بسیار مورد توجه معامله گران بوده و رشد قیمت را تجربه کردند.
فنورد پیش بینی سود سال مالی 93 را با 25 درصد کاهش،مبلغ 435 ریال اعلام کرده است.


در گروه پتروشیمی ، شخارک پیش بینی سود خود را با 38 درصد کاهش از مبلغ 7389 ریال به 4680 ریال رساند . این سهم بسیار محافظه کارانه عمل کرده است و سود خود را در لابلای قیمت محصولات  پنهان کرده است. افزایش نرخ خوراک به 13 سنت بر شرکتی که نرخ خوراک را 9.5 سنت در نظر گرفته بود، انقدر زیاد نمی شود. بنظر می رسد شخارک پتانسیل رشد سود را داشته باشد و ریزش امروز می تواند زمینه ساز فرصت خوبی برای خرید باشد. تحلیل ایت شرکت با نرخ گاز 15 سنت بر روی سایت قرار دارد که نشان می دهد شخارک توانایی تعدیل مثبت را دارد و یکی از گزینه های کم ریسک بازار پتروشیمی هاست.


در سایر نمادهای پتروشیمی نیز کاهش نرخ سود و بازگشایی قیمتی آن ها سبب شد تا نسبت قیمت بر درامد آن ها تعدیل شود. توجه داشته باشید که نسبت قیمت بر درامد این گروه از متوسط بازار کمتر است و رفع تحریم ها و افزایش فروش می تواند زمینه ساز ررشد سود شرکت ها شود.


امروز احتمالا پارسان بازگشایی می شود.بنظر می رسد با تقسیم سود 172 تومانی در قیمت 980 تومان بازگشایی شود. با بازگشایی پارسان در قیمت مناسب احتمال دارد صف فروش غدیر جمع شود.



 امروز انتظار نمی رود پتروشیمی ها مثبت شوند ولی اگر حقوقی ها از سهم حمایت کنند ،امکان پذیر خواهد شد.


در گروه دارو، درازک اعلام کرد که مبلغ 200 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم خواهد کرد. خبری که بر سهامداران عمده سهم، تیپیکو، وپخش موثر خواهد شد


در گروه دارو ریزش زیاد بوده است و بنظر می رسد کم کم بازار می تواند بار دیگر به دارویی ها متمایل شود
ددام پیش بینی سود سال مالی 93 را 2085 ریال اعلام کرده که نسبت به سال جاری 46 درصد افزایش نشان می دهد. تغییر در ترکیب و فروش سبب این شرد شده است.


در گروه معدنی، کمنگنز پیش بینی سودش را 12 درصد کاهش داد. سنگ آهنی ها از ریسک کمتری برخوردارند ولی باید بر روی آن ها سهامداری کرد و برای بلندمدت خوب هستند.

در گروه خودرو، قیمت ها ممکن است سبب شود تا صف فروش خودرو جمع شود. بنظر می رسد ورنا در محدوده خوبی قرار دارد.

 
در سایر گروه های بازار، خاهن پیش بینی سود خود را 344 درصد افزایش داد و مبلغ 80 ریال سود اعلام کرد.
وتوکا هم برای سال 93 مبلغ 362 ریال سود پیش بینی کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.