اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 11 اسفند

برای "ولیز" مقاومت در 224-222 بسیار مهم است اگر بتواند از این مقاومت عبور کند و تثبیت شود رشدی بین 240تا 250 خواهد داشت.


 "جم" به سطوح جذابی برای خرید رسیده است در واقع به قیمت عرضه اولیه در 1564 تومان نزدیک شده است خرید سهم به خصوص با دید میان مدت و بصورت پله ای مناسب است اما دید کوتاه مدت حد ضرر را شکست 1564 تومان قرار دهید اولین مقاومتهای مهم 1740 و 1820 و 1890 هستند.


وصندوق 4 درصد منفی بازگشایی شد


پترول پس از بازگشایی ۱۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. پترول طی چند ماه گذشته بیش از ۵۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.


پای "حسینا" به کمیته رسیدگی به تخلفات بورس کشیده شد.


مجمع عمومی فوق العاده شپنا برای سال منتهی به ۲۹/۱۲/۹۲ ساعت ۱۰ مورخ چهارشنبه ۲۱/۱۲/۹۲ در خصوص افزایش سرمایه برگزار می شود.


توریل منفی 1 درصد بازگشایی شد و تا کنون 75 درصد حقوقی خرید کرده است.


بازار همچنان هیجانی و پر عرضه می باشد، محدود کردن حجم عرضه ها نیز نتوانسته مانع از ریزش بیشتر بازار شود. شاخص امروز نتوانست سنگر ۸۰ هزار واحدی را حفظ کند، و مجددا وارد کانال ۷۹ هزار واحدی شد، نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی نیز یکی از دلایل این ریزش ها می باشد.


پتروشیمی جم به قیمت عرضه اولیه خود نزدیک شده است. پتروشیمی جم در اولین پیش بینی سود سال ۹۳ ، سود هر سهم خود را ۹ درصد کاهش داده است، پتروشیمی جم در صورت های مالی خود نرخ تسعیر دلار ناشی از فروش صادراتی را ۲۹۶۰ تومان در نظر گرفته است. قیمت دلار آزاد هم اکنون ۳۰۴۰ تومان می باشد.



مفاخر بدون توجه به جو بازار با صف خرید بیش از ۲ میلیونی همراه شده است


وتوسم در مجمع خود سود نسبتا بالایی را پرداخت کرد، به طور کلی وتوسم پورتفوی خوب و مستحکمی دارد و از جمله سهم های بنیادی بازار تلقی می شود، البته این نکته را باید در نظر داشت که نزدیک به ۱۳ درصد از ارزش پورتفوی بورسی وتوسم پتروشمی است که ممکن است باعث شوک به سهم شود، هر چند که سهم آسیب ناچیزی از افزایش نرخ خوراک گاز خواهد دید.


در گروه ساختمانی اکثر نمادها در محدوده منفی معامله می شوند. بر خلاف اکثر نمادهای این گروه ثفارس با صف خرید نسبتا سنگینی همراه شده است.

 

در نماد خبهمن، شرکت کیامهستان در حال حمایت از سهم می باشد.


ثشرق پس از برخورد به محدوده مقاومتی ۳۳۰ تومان با افزایش عرضه مواجه شده است، سطوح حمایتی و مقاومتی سهم را می توانید در تصویر مشاهده کنید.



سشرق : شکست محدوده حمایتی ، تایید اندیکاتوری مسیر قیمتی ، نقطه خروج مناسب 340 ت ، تارگت اولیه 290 ت ، تارگت ثانویه 275 ت


ثغرب: شکل گیری الگوی نزولی ، احتمال اتمام فاز اصلاح قیمتی بعد از موج نزولی ماه اخیر ، تارگت اولیه محدوده 310 ت، تارگت ثانویه 280 ت



خبهمن به صف فروش رسید.


در شرایط کنونی ولیز کف قیمتی بسیار خوبی در محدوده ۱۸۰ الی ۱۸۵ تومان دارد که حمایت بسیار مستحکمی برای سهم تلقی می شود. اولین مقاومت محکم سهم نیز در محدوده ۲۲۰ الی ۲۲۶ تومان قرار دارد. این محدوده مقاومتی برای سهم بسیار سنگین می باشد و عبور سهم از این محدوده دشوار به نظر می رسد.

در صورتی که سهم به کف ۱۸۰ الی ۱۸۵ تومان برخورد کند، گزینه کم ریسکی تلقی می شود.

حد ضرر در این سهم ۱۷۵ تومان می باشد.

 


در تایم فریم ۴ ساعته نمودار بانک دی مشاهده می شود که الگوی سر و شانه کف در نمودار بانک دی در حال شکل گیری است. با توجه به الگوی شکل گرفته در سهم اولین مقاومت بسیار محکم و مهم در مسیر سهم در محدوده ۲۱۲ تومان قرار دارد.  در همین راستا بانک دی با دو سناریو روبرو می باشد.

سناریوی ۱: در صورتی که سهم بتواند از این مقاومت عبور کند، انتظار می رود در گام اول تا محدوده ۲۲۴ الی ۲۳۰ تومان رشد کند. دقت داشته باشید که ممکن است سهم به صورت لحظه ای از باند مقاومتی خارج شود و مجددا به محدوده قبلی برگردد. بنابراین نفوذهای لحظه ای را با شکست مقاومت اشتباه نگیرید. (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

 

سناریوی ۲: در صورتی که سهم نتواند از باند مقاومتی ۲۱۲ تومان عبور کند، انتظار می رود با اصلاح قیمت مواجه شود. در همین راستا حمایت های مهم سهم در محدوده های ۱۸۵ تومان و در صورت ریزش بیشتر ۱۶۵ تومان می باشد.

 

در صورتی که سهم به محدوده ۱۶۵ الی ۱۷۰ برسد به عنوان یک گزینه کم ریسک برای خرید تلقی می شود. دقت داشته باشید که حد ضرر ۱۶۰ تومان باید رعایت شود.

 


وبانک مالک ۲۱۴ میلیون سهم وتوسم می باشد، وتوسم در مجمع خود به ازای هر سهم سود ۵۵۰ ریالی تقسیم کرد. اگر به صورت های مالی وبانک نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که وبانک سود تقسیمی وتوسم را ۳۳۵ ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته است.

بدین ترتیب در حدود ۳۸٫۵ میلیارد تومان یا به عبارتی ۸۵ ریال به ازای هر سهم به سود سال ۹۳ وبانک اضافه خواهد شد.



امروز شاهد عرضه بلوک 17 درصدی فارس هستیم که شنیده می شود صندوق نفت برای خرید آن ابراز تمایل کرده است و بعید نیست ساتا و غدیر نیز به خرید این بلوک ورود یابند.


امروز 11 اسفندماه در حالی بازار را آغاز می کنیم که بررسی معاملات روزهای گذشته نشان می دهد سرمایه گذاران حقیقی دربازار فعال تر شده و بیشتر ارزش معاملات را در اختیار دارند و حقوقی ها بیشتر نظاره گر معاملات هستند.


در ماه پایانی سال،شرکت ها در حال انتشار گزارش های پیش بینی خود هستند که روند انتشار این گزارش ها کمی کند شده زیرا بیشتر شرکت ها پیش بینی های خود را منتشر کرده اند و بازار در انتظار گزارش شرکت های پتروشیمی است.


در گروه پتروشیمی ، گزارش های منتشره تا کنون خوب بوده و بنظر نمی رسد شرکت های پتروشیمی کاهش سود چندانی را متحمل شوند. فقط شپدیس و زاگرس بیشترین تاثیر را از افزایش نرخ خوراک می یگرند که هنوز پیش بینی های خود را منتشر نکرده اند.


دیروز مجمع پارسان برگزار شد که حاوی خبرهای خوبی برای صنعت پتروشیمی بود. عزیزی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسیان از رایزنی با دولت و تصمیماتی در خصوص واگذاری خوراک به نرخ 10 سنت خبر داد که می تواند جو مثبت خوبی برای بازار و گروه پتروشیمی ایجاد کند. رفع تحریم ها در سال جدید می تواند شرکت های پتروشیمی را به بهترین گزینه های سرمایه گذاری تبدیل کند.

 

در مجمع پارسان گفته شد که پیشرفت طرح های توسعه شرکت های شیراز، کرمانشا، شپدیس و پالایشگاه ها خوب بوده و می تواند در سال 93 به بهره برداری برسد.

 

 پارسان 172 تومان سود نقدی تقسیم کرد و بنظرنمی رسد کمتر از 980 تومان بازگشایی شود.

این شرکت بدلیل افزایش سرمایه 100 درصدی در سال 93 مورد تقاضا قرار خواهد گرفت و یکی از کم ریسک ترین گزینه های گروه است که احتمالا با رشد سود نیز همراه خواهد بود.


در گروه پتروشیمی ، تاپیکو که بعد از بازگشایی مورد حمایت قرار گرفت،امروز هم احتمالا روز مثتی را خواهد داشت.  


امروز بلوک 17 درصدی فارس عرضه خواهد شد. شنیده می شود صندوق نفت تمایل به حضور دراین بلوک دارد و هرچند عزیزی مدیرعامل پارسان در مجمع گفت که خرید بلوک برای ما مزیتی ندارد اما بطور ضمنی گفت ممکن است تا فردا تجدید نظر کنیم. شاید ساتا و غدیر وارد بلوک فارس شوند اما حضور غدیر و پارسان در بلوک پتروشیمی پارس قطعی و بگونه ای است که به نفع پارسان باشد و مبالغ اقساط توسط پارسان پرداخت شود.

 

 درگروه دارو بازهم یک شرکت شگفتی افرید. حسینا پیش بینی سود سال مالی 93 را با 170 درصد رشد مبلغ 4987 ریال اعلام کرد در حالیکه برای سال جاری مبلغ 1844 ریال سود پیش بینی کرده بود.


گروه دارو ، شرکت ها گزارش های خوبی منتشر کرده اند. برخی از آن ها مانند والبر، درازک، وپخش، تیپیکو و.. با احتمال رشد سود بیشتر همراه هستند. دپارس در این گروه پیش بینی سود سال مالی 93 را با کاهش 12 درصدی نسبت به سال جاری مبلغ 4869 ریال اعلام کرد. امروز گروه دارو نسبتا مورد توجه قرار خواهند گرفت.

 

 در گروه بیمه؛ حضور شرکت های خارجی برای مشارکت با بیمه های ایرانی خبر خوبی برای گروه است. خارجی ها بموجب مواد 113 تا 115 قانون برنامه پنجم توسعه می توانند با شرکت های ایرانی مشارکت کنند و بدین ترتیب بیمه می تواند به موضوعات سنگین مالی نیز ورود یابد.

 در گروه بیمه، ملت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد.

 

 در گروه بانک، شرایط شرکت ها خوب است اما گروه کمی پر عرضه دنبال می شود. صادرات در صورت فروش نیروگاه قایم با رشد سود قابل توجهی همراه خواهد شد.

وتجارت افزایش سرمایه دارد. وپاسار مورد توجه حقوقی هاست.

 

 در گروه مخابرات، ریزش قیمت همراه، فرصت خرید محسوب می شود. این شرکت با حداقل 1000 تومان سود نقدی، پتانسیل رشد قیمت خوبی دارد.

 

 در گروه پالایش،افزایش سرمایه 300 درصدی شپنا و افزایش سرمایه 60 درصدی نفت بهران جان دیگری به گروه داده است.شپنا 21 اسفندماه به مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه می رود.


 شبندر با طرح های توسعه اش می تواند با رشد سود همراه شود.

در گروه فلزی، فولاد مبارکه شرایط بنیادی خوبی دارد.فایرا ، فولاژ، هم در قیمت های جذابی قرار دارند

امروز بنظر می رسد گروه روی مورد توجه قرار بگیرند.

 

در گروه خودرو، افزایش سرمایه خودرو در کنار افزایش سرمایه سایپا و گزارش های خوب برخی خودرویی ها سبب می شود تا گروهی به سمت این صنعت متمایل شوند. امروز بنظر می رسد ورنا مورد تقاضا قرار بگیرد.


افزایش 24 درصدی قیمت برق در سال 93 ، بمپنا را با صف خرید همراه کرده است. 

در گروه برق، بترانس و بنیرو پیش بینی سودشان را افزایش دادند و احتمال بازگشایی مثبت آن ها وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.