اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 3 اسفند


حقوقی تمایل به خرید وخارزم دارد.احتمال صف خرید شدن این سهم وجود دارد.


سیمانی ها امروز با استقبال مواجه شده اند.

رکیش از منفی ۴ به صفر تابلو رسید.


گروه دارویی یکپارچه صف خرید


 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که ایران به تعهدات خود بر اساس توافق با گروه 1+5 پایبند بوده است. یوکیا آمانو در گزارش خود اعلام کرد ایران در مدت سه ماه، 6 اقدام عملی را بر اساس توافق صورت گرفته با آژانس انجام داده است و آژانس عدم انحراف در مواد و تاسیسات هسته‌ای اعلام شده ایران را تایید می‌کند.


غمهرا، 12% تعدیل مثبت داد.


مارون اولین گزارش سال ۹۳ خود را منتشر کرد. مارون در این گزارش سود هر سهم خود را با ۲۰ درصد کاهش، مبلغ ۵,۵۳۰ ریال اعلام کرده است. شرکت علت افزایش بهای تمام شده را عمدتا ناشی از افزایش نرخ خوراک مصرفی اعلام کرده است.

میزان تعدیلات مثبت در قطعه سازان گروه خودریی بسیار قابل توجه می باشد.

اخابر با صف خرید بیش از ۵۰ میلیونی همراه شده است.


بانک صادرات در محدوده ۱۰۷ تومان در حال قیمت گذاری است.


امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که شرکت های بیشتری اقدام به انتشار گزارش های مالی خود کرده اند که نسبتا خوب بوده و سبب شفاف تر شدن سهام می شود.


در حوزه اخبار سیاسی، خبرهای منتشره از مذاکرات هسته ای ، مثبت بوده و نشان می دهد طرفین مذاکره کننده ارزیابی مثبتی از روند مذاکرات داشته اند. دور بعدی مذاکرات قرار است 26 اسفندماه انجام شود. خانم اشتون قرار است سفری به ایران داشته باشند.وی گفته است: خیلی کار برای انجام دادن داریم و در این دوره کمی کار سخت تر خواهد شد. عراقچی نیز خبر داده است ایران و 5+1درباره برنامه کاری و چارچوب مذاکرات جامع  برای گام نهایی توافق کردند.

 

در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با کمی رشد همراه بود. طلا در روزهای پایانی هفته با کمی رشد همراه و به 1326 دلار رسید. قیمن نفت هم 102 دلار شد.

بیشتر تحلیلگران بین المللی ، روند قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی را صعودی ارزیابی می کنند.

 

در بازار داخل، هنوز بودجه نهایی نشده است  و شنیده می شود بار دیگر مجمع تشخیص مصلحت به برخی نرخ گذاری های بودجه ای ورود خواهد کرد.


بیشتر شرکت ها گزارش های خود را منتشر کرده اند. برخی هدفمندی یارانه ها را لحاظ و برخی لحاظ نکرده اند. این موضوع می تواند در سه ماهه دوم سال جدید برخی شرکت ها را با چالش همراه کند و سرمایه گذاران بهتر است این موضوعات را درسرمایه گذاری بلند مدت خود مد نظر قرار دهند.


امروز بازار تحت تاثیر گزارش های منتشره تصمیم گیری خواهد کرد و احتمالا تقاضا در بازار افزایش یابد. بنظر می رسد بازار به سمت گروه دارو بیشتر متمایل شود.


در گروه دارو، گزارش ها بسیارخوب بوده است. وپخش پیش بینی سود سال 93 را با 19 درصد رشد نسبت به سال جاری مبلغ 309 ریال اعلام کرد. والبر هم پیش بینی سود سال جاری خود را از 669 ریال به 823 ریال افزایش داد. شرکت های زیر مجموعه والبر همه با رشد سود برای سال 93 همراه شدند.

تیپیکو هم شرایط بنیادی خوبی دارد و احتمالا با تعدیل خوبی همراه شود.

 

در گروه بانک، شاهد گزارش بسیار خوب وکار بویدم. این بانک، پیش بینی سود خود را از 372 ریال به 501 ریال افزایش داده است.وبصادر هم 3 درصد سودش را افزایش داد و 9 ماهه 74 درصد آن را پوشش داد.

در این گروه ونوین پیش بینی سود سال مالی 93 را 408 ریال اعلام کرده که نسبت به سود سال 92 تغییری نداشته است.

با این گزارش بنظر می رسد سهم اصلاح و وساخت نیز با عرضه همراه شود.


 در گروه پالایش،رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی خبر خوبی برای گروه است. بعد از گزارش شتران، بازار منتظر گزارش های شپنا، شبریز است. شبندر پیش بینی سود سال مالی 93 را با 4 درصد کاهش نسبت به سال جاری، میلغ 218 تومان اعلام کرده است.میانگین نرخ نفت خام 98 دلار و هر دلار 2650 تومان لحاظ شده است.این گزارش پتانسیل رشد بیشتری به شبندر نمی دهد.


شرانل،پیش بینی سود سال مالی 92 را مبلغ 2498 ریال اعلام کرده و طی 10 ماه 88 درصد آن را پوشش داده است.

 ونفت در این گروه پیش بینی سود سال مالی آتی را با 68 درصد کاهش نسبت به سال جاری اعلام کرده است.این شرکت با رشد سود عملیاتی همراه شده اما سایر درامدهای متفرقه شرکت کاهش یافته است.

 

در گروه پتروشیمی، بازار منتظر گزارش شرکت ها برای بازگشایی است. شفارا پیش بینی سود خود را با 19 درصد رشد اعلام کرد. فارس اعلام کرد که افزایش نرخ خوراک تاثیری بر پیش بینی ها ندارد و در آخرین روز معاملاتی هفته به بازار برگشت. شاراک هم در گزارش جدید، 20 درصد پیش بینی سودش را کاهش داده است .پارسان 10 اسفندماه به مجمع می رود. شایعاتی از خرید بلوک پارسان توسط غدیر و پارسان به صورت 20 درصدی شنیده می شود. از طرف دیگر شنیده می شود غدیر تمایل به خرید بلوک 17 درصدی فارس را هم دارد.


شپاکسا در مجمع 350 تومان سود نقدی برای هر سهم کنار گذاشت.

 

در گروه فلزی، گزارش ها چندان خوب نبود. این درحالی است که قیمت ها در بازارجهانی افزایشی پیش بینی می شود و در بورس کالا، تقاضا برای خرید محصولات قابل توجه شده است.

فایرا پیش بینی سودش را 66 درصد برای سال 93 کاهش داده است. فراوری نیز پیش بینی سودش را با کاهش اعلام کرده است.


فملی در گزارش خود طرح توسعه را لحاظ نکرده است .

در گروه روی، فسرب تقریبا تغییری در پیش بینی خود نداده است. کروی 34 درصد پیش بینی سود خود را کاهش داده است. فاسمین هنوز گزارش خود را منتشر نکرده است.

 

در گروه سنگ آهن، ومعادن پیش بینی سود خود را با 26 درصد کاهش مبلغ 42 تومان اعلام کرده است. این شرکت سود کگل را 103 تومان لحاظ کرده است



تحلیل تکنیکال پتایر

.

همانگونه  که در تصویر مشاهده می شود، پتایر درون یک کانال نزولی در حال حرکت می باشد. سهم تا کنون ۳ بار به سقف کانال نزولی برخورده و موفق به عبور از آن نشده است.

.

حمایت های ۳ ماهه و ۹ ماهه پتایر

بررسی روند سهم نشان می دهد که پتایر طی دو ماه گذشته بالاتر از ۳۷۰ تومان معامله می شده است.

بررسی روند سهم همچنین نشان می دهد که سهم طی ۹ ماه گذشته بالاتر از ۳۶۰ تومان معامله می شده ا ست.

طی چند روز گذشته پتایر به حمایت های ۳ ماهه و ۹ ماهه خود نفوذ کرد و در محدوده ۳۴۵ تومان معامله شد. پس از لمس محدوده ۳۴۵ تومان سهم مجددا به سمت حمایت های قبلی خود حرکت کرد. در حال حاضر حمایت های قبلی یعنی محدوده ۳۶۰ الی ۳۷۰ تومان به عنوان مقاومت های سهم عمل می کنند و به عنوان سد محکمی در مسیر سهم قرار دارند (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

.

بررسی گزارشات سهم نشان می دهد که پتایر از پتانسیل کافی برای حرکت صعودی برخوردار نمی باشد و از لحاظ بنیادی نیز در جایگاه مناسبی قرار ندارد. سهم در سال جاری سهامداران خود را به شدت آزرده خاطر ساخته است. پتایر در اولین پیش بینی سال ۹۲ سود هر سهم را ۷۳۰ ریال اعلام کرده بود که طی دو مرحله آن را به ۸۸ ریال کاهش داده است. به عبارتی دیگر پتایر طی دو مرحله جمعا ۸۸ درصد تعدیل منفی به بازار اعلام کرده است.

.

حمایت پتایر

هم اکنون پتایر در محدوده اصلاحی ۶۱٫۸ خود قرار دارد که به عنوان یک حمایت محکم تلقی می شود. محدوده اصلاحی ۶۱٫۸ دقیقا بر روی قیمت ۳۴۹ تومان قرار دارد. این محدوده ممکن است مانع از ریزش سهم شود.

اگر سهم به زیر محدوده ۳۴۹ تومان نفوذ کند، سهم وارد مسیر خطرناکی خواهد شد. و در صورتی که محدوده ۳۴۰ تومان را بشکند سیگنال خروج قطعی از سهم را صادر می کند.

همانگونه که در تصویر مشاهده می شود در صورتی که سهم محدوده ۳۴۰ را بشکند ممکن است در میان مدت  تا محدوده ۱۹۴ الی ۲۰۰ تومان ریزش کند.

 

بنابراین: مناسب است از ورود به این سهم دوری کنید و در صورتی که سهامدار آن هستید، اگر حمایت ۳۴۰ شکسته شد از سهم خروج کنید.

 


فایرا در اولین پیش بینی، سود سال ۹۳ خود را ۶۶ درصد کاهش داده است و سود هر سهم خود را از ۱۰۵۳ ریال به ۳۵۳ ریال کاهش داده است.

مهمترین مفروضات این پیش بینی به شرح زیر می باشند:

۱-نرخهای فروش بر اساس فرمول محاسباتی شرکت بورس کالای ایران با نرخ   LME  ۱۷۵۰ دلار  بعلاوه ۳۳۰ دلار پریمیوم برای هر تن پیش بینی شده است.

۲ – نرخ LME  برای فروش صادراتی به ازائ هر تن ۱۷۵۰ دلار و با نرخ  ۲۶۵۰۰ ریال برای هر دلار تسعیر پیش بینی شده است.

۳ – با توجه به اینکه  تا زمان تهیه گزارش افزایش نرخ حاملهای انرژی ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی برای سال ۱۳۹۳  مشخص  نگردیده ، لذا پیش بینی های انجام شده بدون تاثیر این موضوع محاسبه گردیده است و در صورت لزوم تعدیلات پیش بینی اعمال خواهد گردید.

۴ – پیش بینی کاهش هزینه های مالی ناشی از بخشودگی برخی از جرائم تسهیلات دریافتی از بانکها است.

 


آخرین اخبار و گزارشات هفته

بانک دی با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ مبلغ ۳۲ تومان سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با سال مالی قبل (مبلغ ۲۷ تومان) افزایش نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشته است.
.

شرکت لابراتوارهای داروئی رازک با ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ مبلغ ۳۳۴۷ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با آخرین گزارش سال مالی قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است

.

اعلام سود ۱۰۳۵ ریالی برای سال ۹۳ توسط کچاد

.

شرکت پالایش نفت تهران پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ را مبلغ ۶۶,۲۷۲ ریال اعلام کرده است.

.

کماسه و سود ۸۰۳ ریالی برای سال ۹۳

.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی فارس با تأکید بر اینکه اثرپذیری کل بازار از نرخ خوراک روانی است، گفت: هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس از مصوبه ۱۳ سنتی گاز مجلس تأثیر نمی‌پذیرد.فارس

.

عبور ناو وصنعت از ۴۰۰۰ ریال تحقق سود ۱۱۰۷ ریالی هر سهم در عملکرد ۹ ماهه و گمانه زنی ها از سود ۱۲۵۰ ریالی در گزارش ۱۲ ماهه.

.

نفت کرمانشاه پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ را روز گذشته مبلغ ۵۱۱۹ ریال اعلام کرد و طی دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۲ مبلغ ۳۵۳۴ ریال به ازای هر سهم از سود پیش‌بینی شده را پوشش داد. علم‌الهدی یادآور شد: پیش از این در مهر‌ماه سال جاری قرار بود این شرکت بیش از ۶ میلیون سهم خود را از طریق بازار دوم عرضه کند که به دلیل عدم انتشار کامل اطلاعات مالی شرکت از طریق سایت کدال، این سهم در موعد اعلام شده عرضه نشد.

.

شرکت بیمه ملت سود هر سهم خود برای سال مالی ۹۳ را با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ مبلغ ۲۸۸ ریال اعلام کرده است.

.

حفاری ، پوشش دوره ۹ ماهه رو ۷۵% درصد اعلام کرده و به احتمال زیاد سود سال مالی ۹۲ رو به طور کامل محقق کند.

.

فسدید و اعلام سود ۳۳۱ تومانی به بازار سرمایه، این شرکت چندی پیش با زیان همراه بوده و به یکباره به چنین سودی دست یافته و ظاهرا” از محل فروش برخی ضایعات داخل کارخانه به این مهم دست یافته است.

.

شرکت قند پیرانشهر پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ را با سرمایه جدید ، مبلغ ۸۲۷ ریال اعلام داشت.این در حالی است که پوشش سود ۶ ماهه شرکت : ۵۶ درصد را خاطر نشان می سازد.

.

وغدیر هم احتمالا در مجمع خود ۸۰ تومان سود تقسیم کند.

.

احتمال تقسیم سود ۲۰۰ تومانی در مجمع ۸ اسفندماه پارسان.

.

سفارس طرح افزایش سرمایه به میزان ۶۷ میلیارد ریال از محل مطالبات سهامداران را در سال ۹۳ عملیاتی خواهد کرد.


غبشهر

همانگونه که در تصویر مشاهده می شود، پترن هارمونیک صعودی در نماد غبشهر شکل گرفته است. در همین راستا به نظر می رسد روند اصلاحی سهم به پایان رسیده باشد.

مقاومت های کوتاه مدت غبشهر در شکل زیر نشان داده شده است، اولین مقاومت محکم سهم در محدوده ۱۱۴۵ تومان و در صورت شکسته شدن پرقدرت این مقاومت، سهم می تواند تا ۱۲۳۸ تومان رشد کند.

این تحلیل کوتاه مدت می باشد و سهم در میان مدت و بلند مدت قابلیت دستیابی به اهداف بالاتر را دارد.

کف قیمتی این سهم در محدوده ۱۰۰۰ الی ۱۰۲۰ تومان می باشد.

نکته: در صورت شکسته شدن قطعی  حمایت ۱۰۰۰ تومان این تحلیل فاقد اعتبار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.