اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 27بهمن ماه



حمایت ها و مقاومت های گروه بانک




در مطلب پیش رو خلاصه ای از اطلاعیه های تعدیل درآمدی شرکت ها ارائه می گردد:






*سمازن: نرخ فروش سال 93 بر اساس آخرین نرخ (آذر ماه 92) محاسبه گردیده است. همچنین نرخ گاز مصرفی هر متر مکعب 840 ریال و بهای برق مصرفی هر کیلو وات ساعت 480 ریال و مقدار 60،000،000 لیتر مصرف مازوت برای ماه های آذر، دی، بهمن، اسفند با نرخ هر لیتر 2603 ریال (با هزینه حمل) محاسبه شده است.

*شگل: شرکت اعلام کرده است با توجه به اینکه عملیات طرح توسعه در جریان می باشد و طول برنامه پروژه های طرح از اواخر سال 1392 تا سال 1394 به بهره برداری می رسند، بدلیل عدم اطمینان قطعی از بهره برداری برنامه ای پر.ژه های سال مالی منتهی به 1393،09،30 ، مبلغ سود آوری مذکور در برآورد EPS اعلام شده منظور نگردیده و بر اساس برآوردهای موجود در صورت پیشرفت اجرا و بهره برداری طبق برنامه مبلغ 240 ریال به EPS سال مالی منتهی به 1393،09،30 اضافه خواهد شد.


شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در سال مالی منتهی به 93،03،31 قصد افزایش سرمایه 112 درصدی را از محل اندوخته ومطالبات وآورده نقدی را خواهد داشت؛این شرکت بالغ بر 42 درصد سرمایه خود را از محل اندوخته تامین می نماید؛بنابراین احتمال تعدیل مثبت برای شرکت وخارزم دور از انتظار نخواهد بود


شاخص کل هم اکنون ۱۰۶ واحد افزایش داشته است.


بترانس صف خرید شد. بکام نیز به محدوده مثبت وارد شد. آیا صف فروش بسویچ نیز جمع خواهد شد؟



شنیده می شود : که شرکت داده پردازی ایران تا یکماه آینده قراردادی را با برخی بانک ها منعقد خواهد کرد. این سخت افزار پیشرفته محصول شرکت IBM آمریکا است و در حال حاضر در اروپا و آمریکا استفاده می شود. گفته می شود که داده پردازی از محل این قرارداد سود قابل توجهی را کسب خواهد کرد و تاثیر آن را در بودجه 93 لحاظ می کند.


نمادهای بانکی نیز با استقبال مواجه شده اند


بیشتر نمادهای ساختمانی با استقبال مواجه شده اند.


تکمبا که دیروز با صف خرید همراه بود همکنون صف فروش است!


بانک مرکزی در اطلاعیه ای، تغییر نرخ سود بانکی را تکذیب کرد.


شبریز

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، شبریز دیروز برای دقایقی به زیر محدوده حمایتی ۲۳۰۰ تومان نفوذ کرد. حمایت تکنیکال ۲۳۰۰ تومان برای سهم بسیار مهم تلقی می شود و سرنوشت سهم را مشخص می کند. حمایت ۲۳۰۰ دقیقا بر روی محدوده اصلاحی ۶۱٫۸ موج قبلی خود قرار دارد.

در صورت شکسته شدن این حمایت، الگوی سرو شانه سقف تشکیل می شود و ممکن است سهم را به بحران ببرد. البته باید  توجه داشت که محدوده ۲۳۰۰ تومان به عنوان یک حمایت محکم برای سهم تلقی می شود.  همچنین این نکته را باید در نظر داشت که سهم از بنیاد خوبی برخوردار است.

نکته: یک حمایت زمانی شکسته می شود که سهم دو روز متوالی ۳% پایین تر از محدوده حمایتی معامله شود و در آن محدوده تثبیت شود. نفوذهای لحظه ای را نمی توان به عنوان شکست حمایت تلقی کرد.

بنابراین در صورتی که سهم حمایت ۲۳۰۰ را نشکند سهم به مشکلی برنخواهد خورد، شکسته شدن این حمایت ممکن است برای سهم سنگین تمام شود.

یکی از نکات دیگری که در مورد این سهم باید در نظر داشت حقوقی های خوب این سهم هستند، شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان مرتبا از این سهم حمایت می کند.



همانطور که در تصویر مشاهده می شود کروی نزدیک به سه سال در یک کانال صعودی قرار داشته است. کروی پس از سه سال از کانال سقف کانال صعودی را در سپتامبر سال ۲۰۱۳ شکست و در یک حرکت صعودی سریع تا محدوده ۴۷۰ تومان رشد کرد. سهم پس از برخورد به سقف ۴۷۰ روند اصلاحی خود را آغار نمود.

.

.کروی مجددا به کانال قبلی خود برگشته است. کروی در محدوده ۲۵۰ تومان از حمایت نسبی برخوردار است در صورت شکستن این حمایت به کف کانال بر خورد خواهد کرد.

.

کف قیمتی این کانال با توجه به شرایط زمانی در بازه ۲۱۰ الی ۲۱۳ تومان قرار دارد که به عنوان یک حمایت بسیار مستحکم برای سهم تلقی می شود و شکسته شدن این حمایت دشوار به نظر می رسد.

در صورت رسیدن سهم به محدوده ۲۱۰ الی ۲۱۳ تومان گزینه کم ریسکی تلقی می شود. حد ضرر در این معامله باید شکسته شدن ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شود.

 

 


بررسی معاملات روز گذشته نشان می دهد که 16.7 درصد از ارزش معاملات در اختیار حقوقی ها و 83.3 درصد در اختیار حقیقی ها قرار داشت. اما روز گذشته بیشتر حقیقی ها فروشنده بودند و 91 درصد از فروش های روز گذشته را انجام دادند در حالیکه در 75.6 درصد از خریدهای دیروز نقش داشتند.


سرمایه گذاران حقوقی 8.9 درصد از فروش و 24 درصد از خریدهای روز گذشته را انجام دادند.

 

بررسی ها نشان می دهد سرمایه گذاران حقوقی روز گذشته خریدار عمده سهام ثشاهد، وبوعلی،ایران دارو، شبریز، بکام،کخاک، ونیکی، والبر، کچاد، کگل، وتوکا، وتوسم،رتاب، شنفت، وامید، سهرمز، فخاس، فسرب، ونیرو، وبهمن، وپارس، فراورده نسوز پارس، لپارس، دپارس، دلقما، غنوش، غمهرا، سیمان شاهرود، غگرجی، قنقش بودند.



برای ورود به نماد خودرو بهتر است عجله نکنید، همانگونه که در نمودار مشاهده می شود سهم از کانال صعودی خارج شده و در فاز اصلاح قیمت قرار دارد.

دقت داشته باشید که ممکن است سهم با نوسانات مثبتی هم همراه شود، با این وجود روند سهم اصلاحی پیش بینی می شود. شرایط اندیکاتورهای سهم نیز برای خرید مناسب نمی باشد.




امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که با اجرای ضوابط معاملاتی جدید، انتظار ریزش بازار را نداریم . بنظر می رسد با رد مصوبه خوراک گاز15 سنتی در شورای نگهبان، روحیه بازار نسبت به روز گذشته بهبود یابد و تقاضا در بازار افزایش یابد.



ضوابط معاملاتی جدید، با محدود کردن فروش ، کمی دست حقوقی ها را برای خرید های گسترده بسته است اما حقیقی ها بدون دغدغه حجم مبنا می توانند  خرید کنند. هنوز ابهامات کامل رفع نشده است. نرخ خوراک باید به مجلس برگشته و دوباره مورد بررسی قرار گیرد. این بار وزیر اقتصاد به نرخ کمتر از 10 سنت اشاره کرده است .با توجه به رایزنی های انجام شده کی توان به نرخ خوراک 10 سنتی امیدوار بود ولی تا تصویب کامل نرخ خوراک ابهامات گروه پتروشیمی رفع نمی شود.

 

 در بازارطلا، با صعود اونس، شاهد رشد قیمت طلا به بیش از 5 هزار تومان در هر گرم بودیم. در شرایط فعلی بازار رقیب بازار سرمایه در حال خودنمایی است و این شرایطی است که برای مسوولان خوشایند نیست .

 


امروز بازار شرایط بهتری را نسبت به روز گذشته خواهد داشت و شاخص احتمالا با رشد همراه خواهد شد. در گروه رایانه، مخابرات، بانک،پالایش احتمالا شاهد رشد تقاضا خواهیم بود.



در گروه بانک، بانک های خصوصی شرایط خوبی دارند.  شایعه معامله بلوک بانک پارسیان سبب توجه بازار به نماد وپارس شده است . این شرکت بدون انجام معامله بلوکی هم ارزنده است و در سطح 400 تومان حمایت می شود. مجمع بانک ملت برگزار شد و با افزایش سرمایه 20 درصدی را مصوب کرد و برای سال جاری حداقل سود 50 تومانی دارد. 



تجارت گفته می شود افزایش سرمایه دارد که احتمالا در سال آینده اجرایی شود.

 

در گروه پالایش ، بلوک 11.7 درصدی شپنا امروز عرضه می شود. شنیده می شود مجموعه صندوق نفت متقاضی خرید بلوک است.

 


در گروه پالایش ،بنظر می رسد افت قیمت ها دیگر ادامه نداشته باشد. ریزش در این گروه قابل توجه بوده ضمن اینکه بطور متوسط شاخص گروه رشد قیمتی نسبت به سال گذشته نداشته است.  شبندر و شراز طرح توسعه دارند. شاوان با احتمال تعدیل عایدی همراه است.

 

 

در گروه شیمیایی، شگل پیش بینی سود سال مالی 93 را مبلغ 1845 ریال با سرمایه جدید اعلام کرده است. این شرکت قبل از افزایش سرمایه 122 درصدی، پیش بینی سود هر سهم را 4099 ریال اعلام کرده بود. برای سال مالی جاری مبلغ 1959 ریال محقق کرده که کمی کمتر از پیش بینی هاست. گفته می شود شرکت طرح توسعه دارد که در صورتیکه در سال 93 به بهره برداری برسد مبلغ 24 تومان به سود هر سهم اضافه می شود.

 

 

این روزها بازار در انتظار گزارش های اتی شرکت هاست . تا کنون دارویی ها گزارش های خوبی منتشر کرده اند. این گروه امسال تعدیل های متوالی را در گزارش های 3 ماه و 6 ماهه به بازار اعلام کردند و گزارش های اتی منتشر شده نیز با رشد همراه بوده است. این گروه یکی از کم ریسک ترین گروه های بازار است که بناچار باسایر گروه های بازار نزول را متحمل شد وگرنه به لحاظ بنیادی مستحق رشد هستند.

 


 دتولید پیش بینی سود سال مالی 93 را با سرمایه جدید مبلغ 2068 ریال اعلام کرده که نسبت به سال جاری رشد داشته است.این شرکت نرخ قرص و دراژه را با 9 درصد و شربت را با 38 درصد افزایش درنظر گرفته است. البته نرخ برگشت از فروش و تخفیفات شرکت 140 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

با توجه به تعدیل های خوب دارویی ها انتظار رشد قیمت هلدینگ های گروه و سرمایه گذاری البرز می رود.

 


همراه اول با تعدیل سود سال جاری و افزایش 18 درصدی سود سال آتی یکی از گزینه های خوب بازار است که با پرداخت حداقل 1000 تومان سود نقدی می تواند بازدهی مورد انتظار سرمایه گذاران را زود براورده کند. این شرکت از محل کارکرد خطوط دایمی و اعتباری تلفن همراه و پیش بینی افزایش تعداد 6 میلیون خط تلفن جدید پیش بینی سود سال 93 را مبلغ 12622 ریال اعلام کرده است.

 

 

 اما با توجه به ابهامات سال اینده در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، بنظر می رسد سایر گروه ها گزارش های خود را محافظه کارانه اعلام کنند. سیاست های محافظه کارانه در گزارش نویسی سبب می شود تا شرکت ها در میان دوره های مالی با تعدیل همراه شوند. بنابراین در این مقطع نمی توان به گزارش های سنگ آهنی ها و تا حدودی فولادی ها خوشبین بود اما این شرکت ها از نظر بنیادی شرایط خوبی داشته و پتانسیل رشد سود را دارند.

در گروه فلزی، فاسمین در شرایط بنیادی خوبی برای خرید است. فایرا نیز اصلاح قیمت خوبی را تجربه کرده است.

 


 در گروه سرمایه گذاری ها، وسپه مبلغ 353 ریال سود محقق کرده و بزودی به مجمع می رود.

وصنا نیز 13 اسفند ماه به مجمع می رود. واتی با رشد شیران احتمالا امروز رشد کند.

 

در گروه خودرو ، شنیده می شود پژو به ایران می آید . تجدید ساختار خودرویی ها زمان بر است. در این گروه قطعه سازان شرایط بهتری دارند. ختور 6 ماهه 146 ریال سود محقق کرده که رشد 342 درصدی نسبت به گذشته داشته است.

 


 برق عسلویه مپنا برای سال مالی 92 مبلغ 1572 ریال سود پیش بینی کرده که 9 ماهه 71 درصد آن را پوشش داده است. این شرکت بزودی قرار است در فرابورس عرضه شود که امیدواریم به سال آینده موکول شود.

 


در گروه سیمان ، امارها بیانگر رشد صادرات سیمان در 10 ماه امسال نسبت به سال گذشته بوده است. این گروه شرایط بنیادی خوبی دارند ولی کمی نگران طرح هدفمندی یارانه ها هستند. برف سنگین و قطع خوراک کمی سیمانی ها را متاثر کرده است ولی برای سال آینده احتمالا شرایط شرکت ها بهبود یابد.



به گزارش نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، لایحه بودجه سال 1393 کل کشورمصوب جلسه مورخ بیستم بهمن‌ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیرو نامه‌ قبلی، ادامه نظر این شورا به‌شرح زیر اعلام می‌گردد:

نظربه اینکه بند (ج) تبصره 21 الحاقی، از یک طرف بیان داشته که قیمت پایه خوراک واحدهای مذکور باید تا (25%) درصد تعیین گردد و از طرف دیگر مشروط به این نموده که از 15 سنت در هر متر مکعب کمتر نشود که از این حیث بند مذکور دارای ابهام است و باید روشن شود.

 


تمجید اشتون از توافق ایران و آژانس در آستانه دیدار با ظریف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، "کاترین اشتون" که شب گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخن می گفت از توافقات به عمل آمده و همچنین پیشرفت در همکاری های میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تقدیر کرد.

 


احتمال لغو تحریم کشتیرانی در دور دوم مذاکرات با گروه 1+5

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از احتمال مذاکره برای لغو تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفتکش در دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 خبرداد و گفت: در حال برآورد زیان ناشی از تحریم‌ها برای طرح دعوی در دادگاههای بین المللی هستیم

 


ورود ایران به بازار خرده‌فروشی گاز

همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات گازی ایران و عمان در تهران، با دستور زنگنه وزیر نفت یکی از پیمانکاران صنعت نفت مامور انجام مطالعات به منظور ساخت تاسیسات و خطوط لوله دریایی به منظور صادرات گاز ایران از بستر خلیج فارس به عمان شد.

 


بانک مرکزی در اطلاعیه ای، تغییر نرخ سود بانکی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی با اعلام اینکه تغییر نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی صحت ندارد اعلام کرد: عطف به طرح مواردی در خصوص تغییر در نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی در برخی سایت‌های خبری، تغییر در نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار مطرح نشده و شورا مصوبه‌ای جدید در این خصوص ندارد.

 


طیب نیا: دنبال افزایش ارزش بازار سرمایه هستیم نه افزایش قیمت‌ها

وی درخصوص نوسانات اخیر بازار سرمایه کشور نیز گفت: افزایش قیمت‌ها حباب گونه بود و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت در جهت پیشگیری از تبعات احتمالی آن ورود پیدا کند.

وزیر اقتصاد، افزایش قیمت خوراک پتروشیمی را به عنوان یکی از دلایل نوسانات اخیر بازار سرمایه برشمرد و خاطر نشان کرد: بازار سرمایه و صنایع پتروشیمی آمادگی پذیرش قیمت زیر 10 سنت را برای خوراک پتروشیمی‌ها دارند که با مذاکرات صورت گرفته، امیدواریم مجلس نسبت به این موضوع مساعدت کند.

طیب نیا همچنین از عرضه سهام خرد در بازار خبر داد و گفت: با عرضه سهام خود در بازار جلوی رشد بی رویه افزایش قیمت گرفته شد

 


صندوق تثبیت ریالی تاسیس می‌شود/ قیمت خوراک پتروشیمی وضعیت بهتری پیدا می‌کند

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تاسیس صندوق تثبیت ریالی با استفاده از منابع سازمان بورس و سایر نهادهای مالی در آینده نزدیک خبر داد.

وی اضافه کرد: عملکرد "صندوق تثبیت ریالی" ، مشابه عملیات بازار گردانی خواهد بود و مزایایی برای صندوق مشابه با بازار گردانان، در کشورهای دیگر در نظر گرفته خواهد شد.

 

محمدی درباره نحوه عملکرد این صندوق عنوان کرد: این صندوق در شرایطی که نیاز به حمایت از سهامداران خرد در بورس احساس شود، وارد عرصه شده و با خرید بخشی از سهام آنها، موجب افزایش قدرت نقدشوندگی بازار می شود.

وی درباره نحوه تعیین نرخ خوراک صنایع پتروشیمی نیز گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، به احتمال خیلی زیاد، قیمت خوراک در سطح مناسب تری قرار خواهد گرفت و شرکت های پتروشیمی وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد ایراد شورای نگهبان قانون اساسی به مصوبه مجلس در خصوص قیمت گذاری خوراک پتروشیمی، به احتمال قوی منجر به اصلاح مجدد نرخ آن خواهد شد.

 


فعالیت پژو در ایران آغاز می‌شود

شرکت فرانسوی پژو در سطح گسترده‌ای فعالیت‌های خود را در ایران آغاز خواهد کرد.

 


رشد 38.5 درصدی صادرات سیمان و کلینکر

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات سیمان و کلینکر در 10 ماهه گذشته به 15 میلیون و 789 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال 91 رشدی به میزان 38.5 درصد را نشان می دهد.

 


قیمت طلا در بازار ایران

بهای هر گرم طلا در ایران با توجه به رشد چشمگیر ارزش جهانی آن 5000 تومان افزایش یافت.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهای طلا 18 عیار با افزایش حدود 5000 تومانی نسبت به روزهای آخر هفته گذشته گرمی 95 هزار و 41 تومان ارزش گذاری شده است.

ارزش طلا در بازارهای جهانی مرز 1300 دلار را درنوردید و امروز شنبه به ارزش هر اونس 1320 دلار و 10 سنت ارزش گذاری شده است.

 

نظر سنجی کیتکو در باره روند طلا در این هفته 

در نظرسنجی این هفته کیتکو از 26 تحلیلگر تکنیکال، مدیر سرمایه گذاری و معامله گر بازار طلا، 20 نفر پیش بینی کردند قیمت فلز زرد این هفته افزایش خواهد یافت 3 نفر نظری مخالف گروه اول داشتند و 3 نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت



جریان سازی رسانه ای برای تغییرات احتمالی در دولت/پشت پرده این جنجال های واهی چیست

تهران - ایرنا - تغییرات و جابه جایی در کابینه دولت یازدهم، موضوعی است که اخیرا دستمایه گزارش ها و مطالب خبری در برخی از رسانه های کشور شده که در این میان وزیر صنعت، معدن و تجارت در کانون توجه این رسانه ها قرار گرفته است.

 


شرکت های هلندی راه های سرمایه گذاری در ایران را بررسی کردند

برلین - ایرنا - 115شرکت هلندی با حضور در سمینار فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران، راه های مشارکت و سرمایه گذاری اقتصادی در بازار جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.