اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها 20 بهمن


بازار دارد به ۸۰۶۰۰ واکنش نشان می دهد.البته اصلا کاری نداریم که ۲۲ بهمن نزدیک است و … ولی خب نگاه ما تکنیکی تر از این حرف هاست و می گوییم که حمایت داریم…!

دوستان تنها امید بازار این هفته است.اگر هفته ی بعد مثبت ها ادامه داشته باشد به شرطی که ۸۶۰۰۰ جلوی آن را نگیرد می توانم بگویم دوستان ورود کنند اما اکنون کمی اوضاع آشفته هست. بازار گوسفندی شده و تنها نوسان گیران حرفه ای و خوش ریسک حق ورود به بازار را دارند.

این روزها را بیشتر صرف تحلیل کنید تا بتوانیم در بازگشت بازار به موقع تمامی هزینه و ریسک هایی که متحمل شدیم جبران کنیم.

استارت بازار امروز با پالایشی ها خورد.مثبت شدن این صنعت با توجه به ریزش زمانی توجیه مناسبی دارد که در اوایل بازار با توجه به انتشار خبر تخفیف ۱۰% نرخ خوراک و نهاده ها شان شدت گرفت.البته یک نکته خدمتتان می گویم ولی آهسته:تنها بهانه ی رشد برای شاخص همین گروه هست به دو دلیل یکی همین که گفته شد و دیگری هم سنگین بودن صنعت(اثرگذاری بر شاخص)

در تایم دوم بازار هم اخباری از خانه ی ملت صادر شد که گفتند نرخ بازده داخلی یا IRR برای پترو ها باید ۳۵% باشد.این مفهوما یعنی شما سال بعد نباید دنبال بازده بیشتر از این باشید.یا نهایتا ۳۵% قراره بگیرید.البته در پیغام اول گفته شده بود که حداکثر نرخ خوراک ۱۵ سنت خواهد بود.اما پیام اصلاح شد و گفتند که حداقل ۱۵ سنت است.خلاصه بازار یکم امیدوار شد که ظاهرا زیاد دوام نیاورد.

راند سوم بازار هم تا اونجا که رشد شد خنثی بود.

در اخبار سیاسی روز گذشته ، مقام معظم رهبری در سخنرانی در جمع پرسنل ارتش در مورد انتقادات اخیر از دولت این گونه موضع گرفتند: مسئولان و مردم به هم اعتماد کنند. انتقادها منصفانه باشد. دولت چند ماهی بیشتر نیست که سر کار آمده و باید فرصت داد که کارها را با قدرت پیش ببرند. هم منتقدان با دولت با شرح صدر برخورد کنند، هم دولت با منتقدان. همه به هم احترام بگذارند و ملاحظه هم را بکنند. دشمنان در داخل کشور نیز عواملی دارد. نگذارید عوامل دشمن از نقاط ضعف استفاده و خللی ایجاد کنند.

دومین دور از مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب بیانیه مشترک که از صبح روز شنبه در تهران آغاز شده است، امروز ادامه می‌یابد. مذاکرات ایران و آژانس به سرپرستی رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس و ترو واریورانتا، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها صبح روز شنبه ۱۹ بهمن در محل سازمان انرژی اتمی آغاز شده است. این مذاکرات در ادامه مذاکراتی که میان دو طرف ۲۰ آبان‌ماه برگزار شد، انجام می‌شود.

ایران و آژانس در دور اول مذاکرات‌شان در دولت یازدهم برسر یک بیانیه مشترک برای همکاری در راستای حل و فصل مسائل باقیمانده به توافق رسیدند.

براساس گام اول بیانیه مشترک ایران در ۶ موضوع مورد نظر آژانس برای همکاری اعلام آمادگی کرد و طی سه ماه گذشته اجازه داد تا بازرسان فراتر از چارچوب پادمان جامع و تعهدات ایران از معدن گچین بندرعباس و تاسیسات تولیدات آب سنگین اراک بازدید کنند. همچنین ایران در ۴ موضوع دیگر اطلاعات مورد نظر آژانس را ارائه کرده است.

مذاکرات دور جدید میان دو طرف در حالی برگزار می‌شود که ایران و ۱+۵ نیز در چارچوب مذاکرات هسته‌ای توافق ژنو را مورد تفاهم قرار دادند و در همین راستا همکاری‌هایی را صورت دادند.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با مذاکرات ایران و آژانس با اشاره به این مطلب که چون همزمان دو مذاکره در سطح فنی و سیاسی در حال انجام است، از آژانس می‌خواهیم که در مذاکرات فنی در چارچوب بیانیه مشترک عجله نکنند، چراکه کارشناسان دو طرف در زمینه توافق ژنو نیز مشغول هستند.

اما در بازار سهام

ساختمانی ها پس از ۴۰ – ۵۰ درصد افت ارزش خود کم کم به محدوده حمایتی می رسند. شاخص گروه انبوه سازی تنها یک یا دو کندل دیگر با خط روند صعودی خود فاصله دارد. برگشت بعدی صرفا موج B اصلاحی خواهد بود که نمی تواند سقف قیمتی در نمادهای این گروه را بشکند، اما می تواند ۱۵ تا ۲۵ درصد قیمت نمادهای این گروه را رشد دهد.

در نماد وساخت کف قیمت روی ۳۶۰ تومان قرار دارد. محدوده کنونی حمایت معتبری در پیش روی قیمت است. البته در روز گذشته فشار فروش همچنان سنگین بود. به نظر می رسد سهم حوالی ۳۸۰ تومان به تعادل می رسد.

در نماد آ س پ به رغم پی بر ای مناسب و افزایش سرمایه سنگین در پیش رو ، شاهد تداوم روند نزولی در قیمت هستیم. کف سهم در محدوده ۴۰۰ – ۴۲۰ تومان قرار دارد. شکست این محدوده با توجه به ریزش سنگین قیمت تا حدودی بعید به نظر می رسد.

در نماد ثشرق ، هر چند ترند نزولی شکسته شده و پولبک کامل شده است ، اما باید گفت قیمت بار دیگر در PRZ الگوی Shark قرار گرفته است. نفوذ قیمت به زیر محدوده کنونی سهم را برای تشکیل الگوی آلترناتیو راهی ۱۸۰ تومان خواهد کرد.

اما در گروه خودرویی ، ایران خودرو فاصله زیادی با سطح حمایتی ۳۱۲ تومان ندارد. اگر این سطح شکسته شود قیمت می تواند تا ۲۶۰ تومان نیز نزول کند. در صورتی که بلوک پارسیان فروخته شود این دو سناریو با یکدیگر در تضاد هستند. یعنی در صورت فروش بلوک پارسیان سهم نمی تواند تا ۲۶۰ ریزش کند.

در نماد زامیاد ، علیرغم وضعیت بنیادی مناسب سهم نسبت به سایر نمادهای گروه ، سهم در فاز ریزشی قرار گرفته است. ۱۴۵ – ۱۴۸ تومان مقاومت محکمی در پیش روی قیمت است. به نظر می رسد شاهد واکنش مثبت قیمت (حتی اگر شده به صورت موقت) به سطح مذکور باشیم.

در نماد مخابرات روز گذشته صف فروش سهم جمع شد. به نظر می رسد هنوز زهر اصلی فروشندگان گرفته نشده است. البته برای کسانی که قصد گرفتن DPS دارند خرید همراه ۵۲۰۰ تومانی به مراتب بهتر از مخابرات است.

در سایر نمادهای بازار کشرق این روزها به خوبی از جانب توسعه معادن روی و زیر مجموعه هایش حمایت می شود. به نظر کف سهم ۱۰۰۰ – ۱۰۲۰ تومان بسته شده است. افرادی که قصد سهامداری دارند می توانند با حد ضرر ۱۰۰۰ تومان در این سهم سرمایه گذاری کنند.

از دیگر نمادهای بازار می توان به بهشت پارس اشاره کرد. سهم در روزهای گذشته افت سنگینی را تجربه کرده است. به لحاظ نموداری کف سهم در ۱۹۰ تومان بسته شده است که از آن می توان به عنوان حد ضرر استفاده کرد. روز گذشته نیز شاهد حمایت سهم در حوالی ۲۰۰ تومان بودیم. هر چند احتمال رفتن سهم به بازار توافقی وجود دارد ، اما باید خاطر نشان کرد با توجه به نزدیکی افتتاح فاز اول پروژه می توان به آینده سهم امیدوار بود.

اما سومین سهمی که پیشنهاد میان مدت می دهم:

ذوب آهن

یکی از فلزات اساسی که می توان برای سال بعدش امیدوار بود،ذوب است.این قاعدتا به این دلیل هست که شرکت به سمت بهره برداری از طرح های کک سازی خود خواهد رفت.فقط اینور سال ۵۰۰ تومان کابوسیست برای سهم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.