اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – بیستم بهمن

امروز یکشنبه بیستم بهمن با وجود بهبود نسبی روند معاملات در برخی از گروه های بزرگ بازار، باز هم شاهد افول شاخص های اصلی بورس تهران بودیم. کشمکش میان نمادهای مثبت در گروه هایی نفتی، فلزی، بانکی، بیمه ای ، دارویی و برخی تک سهم ها در گروه های مختلف با نمادهای منفی بازار باز هم راه به جایی نبرد و عملکرد مثبتی در معاملات روزانه به ثبت نرسید.امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 117 واحدی به 80949 واحد رسید. دو نماد "شپاکسا" و "تیپیکو"بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "خزامیا" و "تپمپی" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فخوز" بیشترین تاثیر منفی و "شبندر" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات روزانه در بورس تهران ، شاخص کل به تبع افول تعداد محسوسی از نمادها در گروه های خودرویی، فلزی، معدنی، حمل و نقل ، غذایی و دیگر گروه های کوچکتر،بازار افت مقطع را تجربه کرد اما رونق معاملات در گروه پالایشی و بهبود اوضاع در گروه بانکی برخی تک سهم ها در گروه ها ی مختلف، از افت بیش از پیش این نماگر جلوگیری کرد. با این وجود شاخص در دقایق اولیه از مرز 81 هزار واحد فرو افتاد. در ادامه روند مبهم حاکم بر معاملات منجر به ثبات نسبی روند حرکتی شاخص گردید. در این مقطع شاهد ورود برخی از نمادهای بانکی مثبت ابتدای روز به محدوده منفی و رونق معاملات در برخی از نمادهای فلزی بزرگ بودیم. در ادامه انجام معامله بلوکی در نماد "فولاد" حمایت نسبی را از شاخص به عمل آورد اما این روند به سرعت تحت تاثیر فضای منفی حاکم بر بسیاری از نمادهای بزرگ بازار خنثی گردید و بدین ترتیب شاخص کل نتوانست علی رغم تلاش های صورت گرفته وارد محدوده مثبت گردد.

از مهمترین اخبار امروز می توان به ادامه بررسی بخش هزینه ای بودجه 93 در صحن علنی مجلس اشاره کرد. با تصویب نمایندگان بنا بر این شد تا قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذاری این واحدها تا بیست و پنج درصد باشد به شرط ‌آنکه از 15 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود. اشتباه صورت گرفته در متن اولیه این خبر در خبرگزاری مجلس که شائبه تعیین حداکثر نرخ 15 سنتی را تقویت می کرد در برهه ای منجر به سردرگمی فعالان بازار سرمایه گردید اما اشتباه مذکور به سرعت اصلاح گردید. همچنین نمایندگان با الحاق تبصره‌ای به ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن 30 درصد از قیمت کالای سرمایه ای برای گشایش ال سی از سوی بانکهای مربوطه دریافت می‌شود.

همچنین رئیس مجلس پیرامون حذف تبصره 21 لایحه بودجه که مربوط به پسشنهاد دولت برای هدفمندی یارانه ها بود اعلام کرد که حذف این تبصره و مکلف کردن دولت به انجام اقدامات قانونی لازم در جهت اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و اجرای فاز دوم از ابتدای تیر از سوی شورای نگهبان مورد قبول نخواهد بود.

در عین حال مدیر عامل شرکت بورس در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی از تمایل هیات فرانسوی حاضر در ایران برای فعالیت در برخی از صنایع بورسی خبر داد . قالیباف تاکید کرد که سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در صورت درخواست سرمایه گذاران خارجی ظرف مدت هفت روز کد سهامداری را به آنها ارایه می کند.

همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 90 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2949 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز یکشنبه جو مبهم و بعضا منفی بر بسیاری صنایع حاکم بود. درگروه معدنی تنها "کاما" در معاملات پایانی در محدوده مثبت قرار گرفته است. در این گروه صف های فروش ملموسی دیده نمی شود. در گروه محصولات شیمیایی 4 نماد با رشد ارزش سهام مواجه شده اند. در این گروه در غیاب نمادهای بزرگ پتروشیمی "وپترو"با بالاترین صف فروش روبروست و "شتولی" صف خرید محسوسی دارد. درگروه فلزات اساسی 7 نماد رشد کرده اند.در این گروه کماکان "فسرب" صف فروش محسوسی داشته است. درگروه فنی مهندسی "رتکو" افت کرده و صف فروش دارد. در بخش مخابرات "همراه " رشد ارزش سهام را تجربه کرده و "اخابر" نیز در آخرین معاملات مثبت شده است. معاملات این گروه متعادل گزارش می شود.در بخش خودرو تنها 2 نماد رشد کرده اند. در این بخش بار دیگر"خودرو" سنگین ترین صف فروش را دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای "وامید" به عنوان تنها نماد معاملاتی گروه سقوط کرده است. در گروه بانکی 6 نماد با رشد ارزش سهام مواجه شده اند.در این گروه صف های محسوسی به چشم نمی خورد. در گروه سرمایه گذاری تنها 2 نماد رشد کرده اند. در این گروه "وشمال"حجیم ترین صف فروش را دارد. در بخش محصولات نفتی 7 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "ونفت" پابرجا مانده است. در گروه دارویی 8 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "دکیمی" بالاتر از سایر نمادهای منفی بوده است. در معاملات بخش غذایی 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه کماکان "غالبر" بالاترین صف فروش را تجربه می کند.در میان قندی ها تنها یک رشد کرده است. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها سقوط ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در گروه ساختمانی 8 نماد با افزایش ارزش سهام مواجه بوده اند. در این گروه "ثاخت" باز هم سنگین ترین صف فروش را دارد. در این میان در گروه سیمانی 5 نماد در محدوده مثبت باقی مانده اند. در این گروه صف فروش در نماد"سفارس" سنگین تر از سایر نمادهاست.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،1 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"فولاد" و"فملی" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 114 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وگردش" و"ثتران" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.