اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – نوزدهم بهمن


امروز شنبه نوزدهم بهمن باز هم شاهد افول بیش از پیش ارزش سهام در تقریبا تمام گروه های بازار بودیم و بدین ترتیب عملکرد منفی دیگری در کارنامه بورس تهران به ثبت رسید. روز جاری افت قیمت سهام در بسیاری از گروه ها به ویژه بانک و سرمایه گذاری، نفتی، شیمیایی، فلزی و مخابرات در عقب نشینی ملموس شاخص ها بسیار موثر بود. امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 1147 واحدی به 81066 واحد رسید. دو نماد "شپمچا" و "قنقش"بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "غشان" و "کسرام" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند.همچنین "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "فاراک" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات بورس تهران در روز ابتدایی این هفته، شاخص کل به تبع افت ارزش سهام در تقریبا تمام گروه ها در مسیر افول قرار گرفت و تنها شاهد رشد ارزش سهام در چند نماد محدود در بخش های مختلف از جمله بیمه، قندی، فلزی، ذغال سنگ و سرمایه گذاری بودیم. این روند باعث شد تا شاخص به آسانی از مرز 82 هزار واحد فرو افتد اما کار به اینجا ختم نشد و عقبگرد این نماگر ادامه یافت. از ساعت 10:30 تا 11 به تبع توفق دسته جمعی نمادهای پتروشیمی یکی پس از دیگری به علت آنچه مدیریت بازار بررسی اثر تصویب نرخ خوراک مصوب مجلس بر عملکرد این شرکت ها عنوان کرده بود، روند نزولی شاخص کمی آرام گردید اما پس از این رویداد شاهد عرضه صف های فروش در برخی از نمادهای بزرگ بازار همچون "اخابر" "وپارس" ، "وپاسار" و "فولاد" بودیم که این امر منجر به سقوط بیش از پیش شاخص شد. در نهایت طی نیم ساعت پایانی معاملات سیر نزولی شاخص کمی ارام گرفت و این روند تا پایان معاملات روزانه ادامه یافت.

مهمترین رویداد امروز در بازار سرمایه، توقف دسته جمعی نمادهای پتروشیمی و برخی از سرمایه گذاری ها مرتبط بود. در این اقدام که از اواسط معاملات آغاز شد و تا حدود 11:10 دقیقه به طول انجامید، نماد شرکت های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی کرمانشاه،پتروشیمی شیراز، پتروشیمی شازند، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی فارابی، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی مارون ، پتروشیمی جم ، پتروشیمی زاگرس ، پتروشیمی خراسان ، پتروشیمی امیر کبیر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی متوقف گردید. علت این روند نیز بررسی اثر افزایش نرخ خوراک گازی طبق قانون بودجه سال 1393 و شفاف سازیاعلام گردید. معاون نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس نیز در توجیه اقدام اخیر اعلام کرد که سردرگمی و دستپاچگی سهامداران پس از مصوبه مجلس در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها، کل بازار را متأثر کرده و با توجه به اینکه این مصوبه هیچ تأثیری در سود سال مالی جاری روی شرکت های پتروشیمی نداشته و هنوز میزان تأثیر آن بر روی سود سال مالی آینده آنها مشخص نیست، توقف نمادهای پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در ادامه بررسی بخش هزینه ای بودجه سال آینده، با تصویب نمایندگان سازمان امور مالیاتی مکلف شد تا مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده از صادرکنندگان مواد معدنی و کالاهای غیر نفتی را عودت دهد. همچنین مصوب گردید تا 50 میلیاد تومان از درآمد دولت حاصل از بهره مالکانه معادن سنگ آهن صرف زیرساخت های معدنی شده و همچنین 350 میلیارد تومان از این درآمد نیز در اختیار وزارت صنعت قرار بگیرد تا صرف پروژه های پروهشی و ایجاد زیرساخت های معدنی شود.

همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 90 هزار و ششصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2956 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز شنبه جو منفی بر بسیاری صنایع حاکم بود.درگروه معدنی تمام نمادها منفی بوده اند. در این گروه امروز بار دیگر "کروی" سنگین ترین صف فروش را دارد. در گروه محصولات شیمیایی تنها 3 نماد با رشد ارزش سهام مواجه شده اند. در این گروه در میان نمادهای مجاز به معامله "وپترو"با بالاترین صف فروش روبروست. درگروه فلزات اساسی 3 نماد رشد کرده اند. در این گروه "فسرب" صف فروش محسوسی داشته است. درگروه فنی مهندسی "رتکو" افت کرده و صف فروش دارد. در بخش مخابرات هر دو نماد سقوط کرده و معاملات متعادل است.در بخش خودرو همه نمادها سقوط کرده اند.در این بخش "خودرو" سنگین ترین صف فروش را داشته است. در بخش شرکت های چند رشته ای تمام نمادها سقوط کرده اند. در این گروه تنها "وامید" متوقف نگردیده است. در گروه بانکی همه نمادها با سقوط ارزش سهام موجه بوده اند. در این گروه "وپاسار" بالاترین صف فروش را تجربه می کند.گفتنی است صف این نماد در برهه ای عرضه گردید اما بازهم شاهد شکل گیری صفی حجیم در این نماد بودیم.در گروه سرمایه گذاری تنها "وبوعلی" رشد کرده است. در این گروه "وساپا" حجیم ترین صف فروش را دارد. در بخش محصولات نفتی همه نمادها افت کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "ونفت" سنگین تر از سایر نمادهاست. در گروه دارویی تنها 2 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "دکیمی" بالاتر از سایر نمادهای منفی بوده است. در معاملات بخش غذایی 2 نماد رشد کرده اند.در این گروه "غالبر" کماکان بالاترین صف فروش را تجربه می کند. در میان قندی ها 3 رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها سقوط ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در گروه ساختمانی تمام نمادها افت کرده اند. در این گروه "ثاخت" باز هم سنگین ترین صف فروش را دارد. در این میان در گروه سیمانی 2 نماد در معاملات پایانی در محدوده مثبت باقی مانده اند.در این گروه صف فروش در نماد"سشرق" سنگین تر از سایر نمادهاست.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 303 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"وبملت" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 77 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ثشرق" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.