اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها 16 بهمن

امروز روز آخر هفته و اتمام بازاری پر از تهی.کش و قوس های بازار با مجلس در حال اتمام بوده و شاید دیگر بهانه ای برای آزار و اذیت بازار نباشد.البته تا آنجا که مطلع شدم بهانه ی هفته ی بعد جور است.و آنهم تکذیب و اصلاح خبر های این هفته بود.بالاخرخ رسم سرمایه گذاری این چنین است.

در خصوص پتروشیمی ها خبری قرار دادم که بررسی و انالیز حساسیت است.حتما بخوانید.

خبر های امروز:

 استخراج کنندگان معادن سنگ آهن موظف به پرداخت ۳۰ درصد مبلغ فروش خود به خزانه شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند تا استخراج کنندگان معادن سنگ آهن ۳۰ درصد مبلغ فروش محصولات خود را به خزانه داری کل کشور واریز کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۰ که درباره پرداخت ۳۰ درصد مبلغ فروش محصولات استخراج کنندگان معادن سنگ آهن و واریز آن به خزانه داری کل کشور است موافقت کردند.

حداقل قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی ۱۵ سنت تعیین شد

 نمایندگان مجلس قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی را مشخص کردند.به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد توکلی در نشست علنی عصر امروز ( سه شنبه ۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره های الحاقی به ماده واحده  لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور بند ج تبصره الحاقی ۲۱  را تصویب کردند که بر اساس این بند قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها به گونه ای تعیین می گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذار (IRRE) این واحدها  تا بیست و پنج درصد (۲۵%) باشد به شرط آنکه از ۱۵ سنت در هر مترمکعب کمتر نشود.

یه نکته ای یاد دوستان باشد.جم نفتا مصرف داره و این یعنی خوراک مایع.مارون هم گاز طبیعی کیلویی مصرف داره که با نرخ های دیگری محاسبه می شود.خارک هم گازش ترش مصرف می کند و شاراک هم تابع این قانون نخواهند بود.

شنیده های بازار:

شنیده ها حکایت از افزایش واردات تعرفه شکر و بهبود وضعیت بنیادی قپیرا، تقویت احتمال تعدیل مثبت ۱۵ درصدی سود هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۳ دارند.

شنیده ها حکایت از در برنامه قرار گرفتن بیمه سهام بورس تهران از سال آینده و تعدیل مثبت انتظاری سود هر سهم بیمه البرز از ۹۶ ریال فعلی به ۱۵۰ ریال در گزارش پایان سال دارند.

مپنا:در این نماد خبر خوبی از زبان معاون وزیر مطرح شد برهمین اساس در خبرها داشتیم معاون وزیر نیرو از راه‌اندازی بازارهای خرید و فروش برق توسط بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد: با تدوین دستور العملی به زودی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش خصوصی به صورت مستقیم امکان خرید و فروش برق را در کشور پیدا می‌کنند.که اجرای آن خبر مثبت برای نمادهای نیروگاهی نظیر  مپنا وپاسار  پکرما وبصادر سینا و …خواهد بود.

پالایشگاه ها:اعطای تخفیف ۱۰ درصدی نرخ خوراک مصرفی به شرکت های پالایشی که تازه تأسیس شده اند و اجرای طرح های توسعه ای در کنار افزایش حدود پنج درصدی قیمت بنزین از جمله خبرهایی است که در خصوص شرکت های پالایشی منتشر شده، به گونه ای که به نظر می رسد قطعی شدن اعمال این برنامه ها در شرکت های پالایشی آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری آنها در پی خواهد داشت.همچنین در این گروه، اخذ عوارض آلایندگی از پالایشگاه ها در مجلس رای نیاورد.

**دوستان قولی داده بودم برای معرفی سهم های میان و بلند مدتی به عنوان استراتژی خرید سهام مطمئن در بازاری غیر مطمئن:

دومین سهمی که معرفی می کنم رکیش است.این سهم به دلیل رشد تراکنش های مالی بابت رشد نقدینگی مناسب خواهد بود.البته نمی توان از انعقاد قرار داد هایی با بانک تجارت نیز چشم پوشید.سهم در موج ۴ به سر برده و تارگت ۱۰۰۰ تومان منطقیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.