اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها 15 بهمن


دوستان امروز بازار با امید و اقتدار به میدان آمد.اما رفته رفته همانطور که با اوج گیری خودرو و گروهش رشد دیروز و جمع شدن صفوف فروش محرز شد،امروزم با همین خودرو و گروهش بازار ریزشی و عدم اعتماد حاصل شد.در هر صورت این را می تونم بگویم که همه چیز به ۸۶۰۰۰ بستگی دارد.آخر شاخص هم باشد برای ۷۷۰۰۰٫

شاید ورود سرمایه گذاران خارجی و اخبار خوب (که قبلا هم وجود می داشت) و البته جشن های انقلابی توجیه ای برای نوسانات سبز باشد.در کل به نظرم همه در پی نوسانگیری هستند.عده ای هم برای صندوق در حال جمع آوری صفوف فروش و خرید های منفی….

این روزها توصیه این است که به دنبال سهم های پدر ومادر دار بروید.

مهمترین اخبار امروز

علی طیب نیا در دیدار با شورای عالی حسابداران رسمی مهم ترین اولویت دولت را بازگرداندن اعتماد و اطمینان عمومی به اقتصاد کشور اعلام کرد و گفت: اقتصاد کشور در شرایط رکود قرار دارد و تمرکز کنونی دولت نیز بر افزایش تولید و ثروت آفرینی است.وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: در زمینه مبارزه با تورم موفقیت های خوبی حاصل شده و روند رشد تورم ماهانه از ۳.۵ تا ۴ درصد در آذرماه به نیم درصد کاهش یافته است.طیب نیا افزود: توفیق در کاهش تورم زمانی حاصل می شود که عمده تلاش های دولت باید صرف برگرداندن رونق و به حرکت درآوردن تولید شود. وی بازگشت اعتماد و اطمینان عمومی به اقتصاد را زمینه ساز رشد تولید و سرمایه گذاری در کشور دانست و بیان داشت: رشد سرمایه گذاری و تولید در کشور بدون سرمایه اجتماعی ممکن نیست و نتیجه و ثمره سرمایه اجتماعی نیز اعتماد و اطمینان کلی اقتصاد کشور است.

در جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مجلس و در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه نمایندگان مجلس مقرر کردند که بدهی دولت به بانک ها از طریق منابعی که بانک ها از صندوق ذخیره ارزی به بخش های خصوصی در سال ۹۳تسهیلات داده اند تسویه می شود بر این اساس نمایندگان مجلس مقرر کردند صد درصد منابعی که از حساب ذخیره ارزی به عاملیت بانک های دولتی صرف اعطای تسهیلات به بخش های خصوصی و تعاونی شده است و در سال ۹۳وصول می شود بابت تسویه بدهی دولت به این بانک ها لحاظ می گردد و مبالغ مازاد بر آن به حساب افزایش سرمایه دولت در بانک های مربوط منظور می شود.

شنیده های بازار:

شرکت صنایع شیمیایی سینا:شنیده شده بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت صنایع شیمیایی سینا بزودی برای فروش آگهی خواهد شد. گفته می شود قیمت پایه هر سهم “شسینا” در این معامله “قیمت تابلو بعلاوه ۲۰درصد به شرط آنکه از ۲۰۰۰ تومان کمتر نباشد” تعیین شده است. شسینا بزرگترین تولید کننده محصولات پایین دست پتروشیمی شامل فرمالین و هگزامین،رزین و پارافرمالدئید می باشد. پارافرمالدئید محصول انحصاری این شرکت در خاورمیانه می باشد. لازم به ذکر است با توجه به احداث پتروصنعت گامرون با فعالیتی مشابه به فعالیت شسینا با هرینه ی بیش از هشتصد میلیارد ریال در سال جاری که ظرفیت تولید یک سوم شسینا را دارد، ارزش جایگزینی شرکت صنایع شیمیایی سینا بیش از یک هزار و پانصد میلیارد ریال برآورد می شود.

بلوک پارسیان:شایعاتی مبنی بر تعویق فروش بلوک پارسیان توسط ایران خودرو در بازار پیچیده که یکی از دلایل افزایش عرضه ها در این گروه است.گفته می شود وصندوق نیز به مشتریان بلوک پارسیان اضافه شده است.

شنیده ها حکایت از برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی بیمه ملت و قابلیت تعدیل مثبت ۲۰ درصدی سود هر سهم در گزارش ۱۲ ماهه دارند.

شنیده ها حکایت از اجرای طرح توسعه و پروژه جی ۳ و ۴در شرکت همراه اول در سال آینده و قابلیت تحقق سود ۱۲۰۰ تومانی هر سهم با توجه به اثرات مطلوب طرحها دارند.

شنیده ها حکایت از اثر پذیری مثبت اخابر از تحولات همراه اول در سال آتی  و پیشبرد پروژه های جی ۳ و جی۴ دارند.

**دوستان قولی داده بودم برای معرفی سهم های میان و بلند مدتی به عنوان استراتژی خرید سهام مطمئن در بازاری غیر مطمئن:

اولین سهمی که معرفی می کنم پاسارگاد است.این سهم به دلیل داشتن زیرمجموعه ای به نام میدکو و تحقق ۶۰-۶۵ تومان سود تا پایان سال و هدف ۴۳۰ تومانی باشد برای میان مدتی ها تا رشد خوبی را از پایان سال و سال بعد داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.