اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 15بهمن ماه


شنیده ها از احتمال تغییر در فرمول محاسبه شاخص خبر می دهد.


سرمایه گذاران حقوقی دیروز ، خریداران عمده سهام شرکت های شبندر، شبریز،بانک ملت، بانک پاسارگاد،بانک تجارت،فارس، شپدیس، حکشتی ، والبر، کیمیدارو،  وپخش ،غچین،کساپا، رتاب، کگل، کاشی و سرامیک سینا، نوسازی ساختمان تهران، سیمان کرمان،سیمان اصفهانف سیمان کردستان، سیمان هگمتان، سیمان هرمزگان،سیمان صوفیان،سیمان ایلام، ونیرو، ونیکی، وصندوق ، وبانک، وبوعلی، وامید، قند هگمتان، رادیاتور ایران و غچین بودند.


نماد فروس پس از آنکه به مدت بیش از یک ماه متوقف بوده، با 108 درصد مثبت، بازگشایی شد و تاثیر مثبت 37 واحدی در شاخص داشته است.


 مداران: این روزها کمیته امداد خریدار، ملی انفورماتیک فروشنده است ، کمیته در حال کسب کرسی و برای تقدم های استفاده نشده نیز گویا برنامه دارد این در حالی است که بحث خرید یکجای تقدم ها مطرح شده و قیمت آن نیز طبق شایعات مطرح شده ۲۵۰ تومان میباشد


صادرات برخی پتروشیمی‌ها متوقف شد. همزمان با افزایش مصرف گاز خانگی گاز مجتمع‌های پتروشیمی کشور قطع شد که یک مقام مسئول در صنعت پتروشیمی از توقف صادرات برخی از محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران خبر داد.


 میر علی اشرف پوری حسینی که صبح امروز در نشستی خبری شرکت کرده بود،اعلام کرد: 17 درصد هلدینگ خلیج فارس به صورت بلوکی و 3 درصد این شرکت هم به صورت خرد و تدریجی تا دوهفته دیگر در بورس عرضه می شود که البته ملاک اصلی این عرضه ها شرایط خوب بازار است. او گفت:معامله 17 درصدی هلدینگ خلیج فارس با توجه به ارزش بازار بیش از 41 هزار میلیارد تومانی این شرکت در بورس، بزرگترین عرضه تاریخ خصوصی سازی خواهد بود. رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین خبر داد:بلوک 50 درصدی پالایشگاه لاوان دوباره تا پایان سال عرضه می شود و عرضه بلوک 45 درصدی شبندر هم باید قطعا تا آخر سال 92 انجام شود. او همچنین گفت که عرضه اولیه پالایشگاه کرمانشاه هم تا آخر سال انجام می شود


فخوز با سرعتی باورنکردنی در حال کاهش قیمت است، سهم هم  اکنون با صف فروش مختصری همراه است. به نظر می رسد سهم به پایان اصلاح خود نزدیک شده باشد. سهامداران این سهم، از ارائه گزارش سال آینده فخوز نگران هستند. احتمال تعدیل منفی در این نماد وجود دارد. از دیدگاه تکنیکال سهم می تواند در محدوده ۸۶۰ الی ۸۸۰ متعادل شود. هر چند که محدوده ۹۰۰ تومان می تواند به عنوان حمایت روانی مانع از ریزش بیشتر سهم شود.

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف شد حداکثر تا پایان خردادماه 1393 اقدامات قانونی لازم را برای اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها انجام و از ابتدای تیرماه 1393 به گونه‌ای عمل نماید که ضمن رفع نواقص اجرایی فاز اول، براساس قانون اصلاحی مذکور فاز دوم را اجرا کند.


نمایندگان صندوق بین المللی پول که در تهران به سر می برند، با هدف آشنایی با بازار سرمایه کشور، با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار کردند.


برخی افراد عادی این تصور را دارند که در هر مقطع از زمان، بازاری مناسب سرمایه گذاری است و می باید نقدینگی خود را به سرعت به سوی بازارهای پربازده تر ببرند. شرایط کنونی بورس که پس از رشد خیره کننده یک و نیم سال اخیر رخ داده، برخی را به این برداشت رسانده روزهای خوش بازار سهام به اتمام رسیده و حال باید به سرعت سرمایه خود را خارج کرده و به سویی دیگر ببرند. در این حد به شما بگوییم که بورس «حرفه ای ترین» بازار سرمایه گذاری است و اگر در این بازار حضور داشته اید، تجربه های ارزنده ای کسب کرده اید. این تجربه بی شک در آینده موجب می شود اصول سرمایه گذاری را بیشتر بیاموزید، در تحلیل سهام پیشرفت کنید، از زیان خود بکاهید و بر سودآوری خود بیافزایید. با خروج احساسی از بازار، چنین فرصت ارزنده ای را از خود نگیرید! شما بخشی از مسیر موفقیت را پیموده اید و نباید از ادامه مسیر باز بمانید. به یاد داشته باشید که برخلاف برخی بازارهای موازی، بورس بازاری چندین محصولی است و اگر سهام یک صنعت به اوجی از رشد رسیده باشد، سهام صنعت دیگری وجود دارد که هنوز دوران رشد خود را آغاز نکرده باشد. همچنین بازار سرمایه محل معامله اوراق مشارکت و صکوک نیز است که سودی بدون ریسک دارند. پس حال که به بازار سهام آمده اید، برنامه ای داشته باشید که همیشه در این بازار بمانید. از سرمایه گذاری و حضور خود کم کنید اما هیچ گاه بازار را برای همیشه ترک نکنید

بزرگترین هیأت تجاری اروپایی وارد تهران شد ، این هیأت تجاری شامل صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق، حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی، دریایی، صاحبان صنایع خودرو، صنایع سیمان، صنایع فلزات و همچنین فعالان اقتصادی در حوزه‌های دارویی، بهداشتی، فن‌آوری ارتباطات و مخابرات IT و ICT ، صاحبان هتل‌ها، مؤسسات مالی، بانکی و تامین سرمایه و همچنین فعالان گردشگری است. خبر خوبی برای صنایع و صنعت خودرو و قطعه سازی میباشد امروز گروه در محدوده های حمایتی خود قرار دارند و انتظار برگشت قیمت نیز می رود.
شنیده های بازار: اجرای طرح توسعه و پروژه جی ۳ و ۴در شرکت همراه اول در سال آینده و قابلیت تحقق سود ۱۲۰۰ تومانی هر سهم با توجه به اثرات مطلوب طرحها.

امروز فرصت مناسبی هست تا از سهام پر ریسک خارج شوید.

رنگ سرخ به گروهی ساختمانی بازگشت. گویا بازار قصد مثبت شدن ندارد.

تشکیل صف خرید 13 میلیونی برای اخابر

نماد مپنا خبر خوبی از زبان معاون وزیر مطرح شد برهمین اساس در خبرها داشتیم معاون وزیر نیرو از راه‌اندازی بازارهای خرید و فروش برق توسط بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد: با تدوین دستور العملی به زودی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش خصوصی به صورت مستقیم امکان خرید و فروش برق را در کشور پیدا می‌کنند. که اجرای آن خبر مثبت برای نمادهای نیروگاهی نظیر مپنا وپاسار پکرما وبصادر سینا و … خواهد بود


 درصد سهام شناور آزاد 
کاما 21%
کبافق 19%
کچاد 12%
کدما 8%
کروی 48%
کگل 17%
کمنگنز 29%
ومعادن 30%
 بر گرفته از سهام کاو برای شرکت های گروه صنعت کانی فلزی

شرکت گروه مالی ملت که همواره از سهم وبملت حمایت می کرد، هم اکنون در حال عرضه سهم می باشد!!

مخابرات با صف خرید اندک خود توانست شاخص را در محدوده مثبت نگه دارد

در این روزها  از نشستن در صف های خرید پرهیز کنید واگر قصد خرید دارید باتحلیل و در قیمت های منفی خرید کنید. دقت داشته باشید که حجم معاملات بازار کاهش یافته است که نشانه خوبی برای روند بازار نمی باشد. هرچند که ممکن است این کاهش حجم موقتی باشد.



سهام ۴ شرکت دولتی توسط سازمان خصوصی سازی اواخر بهمن ماه جاری در فرابورس واگذار می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)؛ تعداد ۵۰۹ سهم شرکت ساختمانی عمران تکلار به قیمت پایه هر سهم ۲ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۵۵۶ هزار ریال و ارزش کل پایه یک هزار و ۱۵۷ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۴ هزار ریال در روز ۲۷ بهمن ماه و ۲۲۰ میلیون سهم شرکت تولید نیروی برق آبادان به قیمت پایه هر سهم ۴۶ هزار و ۱۷۰ ریال و ارزش کل پایه ۱۰ هزار و ۱۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در روز ۲۸ بهمن ماه در فرابورس عرضه خواهد شد.

همه سهام گروه رایانه صف خرید هستند.
وغدیر در محدوده مقاومتی 8050 .در صورت عبور شرایط مناسبی پیدا خواهد کرد.

آ س پ اولین نماد دارای صف خرید در گروه ساختمانی، آ س پ راه را برای صف خرید سایر نمادهای هموار کرد.

نفتی ها امروز معاملات خوبی را شروع کرده اند، شبندر هم اکنون ۱۴۷۵ تومان معامله می شود.


یکی از گروه های مورد توجه بازار گروه ساختمانی می باشد، همکنون شاهد افزایش قیمت در اکثر نمادهای ارزنده این گروه هستیم. در صورت تداوم جو مثبت در بازار احتمال تشکیل صف خرید در نمادهای این گروه بسیار بالاست.

روز گذشته مجمع ومعادن برگزار شد . این شرکت افزایش سرمایه 146 درصدی را تصویب کرد شاهد صف خرید ۱۵ میلیونی در نماد خودرو هستیم. خگستر نیز حدوداً ۱۰ میلیون صف خرید دارند.

هادی مومنی - «حقوقی‌ها و حقیقی‌ها» این دو گروه بزرگ، بازیگران تالاری هستند که آن را بورس می‌نامند. چندی است که این دو گروه بازیگر بر سر صحنه معاملات بورس همانند گذشته در راستای یک هدف گام برنمی‌دارند و به نوعی هریک در تالار شیشه‌ای ساز خود را می‌نوازند. هنوز رشد شاخص و قیمت سهم‌ها که تا هفته‌های قبل تاریخ‌ساز شده بود به خاطره تبدیل نشده است اما در سویی دیگر ریزش قیمت‌ها و عقبگرد شاخص کل ادامه‌دار شده است.
حتی ائتلاف بزرگ 50 حقوقی بازار هم نتوانست بیش از دو روز بازار بورس اوراق بهادار را به سمت شاخص‌های سبز هدایت کند. آخرین آمارها نشان می‌دهد که سهم حقیقی‌ها از دادوستد سهم‌ها در این روزها حتی به 80 درصد هم رسیده است. این یک زنگ هشدار قوی برای بازاری است که حقوقی‌های آن بزرگ‌ترین سهامداران آن هستند، اما حقیقی‌ها معاملات را به دست گرفته‌اند و حقوقی‌ها منفعل شده‌اند. این تحول می‌تواند نشان از آن داشته باشد که حقوقی‌های بازار یا یک سناریوی از پیش تعیین شده را دنبال می‌کنند که از همان جلسه هم‌اندیشی شکل گرفته است و یا اینکه در حال ارزیابی بازار در ماه‌های منتهی به پایان سال هستند تا برای‌ آینده تصمیم‌گیری کنند اما متاسفانه هر تحلیلی پشت این قضایا باشد یک نکته بسیار مهم را نباید نادیده گرفت که آن این است که با استمرار ریزش شاخص‌ها و افت بورس، نوسهامداران که برای سود به این بازار آمده‌اند با خروج سرمایه‌های خود بحران بزرگ‌تری را به بازار وارد خواهند کرد که در آن زمان تبعات بیشتری نسبت به حالا برای بورس به دنبال خواهد داشت.


وبصادر در محدوده ۱۱۰ تومان در حال قیمت گذاری است.


شرکت حفاری شمال از فهرست تحریم های اروپا خارج شد. شرکت حفاری شمال که در فهرست تحریم اتحادیه اروپایی قرار داشت پس از اعتراض در دادگاه این اتحادیه و ارایه نشدن اسناد کافی از سوی اتحادیه اروپایی از تحریم های بین المللی خارج شد.


خرید دیروز حقوقی ها 


در نماد تاپیکو، شرکت سرمایه گذاری صباتامین-سهامی عام ۴ میلیون و ۸۶۴ هزار سهم خریداری کرد.

 .

در نماد تکنو مجتمع اقتصادی کمیته امدادامام خمینی  ۳۰۰۰  سهم خریداری کرد.

 .

در نماد وگستر، شرکت سرمایه گذاری ترنیان ۱ میلیون سهم عرضه کرد.

 .

در نماد وبملت، شرکت بین المللی عمران رضوی ۲۷ هزار سهم عرضه کرد.

 .

در نماد خودرو، شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا ۱ میلیون و ۵۳۳ هزار سهم عرضه کرد.

 .

در نماد خگستر، شرکت سرمایه گذاری صباتامین ۷۲۳ هزار سهم عرضه کرد.

 .

در نماد ولساپا، شرکت سرمایه گذاری پویا ۱۰۷ هزار سهم خریداری کرد.

 .

در نماد پردیس، شرکت بیمه پارسیان سهامی عام ۵۰ هزار سهم خریداری کرد.

 .

در نماد سفارس، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین ۸۰۰ هزار سهم خریداری کرد.

 .

در نماد وبوعلی، بانک دی ۱ میلیون  سهم و شرکت خدمات پشتیبانی توسعه دیدارایرانیان ۱ میلیون سهم خریداری کردند.

 .

در نماد وبانک، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی۷۶ هزار سهم خریداری کرد.

 .

در نماد خچرخش، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی ۲ میلیون سهم عرضه کرد.

 .

 در نماد مداران، شرکت ملی انفورماتیک ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم عرضه کرد در همین نماد مجتمع اقتصادی کمیته امدادامام خمینی ۲ میلیون ۴۰۵ هزار سهم خریداری کرد.




با انتشار اخباری مبنی بر مجوز مجلس به دولت و مؤسسات دولتی مبنی بر انتشار اوراق مشارکت روند صعودی بورس با تهدید جدید و جدی مواجه خواهد شد



بازار امروز در ابتدای وقت معاملات ممکن است با افزایش عرضه همراه باشد اما کم کم شرایط تغییر کرده و بهتر خواهد کرد زیرا بازار در این قیمت ها فروشنده خاصی ندارد.


 بررسی معاملات روزهای گذشته نیز حاکی از آن است که حقوقی ها کمی حاشیه نشین شده اند و خرید و فروش چندانی ندارند. بنظر می رسد امروز زمینه برگشت برخی صنایع ازجمله بانک و تا حدودی سنگ آهنی ها فراهم شود. خبرهایی از گروه پتروشیمی ، قند و شکر نیز می تواند بر این گروه موثر باشد که در بخش دیگری آن را ارایه خواهیم کرد.


در خبرهای سیاسی شاهد واریز نخستین قسط از پولهای بلوکه شده ایران به مبلغ 550 میلیون دلار بودیم .هنوز برای مصارف این پول برنامه ای ارایه نشده است و قرار است نزد بانک مرکزی باقی بماند.


از طرف دیگر ورودهیاتی از 107 نماینده اقتصادی شرکت های فرانسوی به ایران و مذاکره با مسوولان اقتصادی ایران، خبر خوبی است . رییس این هیات بلند پایه اظهار امیدواری کرده که در جریان این سفر آینده اقتصادی مشترکی را با ایران رقم بزند.این هیات فرانسوی در بخش های مختلف انرژی، خودرو ، قطعات خودرو، محیط زیست، تکنولوژی مخابراتی توانمندی دارند.


بنظر می رسد بازار بکر ایران برای سرمایه گذاران خارجی از جذابیت بالایی برخوردار است و با رفع تحریم ها و حضور این گروه در بازار، فرصت خوبی برای توسعه و بهبود صنایع ایرانی و نیز بازار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می شود.


مذاکرات بعدی هسته ای ایران نیز اخر بهمن ماه در وین برگزار می شود اما بازار فعلا نگران تصمیمات بودجه 93 کشور است که این روزها روز میز مجلسیان در حال بررسی است.تصمیماتی که می تواند ابهامات موجود در برخی صنایه را رفع کند.


روز گذشته در جریان بررسی بخش درامدی بودجه، مجلس افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کرد تا امسال مالیات بر ارزش افزوده 8 درصد شود.

 

در بخش معدن ، نرخ بهره مالکانه 30 درصد تصویب شد. استخراج کنندگان معادن سنگ آهن موظف به پرداخت 30 درصد مبلغ فروش خود به خزانه شدند و براساس قانون معادن، دولت مکلف است 15 درصد وصول خود از معادن را به اعتبارات همان استان اضافه کند.

 

گفتنی است در جریان بررسی جزء 2 بند الف تبصره 10 لایحه بودجه 93 پیشنهادات زیادی مطرح شد از جمله آنکه محمد دهقان- عضو هیات رئیسه مجلس- پیشنهاد بازگشت این جزء به لایحه دولت را دادو گفت: آنچه که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت این بود که پیشنهاد شد تا به جای 5 درصد 30 درصد به عنوان مبلغ فروش محصولات استخراج کنندگان معادن سنگ آهن در نظر گرفته شود چرا که گمان می کردیم درصد زیادی به این مبلغ اضافه شده در حالی که براساس بررسی های مرکز پژوهش ها 5 درصد پیشنهادی دولت معادل 54 درصد بود که در واقع با تصویب 30 درصدی کمیسیون تلفیق اشتباه بزرگی به وقوع پیوست زیرا این 30 درصد معادل 24 درصد در نظر گرفته شده است..

 

در جریان ادامه بررسی لایحه بودجه 93 نمایندگان مردم در خانه ملت با جزء 3 بند الف تبصره 10 لایحه بودجه موافقت کردند که بر اساس آن مالیات بر درآمد معادن سنگ آهن به حساب خزانه معین استان محل استقرار معدن واریز می‌شود.

 

این موضوع سبب رفع ابهامات گروه سنگ آهنی در بورس می شود و بنظر می رسد این گروه کم کم مورد توجه قرار بگیرند. روز گذشته مجمع ومعادن برگزار شد . این شرکت افزایش سرمایه 146 درصدی را تصویب کرد .


مجلس نرخ بهره مالکانه ۳۰ درصدی را تصویب کرد.


صبح برفی همگی به شادی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.