اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها 14 بهمن


عجب بازاری شده است.دیروز بازار خوکی و امروز بازار گوسفندی.خوشحالم که دوستان کاملا و به طور تئوریک و عملی مفهوم این دو نوع بازار را درک کردند.ترجیحا نظری در خصوص حرکات کوتاه مدت شاخص نخواهیم داد چرا که هدف بندی کردیم و قرار گذاشتیم که شاخص یک ریزش و پس از آن یک رشد را تجربه خواهد کرد.این پروسه تکرار می شود تا اینکه از دید زمانی به مرحله ی رشد اصلی نزدیک شویم.با این تفاسیر نوسان و پارازیت های کوتاه مدت را از این پس به عنوان تحلیل عنوان نخواهیم کرد.

امروز چند خبر بازار را تحت تاثیر قرار داد.اول بازگشت خودرو بود که احتمالا ناشی از انتشار خبر واگذاری بلوک پارسیان است.همین حرکت باعث شد بسیاری از صفوف فروش جمع شود.به طور مثال خفناور را داشتیم که بسیار زیبا نوسان گیری کردند وساپا خساپا ولصنم و … .البته خبهمن هم بود که بیشتر به نظر می رسید به دلیل بازدید رنو از بهمن صورت گرفت.در هر صورت وضعیت فوق نوسانی پیش بینی می شود.نمی توانم بگویم که دیگر رشد نداریم.درست است که نموداری و بنیادی جا برای رشد فراهم است اما نکته ای بسیار مهم بوده و خودنمایی می کند،ذات و اعتماد بازار است که باید به این پروسه کمک کند.به همین دلیل است که توصیه دارم صبر خود را بالا ببرید.البته در مثبت خوردن ها نه در روند های نزولی.دوم هم شاید بتوان استقامت مخابرات را مثال زد که بی نظیر بود.در مجموع بازار با کمک عوامل واسطه از منفی کمی عقب نشینی کرد.

اما در خصوص گروه فلزات و معدنی هم ظاهرا خبر آمده که نرخ ۳۰% فروش برای بهره ی مالکانه قرار است به ۲۰ تا ۲۵% تنزل پیدا کند که می تواند خبری خوش برای شرکت هایی از این دسته باشد.

در خصوص گروه دارو نیز با توجه به گزارش های نه چندان دلچسب و بازاری نامطمئن کمی تحت تاثیر قرار گرفته و فعلا در لاک دفاعی به سر می برند.اما گروه حمل و نقل و بیمه می توانند با برگشت بازار از اولین های برتر ها باشند.از آن طرف هم سیمانی ها با توجه به خبر عدم تخفیف مازوت و گازشان عملا نشان دادند که موج ۴ همچنان ادامه دارد.

در نهایت با گروه برقی و پیمانکاری روبروییم که می توانند در نوع خود متمایز باشند.این تمایز از آن بعد خواهد بود که اولا خبری تایید نشده از رشد بهای برق داریم.و ثانیا صادرات و واردات حتی به آمریکا با توجه به اخذ مجوز خزانه داری یکی از شرکت های امریکایی در خصوص ارائه ی خدمات صادرات به ایران می تواند شرکت های که به طور عام ارزبر بودند را بهبود بخشد.

شنیده های بازار:

شنیده ها حکایت از قرارداد جدید ساخت و نصب ۱۰۰۰دستگاه CNG توسط تکنوتار و ارزیابی افزایش فروش وسودآوری سهم در آینده نزدیک دارند.

شنیده ها حکایت از برنامه قریب الوقوع  افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی کشرق و توجیه پذیربودن شرکت در مجمع فوق العاده این سهم ارزنده دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.