اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها 13 بهمن

دیری نپایید که عکس العمل دوباره ی بازار خوکی آشکار شد.بازار تراکمی را می گذارانیم که آنهایی برنده خواهند بود که هم نقد و هم سهم باشند.دوستان در مجموع هنوز می توان گوشه و کنار ها جذابیت هایی را یافت که چندان هم از بازار دور نباشیم.پیشتر در خصوص مخابرات صحبت کردم.امیدوارم این سهم را خریده باشید و در این آشفته بازار از نوسانات در امان بوده باشید.کماکان به دنبال پیشنهادات در این بازار برایتان هستیم.

بازار امروز را در حالی آغاز شد که شاخص کل عملا به بالای ترند نزولی خود نفوذ کرده و حال باید منتظر یک کندل تثبیتی ماند. اگر امروز هم بازار مثبت باشد عملا می توان گفت که این خط روند شکسته شده است. از طرفی دیگر نباید فراموش کرد که تنها ۱۲۰۰ واحد دیگر با سطح تعیین کننده ۸۵۴۰۰ واحد فاصله داریم. در مجموع موج b می تواند بین ۸۵۴۰۰ تا ۸۷۸۰۰ واحد پیش روی کند (بسته به این که اصلاح زیگزاگ باشد یا پهنه) اما اگر شاخص بالای محدوده ذکر شده خود را تثبیت کند، عملا می توان گفت که وارد موج ۵ الیوتی شدیم.

روزهای جاری برای شاخص کل بسیار سرنوشت ساز و مهم است. چرا که حتی احتمال شکست سقف قبلی هم وجود دارد. هر چند با وضعیت پیش آمده سقف قبلی تبدیل به یک مقاومت سنگین شده است.

گزیده ی اخبار به نقل:

اخبار سیاسی

سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران با کشورهای ۱+۵ عصر روز گذشته اظهار داشت: ما قرارمان با کشورهای ۱+۵ این است که مذاکرات بعدی در یکی از شهرهای بین‌المللی برگزار شود که سه گزینه نیویورک، وین و ژنو مطرح بود. وی افزود: نیویورک در حال حاضر برای نشست بعدی ایران با ۱+۵ از شرایط سیاسی مناسب برخوردار نیست، در ژنو نیز مذاکرات در خصوص سوریه در جریان است که نمی‌شود با مذاکرات ایران تداخل پیدا کند، بنابراین وین برای دور بعدی مذاکرات ایران با ۱+۵ انتخاب شد.

عراقچی در مورد پرداخت اولین قسط از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بلوکه شده  ایران تصریح کرد: تا آنجایی که بنده مطلع هستم تمام اقدامات لازم انجام شده و تمام نقل و انتقالات صورت گرفته است و به حساب مربوطه در سوئیس واریز شده است ولی به دلیل این که شنبه و یکشنبه در آن کشور تعطیل است، عملیات بانکی از روز دوشنبه صورت می‌گیرد و بنابراین هیچ مشکلی وجود ندارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. در حاشیه نشست امنیتی مونیخ به پیشنهاد بان کی مون دیداری با دکتر ظریف انجام شد. دو طرف در این دیدار درباره همکاری های سازمان ملل متحد و جمهوری اسلامی ایران تبادل نظر کردند.

 

اخبار اقتصادی

 

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال آینده را که در مورد نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است بررسی و ضمن تصویب کلیات آن، در قالب بند الف جزئیات لایحه، با کسب درآمد ۶۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها موافقت کرد. این مصوبه کمیسیون تلفیق به معنای افزایش ۸۵درصدی قیمت حامل‌های انرژی است. این در حالی است که برخی نمایندگان می‌گویند قیمت حامل‌ها ۱۰۸ درصد افزایش می‌یابد نه ۸۵ درصد. ازآن‌جایی که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری، ۲۸ هزار میلیارد تومان اعلام شده و دولت یازدهم باید این میزان را در سال آینده به ۵۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برساند، لذا قیمت حامل‌های انرژی باید افزایش چشمگیری نسبت به امسال داشته باشند. طبق پیشنهاد دولت، در سال آینده باید قیمت حامل‌های انرژی به‌حدی افزایش یابد که تا سقف ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به درآمد فعلی دولت، در سال آینده اضافه شود و این به‌معنای افزایش ۸۵ درصدی قیمت‌های فعلی حامل‌های انرژی است.

در حالی که پیش از این حسن روحانی و علی طیب نیا از افزایش اندک نرخ حامل های انرژی خبر داده بودند ، بیژن نامدار زنگنه گفت : دولت تاکنون ۳۱ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی درآمد کسب کرده و قرار است برای سال آینده بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به این میزان اضافه شود. طبق این گفته،‌ درآمد دولت در سال ۹۳ از محل افزایش نرخ حامل های انرژی ۶۷ درصد نسبت به میزان فعلی افزایش می یابد. این افزایش متوسط ۶۷ درصدی که از افزایش ۳۱ هزار میلیارد تومان به ۵۱۹۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده است، را می توان به عنوان پیشنهاد جدید دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تلقی کرد ،اما زنگنه در مورد جزئیات این افزایش اعلام کرده است که هنوز هیچ تصمیمی درباره نحوه افزایش قیمت حامل های انرژی گرفته نشده است.

بازار سهام

 

در بند ۲ تبصره ۲۲ در رابطه با قیمت میعانات لایحه بودجه سال ۹۳،مقرر شد نرخ نفت خام و میعانات گازی برای واحدهای جدید پالایشگاهی و یا توسعه کمی واحدهای داخلی بین ۹۰ تا ۹۵ درصد قیمت صادراتی فوب خلیج فارس برای ۱۰ سال تعیین شود. باید دید این بند می تواند شوک لازم را به گروه پالایشی خصوصا شرکت هایی مانند شپنا و شبندر که طرح توسعه دارند وارد کند یا خیر؟!

در مجموع مدت زیادی است که گروه پالایشی رشدی را تجربه نکرده اند و پس از ریزش،وارد محدوده تراکمی شدند. به نظر می رسد خرید شبندر در صورت شکسته شدن مقاومت ۱۵۰۰ تومان با حد ضرر ۱۳۸۰ تومان با توجه به نقد شوندگی بالای شرکت ریسک چندانی نخواهد داشت.

در نماد شپنا کف قیمتی در محدوده ۲۴۵۰ – ۲۵۵۰ تومان قرار دارد. در حال حاضر قیمت به سقف کانال نزولی برخورد کرده است. شکست این محدوده می تواند نوید بخش رشد قیمت باشد. در صورت شکست مقاومت کنونی ۲۹۵۰ تومان ، ۳۰۹۰ تومان و ۳۱۵۰ تومان مقاومت های پیش روی قیمت هستند.

نکته جالب این که زمزمه هایی از عرضه اولیه نفت سپاهان نیز به گوش می رسد. عرضه این سهم در بازار نیز می تواند باعث ایجاد جو مثبت در این گروه شود.

در گروه خودرویی ، ایران خودرو به لحاظ تکنیکی روی لبه تیغ قرار دارد. دیروز هم در اواخر بازار ۴۰ میلیون برگه سهم عرضه شد. اگر امروز صف سهم عرضه شود می توان گفت که ریسک نگهداری آن بالا می رود. البته در شرایط کنونی همه چیز منوط به معامله بلوک پارسیان است.

در صورتی که ایران خودرو تغییر روند دهد توصیه می کنیم، از گروه خودرویی فاصله بگیرید.

در گروه پتروشیمی نیز داستان تعیین نرخ خوراک بسیار خسته کننده شده و همچنان سهامداران این گروه منتظر تعیین تکلیف هستند.

از دیگر نمادهای بازار می توان به کشرق اشاره کرد. روز گذشته شاهد خروج فیروزه آسیا از ترکیب سهامداران بالای ۱ درصد شرکت بودیم. خریدار شرکت توسعه معادن روی ایران است. در بررسی کشرق ابتدا باید به کیفیت ذغال سنگ این شرکت اشاره کرد که بسیار بالاتر از همتای خود یعنی کطبس می باشد از طرفی بسیاری از طرح های توسعه ذوب آهن و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه تا پایان سال ۹۲ و اوسط سال ۹۳ به بهره برداری می رساند که نیاز این دو شرکت به ذغال سنگ که به بیش از سه برابر میزان فعلی است را افزایش می دهد. شرکت پاپدانا از زیرمجموعه های میدکو در صدد امضای قرار دادی بلند مدت جهت واسطه گری خرید ذغال سنگ برای میدکو و همچین صادرات آن می باشد که اکنون توافقات بر سر این که عملیات صادرات با نرخ آزاد یا مصوب دولت انجام شود در حال انجام است و چنانچه نرخ آزاد مورد توافق قرار گیرد رشد سود آوری خوبی نصیب کشرق خواهد شد. ضمنا شنیده می شود شرکت در حال پیگیری برای دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۵۰٪ برای طرح توسعه خود می باشد. به لحاظ تکنیکی نیز اگر امروز سهم بتواند بر مقاومت ۱۲۰۰ تومان چیره شود می توان به رشد سهم تا ۱۴۵۰ تومان امیدوار بود.

شنیده های بازار:

شنیده ها حکایت از افزایش تخفیف نرخ خوراک طرحهای جدید پالایشگاهی از ۵ درصد به ۱۰ درصد و اثرات مطلوب این موضوع بر تاپیکو به علت داشتن مالکیت ۳۸٫۸ درصدی آن در پالایش نفت ستاره خلیج فارس دارند.

شنیده ها حکایت از افزایش NAV ثمسکن به بیش از ۳۶۰۰ ریال در پی افزایش قیمت سهام شرکتهای زیر مجموعه و انتظارات از رشد قیمتی سهم دارند.

شنیده ها حکایت از افزایش NAV سفارس به بیش از ۵۴۰۰ ریال در پی افزایش قیمت سهام شرکتهای زیر مجموعه و انتظارات از رشد قیمتی سهم دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.