اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 13بهمن ماه


سرمایه گذاری نفت و گاز پارسیان اعلام کرد که در مکزایده روز شنبه 12 بهمن ماه شرکت کرد و  قیمت پیشنهادی آن برای خرید بلوک 39.56 درصدی پتروشیمی پارس حدود42 هزار میلیارد ریال بوده است. نتیجه مزایده دو شنبه 14 بهمن ماه اعلام خواهد شد. آثار مالی مربوط به این خرید در پیش بینی سود هر سهم سال مالی 30 آذر93 اعلام خواهد شد.

 پارسان امروز نمادش برای اعلام آثار این خرید متوقف شد.

این خبر سبب تشکیل صف خرید برای غدیر می شود.



آخرین قیمت های جهانی فلزات اساسی به شرح زیر می باشد



 عرضه اولیه نفت سپاهان تا دو هفته آینده انجام نمی‌شود: معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: عرضه اولیه نفت سپاهان در این هفته و هفته بعد انجام نخواهد شد.


اخابر وغدیر و همراه سه نماد مثبت بازار امروز مانع افت شدید شاخص شده اند

اخابر صف خرید شد

به نظر میاد حمایت از شاخص داره شروع میشه تا دقایقی دیگه اکثر سهم ها به مدار مثبت باز خواهند گشت.

شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان که صبح امروز و پیش ازشروع معاملات از سود ناظر بازار به علت تغییر با اهمیت در دارایی های شرکت با توقف نماد روبرو شد در نامه ای اقدام به شفاف سازی کرده است. "پارسان " در نامه خود از شرکت در مزایده خرید تعداد بیش از 2 میلیارد و 373 میلیون سهم از شرکت پتروشیمی پارس به عنوان تنها شرکت کننده مزایده خبر داده که مبلغ آن 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است. شایان ذکر است با توجه به شنیده ها ارزش این بلوک نزدیک 8 هزار میلیارد تومان است که با لحاظ کردن این مبلغ ارزش ذاتی هر سهم "پارسان" نزدیک به 250 تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

با خبر افزایش سرمایه رانفور از صف فروش به صف خرید رسید


چیزی برای گفتن باقی نمانده. شاخص به مقاومت خورد و برگشت


در نماد شبندر سازمان تامین اجتماعی بخش۱دارایی در حال عرضه می باشد.


فشار فروش در بازار در حال افزایش می باشد، ساختمانی از محدوده ها حداکثری به حداقلی رسیدند



شبندر با سقف مثلثی که در آن قرار دارد درگیر است. همچنان سهم موفق به عبور از این سقف نشده است. این مثلث تا به حال ۳ بار مانع از صعود شبندر شده است. امروز سهم برای بار چهارم با آن برخورد کرد. در این دقایق سهم همچنان موفق به عبور نشده است.



با منفی شدن نماد خودرو احتمال تشکیل صف فروش در سایر نمادهای خودرویی افزایش یافت


شاخص به محدوده مقاومتی ۸۴۵۰۰ واحد نزدیک شده است. هیجانی خرید نکنید.


بررسی تکنیکالی اکثر سهم‌های بورسی حاکی از شکل‌گیری الگوهایی است که توان تحقق تارگت های بالاتر را حداقل در بازه زمانی کوتاه مدت دارا نمی‌باشند و در حالت خوش‌بینانه می‌توان نوسان شاخص را مابین محدوده 82 هزار الی 87 هزار (نهایت تا 89 هزار) برای افق زمانی کوتاه مدت برآورد کرد و در حالت بدبینانه نیز شکل‌گیری دوباره موج نزولی و تحقق تارگت های نزولی جدید در مسیر شاخص محتمل است. در واقع برگشت اخیر سهم‌های بورسی باعث خروج اندیکاتوری سهم‌ها از منطقه فروش هیجانی و نزدیکی به محدوده‌های مقاومتی اندیکاتوری گشته است که در صورت ناکامی در عبور از مناطق مقاومتی برگشت سریع شاخص بعید به نظر نمی‌رسد.


گذشته از این که دلیل واقعی ریزش‌های هفته قبل چه بوده است، می‌توان به یک نتیجه واحد دست یافت و آن این است که بازار سرمایه ما پتانسیل ریزش را داراست و احتمال تداوم مسیر نزولی با توجه به اصلاحات چند روز اخیر وجود دارد، مگر اینکه دلیلی بنیادین دوباره موتور محرک بورس باشد که پیدا شدن چنین دلیلی نیز در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد، هر چند غیرممکن نیست.


شاوان هم اکنون در محدوده ۲۸۰۱ تومان در حال قیمت گذاری است، شاوان روز قبل به محدوده مقاومتی خود نفوذ کرد، معاملات امروز و فردای شاوان از حساسیت بالایی برخوردار است مسیر سهم همچنان مشخص نیست. روند سهم تا حدود زیادی بستگی به خروج سهم از کانال دارد، در صورتی که از کانال خارج شود می تواند به اهداف ۳۱۰۰ و در صورت عبور به ۳۲۳۰ برسد.  در صورتی که نتواند از کانال خارج شود ریزش سهم محتمل می باشد (صرفا تکنیکال)

بهترین سیاست در این نماد فعلا صبر می باشد





خرید و فروش حقوقی ها (13 بهمن ماه)

سرمایه گذاران حقوقی با افزایش فعالیت خود در بازار ، سهم خود از ارزش معاملات را به 50 درصد رساندند اما بررسی ها نشان می دهد این گروه بیشتر فروشنده بودند تا خریدار.


سهم حقوقی ها از خریدهای روز گذشته 43 درصد و از فروش های دیروز 58 درصد بوده است.


این گروه خریداران عمده سهام شخارک، پارسان، غدیر، حق پارسان،شپدیس، شیران، وصندوق، وبانک،ونیکی، گروه صنعتی بارز، تولید قطعات اتوموبیل سایپا، سیمان اصفهان، کارون، خاش، بهبهان و شاهرود و سپاهان، همراه، وسپه، رتاب، فارس، فنورد، داروسازی سینا، غنوش  بودند .


این گروه عرضه کننده عمده سهام خودرو، ورنا، شبندر بودند. سهام بانکی ها دیروز بیشتر توسط حقیقی ها عرضه شد اما بانک ملت و پاسارگاد توسط حقوقی ها عرضه شد.


گروه برق، سیمان و دارو بیشتر توسط سرمایه گذاران خرد عرضه شد.

برخی سهام فولادی، پتروشیمی ، دارو و حمل و نقل نیز توسط هر دو گروه دست بدست شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.