اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 12بهمن ماه


شاخص بورس اوراق بهادار تهران هم اکنون با ۳۶۰ واحد کاهش به ۸۳,۸۰۴ واحد رسیده است.


شبندر با 157 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته است.


سازمان خصوصی‌سازی  اعلام کرد از عرضه خرد سه‌درصد از سهام هلدینگ خلیج‌فارس در بورس منصرف شده است

شبندر با 7 میلیون صف خرید بازگشایی شد. هنوز مقاومت 15000 را دارد.


شل و BP انگلیس به ایران باز می‌گردند/ صادرات پتروشیمی ۲ برابر می‌شود. نفت نیوز: مشاور ارشد وزیر نفت با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ۲ برابری صادرات پتروشیمی از بازگشت قریب الوقوع غول‌های نفتی جهان به ویژه شرکت‌های شل و بی.پی به ایران خبر داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران به ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز دارد 


نمایندگان مجلس با پیشنهاد الحاقی به تبصره ۲ بودجه ۹۳ مبنی بر افزوده شدن ۵۰۰ ریال نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی مخالفت کردند.


شبندر آمد.


تیپیکو 2 میلیون صف خرید است. 50% حجم خرید مربوط به حقوقی ها می باشد


در گروه سرمایه گذاری سنگین ترین صف خرید مربوط ب سهم های : وخارزم ، وساپا ، وملت می باشد.


صف خرید بیش از 5 میلیونی برای فاذر تشکیل شده است.


تیپیکو در مسیر تشکیل صف خرید.


لخزر در منفی کامل احتمال نوسان دارد.



اخباری که از سوی شرکت شیشه همدان در بازار سرمایه به گوش می رسد حاکی از آحتمال تعدیل مثبت عایدی مجدد طی سال مالی جاری می باشد این در حالیست که این شرکت اخیر عایدی خود را با تعدیل روانۀ بازار سرمایه کرده بود


مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد از اعلام لغو مصوبه فروش ۸۰ تومانی مازوت به کارخانه‌های سیمان از دو روز پیش خبر داد و گفت: مابه التفاوت قیمت گاز و مازوت را هم ندادند و کارخانه لامرد به دلیل مشکل سوخت ۲۰ روز تعطیل شد.


بانک مرکزی اعلام کرده که برای امسال اوراق مشارکت منتشر نمی کند زیرا سطح نقدینگی در این مدت مناسب بوده و نیازی به جمع آوری نقدینگی با استفاده از اوراق مشارکت بانک مرکزی نیست


از سرگیری صادرات قطعات خودرو از شرکت رنوی فرانسه به مقصد ایران و برداشته شدن تحریم های مربوط به خودروسازی توسط آمریکا اخبار مثبتی برای گروه میباشد، این در حالی است که مجموعه ایران خودرو به دلیل بحث فروش بلوک بانک پارسیان و واگذاری بخشی از دارایی ها مورد توجه بیشتر سرمایه گذاران قرار گرفته است . در این گروه ایران خودرو خگستر سایپا رنا خبهمن و حتی وساپا میتواندند برگشت های پرشتاب تری داشته باشند.


صف خرید یک میلیونی برای ونفت. مقاومت اول 3200 مقاومت مهم 3600


در گروه پتروشیمی ، امروز جلسه ‌فوق‌العاده تلفیق برای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ست. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفته: در خصوص نرخ خوراک باید تصمیمی گرفته شود تا هم رعایت بیت الملل شود و هم شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی فراهم گردد.


رتکو نمادی که چند روز در کمای صف فروش به سر می برد. امروز شاهد صف خرید در این نماد هستیم.

 


سبز بودن بازار موقتی هست. این مدت فرصت استراحت و جبران ضرر میباشد


پکرمان سود هر سهم خود برای سال مالی 92 را مبلغ 1827 ریال پیش بینی کرده است .  که نسبت به گزارش قبلی بیش از 28 درصد رشد داشته است


ونفت پس از برخورد به محدوده اصلاحی ۵۰ درصد در قیمت ۲۸۰ تومان با افزایش تقاضا روبرو شد، سهم هم اکنون در محدوده ۳۱۴ در حال معامله شدن است، مقاومت پیش روی سهم در محدوده ۳۱۷ تومان و در صورت عبور در محدوده ۳۳۵ تومان می باشد.


بسویچ در نقطه حمایتی مناسبی قرار دارد و احتمال بازگشت سهم بسیار بالاست.


با توجه به شرایط سبز بازار، احتمال عرضه نفت سپاهان در هفته جاری وجود دارد.


گروه ساختمانی با تقاضای خوبی همراه شده است، در این گروه نمادهای ثغرب و آ س پ از شرایط خوبی برخوردارند.


فایرا در محدوده ۶۵۴ تومان در حال قیمت گذاری است، خرید این سهم در محدوده ۵۸۵ الی ۶۰۰ تومان کم ریسک می باشد. ممکن است سهم طی روزهای پیش رو این محدوده را تجربه کند.


گروه پتروشیمی همچنان مورد استقبال می باشد، در صورتی که نرخ خوراک ۱۵ سنتی تصویب شود، گروه با فشار فروش روبرو خواهد شد.


خگستر نیز با صف بیش از ۷۰ میلیونی همراه می باشد، شایعات در مورد فروش بانک پارسیان این روزها جدی تر شده است.


تحلیل تکنیکال بانک انصار

همانگونه که در تصویر مشاهده می شود، وانصار پس از برخورد به خط حمایتی خود واکنش نشان داد و با افزایش تقاضا مواجه شد. در همین راستا مهمترین مقاومت های سهم در محدوده های ۳۱۰، ۳۳۲ تومان و ۳۷۰ تومان قرار دارند.

خرید سهم در محدوده ۲۸۵ الی ۳۰۰  با رعایت حد ضرر ۲۸۰ تومان کم ریسک ارزیابی می شود.
سهم به دید میان مدت از قابلیت رشد مناسبی برخوردار است و دستیابی به هدف ۳۵۰ الی ۳۷۰ برای سهم دور از انتظار نمی باشد.

نکته: تحلیل تکنیکال صرفا بر مبنای قیمت و زمان می باشد و هیچ گونه مساله بنیادی را در نظر نمی گیرد. بنابراین هر گونه تغییر و تحول بنیادی می تواند منجر به تغییر روند حرکتی سهم شود.


پکرمان در آخرین پیش بینی، سود هر سهم خود را ۱۸۲ تومان  اعلام کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی خود ۲۸ درصد تعدیل مثبت داشته است.

شرکت دلیل تعدیل اخیر پیش بینی درآمد هر سهم را موارد زیر مطرح کرده است.
۱- افزایش مقدار فروش ،
۲- افزایش میانگین نرخ فروش محصولت ،
۳- کاهش میانگین نرخ مواد اولیه مصرفی .

 

شرکت اعلام نموده است، هیئت مدیره در نظر دارد مبلغ ۶۶۰ ریال  را به عنوان سود نقدی به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سال مالی ۹۲ پیشنهاد نماید.




ورنا در یک کانال صعودی در حال حرکت می باشد. سهم تا کنون ۴ بار به کف این کانال برخورد کرده و نسبت به آن واکنش نشان داده است. در شرایط فعلی کف قیمتی ورنا در محدوده ۱۳۵ تومان قرار دارد و سهم پس از برخورد به آن روند تغییر مسیر داده و با استقبال مواجه شده است. (ادامه تحلیل را پایین تصویر مشاهده کنید).

از دیدگاه امواج الیوت سهم موج نزولی ۴ را به پایان رسانده و قابلیت شروع موج صعودی ۵ را دارد. بر مبنای این دیدگاه روند پیش روی رنا صعودی ارزیابی می شود.

 

ورنا از دیدگاه تکنیکال تا کجا می تواند رشد کند؟

در شرایط کنونی کف قیمتی سهم ۱۳۵ تومان می باشد.

هدف های تکنیکالی ورنا در شکل زیر قابل مشاهده است، این اهداف به ترتیب عبارتند از ۱۴۷، ۱۵۷، ۱۶۸ و ۱۸۸ تومان

دقت داشته باشید که مقاومت ۱۵۷ تومان به عنوان یک مقاومت محکم در مسیر سهم قرار دارد. و ممکن است سهم برای عبور از آن با مشکل مواجه شود.

ت

نکته: تحلیل تکنیکال صرفا بر مبنای قیمت و زمان می باشد و هیچ گونه مساله بنیادی را در نظر نمی گیرد. بنابراین هر گونه تغییر و تحول بنیادی می تواند منجر به تغییر روند حرکتی سهم شود.


با سلام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.