اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – نهم بهمن

امروز چهارشنبه نهم بهمن روند صعودی شکل گرفته در بازار سرمایه از روز گذشته، بازهم ادامه یافت و شاهد رونق معاملات در گروه های بزرگ و کوچک بازار و رشد محسوس شاخص های اصلی بازار بودیم.اقبال سرمایه گذاران به گروه پتروشیمی، نفتی،مخابرات، خودرو، بانکی و سایر نمادهای مالی، معدنی و فلزی در روند مثبت شاخص ها تاثیر شایانی داشت.امروز شاخص کل با ثبت افزاشی 1153 واحدی به 82798 واحد رسید. دو نماد "کروی" و "وتوسم"بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "خرینگ" و "ختور" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "وغدیر" بیشترین تاثیر مثبت و "حکشتی" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در روز پایانی هفته،شاخص کل به لطف رونق معاملات در بسیاری از گروه ها به ویژه بانک و سرمایه گذاری، پتروشیمی، نفتی، ، مخابرات، خودروسازی، معدنی، ساختمانی و انفورماتیک در مسیر صعود قرار گرفت و در مقابل شاهد افول بسیاری از نمادهای تجهیزاتی ،حمل و نقل و غذایی بودیم . این روند شاخص را تا پیش از پایان ساعت ابتدایی معاملات از سطح 82 هزار واحد فراتر برد. در ادامه رونق بیش از پیش در نمادهای پتروشیمی و نفتی و برخی از هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری و بهبود معاملات گروه خودرویی و فلزی شاخص را با رشد مضاعفی روبرو ساخت و این نماگر از نیمه کانال 82 هزار واحدی نیز عبور کرد و روند روبه رشد خود را تا پایان زمان معاملات ادامه داد.

مهمترین تحول اقتصادی روز جاری مربوط به بودجه سال 93 می شود. در جلسه صبح امروز مجلس ، بررسی کلیات لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار گرفت.در این جلسه برخی از نمایندگان انتقادهایی را از بررسی کلیات بودجه در صحن علنی در وضعیت فعلی مطرح کرده و اظهار داشتند که روند بررسی کلیات در کمیسون تلفیق هنوز تمام نشده اما رئیس مجلس نیز از امضای رئیس کمیسون تلفیق زیر گزارش این کمیسون به هیات رئیسه خبر داد و این روند را قانونی دانست. جلسه علنی صبح مجلس به پایان رسیده و ادامه بررسی کلیات بودجه به جلسه عصر موکول شده است.

همچنین روز جاری نایب رئیس مجلس از تالار بورس تهران بازدید کرد و به این ترتیب حمایت مجلسیان را از بازار سرمایه به صورت علنی مطرح ساخت. ابوترابی در عین حال پیرامون بحث خوراک گازی پتروشیمی ها اظهار داشت که در گزارشنهایی کمیسیون تلفیق سعی بر این بوده تا به دغدغه‌های فعالان بازار توجه شود. وی همچنین پیرامون بحث واگذاری ها نیز اعلام کرد که درخواست مجلس از خصوصی سازی این است که تمام معاملاتی که در خصوصی سازی کشور اتفاق می افتد، در تابلوی بورس صورت گیرد.

در عین حال در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس به وزیر نفت فرصتی یک ماهه داده شد تا ما به التفاوت نرخ خوراک واقعی برای پتروشیمی ها با نرخ 3 سنتی پرداخت شده توسط این واحدهای تولیدی در سال 92 دریافت گردد. زنگنه نیز از پیگیری این موضع خبر داده است.

رئیس جمهور ایالات متحده نیز در سخنرانی سالیانه خود در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای این کشور اظهار داشت که با هرگونه تصمیم جدید برای تصویب تحریم هایی که منجر به اختلال در روند مذاکرات هسته ای شود به شدت مخالفت خواهد کرد.

همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و ششصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2948 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه جو مثبت و بعضا مبهمی در بسیاری صنایع حاکم بود.درگروه معدنی همه نمادها مثبت بوده اند. در این گروه در چهار نماد صف خرید نه چندان ملموسی دیده می شود که حجیم ترین صف در این میان متعلق به "ومعادن" است. در گروه محصولات شیمیایی تنها 8 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه "پترول" باز هم با بالاترین صف خرید روبروست. درگروه فلزات اساسی 6 نماد افت کرده اند. در این گروه صف خرید در نماد "فولاژ" ملموس تر از سایر نمادها بوده است. درگروه فنی مهندسی "رتکو" افت کرده است. در بخش مخابرات هر دو نماد رشد کرده و "اخابر" صف خرید دارد.در بخش خودرو 11 نماد افت کرده که بیشتر آنها قطعه سازان بوده اند.در این بخش "خودرو" سنگین ترین صف خرید را داشته و "ختور" با صف فروش محسوسی روبرو است.در بخش شرکت های چند رشته همه نمادها رشد کرده و "وبانک" بالاترین صف خرید را دارد. در گروه بانکی تمام نمادها مثبت بوده اند.در این گروه "وپاسار" سنگین ترین صف خرید را دارد. در گروه سرمایه گذاری 3 نماد در محدوده منفی معامله شده اند. در این گروه "وخارزم" باز هم با صف خرید ملموس تری از سایر نمادهای مثبت روبروست. در بخش محصولات نفتی تنها "شبریز" افت کرده است. در این گروه صف خرید "ونفت" سنگین است. در گروه دارویی 18 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"دفارا" صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی داشته و "دروز" با محسوس ترین صف خرید مواجه است. در معاملات بخش غذایی 12 نماد افت کرده اند.در این گروه صف فروش در نماد "غشاذر"سنگین تر از از سایر نمادها بوده و "وبشهر" بالاترین صف خرید را دارد.در میان قندی ها 2 نماد در افت کرده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد منفی بوده اند. در گروه ساختمانی تنها یک نماد افت کرده است . در این گروه "ثتران" سنگین ترین صف خریدرا دارد.در این میان در گروه سیمانی 14 نماد افت کرده اند.در این گروه "سخواف" سنگین ترین صف خرید را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 752 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"خودرو" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 100 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"زاگرس" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.