اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

گزارش بازار سهام روز 8 دی ماه



امروز بازار سهام از همان ابتدای وقت معاملات با رشد تقاضا همراه شد و شاخص کل بورس 782 واحد افزایش یافت و شاخص به سطح 81644 واحد رسید.

 

حضور جدی سرمایه گذاران حقوقی در بازار و حمایت ازبازار که از دقایق پایانی روز قبل آغاز شد، سبب شد تا امروز بازار پر تقاضایی داشته باشیم و نور امید بار دیگر در دل سهامداران خرد تابیده شود.

 

 خبرهای مثبت در بازار بسیار زیاد بود . از برگزاری جلسات حقوقی ها برای حمایت از بازار تا اعلام تخفیف خوراک پتروشیمی های دارای طرح توسعه و صحبت های عزیزی در مجمع شپدیس و تغییرات مدیرتی پالایشگاه ها و برخی پتروشیمی ها

 مدیرعامل پتروشیمی جم، بندرامام و ... نیز تغییر کرد.

 

کمیسیون تلفیق مجلس سرانجام پس از روزها رایزنی و مذاکره با مدیران دولتی و نیز فعالان بخش خصوصی مقرر کرد تا دولت نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها را به گونه ای تعیین کند که نرخ بازگشت سرمایه داخلی تا ٢٥ درصد شود.


نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در آخرین جلسه خود تصویب کردند واحدهای پتروشیمی که به صنایع تکمیلی و ارزش افزوده بیشتر بپردازند نرخ خوراک شان به گونه ای تعیین شود که نرخ بازگشت سرمایه داخلی آنها ٣٠ درصد شود که این مورد نیز نرخ تشویقی محسوب خواهد شد. البته امروز هم در مجلس موضوع نرخ خوراک مورد بررسی قرار گرفت.


در مجمع شرکت پتروشیمی پردیس یکی از مهمانان جلسه، از پیگیری عزیزی و برگزاری جلساتی با نمایندگان برای تعیین نرخ خوراک خبر داد. عزیزی هم معتقد به نرخ 5 تا 6 سنت بود.


یکی دیگر از خبرهایی که  بر این گروه موثر است در بند 2 تبصره 22 بودجه در رابطه با قیمت میعانات لایحه بودجه سال 93، مقرر شده نرخ نفت خام و میعانات گازی برای واحدهای جدید پالایشگاهی و یا توسعه کمی واحدهای داخلی بین 90 تا 95 درصد قیمت صادراتی فوب خلیج فارس برای 10 سال تعیین شود.

 

 

رفع تحریم ها بزودی اثرات خود را نشان خواهد داد. شرکت های پتروشیمی چشم انتظار گزارش کمیسیون تلفیق هستند . بر اساس آخرین خبر ها بر اساس بند 10 تبصره بودجه برای واحدهای پالایشگاهی 90 تا 95 درصد فوب خلیج فارس از خوراک بهره مند خواهند شد. این خبر سبب رشد تقاضا برای تاپیکو شد . سهمی که سهامدار عمده خلیج فارس است.


 امروز گروه پالایشی با رشد قیمت همراه شدند .پتروشیمی ها هم با رشد تقاضا همراه شدند. در این گروه شرکت هایی که گزارش مالی خوبی داشتند، برای سبز پوشی و صف خرید پیشقدم شدند.


امروز شپدیس در مجمع 425 تومان سود تقسیم کرد و اعلام کرد احتمالا طرح توسعه شرکت برای سال 93 به بهره برداری می رسد.


در گروه فولاد، فایرا در قیمت های خیلی مناسبی قرار داشت که مورد توجه قرار گرفت. فراور، فولای و فاسمین هم با صف خرید همراه شدند.

 

 امروز گروه خدمات فنی مهندسی در نبود مپنا کم رمق و قرمز پوش بود اما گروه رایانه، همه نمادها به جز مرقام سبز پوشیدند. حجم معاملات رتاب و رکیش و مداران قابل توجه بود.

 

 در گروه انبوه سازی نیز حجم معاملات قابل توجه بود. عرضه های زیادی در این گروه صورت گرفت که توسط حقیقی ها جذب شد. نمادهای این گروه بیشتر توسط حقیقی ها خریداری شد. کرمان، ثاخت، ثاباد، وتوس،ثنوسا امروز منفی معامله شدند.

 

در گروه بیمه، شاهد تشکیل صف خرید و حداکثر رشد قیمت برای اکثر نمادها بجز ملت و آسیا بودیم . البته بنظر می رسد ملت با توجه به حجم معاملاتش فردا کمی مثبت شود.


در گروه حمل و نقل ، توریل امروز با رشد تقاضا و حداکثر رشد قیمت مواجه شد.


در گروه سایر واسطه گری های مالی،همه نمادها مورد تقاضا قرار گرفتند و حداکثر رشد قیمت را تجربه کردند.

 امروز بانک ها بشدت مورد تقاضا قرار گرفتند. این گروه قیمت هایشان خیلی کاهش یافته بود و مستحق یک رشد بودند. حجم معاملات بانکی ها بسیار بالا بود و

 

با رشد تقاضا برای بیشتر سهام، سرمایه گذاری ها نیز مورد تقاضا قرار گرفتند. در این گروه وبهمن، وکادو، ونیرو، وبیمه منفی معامله شدند اما سایر نمادها مورد تقاضا قرار گرفتند.


به نظر می رسد بازار سهام فردا نیز مثبت باشد اما بهتر است سرمایه گذاران بر مبنای تحلیل اقدام به خرید نمایند و از خریدهای سنگین تا متعادل شدن بازار خود داری نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.