اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار موثر بر بازار سرمایه (7 بهمن ماه)

*رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:ریزش‌ شاخص بورس گذراست

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ریزش‌های شاخص بورس گذراست، بازار سهام به زودی به تعادل و روند مثبت بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در وزارت اقتصادی با اشاره به علائم اقتصاد و حمایت دولت تاکید کرد: ریزش‌های شاخص بورس گذرا است، بازار سهام به زودی به تعادل و روند مثبت باز می‌گردد.وی افزود: به زودی نقدینگی قابل توجهی از طریق شرکتهای حقوقی وارد بورس می‌شود.

 

*نامه سرگشاده سهامداران به رییس مجلس شورای اسلامی

 

*آمریکا تحریم پتروشیمی ایران را لغو کرد/ خروج 14 غول پتروشیمی از لیست سیاه

پس از خروج نام شرکت ملی نفت و شرکت ملی نفتکش ایران از لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، حذف 14 غول پتروشیمی و پلیمری ایران از لیست سیاه تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در طول دو سال گذشته تاکنون نام برخی از شرکت‌های بزرگ تروشیمی ایران همچون شرکت‌های پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی بوعلی، مبین، نوری، پارس، شهید تندگویان، شازند، تبریز، جم، قائد بصیر، آریا ساسول و ‌متانول مرجان در لیست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته بود.

 

*تحریم‌های پتروشیمی، کشتیرانی و بیمه متوقف شدند

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان گفت:  تحریم‌های بین‌المللی از جمله تجارت پتروشیمی، کشتیرانی و بیمه متوقف شدند خرید و فروش طلا، قطعات خودرو، قطعا مسافربری و تعمیر آن، استمرار فروش نفت ایران، افزایش 10 برابری باز کردن حساب کشورهای اروپایی برای خرید کالاها و محصولاتی که مورد نیاز کشور است، برداشته شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازوکار اجرایی تبصره هدفمندی بر عهده دولت است و خودش تصمیم می گیرد اما تاکنون دولت در خصوص میزان افزایش قیمت حامل های انرژی گزارشی به مجلس نداده است.

 

*توافق ژنو، زمینه ساز صادرات محصولات پتروشیمی از بورس کالا

دبیر انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات فنی مهندسی اظهار کرد: : با توجه به اینکه براساس توافق ژنو صادرات محصولات پتروشیمی از حالت تعلیق درآمد، به طور حتم در ماه های آینده شاهد افزایش حجم صادرات این کالاها خواهیم بود و اگر بتوان صادرات محصولات پتروشیمی را به صورت منسجم از طریق تالار صادراتی بورس کالا انجام داد، قیمت‌ها به صورت واقعی و در رقابت شفاف و سالم خریداران صورت می گیرد که این کار هم به سود شرکت‌های داخلی بوده و هم در جهت منافع ملی کشورمان است.

 

*صادرات سنگ آهن یک میلیارد دلاری شد

گمرک ایران در تازه ترین گزارش خود از وضعیت تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۲ از صادرات یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون دلاری سنگ آهن کشور در این مدت خبر داد.

دولت قصد دارد از ابتدای سال ۱۳۹۳ از صادرات سنگ آهن دانه بندی ۱۰ درصد عوارض صادراتی بگیرد که این رقم ظرف سه سال و تا سال ۱۳۹۶ به ۲۵ درصد خواهد رسید. قرار است در همین مدت از عوارض صادرات کنسانتره به تدریج کاسته شود. براساس آخرین اظهارات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ عوارض 10 درصدی از صادرات سنگ آهن قطعی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.