اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – هفتم بهمن

امروز دوشنبه هفتم بهمن روند نزولی بورس تهران ادامه یافت و با افت حداکثری ارزش سهام در بسیاری از نمادهای بزرگ و کوچک بازار، شاهد ریزش قابل ملاحظه شاخص های بورسی بودیم. سقوط ارزش سهام در تقریبا تمام گروه ها به ویژه بانکی، سرمایه گذاری، شیمیایی، مخابرات،خودرو و فلزی و معدنی در سقوط شاخص ها بسیار اثر گذار بود.امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 1044 واحدی به 80861 واحد رسید.دو نماد "دشیمی" و "فپنتا"بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "نمرینو" و "ونفت" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند.همچنین "اخابر" بیشترین تاثیر منفی و "شپنا" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در روز میانی هفته نیز شاهد بودیم که شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر افت ارزش سهام در تقریبا تمام گروه های بازار در مسیری نزول قرار گرفت و تنها چند تک سهم در کل بازار با معاملاتی مثبت روبرو شدند. این روند باعث گردید تا در نیمه دوم معاملات شاخص از مرز 81 هزار واحد نیز فرو افتند اما کار به اینجا ختم نشد و افت این نماگر کماکان ادامه یافت. در اواخر زمان معاملات روزانه،بازگشت برخی از تک سهم ها در گروه های بزرگ به محدوده مثبت به ویژه در گروه نفتی، شاخص را به میزان جزئی بالا کشید اما باز هم سیری نزولی بر این نماگر تا پایان روز مسلط گردید.

امروز رئیس سازمان بورس در سی و ششمین نشست خبری خود پیرامون وضعیت این روزهای بازار سرمایه لب به سخن گشود. صالح آبادی روند نزولی بازار را مقطعی دانست و از ورود نقدینگی قابل توجه از سوی حقوقی ها در آینده نزدیک خبر داد. وی همچنین اظهار داشت از این پس سازمان خصوصی سازی عرضه های خود را با هماهنگی بورس و فرابورس انجام خواهد داد،تا مشکلات مشابه مقطع کنونی دیگر رخ ندهد.صالح آبادی همچنین با اشاره به جلسات برگزار شده با مسئولان شرکت های پتروشیمی پیرامون وضعیت خوراک اظهار داشت که نگرانی خاصی در زمینه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها وجود نداشته و ملاحظاتی همچون توان رقابتی این شرکت ها در منطقه و ملاحظات مربوط به جذب سرمایه گذار خارجی در نظر گرفته خواهد شد.

در عین حال مشخص گردید که در جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق مجلس پیرامون بررسی تبصره هدفمندی یارانه ها، نمایندگان این کمیسیون رقم درآمدی 63 هزار میلیارد تومانی دولت از اجرای این طرح را تصویب کرده اند.

همچنین خزانه داری ایالات متحده نیز از لغو تحریم 14 شرکت پتروشیمی ایران در آینده نزدیک در راستای اجرای توفقنامه ژنو خبر داد. این 14 شرکت عبارتند از پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی نوری ، پتروشیمی قائد بصیر، بازرگانی پتروشیمی ایران، پتروشیمی جم، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی مبین، ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی پارس ، پتروشیمی بوعلی سینا ، پتروشیمی صدف عسلویه، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی تبریز و پتروشیمی شازند.

امروز قائم مقام بانک مرکزی نیز در اعلام کرد که با توجه به تحولات اقتصادی به وجود آمده در کشور و بهبود نسبی شاخص های اقتصادی، امکان بازنگری در نرخ سود بانکی برای سال آینده فراهم آمده است.

همچنین می توان به کاهش قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و هفتصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2942 توماندر حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه جو منفی در تمام صنایع حاکم بود.درگروه معدنی 3 نماد در اخرین معاملات مثبت شده اند. در این گروه "کبافق" صف فروش سبکی دارد. در گروه محصولات شیمیایی 4 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته و 3 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات مثبت شده اند. در این گروه کماکان"زنجان" سنگین ترین صف فروش را دارد. درگروه فلزات اساسی تنها 3 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "فباهنر" ملموس تر از سایر نمادها بوده و "فپنتا" صف خرید دارد. درگروه فنی مهندسی "رتکو" افت کرده و صف فروش دارد. امروز نماد "رمپنا" به منظور شفاف سازی متوقف شد. در گروه مخابرات هر دو نماد منفی بوده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 2 نماد رشد کرده اند.در این بخش "خکاوه" کماکان سنگین ترین صف فروش را داشته و "خفنر" با صف خرید سنگین روبرو است.در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها افت کرده و معاملات متعادل گزارش می شود. در گروه بانکی 2 نماد در آخرین معاملات رشد کرده اند.در این گروه "وپست" صف فروش دارد. در گروه سرمایه گذاری تنها "وخارزم" در آخرین معاملات در محدوده مثبت معامله شده است. در این گروه "وبیمه" هنوز با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست. در بخش محصولات نفتی یک نماد رشد کرده و دو نماد دیگر در اآخرین معاملات به محدوده مثبت وارد شده اند.در این گروه در نماد "ونفت" صف فروش محسوسی دیده می شود. در گروه دارویی تنها 4 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه"دکیمی" کماکان صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی دارد. در معاملات بخش غذایی 3 نماد رشد کرده اند.در این گروه صف فروش در نماد "غالبر"سنگین تر از از سایر نمادها است.در میان قندی ها همه نمادها باافت ارزش سهام مواجه شده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها منفی بوده اند. در گروه ساختمانی "ثغرب" در آخرین معاملات به محدوده مثبت معامله شده است. در این گروه "ثباغ" سنگین ترین صف فروش را دارد.در این میان در گروه سیمانی تنها "سدشت" رشد کرده است.در این گروه "سشرق" باز هم سنگین ترن صف فروش را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 516 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"شپنا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 183 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"زاگرس4" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.