اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 7بهمن ماه

شاد باشید


صف خرید شپاکسا به بیش از ۲۰۰ هزار سهم رسید


جم و کرمانشا مثبت شدند.


اخابر از صف فروش به محدوده صفر رسید.


تیپیکو 6420 ریال


صف های فروش زیادی در این دقایق جمع می شوند. صف فروش خودرو نیز جمع شد


شاهد جمع شدن صف های فروش در نمادهای بانکی هستیم


خفناور به مرز ۷۰۰ تومان رسید. به احتمال زیاد شاهد رشد بیشتر قیمت در این نماد خواهیم بود.


سیستم از محدوده های منفی به قیمت های حداکثری رسید.

خفناور با ۹۵ درصد تعدیل مثبت و شرایط فوق العاده بنیادی حاکم بر این سهم در جو سراسر منفی بازگشایی شد که شاهد افت قیمت در این نماد  هستیم.

درخواست افزایش سرمایه 300 درصدی شپاکسا بر روی کدال:
از محل آورده و مطالبات نقدی: 220 درصد
از محل سود انباشته: 80 درصد


افزایش سرمایه بیش از 100 درصدی وخارزم از محل مطالبات، آورده نقدی و اندوخته روی کدال قرار گرفت.

شاخص به مرز ۸۱ هزار واحد رسید. حضور شاخص در کانال ۸۰ هزار واحد قابل پیش بینی بود. حمایت پیش روی بازار مرز روانی ۸۰ هزار واحد است اگر در این محدوده حمایت نشود احتمال افت شاخص تا ۷۶ هزار واحد وجود دارد

تیپیکو
6280 ریال در 2 درصد منفی

تحریم های دریانوردی ایران لغو شدشرکت ملی سرب و روی ایران اعلام کرده است، فعالیت های خط تولید شمش روی این شرکت از تاریخ 92،11،06 مجدد آغاز گردیده است.بانکی ها کمی از صف فروش خود فاصله گرفتند

مفاخر
بیش از یک میلیون صف خرید

پاکسان که طی ۵ ماه گذشته حمایت ۲۴۰۰ تومان را حفظ کرده بود، هم اکنون این حمایت را شکسته و در قمیت ۲۲۹۰ تومان با صف فروش همراه شده است.
  ۱۰۰ واحد دیگر تا کانال ۸۰ هزار باقیست. با تداوم این جو حتماً کانال ۸۰ هزار رویت خواهد شد!

تا پیش از این حقیقی ها می خریدند و حقوقی ها می فروختند حالا برعکس

شرکت کارخانجات دارو پخش با 40 میلیارد تومان برای هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 9 ماهه مبلغ 1464 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در دوره 9 ماهه 71 درصد از این مبلغ را محقق کرده است.
"دارو" که بودجه اخیر سال 92 را با رشد 1 درصدی به بازار ارائه کرده تغییرات در مقایسه با سال مالی قبل را به شرح زیر تشریح کرده است:
1. افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل عمدتاً ناشی از تغییر ترکیب فروش و افزایش نرخ فروش براساس مصوبه سازمان غذا و دارو.
2. افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته عمدتا ناشی از تغییر ترکیب تولید و افزایش نرخ ارز و سایر اقلام تشکیل دهنده بهای تمام شده
3. افزایش هزینه های مالی عمدتا ناشی از افزایش در حجم و نرخ وام های دریافتی
شایان ذکر است این شرکت برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 1552 ریال سود خالص پیش بینی کرده است که در مقایسه با آخرین بودجه سال 92 افزایش 6 درصدی داشته است.

حجم معاملات و خرید حقوقی در ثفارس جالب توجه است.
پارسان در بازار سراسر منفی به خوبی استقامت می کند. سهم در ۱۱۰۰ تومان به خوبی حمایت میشد

تاپیکو تاکنون نیمی از مسیر رفته خود را اصلاح کرده است و حمایت در 490 تا 485 در کوتاه مدت برای آن بسیار مهم است.اگر این حمایت حفظ شود انتظار داریم پس از مدتی نوسان و در جا زدن در محدوده 490 تا 530 ،رشدی ملایم را تا سقف قبل انجام دهد اما شکست حمایت در 485-490 منجر به کاهش تدریجی قیمت فعلا تا حدود 450 تومان خواهد شد .

برای کسانیکه دنبال یک سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت کم ریسک هستند با توجه به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی خرید این سهم بصورت پله ای در منفی ها می تواند گزینه ای کم ریسک باشد اما اگر حمایت مذکور شکسته شد برای خرید منتظر 450 بمانند.

مقاومت های مهم مسیر 530 و 560 هستند.


حقوقی ها روز گذشته بیشتر خریدار بودند تا فروشنده و سهم خود را از ارزش معاملات به 35 درصد رساندند که  46 درصد از خریدها و 25 درصد از فروش های دیروز را انجام دادند.
در نماد شراز شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان از سهم حمایت می کند.

 از امروزعرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در نماد هکرما۳۰۲ در بورس اوراق بهادار تهران  آغاز می شود. این اوراق قیمت ۱۰۴۰ تومان برای کرماشا را در تاریخ ۱۳/۰۲/۹۳ تضمین می کند.

بترانس بر مبنای عملکرد ۹ ماهه پیش بینی هر سهم خود را ۴۲۸ ریال اعلام کرده است، بترانس در دوره ۹ ماهه ۳۴ درصد از پیش بینی های خود را محقق کرده است.
معاون وزیراقتصاد خاتمی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی روحانی قوی‌تر از این می توانست باشد،بر عدم‌جسارت دولت در تصمیم‌گیری تأکید کرد و با انتقاد از حماسه اقتصادی وارداتی گفت: با ۷۰۰میلیارد دلار اتفاقی نیفتاد که به ۴میلیارد دل خوش کردیم.

شتران، شاوان، شبهرن، شنفت همگی صف فروش شدند. سهم های نفتی نیز حمایت های تکنیکال خود راشکستند.

خروج 14 غول پتروشیمی از لیست سیاه آمریکا! در میان این لیست نام شاراک و جم و همچنین بسیاری از زیر مجموعه های فارس همچون نوری، مبین، بوعلی و ... دیده می شود. ایران تا پیش از اعمال تحریم‌ها سالانه 2 تا 2.5 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف اتحادیه اروپا صادر می‌کرد.

بازار در دقایق ابتدایی ۳۱۰ واحد عقب نشینی را تجربه کرده است، در این دقایق فشار فروش سنگینی در بازار احساس می شود، سطوح حمایتی ۶ ماهه و حتی یکساله بسیاری از سهم ها به راحتی در حال شکسته شدن است. طی روزهای گذشته سهامداران عمده حمایت نسبتا ضعیفی را از خود نشان داده اند. شاخص نیز در این دقایق تا حدودی به محدوده حمایتی خود نفوذ کرده است.

پس از خروج نام شرکت ملی نفت و شرکت ملی نفتکش ایران از لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، حذف 14 غول پتروشیمی و پلیمری ایران از لیست سیاه تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز شد

تاپیکو به قیمت های بسیار جذابی رسیده است


یک عضو کمیسیون تلفیق  با اعلام اینکه تجدید نظر در مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تغییر ۳۰ درصد بهره مالکانه در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد، اظهارداشت: اگر قرار بر تغییر درصد بهره مالکانه باشد باید این موضوع در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب برسد اما در حال حاضر کمیسیون تلفیق به تجدید نظر درصد بهره مالکانه رأی نداد.


تیپیکو در قمیت ۹۱۶ تومان خریدار و فروشنده دارد.


اکثر سهم های بازار پایین تر از محدوده های حمایتی قبلی خود قیمت گذاری می شوند.


نماد معاملاتی شرکت گروه مپنا به منظور ارائه اطلاعات شفاف سازی، متوقف شد.


امروز بازار سهام را در حالی آغاز می کنیم که بنظر می رسد در ابتدای وقت معاملات عرضه در بازار زیاد باشد اما سرمایه گذاران بهتر است به قیمت ها نگاه کنند که واقعا در سطوح بسیار بسیار جذابی قرار گرفته اند.


بررسی معاملات بازار و سهم حقوقی ها از ارزش معاملات نشان می دهد این گروه بدون شلوغ کاری و حمایت واضح از سهم در حال خرید در نمادهای بزرگ هستند.


خبرها همچنان مثبت است اما سرمایه گذاران ترسو شده اند و در حالیکه می دانند قیمت ها ارزنده هستند اما منتظرهستند قدم خست را دیگری بردارد تا خیالشان از رشد بازار راحت شود.


کلیات لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها تبصره 21 الحاقی به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با 56درصد رأی موافق، در کمیسیون تلفیق این لایحه به تصویب رسید و بررسی جزییات آن آغاز می شود.


اما معاون پارلمانی وزیر اقتصاد با بیان اینکه فاز ۲ هدفمندی یارانه‌ها فعلا اجرا نمی‌شود، گفته است: طرح تحول اصلاح ساختار مدیریت، گمرک، بیمه، بانک و مالیات به عنوان یک الزام اجرا می‌شود.


نرخ خوراک پتروشیمی ها قرار است در کمیسیون تلفیق بررسی شود که شنیده می شود نرخ 8 سنت بیشترین اجماع وجود دارد اما خبرگزاری ..همیشه با تیترهای منفی به استقبال خبر نرخ خوراک پتروشیمی می رود و این بار اظهار نظر عضوکمیسیون انرژی را اورده که نرخ ارزان بنفع سرمایه ملی نیست.


عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفته است برای برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی، با تصویب الحاقی تبصره لایحه،  نفت، گاز، پتروشیمی معدن، آب و برق اولویت دارند.

 

هرچند بازار همچنان پر عرضه پیش بینی می شود و هنوز برخی تحلیلگران تکنیکی اصرار دارند که شاخص احتمالا بازهم کاهش می یابد اما واقعا قیمت ها ، به سطوح جذابی رسیده اند و دلیلی برای ریزش بیشتر وجود ندارد. سرمایه گذاران اگر بلند مدت نگاه کنند با خرید امروز هم ، بازده خوبی کسب خواهند کرد.

 

بعد از ریزش های اخیر ، بازار مثبت خواهد شد و انگاه کسانیکه از بازار جا مانده اند ممکن است پشیمان شوند. بسیاری از سهام سود نقدی خوبی می دهند ، سرمایه گذاران ریسک گریز این گروه را مد نظر داشته باشند. حضور در افزایش سرمایه ها نیز بشرط ارزندگی شرکت، گزینه بدی نیست .

 

بازار با موج جدید عرضه های اولیه همراه خواهد شد. عرضه هایی که می تواند برای شرایط فعلی خوشایند نباشد. فولاد ارفع ، فولاد هرمزگان جنوب ، نفت سپاهان، برق عسلویه و پالایش نفت کرمانشا اماده واگذاری شده اند.سیدکو نیز درج نام شده است.


فولاد ارفع متعلق به کچاد و ومعادن است . این دو شرکت از شرایط بنیادی خوبی برخوردارند. ومعادن افزایش سرمایه دارد که حضور در آن در بلند مدت خوب است. کچاد هم با اوراق فروش تبعی به نوعی بیمه شده است.

 در گروه سنگ آهن حقوقی ها در حال خرید هستند.


 سیدکو متعلق به وبانک است . 


در گروه فلزات اساسی، فاسمین افزایش سرمایه دارد و در قیمت مناسبی قرار دارد.


فولادی ها کمی از هدفمندی نگران هستند. دیروز در بورس کالا قیمت شمش بلوم فولاد خوزستان با کاهش 20 تومانی در قیمت 1380 تومان معامله شد. فخاس هم کاهش سود داشته است. گزارش فولاژ هم چندان خوب نبود ولی طرح توسعه های شرکت برای سال 93 جذاب است

 

در گروه پتروشیمی ، گزارش شرکت ها خوب بوده و شفن ، شاراک با تعدیل مثبت همراه بودند. سایر گزارش ها نیز خوب بوده است. شیراز ، پارسان و خراسان ، تاپیکو و.... پوشش مناسبی داشتند.

 

در گروه بانک ها، شرایط مناسب است. تجارت و ملت افزایش سرمایه دارند. پارسیان هم افزایش سرمایه می دهد. صادرات به سطح قیمت اسمی نزدیک شده است. 


در گروه دارو هم تیپیکو ، دجابر ، درازک به قیمت های خوبی رسیده اند.


در گروه سیمان، گزارش سیمان تهرام چندان خوب نبود . این شرکت با سرمایه جدید مبلغ 898 ریال سود پیش بینی کرده و9 ماهه 40 درصد آن را پوشش داده است. سیمان شرق برای سال 93 مبلغ336 ریال پیش بینی و سه ماهه 13 درصد آن را محقق کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.