اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها 6 بهمن

فرزاد عباس زاده:


امروز نیز بازار نشان داد که جانی ندارد.البته هنوز برای ریزش بیشتر قضاوت زود است البته برای صعود هم زود است اما این ریسک های حواشی هست که فرضیه ی دوم را تقویت می کند.در کل این روزها هر چه را که نبینیم می توان ناظر تماشای حقوقی ها هم بود.این روزها حقوقی ها دست بر روی دست گذاشتند و فعلا تصمیمی اتخاذ نکرده اند.دیشب ظاهرا صالح آبادی سخنانی را در راستای بازار گفته بودند که شخصا اطلاعی از آن ها ندارم.اما از وضع و حال امروز می توان دریافت که ایشان نکته ی مهمی که به داد بازار برسد عنوان نکرده اند.اما دوستان بدانید که اینجا پایان راه نیست.

امروز در ابتدای بازار شاهد رشد خوبی بودیم.البته رشد در معاملات مثبت نه در شاخص.چرا که در چه پارسان و وغدیر و تاپیکو بافتند،مپنا رشته کرد.در نهایت عرضه ی حقوقی و بیشتر از آن حقیقی های هیجانی و در آخر منفی شاخص…

این روزها هم ظاهرا بیمه ی سهام را راه انداختند تا سهامداران بتوان برای خریدشان استراتژی تعیین کنند.حداقل این موضوع به این صورت خواهد بود که فرد با این راهبرد ها صفر صفر خواهد بود.

مهمترین اخبار در صدر:

حسن روحانی  در اظهارات خود با اشاره به اهمیت صنعت خودرو و پیشرفت‌های قطعه‌سازان ایرانی، گفته که ایران می‌خواهد با ارائه پیشنهادهای جذاب، شرکت‌های خارجی را در مالکیت خودرو‌سازی‌های داخلی شریک کند.به گفته روحانی، با توجه به بازار رو به گسترش خودرو در ایران و همچنین در منطقه، ایران به‌طور جدی از خودروسازان بزرگ دنیا برای بهره‌گیری از این فرصت دعوت می‌کند. رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرده که برنامه استراتژیک دولت برای صنعت خودرو، انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک با خودروسازان عمده بین‌المللی، تلاش برای کسب سهم در بازار کشورهای همجوار، ارتقای تکنولوژیک صنعت خودرو و صنعت قطعه‌سازی، اتصال صنعت قطعه‌ به زنجیره تولید خودرو در سطح بین‌المللی و افزایش سهم ایران در صادرات جهانی قطعات و نهایتا تبدیل ایران به یک بازیگر مهم در بازار جهانی قطعات خودرو است. در میان اظهارات رئیس‌جمهور، آنچه بیش از همه مهم و ویژه به نظر می‌رسد، پیام وی به خودروسازان خارجی برای خرید سهام خودروسازان ایرانی است. اینکه روحانی اعلام کرده «ایران می‌خواهد با ارائه پیشنهادهای جذاب، خارجی‌ها را در مالکیت خودروسازان ایرانی سهیم کند»، نشان از عزم دولت برای بازسازی صنعت بحران‌زده خودرو است. هر چند در حال حاضر سهمی کمتر از ۴۰ درصد از صنعت خودرو ایران در اختیار دولت است.

تعدیل در حق انتفاع بهره‌برداری معادن/ نرخ خوراک پتروشیمی‌ها کاهش می‌یابد:

نماینده سهامداران حقیقی به تلاش مسئولان سازمان بورس برای برطرف شدن ابهامات صنایع اشاره کرد و از تعدیل حق انتفاع بهره‌برداری معادن و کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.میلاد رشیدی – نماینده سهامداران حقیقی و فعال بازار سرمایه – در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به تلاش‌های مسئولان سازمان بورس و کانون سهامداران حقیقی برای برطرف شدن ابهامات موجود در صنایع بورسی اشاره کرد و گفت:با رایزنی‌هایی که در هفته گذشته توسط رییس سازمان بورس و کانون سهامداران حقیقی با نمایندگان مجلس صورت گرفت، مقرر شده است که اخبار مثبتی در صنایع بورسی منتشر شود.وی از تعدیل حق انتفاع بهره برداری معادن خبر داد و افزود:به این ترتیب قرار است امروز موضوع حق انتفاع بهره برداری از معادن در کمیسیون تلفیق تجدید نظر شده و تعدیلی در این خصوص صورت گیرد که امیدواریم حق انتفاع ۱۵ درصدی در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد.

شنیده ها :

  1. شنیده ها حکایت از تعدیل مثبت عایدی در شرکتهای زیرمجموعه تیپیکو از جمله دلر، دتماد، دشیمی، دپارس و … و توانایی افزایش سود هر سهم از ۷۴۳ ریال فعلی به ۱۰۰۰ ریال در آینده نزدیک و رشد قیمتی سهم دارند.

  1. شنیده ها حکایت از جهش سودآوری در شرکت غیر بورسی توزیع داروپخش از ۱۱۶۳۶ ریال به ۱۷۰۰۰ ریال و اثرات افزایش درآمد ۲۴ میلیارد تومانی وپخش با توجه به مالکیت ۹۰ درصدی این سهم ارزنده دارند.

  1. شنیده ها حکایت از افزایش عملیات و پروژه های جدید در زیر مجموعه های ثاخت و قابلیت تعدیل مثبت سود هر سهم از ۵۰۴ ریال فعلی به ۸۰۰ ریال در پایان سال مالی دارند.

پیشنهاد میان مدت برای مخابرات-ملت-تجارت و وپست دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.