اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 6 بهمن ماه

موج 5 افت شاخص آغاز خواهد شد و شاخص کل را به کانالی با کف 77 هزار وارد خواهد کرد


به نظر روند فعلی نشان دهنده وجود ترس عمیقی در دل سرمایه گذاران میباشد که بیش از دلایلی چون ارائه اطلاعات ضعیف و مسائل اقتصادی مربوط به صنایع بزرگ دارد


شایعاتی در خصوص آزادسازی نرخ سنگ آهن در صورت تصویب بهره مالکانه 30 درصدی به گوش می رسد که در صورت وقوع این خبر حاشیه سود فولادی ها به شدت کاهش خواهد یافت!


احتمال افت شاخص به کانال ۸۱ هزار واحد در بازار امروز وجود دارد.


حجم معاملات ثفارس به بیش از 9 میلیون سهم رسید.95 درصد حقوقی خریدار بوده است.


در راستای پوشش ریسک و حمایت از سرمایه­گذاران از امروز مورخ 6 بهمن ماه 92 عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می ­شود.


ساختمانی ها مجددا صف فروش شدند، اصلاح شدید این گروه همچنان ادامه دارد. متاسفانه سهامداران این گروه زیان سنگینی را طی دو هفته گذشته متحمل شده اند.


قچار در آخرین پیش بینی، سود هر سهم خود را ۲۷۰ ریال اعلام نموده است، این در حالی است که قچار گزارش قبلی خود سود هر سهم را ۴۲۵ ریال اعلام کرده بود. قچار در این گزارش تعدیل منفی ۳۶ درصدی به بازار اعلام نموده است


فشار فروش در بازار افزایش یافته است، شاخص هم اکنون ۲۰۷ واحد عقب نشینی کرده است.


صف فروش رمپنا باری دیگر به ۱۵ میلیون رسید. صف فروش ۱۵ میلیونی در روزها پیش نیز دیده شده است


رانفور به ۲.۵ درصد منفی رسید. سهم با فشار عرضه همراه است.


توریل از صف فروش به مثبت 2 رسید.83 درصد حقوقی خریدار بوده است.


سرانجام پس از کش و قوس های طولاتی، به گفته نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها امروز نهایی می شود که به نظر می رسد نرخی بین ۱۳ تا ۱۸ سنت تعیین گردد


فخوز به زیر ۱۰۰۰ تومان رسید، سهم هم اکنون در قیمت ۹۹۱ تومان در حال معامله شدن است. از دید تکنیکال سهم حمایت نسبتا خوبی در محدوده ۹۶۰ الی ۹۷۵ تومان دارد در این محدوده سهم با خط میانی چنگال اندرو برخورد می کند. در صورت شکستن این حمایت، حمایت تکنیکالی بعدی فخوز در محدوده ۸۸۰ الی ۹۰۰ تومان می باشد. (صرفا تکنیکال)

دلیل بنیادی ریزش قیمت این سهم، کاهش قیمت نرخ شمش فخوز در بورس کالا و نگرانی ها از دشواری در فروش محصولات شرکت می باشد.


افت شاخص به بیش از ۱۰۰ واحد رسید.


 «تجربه» یک معلم سخت‌گیر است: اول امتحان می‌کند، بعد درس می‌دهد.


همکنون شاخص کل امروز منفی شده است.


خودرو نیز همچون سایر همگروهی ها به صف فروش رسید


حجم معاملات به طرز بی سابق ای افت کرده است


دیشب رییس سازمان بورس به عرضه های اولیه نفت سپاهان، فولاد ارفع ، فولاد هرمزگان، برق عسلویه و پالایش کرمانشا  در بازار سهام اشاره کرد.


صف خرید رانفور بالاخره عرض شد. سهم همکنون در ۲ درصد مثبت معامله می شود


به زور سهام شرکت های بزرگ و تلاش سهامداران عمده شاخص مثبت شده است


رمپنا و صف فروش


رئیس سازمان بورس دیشب از عرضه نیروگاه عسلویه مپنا تا پایان سال خبر داد.


بانک ملت اوراق اختیار فروش تبعی منتشر می کند. بانک ملت و تجارت افزایش سرمایه نیز دارند.


احتمال واگذاری پتروشیمی پارس از ساتا به غدیر یا مجموعه پارسان تقویت شده است.


.کرمانشا تعمیرات اساسی اش به پایان رسیده است. این شرکت اوراق فروش تبعی منتشر می کند که دلیلی بر اززندگی سهم است .شاراک در این گروه تعدیل عایدی داد و با احتمال افزایش سرمایه هم مواجه است.


کماسه تصمیم به افزایش سرمایه 200 درصدی دارد


شرکت پتروشیمی فن آوران در دوره ماهه سال مالی ۹۲ موفق شد سود پیش بینی شده برای کل سال را پوشش دهد. این پتروشیمی سود کل سال جاری را ۵۵۶۰ ریال در نظر گرفته بود حالا در گزارش ۹ ماهه موفق شده ۵۶۰۳ ریال سود بسازد. بر همین اساس فن آوران پیش بینی سود کل سال را به ۶۱۷۰ ریال افزایش داده است.

سعی کنید از خرید های هیجانی پرهیز کنید و از نشستن در صف خرید دوری کنید. نخریدن یک سهم آسیبی به شما وارد نمی کند، در صورتی که یک خرید نادرست می تواند سرمایه شما را از بین ببرد.


رمپنا و فشار فروش حاکم بر این نماد همچنان ادامه دارد باید دید سطح ۱۰۰۰ تومان چه واکنشی در برابر اصلاح قیمت در این نماد خواهد داشت.

وساخت پس از یک ریزش ۴۱ درصدی هم اکنون متعادل و منفی معامله می شود


تعدیل مثبت قابل توجه 95 درصدی در خفناور، بر این اساس شرکت در گزارش خود سود هر سهم شرکت را از 295ریال به 575ریال تعدیل داده و در 9 ماهه نیز پوشش مناسب 80 درصدی داشته است. از دلایل این تعدیل می توان به افزایش نرخ محصولات شرکت اشاره داشت.


زمان سفارشگیری در کلیه بازارهای فرابورس ایران از ساعت ۹:۳۰ لغایت ساعت ۱۰:۰۰ و زمان شروع معاملات بازار رأس ساعت ۱۰:۰۰ می باشد

سیمانی ها امروز بازار را مثبت شروع کرده اند، اکثر نمادهای این گروه در محدوده مثبت در حال معامله شدن هستند.


پارسان مثبت استارت زد. این سهم  در ۱۱۰۰ حمایت شد و همکنون در حال افزایش قیمت می باشد.


شنیده شده ورنا قصد دارد بلوک ایران خودرو را به شرکت پژو که در 11 بهمن ب ایران خواهد آمد به قیمت 1100 تومان واگذار کند....(وساپا بالای 20 درصد ورنا داره).


واتی در محدوده ۵۷۴ تومان خریدار و فروشنده دارد.


مپنا در قیمت ۱۰۵۰ تومان خریدار و فروشنده دارد.


به نظر می رسد شرایط بازار تا حدودی بهبود یافته است. البته همچنان نمی توان به طور قطع اظهار نظری داشت.


"وخارزم" اگر نتواند در صعود فعلی از 315-320 عبور کند احتمال اینکه یک موج نزولی دیگر تا حدود 270 تومان داشته باشد هست.

تاپیکو در محدوده ۵۳۴ تومان خریدار و فروشنده دارد.


احتمال توقف شاخص در محدوده 82 هزار بعید به نظر نمی‌رسد و در روز جاری با نزدیکی شاخص به محدوده حمایتی شاهد توقف نزول و مثبت شدن شاخص بودیم، البته مثبت شدن بازار متأثر از حمایت حقوقی‌ها در روز جاری بوده است و در صورت تداوم حمایت حقوقی‌ها چه بسا شاهد تثبیت شاخص کل بالای محدوده 82 هزار و رشد احتمالی تا محدوده 85 هزار و نهایت 87 هزار باشبم، اما بررسی مجدد تکنیکالی مسیر شاخص حاکی از تزلزل شاخص بالای محدوده 82 هزار می‌باشد و هر چند احتمال رشد موقت در شاخص وجود دارد با این حال تداوم مسیر نزولی شاخص در صورت شکست محدوده حمایتی 81700 واحدی دور از انتظار نیست و در صورت شکست این محدوده تداوم نزول شاخص تا محدوده 77 هزار دور از انتظار نیست. بنابراین توصیه ما به فعالان بازار این است که از سهم‌های غیر بنیادین خارج‌شده و صرفاً در سهم‌های مطمئن اقدام به سرمایه‌گذاری میان‌مدت کنند و در حد امکان از ورود به سهم‌های جدید امتناع ورزند


 با وضعیت فعلی شاخص و شکل گیری روند نزولی در مسیر بازار و احتمال تداوم مسیر نزولی انتظار سیگنال خرید یا تایید پیشنهادات خود را نداشته باشید


ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه بودجه 93 سه شنبه در کمیسیون تلفیق بررسی می شود، گفت: مجلس از بورس حمایت خواهد کرد. در بودجه برای حمایت از تولید ملی بند 21 سرمایه گذاری داخلی، حمایت از سرمایه گذار خارجی وجود دارد.بنابر این یک چشم مجلس حمایت از سرمایه گذار و یک چشم آن صیانت از بیت المال است.


وی درخصوص نرخ خرواک گفت: متاسفانه در یک مرحله در مجلس نرخ خوراک 15 سنت تصویب شد که با فوب خلیج فارس فاصله زیادی دارد.


 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها باید به قیمت های منطقه توجه کنیم و قیمت را بگونه ای تعیین کنیم که 10 درصد کمتر از فوب خلیج فارس باشد تا مزیت رقابتی صنعت پتروشیمی حفظ شود.


 به گفته وی در برخی کشورهای منطقه قیمت نرخ خوراک گاز کمتر از 9سنت است . قطر که یکی از کشورهای پویا در زمینه پتروشیمی است، نرخ خوراک گاز 7 سنت است.


عضو کمیسیون مجلس خاطرنشان کرد: نرخ خوراک گاز حتی اگر در کمیسیون تلفیق بالاقیمت گذاری شود ، در صحن علنی مجلس رای نمی اورد . ما در بودجه 93 بازار سرمایه را در نظر می گیریم و کاری می کنیم بازار پویا تر شود.


با سلام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.