اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 5 بهمن ماه

رشد 641 واحدی امروز آب سردی بر فضای ملتهب بازار بود


مپنا بازهم صف فروش شد البته با معاملات امروز می تواند متعادل شود


خرید در این بازار بسیار ریسک دارد



صف خرید اخابر هم عرضه شد.


شفن طی اطلاعیه ای از تعدیل مثبت 11درصدی سود هر سهم خود تا 617 تومان در گزارش 9 ماهه خبر داد. این پیش بینی با در نظر گرفتن کاهش تولید در دی ماه به دلیل قطعی گاز انجام شده است. ضمناً شرکت اعلام نموده این پیش بینی نیز به صورت محافظه کارانه صورت پذیرفته است.


مقایسه تبصره هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ و ۹۳ حاکی است، دولت برای فاز دوم هدفمندی ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد بیشتر در نظر گرفته به عبارتی از 50 به 63.200هزار میلیارد ریال اعتبارات هدفمندی افزایش یافته که عمده افزایش قیمت بر روی بنزین و گازوئیل میباشد اما بحث ثبات نرخ برق و گاز نیز مطرح است این در شرایطی است که معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت در مورد بسته حمایتی این وزارتخانه از صنایع معدنی در فاز دوم هدفمندی گفت: قیمت گاز برای فولاد و سیمان کمتر از سایر صنایع خواهد بود. وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که قیمت گاز برای صنعت فولاد دو برابر بیشتر نشود و برای صنعت سیمان نیز حداکثر 1.5 تا 2 برابر باشد به نظر میرسد با این شرایط ابهام در صنایع انرژی بر افزایش یافته و پینشنهاد میشود با دقت نظر بیشتیر برخورد شود و تا مادامی که ابهامات برطرف نشده فعلا در این گروه دست نگه دارید


در گروه ، پالایشی، شپنا اعلام کرده بدلیل ابهامات قادر به ارایه گزارش 9 ماهه نیست.


شتهران تعدیل مثبت 48 درصدی داده و پیش بینی سود خود را 1537 ریال اعلام کرد.

 

 در گروه پتروشیمی ، شفارا تعدیل چندانی نداد و پیش بینی سود خود را از 4230 ریال به 4650 ریال افزایش داد اما پوشش خوبی داشت.


شیراز هم بدلیل طرح توسعه و افزایش نرخ اوره مورد تقاضا قرار گرفته است.


 نرخ اوره در بازارهای جهانی افزایش یافته است.


موضوع بلوک پتروشیمی پارس و خرید توسط غدیر محتمل تر می شود.

 

در گروه دارویی ، دپارس هم پیش بینی سودش را از 4377 ریال بع 5328 ریال رساند.


دفارا افزایش سرمایه 167 درصدی داده و پیش بینی سود خود را از 2846 ریال را به 3251 ریال افزایش داده است. دتماد هم قبلا 22 درصد تعدیل مثبت داده بود.


 دامین هم پیش بینی سود خود را از 144 به 229 تومان رسانده است.

 


در گروه کاشی و سرامیک، گزارش ها خوب نبود.


کساوه 1803 ریال سود پیش بینی کرده و 71 درصد آن را پوشش داد. این شرکت کمی سود خود را کاهش داد.

دعبید برای سال 93 861 ریال سود پیش بینی کرده است


پسهند هم 3052 ریال سود پیش بینی کرده که هرچند تعدیلی نداده اما پوشش خوب 96 درصدی داشته است.


بهنوش ایران 1196 ریال سود پیش بینی کرد و 86 درصد آن را پوشش داد.


مپنا هم سود تلفیقی را 956 ریال اعلام کرد.


صف خرید وخارزم عرضه شد.


عرضه های بازار مجددا در حال افزایش می باشد. صف خرید برخی از نمادهای بزرگ عرضه شد.


شاهد صف خرید خنصیر پس از بازگسایی این نماد هستیم.


عرضه های بی امان حقوقی در نماد خودرو منجر به افت قیمت تا 3280 ریال شد.


معاملات فرابورس همچنان با مشکل روبروست.


پارسان باری دیگر عرضه شد


با توجه به شرایط بازار سعی کنید از نشستن در صف های خرید خودداری کنید و برمبنای تحلیل و منطق معاملات خود را انجام دهید


رمپنا باری دیگر منفی شد


رمپنا به زیر ۱۱۰۰ تومان بازگشت.


اخابر صف خرید شد.


صف خرید پارسان به ۱.۵ میلیون سهم رسید.


با بیش از 7 میلیون معامله و خرید 42 درصدی حقوقی صف فروش خگستر جمع شد.تاپیکو به محدوده ۵۲۰ تومان رسید.

مدیر بخش فروش رنو در بیانیه‌ای از آغاز صدور مجدد قطعات خودرو توسط این شرکت به ایران با رفع محدودیت‌های مبادلات مالی خبر داده است

جو امروز را باور نکنید

رمپنا به صفر تابلو رسید

شاخص مثبت شد.

شرکت ذغالسنگ نگین طبس با سرمایه ای بالغ بر 6 میلیارد تومان نیز برای هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 مبلغ 421 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با بودجه قبلی (مبلغ 389 ریال) افزایش 8 درصدی داشته است.گفتنی است "کطبس" در دوره 9 ماهه موفق به تحقق 70 درصد از بودجه خود شده است.

اغلب نمادهای گروه پتروشیمی با حمایت حقوقی ها وارد محدوده مثبت شدند.


ساختمانی ها همچنان با فشار فروش همراه هستند.


به نظر می رسد با حمایت از نمادهای شاخص ساز قصد حمایت از بازار را دارند


شاهد افزایش قیمت در نماد پارسان هستیم این نماد  در محدوده ۱۱۰۰ تومان به خوبی حمایت شد.


تعدادی از سهامداران عمده از امروز در بورس اوراق بهادار تهران اختیار فروش تبعی را به منظور بیمه کردن و اطمینان دهی به سرمایه گذاران در باره ارزنده بودن منتشر میکنند.

مپنا که نتواند مثبت شود احتمال برگشت بازار را کمرنگ تر خواهد کرد


خودرو همکنون در محدوده صفر تابلو و در بازه مثبت معامله می شود. سایر خودرویی ها منفی هستند.


انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود ایران را با تولید 15.4 میلیون تن فولاد خام به عنوان پانزدهمین فولادساز بزرگ جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرد و به این ترتیب ایران در سال قبل رشد ۶.۶ درصدی تولید فولاد را تجربه کرد.


مخابرات: 1000 میلیارد تومان از مردم طلبکاریم


نمایندگان پژو 11 بهمن به ایران می‌آیند


· مدیر اجرایی رنو هم در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد گفت: شرکت رنو می‌خواهد، دوباره فعالیت‌های خود را در ایران از سر بگیرد.

فروشندگان در رمپنا همچنان قدرت بیشتری نسبت به خریدران دارند.


شرکت سرمایه گذاری صباتامین در حال خرید از نماد تاپیکو می باشد


"وبشهر" حمایت مهم خود در 400 را شکست احتمال پول بک به 400-410 وجود دارد اگر در این برگشت نتواند از 410 عبور کند و تثبیت شود فروش بهتر است.


تعداد بالای سفارش گیری باعث می شود سیستم معاملات برخی مواقع هنگ کند


سیستم معاملات قفل شده


امروز بازار را در حالی آغاز خواهیم کرد که بنظر می رسد با رسیدن قیمت برخی سهام به سطوح جذاب که در مواردی به زبر قیمت ذاتی برخی شرکت ها رسیده است، تعداد فروشنده ها در بازار کم شود. بررسی رفتار سرمایه گذاران نیز نشان می دهد حقوقی ها در نمادهای بزرگ فعال و خریدار شده اند و سهم خود را از ارزش معاملات به بیش از 50 درصد رسانده اند.

از طرف دیگر برخی گزارش های منتشره شرکت ها با تعدیل عایدی و پوشش مناسب همراه بوده که تحت تاثیر جو بازار،چندان مورد توجه سرمایه گذاران قرار نگرفته است اما نشان دهنده ارزندگی برخی سهام است.


ممکن است امروز بازار بازار به سمت صنعت پتروشیمی وبانکی ها  متمایل شود . ضمن اینکه قیمت ها در صنعت مخابرات نیز بسیار کاهش یافته است .


خبرهای خوب از اجلاس داووس و دعوت از شرکت های بزرگ نفتی و سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران در کنار اقدام اتحادیه اروپا برای لغو تحریم ها و تمایل شرکت رنو و پژو برای همکاری با ایران می تواند ، چشم انداز مثتبی از اقتصاد ایران ترسیم نماید.


از طرف دیگر در بازارسرمایه نیز مسولان اعلام کرده اند که از بازار حمایت خواهند کرد و سهامداران عمده چند شرکت بزرگ برای حمایت از سهام خود اقدام به انتشار اوراق تبعی فروش سهام کرده اند که زمینه ساز اعتماد سرمایه کذاران به این سهام خواهد شد زیرا حتی در شرایطی که بازار نزولی باشد ، شرکت متعهد به خرید سهم در قیمت مشخص شده است.


بر همین اساس، سهام‌داران عمده حقوقی بزرگ از جمله ساتا، غدیر، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک ملت و گروه سرمایه‌گذاری امید آمادگی خود را برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی با هدف تضمین قیمت سهام تحت مدیریت خود اعلام کردند.

 

 در مجموع خبرهای منتشره مثبت است شاید بحث هدفمندی یارانه ها و ابهام در نرخ خوراک پتروشیمی و بهره مالکانه سنگ آهنی ها عواملی باشد که همچنان بر بازار سایه افکنده است.


مربوط به هدفمندی یارانه ها در بودجه 1393 که با تاخیر به آن ملحق شد ظرف سه ماه توسط معاونت برنامه‌ریزی و باهمکاری وزارتخانه‌های اقتصاد، نفت، نیرو و صنعت تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد اما بنابر بند (الف) تبصره تهیه شده از سوی معاونت برنامه ریزی درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال آینده تا مبلغ 63هزار و 200 میلیارد تومان تعیین شد.


 بر این اساس تا مبلغ 51 هزارو 900 میلیارد تومان از مجموع درآمد بیش از 63 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده، از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع ماده (1) و (3)قانون هدفمندی یعنی اصلاح قیمت حامل های انرژی و تعیین قیمت آب و کارمزد جمع آوری و دفع فاضلاب همچنین تا 11 هزار و 300 میلیارد تومان نیز از محل یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون تامین می شود.

 

در بند(ب) از تبصره دولت تاکید شده که به منظور تقویت منابع صنعت برق و حضور فعال بخش خصوصی، منابع حاصل از افزایش قیمت برق در سال 1393 از شمول ماده 12 قانون هدفمندی خارج و در اختیار صنعت برق قرار می‌گیرد.

 

هنوز بازار با ریسک های تصمیمات دولتی مواجه است ولی نسبت قیمت بر درامد بازار طی یک ماه اخیر به شدت کاهش داشته است. بنابراین انتظار می رود بعد از ریزش 7000 واحدی شاخص طی 20 روز اخیر ، سرمایه گذاران منطقی تر رفتار کنند و غیر منطقی اقدام به فروش سهام ارزشمند خود ننمایند.


حقوقی ها در شرایط فعلی برای خرید مهیا شده اند. افزایش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی و پیش بینی رشد قیمت آن ها در سال جاری میلادی در صورت تحقق پیش بینی ها از رشد اقتصاد جهانی، نشان دهنده پتانسیل بالای این گروه برای سوداوری است. 


تعدیل شاراک و مارون نیز موید این مطلب است. 


پارسان در روزهای منفی هم ، منفی نشد . این سهم با سود نقدی حدود 200 تومانی ، 20 درصد بازدهی حداقلی دارد و بنظر می رسد گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد. 

تاپیکو هم با اوراق اختیار تبعی می تواند پر تقاضا شود. غدیر هم در روزهای منفی بازار چندان نزول نکرد.


 در گروه بانک هم ، ملت ، تجارت و پارسیان افزایش سرمایه دارند . پاسارگاد هم با گزارش منتشره نشان داد که از شرایط بنیادی خیلی خوبی برخوردار است. 


گروه دارویی ، گزارش های خوبی دادند.دفارا  افزایش سرمایه 150 درصدی دارد. دتماد ،اکسیر هم تعدیل عایدی دادند. 

در گروه سیمان، برخی گزارش ها خوب بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.