اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – دوم بهمن


نمابورس:

امروز چهارشنبه دوم بهمن عملکرد منفی دیگری در کارنامه بورس تهران به ثبت رسید و شاهد سقوط ارزش سهام در تقریبا تمام گروه های بازار بودیم و تنها تعداد بسیار کمی از تک سهم ها توانستند با روندی صعودی مواجه شوند. روز جاری افت شدید ارزش سهام در بسیاری از صنایع به خصوص فنی مهندسی، خودرو، شیمیایی، بانک و سرمایه گذاری و سایر نمادهای مالی ، فلزی ، معدنی و مخابرات منجر به عقبگرد محسوس شاخص های اصلی بازار شد.امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 1223 واحدی به 82028 واحد رسید. دو نماد "رانفور" و "تیپیکو"بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "دارو" و "تمحرکه" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "اخابر" بیشترین تاثیر منفی و "رانفور" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات در روز پایانی هفته و ادامه سیر نزولی ارزش سهام در تقریبا تمام گروه های بازار به خصوص گروه های بزرگی از جمله مالی، خودرو، شیمیایی، معدنی و فلزی شاخص کل بورس تهران شیب نزولی را تجربه کرد و در کمتر از نیم ساعت از کانال 83 هزار واحدی فرو افتاد. ادامه فشار عرضه در بیشتر نمادهای بازار به این روند دامن زد و این امر شاخص را بیش از پیش در محدوده منفی فرو برد. در کمتر از دو ساعت نیمه کانال 82 هزار واحدی نیز از دست رفت ودر یک سات پایانی نیز افول بیش از پیش برخی از نمادهای مطرح بازار شاخص را در یک قدمی سقوط به زیر سطح 82 هزار واحدی قرار داد.

از اخبار مهم امروز می توان به اعلام انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از سوی حقوقی های بزرگ بازار از هفته آینده اشاره کرد. معاون بازار شرکت بورس روز جاری اعلام کرد که حقوقی های بزرگ بازار همچون ساتا، غدیر، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک ملت و گروه سرمایه‌گذاری امید آمادگی خود را برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی اعلام کرده اند. گفتنی است که در این ساز و کار ناشر اوراق اختیار فروش تبعی ضمانت می کند تا در سررسیدی معین سهام شرکت با قیمت معین را به علاوه 20 درصد این مبلغ (بازده بدون ریسک) از سهامداران خرد خریداری کند و به همین دلیل عنوان بیمه سهام را بر این ساز و کار نهاده اند.

همچنین روز جاری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرد که بحث آزادسازی قیمت این محصول در بازه یک ساله میسر نیست و با مشخص شدن بحث عوارض صادراتی و بهره مالکانه، دولت در سه سال پیش رو دخالتی درقیمت گذاری سنگ آهن نخواهد کرد. وی در عین حال وضع عوارض صادراتی سنگ آهن برای سال آینده را قطعی و در سطح 10 درصد دانست.

در عین حال یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در رابطه با واگذاری تعیین نرخ خوراک پتروشمی ها به دولت اظهار داشت که این بحث تنها یک پیشنهاد است و نظر کمیسیون تلفیق بیشتر به سوی تعیین نرخ قطعی 15 سنتی می باشد اما در نهایت به احتمال زیاد موضوع مذکور تا امشب تعیین تکلیف خواهد شد.

همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 88 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2947 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه بار دیگر جو منفی بر گروه های مختلف حاکم بود. درگروه معدنی همه نمادها افت کرده اند. در این گروه "کچاد" سنگین ترین صف فروش را دارد.در گروه محصولات شیمیایی 4 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته و 2 نماد نیز در آخرین معاملات رشد کرده اند. در این گروه کماکان صف فروش "وپترو" سنگین تر از سایر نمادهای منفی بوده است. درگروه فلزات اساسی تنها "وسدید" رشد کرده است. در این گروه صف فروش در نماد "فباهنر" ملموس تر از سایر نمادها بوده است.درگروه فنی مهندسی هر دو نماد افت کرده و "رمپنا" صف فروش سنگینی دارد. در گروه مخابرات هر دو نماد منفی بوده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 2 نماد رشد کرده اند. در این بخش "خکاوه" سنگین ترین صف فروش را داشته و "خفنر" با صف خرید ملموسی روبروست. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها در محدوده منفی قرار داشته و معاملات متعادلی حاکم است. در گروه بانکی تنها 2 نماد رشد کرده اند. در این گروه "وپست" صف فروش بسیار سبکی دارد.در گروه سرمایه گذاری همه نمادها سقوط کرده اند. در این گروه "وبیمه" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست. در بخش محصولات نفتی همه نمادها منفی بوده اند. در این گروه در نماد "ونفت" صف فروش محسوسی دیده می شود. در گروه دارویی تنها 4 نماد مثبت بوده اند. در این بخش "تیپیکو" صف خرید ملموسی را تجربه می کند و "دکیمی" سنگین ترین صف فروش را دارد. در معاملات بخش غذایی 2 نماد رشد کرده اند.در این گروه صف فروش در نماد "غالبر" کماکان ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در میان قندی ها همه نمادها با افت ارزش سهام مواجه شده است.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک نیز تمام نمادها سقوط کرده اند. در گروه ساختمانی همه نمادها در محدوده منفی معامله شده اند. در این گروه "ثتران" کماکان سنگین ترین صف فروش را دارد. در این میان در گروه سیمانی تنها "سدشت" رشد کرده است. در این گروه "سپاها"سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 502 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"تیپیکو" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 94 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"توریل" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.