اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 1 بهمن ماه

این بازار دیگر چیزی برای گفتن ندارد. به امید فردایی سبز


هیچ اتفاقی در گزارشات خچرخش نیوفتاده و خود شرکت هم شفاف سازی زده.!!!

سهم با 107 درصد مثبت باز می شه و الان هم صف خریده.!!!???!!!???


شاخص مجددا منفی شد


محمد رضا موثقی نیا مدیر عامل شرکت نفت سپاهان از عدم عرضه این سهم خبر می دهد.


هلدینگ فارس با وجود اینکه تعدیل مثبت سنگینی را به بازار اعلام کرده است، در قیمت های منفی بازگشایی شد. !!!


اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که در راستای طرح اقدام مشترک توافق شده میان ایران و گروه ۱+۵ در ۲۴ نوامبر، شورای اروپا بعضی از اقدامات محدود ساز علیه ایران را به مدت ۶ ماه به حالت تعلیق درآورد.

برخی از تحریم های لغو شده به شرح زیر می باشند: ممنوعیت بیمه و حمل و نقل مربوط به انتقال فروش نفت ایران، ممنوعیت واردات و خرید یا حمل و نقل محصولات پتروشیمی ایران، ممنوعیت خدمات مربوط به کشتیرانی، ممنوعیت تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها با دولت ایران و بانک مرکزی.


با آغاز روند اجرایی توافقات ایران و قدرت های بزرگ جهان در گروه ۱+۵ از امروز، هر دلار آمریکا با بیش از ۴۰ تومان کاهش ۲۸۹۸ تومان قیمت خورد. هر یورو نیز ۳۹۲۴ تومان فروخته می شود و هر پوند انگلیس هم ۴۸۲۰ تومان ارزش گذاری شده است.

پوشش55 درصدی جم!!  (1392/11/1 ) 1865 ریال پوشش داد این در حالی است که جم در دوره 6ماهه 1584 ریال محقق نموده بود  احتمال تعدیل منفی در جم


دلار آمریکا با کاهش قیمت به ارزش 24,848 ریال، پوند انگلیس با افزایش قیمت به ارزش 40,815 ریال و یورو نیز با افزایش قیمت به ارزش 33,659 ریال قیمت گذاری شده و به متقاضیان اولویت‌های سوم تا نهم مرکز مبادلات ارزی توزیع می شود.


پاسا گزارش عملکرد ۹ ماهه خود را منتشر کرد، سهم عملکرد مناسبی را در سه ماهه سوم سال مالی را از خود نشان نداده است. سهم هم اکنون با صف فروش همراه شده است.


همانگونه که اول عرض شد استراژی ما خروج است


اخابر صف فروش شد.


جم که در محدوده حداکثر قیمت در حال معامله بود همکنون در ۲ درصد منفی معامله می شود.


بانکی ها یکی بعد از دیگری قرمز میشوند


عرضه های بازار مجددا در حال افزایش می باشد.



رنگ سبز بانکی ها نیز در حال کم رنگ تر شدن است. اگر بانکی ها منفی شوند شاخص نیز منفی خواهد شد.


خودرویی ها تمام قرمز شدند. اکثر خودرویی ها و سهام وابسته به این گروه صف فروش دارند.


این بازار سبز تنها امروز و فردا پابرجاست و بعد از ان ممکن است ریزش دوباره ای کند ، اگر می خواهید ریسک کنید و وارد سهامی بشوید منطقی وارد شوید نه احساسی.


سبزی شاخص به ۳۰۰ واحد رسید. تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص امروز داشته اند. گروه بانکی بیشترین تاثیر را در بین گروه های مختلف بر شاخص داشته است.


رمپنا صف فروش شد. بازار توجهی به این سهم ندارد. صف فروش سهم به ۸ میلیون سهم رسید.


از خرید هیجانی و در صف خرید پرهیز کنید. آخر وقت همین امروز با فردا قیمتهای پایینتر گیرتون بیاد



وبیمه با ۲.۲ میلیون صف فروش همراه است.


تاپیکو صف خرید.


همدانی گفت:  انشاله امروز تا آخر وقت شاخص بالای 600 واحد سبز خواهد داشت.اما خواهشا هیجانی عمل نکنید.هنوز از اثر قطعی واکسن چندروز پیش نمی توان بطور قطع مطمئن شد مگر ساعت 11 به بعد.


فشار فروش در نمادهای ساختمانی تا حدود زیادی کاسته شده است.


شاخص ۱۱۶ واحد مثبت شد.


فارس آماده معامله شد


شاهد صف خرید در نماد رتکو هستیم.


اکثر نمادهای بانکی در حداکثر قیمت معامله می شوند.


پتایر به صف خرید 200 هزارتایی رسید.

پارسان در محدوده ۱۱۰۰ تومان مورد حمایت است احتمال افزایش قیمت در این نماد وجود دارد.


اکثر نمادهای بازار به محدوده های مثبت رسیدند.


صف فروش سنگین ثباغ جمع شده است و سهم در حال افزایش قیمت می باشد.


اگر قصد خرید پارسان را دارید به معاملات در حدود 1000 تومان توجه کنید اگر این حمایت شکسته شد بهتر است خرید را بصورت پله ای از حدود 920 تومان آغاز کنید.نکته:چنانچه سهم بدون شکست حمایت در 1050 از مقاومت در 1140 عبور کند می تواند بین 1220 تا 1260 رشد داشته باشد.


تاپیکو باری دیگر در محدوده ۵۰۰ تومان حمایت شد و همکنون در ۳ درصد مثبت معامله می شود


گروه بانکی امروز شروع خوبی دارند، اکثر نمادهای این گروه مثبت معامله می شوند.


صف فروش رمپنا جمع شد با خرید 37 درصدی حقوقی


بازار مثبت شده ... استراژی ما خروج از این بازار است


برای" وتجارت" حمایت در 355 بسیار مهم است اگر این حمایت شکسته شده و قیمت کمتر از آن تثبیت شود احتمال کاهش قیمت بین 330 تا 310 تومان وجود دارد.اما حفظ حمایت مذکور و برگشت از آن سیگنال رشد فعلا تا 380-385 خواهد بود و عبور از 385 دومین سیگنال رشد سهم است.


۱۳ میلیون صف فروش در نماد رمپنا دیده می شود. منتظر متعادل شدن رمپنا هستیم.


تیپیکو،  کار خود را با صف خرید 670 میلیونی آغاز کرد.


در دقایق ابتدایی قیمت گذاری، تاپیکو با استقبال بازار مواجه شده است


وزیر امور اقتصادی و دارایی شایعات مربوط به برکناری رئیس سازمان بورس را تکذیب کرد و گفت: آقای صالح آبادی با قوت به فعالیت خود در این سمت ادامه می دهد.


با توجه به طولانی شدن زمان تخصیص عرضه اولیه تیپیکو و ضرورت بروز رسانی حسابهای مشتریان برخط ،شروع سفارشگیری امروز سه شنبه راس ساعت ۹:۲۵ و شروع معاملات راس ساعت ۹:۴۵ خواهد بود


شاخص در ابتدای سال جاری روی سطح ۳۸ هزار واحد قرار داشت و بعد از ۹ ماه توانست خود را به بالای ۸۷ هزار و ۷۰۰ واحد برساند. یعنی بیش از ۱۵۰ درصد رشد. روند افزایشی شاخص تا نیمه ابتدایی دی ماه نیز ادامه یافت و در چند قدمی ۹۰ هزار واحدی قرار گرفت. اما در نیمه دوم دی ماه یعنی از دو هفته پیش شاخص ترمز برید و ظرف ۹ روز کاری ۶٫۵ درصد افول کرد.(همفکران)



شروع سفارشگیری امروز  راس ساعت 9:25 و شروع معاملات راس ساعت 9:45 خواهد بود !!!!!!


شروع سفارشگیری امروز راس ساعت 9:15 و شروع معاملات راس ساعت 9:30 خواهد بود.!!!!


دبیرکل سازمان ملل در کمتر از ۲۴ ساعت، دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در نشست ژنو۲ را پس گرفت.


روز چهارشنبه ۱۰ درصد از سهام شرکت نفت سپاهان در بازار عرضه می شود.


اطلاعیه مهم در خصوص تعویق ساعت شروع سفارشگیری: به اطلاع کلیه کارگزاران می رساند، شروع سفارشگیری امروز سه شنبه مورخ 01/11/1392 راس ساعت 9 خواهد بود.



حمایت های کوتاه مدت  شاخص از دید تکنیکال به شرح زیر می باشد.

وضعیت کنونی

حمایت اول

حمایت دوم

مقاومت اول

۸۳۶۴۱

۸۳۰۰۰

۸۱۷۰۰

۸۵۴۰۰

 


با پایبندی طرفین به توافق ژنو ، اتحادیه اروپا و امریکا بخشی از تحریم ها را لغو کردند. بر این اساس ممنوعیت بیمه محموله های نفتی به ایرانو حمل و نقل نفت ، ممنوعیت خرید و فروش محصولات پتروشیمی و حمل و بیمه آن، تحریم تجارت طلا و فلزات گرانبها و محدودیت های کشتی رانی برداشته می شود.

 

 پایبندی طرفین به توافق ژنو و لغو تحریم ها سبب کاهش دلار تا سطح 2880 تومان شد و این نخستین واکنش به اعلام رفع تحریم ها بود . بنظر می رسد بازار سهام بعد از نزول بیش از5700 واحدی طی دو هفته اخیر و رسیدن به سطح 83 هزارواحدی که به اعتقاد برخی تحلیلگران تکنیکی سطح حساسی برای روند است، می تواند با برگشت نسبی همراه شود.

 

نگرانی سرمایه گذاران از سقوط بیشتر قیمت ها در کنار عرضه اولیه سهام تیپیکو سبب ضعف تقاضا در بازار شده است اما گزارش ها نشان می دهد سرمایه گذاران حقوقی در این شرایط فعال تر شده و بیشتر خرید می کنند.

 

 بنابراین بنظر می رسد بازار در نخستین روز بهمن ماه شرایط بازار کمی بهبود یابد و از شدت عرضه ها در بازار کاسته شود و کم کم تقاضا در برخی گروه ها افزایش یابد.

 

یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار، تصمیمات دولت در خصوص نرخ گاز و بهره مالکانه است که انتقادات زیادی را در برداشته است. بخش خصوصی نسبت به افزایش بهره مالکانه معترض هستند و آن را عاملی در مقابل توسعه بخش معدن می دانند.

 

از طرف دیگر دولت در صدد نهایی کردن لایحه هدفمندی یارانه هاست که گزینه هایی مانند افزایش قیمت بنزین به 1000 تومان و افزایش 38 درصدی قیمت برق مطرح شده است.

 

باید توجه داشت لایحه بودجه 93 بدون لحاظ لغو تحریم ها تدوین شده و امکان اصلاح بودجه 93 کشور بر اساس شرایط موجود وجود دارد.

 

لغو تحریم های نفتی می تواند درامد کشور را افزایش دهد و این موضوع ممکن است سبب بازنگری دولت در برخی تصمیمات بودجه ای شود.

 

اما از اخبار مثبت بازار می توان به لغو برون سپاری ارزی صادر کنندگان اشاره کرد که می تواند صادرات را تسهیل نماید.

در بازار سرمایه گزارش های زیادی منتشر شده است که شرایط را برای تصمیم گیری راحت تر می کند.

 

 برای بازار فردا انتظار داریم با توجه به رشد قیمت جهانی اوره و متانول و لغو تحریم های پتروشیمی ، بازار به سمت گروه پتروشیمی تا حدودی متمایل شود. نگرانی این گروه علاوه بر نرخ خوراک گاز، کاهش نرخ دلار است که بنظر نمی رسد شدید باشد.

 

هلدینگ بزرگ خلیج فارس ، پیش بینی سود سال مالی 93 را افزایش داد و مبلغ 1406 ریال اعلام کرد در حالیکه قبلا 921 ریال پیش بینی کرده بود. همچنین سود تلفیقی شرکت نیز از 1082 ریال به 1604 ریال افزایش یافته است.

در این گروه مارون هم تعدیل مثبت داد . کرمانشا هم گزارش خوبی داشت و 78 درصد سود سالانه را 9 ماهه محقق کرد.

 

شاراک هم گزارش خوبی داشت و برای تعدیل پتانسیل لازم را دارد. ضمن اینکه شنیده می شود برنامه افزایش سرمایه هم دارد.

 

خراسان گزینه کم ریسک گروه است که در دوران نزول بازار، از خود مقاومت خوبی نشان داد. ایستادگی پارسان هم در بازار منفی ستودنی بود.شرکت پتروشیمی کیان که از شرکت های زیر مجموعه پارسان است با رشد قابل توجه سود در سال جاری مواجه شده است.

 

در پارسان منتظر خریداران بلوک پتروشیمی پارس هستیم .

 

 اما در گروه شیمیایی، شسینا تعدیل منفی داد.گزارش شدوص و شکربن هم چندان قابل توجه نبود.

 

در گروه پالایش ، قیمت ها خیلی کاهش یافته و واقعا دیگر ریزش بیشتر ، مستحقشان نیست. گزارش خوب شتران و تحقق 5000 تومان سود طی 9 ماه ، امیدواری به گزارش های سایر پالایشی ها را بیشتر می کند. شپاس هم در این گروه گزارش خوبی داشت.

 

شبریز مورد علاقه حقوقی ها بوده و توسط آن ها خریداری می شود. شپنا هم برنامه افزایش سرمایه و طرح توسعه دارد که در قمیت های 2600 تومان بنظر ارزنده می رسد.

 

در گروه فولادی ، کمی کاهش دلار می تواند سبب نگرانی گروه شود. گزارش فولاژ و فخوز هم چندان خوب نبود . البته فولاژ برای سال اینده پتانسیل رشد سود از محل بهره برداری از طرح های توسعه دارد. واقعا از این شرکت در گزارش 9 ماهه کسی انتظار تعدیل مثبت نداشت.

 

 فولاد هم بزودی شاهد عرضه سهام فولاد هرمزگان خواهد بود.

ملی مس در این گروه کمی پیش بینی سودش را بدلیل مشکل در صادرات محصول کاهش داد. این اتفاق سبب افزایش عرضه در این سهم شد اما رفع تحریم ها ممکن است در تسهیل صادرات موثر باشد.

 

کالسیمین هم با وجود پتانسیل رشد قیمت از محل رشد قیمت جهانی روی این روزها مورد عرضه قرار گرفت.

بنظر می رسد زمینه های برگشت فاسمین و کروی کم کم فراهم شود.

 

در گروه معدنی ، هنوز هم نگرانی ها در خصوص بهره مالکانه مهمترین عامل عرضه این گروه است . بازار منتظر گزارش کگل است . کچاد در گزارش خود ذخیره قابل توجهی گرفته بود که قادر به پوشش هزینه های ناشی از افزایش بهره مالکانه هست ولی کگل فاقد این ذخیره مالی است.

 

در گروه بانک ها، گزارش بانک پاسارگاد خوب بود. این شرکت توانسته 9 ماهه 35 تومان از پیش بینی سودش را پوشش دهد. پارسیان افزایش سرمایه 20 درصدی از محل اورده دارد.

 

بانک صادرات با شایعه تعدیل عایدی همراه است. انصار هم 9 ماهه 50 درصد پیش بینی هایش را پوشش داده است. بانک دی هم گزارش چندان خوبی نداشت.

 

 بطور کلی در گروه بانک انتظار می رود تقاضا کمی تقویت شود.

 

در گروه خودرو ، با کاهش نرخ دلار و لغو تحریم ها ، بنظر می رسد که باید کمی شرایط گروه بهبود یابد اما گزارش مالی شرکت ها در این گروه خوب نبوده و واقعا از شرایط بنیادی خوبی برخوردار نیستند.

ورنا کمی به زیان خود افزود.

 

حفاری هم در گزارش 9 ماهه کمی پیش بینی سود خود را کاهش داد و مبلغ 896 ریال اعلام کرد در حالیکه قبلا 905 ریال پیش بینی کرده بود.

 مپنا با انعقاد قرارداد ساخت نیروگاه در سوریه مواجه است.

 

در گروه سیمان گزارش ها متفاوت است . شرکت های سخزر و سخاش پیش بینی سودشان را افزایش دادند اما سکرد سودش را کاهش داد. برای سال مالی 93 شرکت های سیمانی در گزارش های خود نرخ گاز را 80 تومان گرفته اند که کمی بر سودشان موثر شده است.

 

سیمان ارومیه پوشش خوبی داشته و احتمال تعدیل عایدی سهم بالاست.

 

در گروه دارویی ؛ بنظر می رسد کمی تقاضا در این گروه تقویت شود. کاهش نرخ دلار بیش از هر گروه دیگری، دارویی ها را متاثر می کند ضمن اینکه گزارش های این گروه نیز خوب بوده است. والبر 9 ماهه 159 ریال سود محقق کرده که رشد 270 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. دشیمی و دروز پتانسیل تعدیل عایدی دارند.

تیپیکو امروز با صف خرید سنگینی همراه می شود. درازک و دزهراوی هم تعدیل خوبی دادند.

 

در گروه برق هم بنظر می رسد رفع تحریم ها می تواند کمی گروه را متاثر کند. بسوییچ افزایش سرمایه دارد و 78 درصد پیش بینی سود سالانه را 9 ماهه محقق کرده است. بترانس هم پتانسل رشد دارد.

 

 در گروه غذا، مهرام تعدیل سود قابل توجهی داد.

 

 در گروه حمل و نقل، حپترو  یک ریال به پیش بینی سودش اضافه کرد و مبلغ 56 ریال سود پیش بینی کرد که 9 ماهه 71 درصد آن را پوشش داده است.

با برداشته شدن تحریم ها ، بنظر می رسد تحرکاتی در گروه مشاهده شود.

 

بنظر می رسد ریزش بیش از 5700 واحدی شاخص و رسیدن به سطح 83 هزارواحد، اصلاح قیمتی خوبی بوده و بازار اماده برگشت است که ممکن است کم کم در روزهای آینده اتفاق بیفتد. سرمایه گذاران این بار محتاط تر عمل خواهند کرد و بازار منطقی تر خواهد شد. سرمایه گذاران با دقت گزارش های 9 ماهه را دنبال خواهند کرد و بر اساس آن به سهم ، قیمت خواهند داد.



سلام و صبح به خیر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.