اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – سی ام دی


نما بورس:

امروز دوشنبه سی ام دی باز هم شاهد افول بیشتر گروه های بزرگ و کوچک بازار بودیم و ادامه روند اصلاح قیمتی منجر به سقوط ارزش سهام در بسیاری از نمادها و عقب نشینی ملموس شاخص های اصلی بورس تهران گردید. روز جاری سقوط ارزش سهام در گروه های گوناگون بازار به ویژه بانک و سرمایه گذاری، شیمیایی و نفتی، دارویی، فلزی و معدنی و خودرو، مخابرات و فنی و مهندسی در افت شدید شاخص های بازار موثر بود. امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 1331 واحدی به 83641 واحد رسید. دو نماد "تیپیکو" و "خریخت" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "ختراک" و "بکام" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "رمپنا" بیشترین تاثیر منفی و "شپدیس" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در روز دوشنبه، شاخص کل بورس تهران بار دیگر تحت تاثیر افت ارزش سهام در گروه های بزرگ و کوچک بازار در مسیری رو به افول قرار گرفت. افت ملموس ارزش سهام در گروه هایی مانند خودرو ، فنی مهندسی، دارویی، نفتی و فلزی در افت ابتدای روز شاخص تاثیر شایانی داشت اما با گذشت زمان و فشار شدید عرضه ها در گروه های بزرگی همچون بانکی و سایر نمادهای مالی و همچنین بسیاری از نمادهای شیمیایی، معدنی، ساختمان، سیمانی و صنایع کوچکتر بازار، شاخص بیش از پیش سقوط کرد و شاهد بودیم که در یک سوم پایانی زمان معاملات این نماگر از مرز 84 هزار واحد نیز فرو افتاد. روند منفی شاخص به همین جا ختم نشد و تا انتهای زمان معاملات روزانه نیز سیر نزولی ادامه یافت تا بدین ترتیب این نماگر به یک قدمی نیمه کانال 83هزار واحدی برسد.

مهمترین رویداد امروز در بازار، عرضه اولیه سهام سرمایه گذاری دارویی تامین به حساب می آید. روز جاری پس از اعلام معاونت بازار مبنی بر عرضه 290 میلیون سهم این شرکت ، خریداران در سطوح قیمتی بالاتر از 700 تومان رقابت قیمتی خود را آغاز کردند و در کمال تعجب، فروشنده با قیمت 600 تومان برای هر سهم وارد میدان شد. بدین ترتیب "تیپیکو" در قیمت 600 توامان کشف قیمت شد و با توجه به بازه خرید از این سطح تا 701 تومان، قیمت پایانی 604 تومان برای این سهم به ثبت رسید.

همچنین در حالی که قرار است جلسه معارفه نفت سپاهان پس از پذیرش سهام این شرکت در بورس روز جاری برگزار گردد، گفته شده که عرضه اولیه مذکور نیز در روز چهارشنبه پیش رو صوت خواهد گرفت.

روز جاری برخی از خبرگزاری داخلی نیز به گمانه زنی پیرامون افزایش قیمت بنزین پرداختند. بر طبق این گمانه زنی ها قیمت بنزین آزاد برای سال آینده در سطح 1000 تا 1200 تومان در فاز دوم هدفمندی یارانه ها از سوی دولت در نظر گفته شده است. در این میان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نیز از پیشنهاد قیمت بنزین 1100 و 1800 تومانی در دو سناریوی مختلف از سوی این نهاد به دولت خبر داده است.

امروز معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی از پیشنهاد این وزارتخانه برای افزایش 38 درصدی قیمت برق و آب برای سال آینده سخن به میان آورد.

همچنین می توان به کاهش قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 87 هزار و چهارصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2890 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه بار دیگر جو منفی بر گروه های مختلف حاکم بود. درگروه معدنی تمام نمادها افت کرده اند.در این گروه "کروی" سنگین ترین صف فروش را دارد. در گروه محصولات شیمیایی 7 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه کماکان صف فروش "زنجان" سنگین تر از سایر نمادهای منفی بوده است. درگروه فلزات اساسی تنها 4 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "فاسمین" ملموس تر از سایر نمادها بوده و "وسدید" صف خرید محسوسی دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد افت کرده و "رمپنا" صف فروش سنگینی دارد. در گروه مخابرات هر دو نماد منفی بوده و "اخابر" صف فروش را تجربه می کند. در بخش خودرو تنها 4 نماد رشد کرده اند. در این بخش "خگستر" سنگین ترین صف فروش را داشته و "خفنر" با صف خرید ملموسی روبروست. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها افت کرده و "وامید" به صف فروش سبکی رسیده است. در گروه بانکی تنها "سامان" رشد کرده و "سمایه " نیز در آخرین معاملات مثبت شده است. در این گروه "وانصار" صف فروش نه چندان سنگینی دارد. در گروه سرمایه گذاری تنها "آریان" مثبت بوده است. در این گروه "وکادو" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست. در بخش محصولات نفتی تنها "شتران" مثبت بوده که این سهم نیز در آخرین معاملات به محدوده منفی خزیده است.در این گروه "ونفت" صف فروش سنگینی دارد. در گروه دارویی تنها 6 نماد مثبت بوده اند. در این بخش صف های فروش و خرید پراکنده ای به چشم می خورد. در معاملات بخش غذایی فقط "غدشت" رشد کرده است.در این گروه صف فروش در نماد "غالبر" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در میان قندی ها تنها "قمرو" با رشد ارزش سهام مواجه شده است.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک "پدرخش" مثبت بوده است. در این میان در گروه سیمانی همه نمادها سقوط کرده اند. در این گروه "سشرق"سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 727 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"تیپیکو" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 60 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"مفاخر" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.