اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 30دی ماه


تیپیکو تا دقایقی دیگر کشف قیمت می شود، سهمیه در نظر گرفته شده برای هر مشتری بر خط‌ حداکثر تعداد ۰۰۰ر۲ سهم می باشد.


شاخص وارد کانال ۸۳ هزار شد.


حمایت های تکنیکالی سهم ها یکی پس از دیگری در حال شکستن هستند.


خکاوه با صف فروش 13 میلیونی همراه است ریسک خکاوه فوق العاده بالاست


تاپیکو در مرز 500 تومان معامله می شود. تاپیکو قبلاً در این محدوده مورد حمایت واقع شد حالا باید دید اینبار چه اتفاقی خواهد افتاد.

امروز نیز رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته است. شاخص کل تا به این لحظه بیش از 850 واحد افت را تجربه کرده است. شاخص به احتمال زیاد وارد کانال 83 هزار واحد خواهد شد.


فاسمین که قبل از جو منفی بازار با رشد خوب و صف خرید همراه بود همکنون با صف فروش 2 میلیونی همراه است.


افزایش نرخ فروش و تغییرات در ترکیب فروش محصولات موجب شد تا پیش بینی درآمد هر سهم شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران در دی ماه 92 از 72 ریال به 123 ریال برسد


پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 92 شرکت ملی صنایع مس ایران از مبلغ 551 ریال به 504 ریال رسید.فملی با صف فروش مختصری همراه است. فملی از لحاظ تکنکیال کف کانال را به پایین شکسته است که فعلا توصیه به خرید این نماد را نمیکنیم. عدم تحقق فروش خارجی در 9 ماهه ابتدای سال  و تغییر نرخ فروش هر تن کاتد برای سه ماهه باقیمانده سال بر اساس نرخ روز فروش از 6900 دلار به 7200 دلار و همچنین تغییر نرخ تسعیر نیز برای سه ماهه باقیمانده سال از 25000 ریال به 30000 ریال موجب شد تا پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 92   شرکت ملی صنایع مس ایران از مبلغ 551 ریال به 504 ریال برسد.


وبیمه در قیمت ۱۸۴ تومان با صف فروش ۱۷ میلیونی همراه شده است


احتمالا عرضه اولیه نفت سپاهان در چهارشنبه 2 بهمن


در تیپیکو حجم مبنا دیگه 1 نخواهد بود و بالاست. این سهم در اختیار تامین اجتماعی و به عرضه در قیمت های ذاتی شهرت داره و بعیده زیر650-700 عرضه بشه.پس منتظر افزایش شارپی نباشید


ورنا در آخرین پیش بینی خود زیان هر سهم را از 125 ریال به 118 ریال کاهش داد


وملت به زیر ۱۰۰ تومان ریزش کرد، سهم هم اکنون ۹۸ تومان معامله می شود.


روند بازار دقیقه به دقیقه منفی تر می شود. افزایش فروش موجب تشکیل صف های عرضه شده و شاخص کل بیش از 350 واحد منفی شده است. رمپنا، اخابر و ومعادن بیشترین اثر منفی را داشته اند. هم اکنون صنایع خودرو و فلزی بیشترین حجم فروش را دارند. نمادهای خگستر، خپارس، خاذین، خودرو و خکاوه برترین صف های عرضه خودرویی و کچاد، فاسمین و کگل برترین صف های فروش فلزی بازار


شسینا بعد از اعلام تعدیل منفی امروز بازگشایی می شود


خــط تولیــد جدیــد شــکلات پــارس مینــو، بــا نــام تجــاری رتیــا اول بهمــن مــاه بــا حضــور وزیــر صنعــت، معــدن و تجــارت و اعضــای کمیســیون هــای صنعــت و اقتصــاد مجلــس افتتاح مــی شــود


دوستی گفت : "تمحرکه" حمایت خوبی در 280 دارد احتمال برگشت از این حمایت و رشد کوتاه مدت بین 310 تا 320 هست اما حد ضرر را شکست 280 قرار دهید.


شــایعه کاهــش 10 درصــدی قیمــت روغــن خوراکــی در بــازار مصــرف باعــث شــده است تــا اخیراً قیمت سهام غبشــهر بــا افــت همــراه شود


شاخص هم اکنون ۵۶۶  واحد عقب نشینی کرده است


به نظر می رسه بحث تغییرات در مدیریت بازار سرمایه جدی شده و مسئولین تصمیم گرفتندکه دکتر صالح آبادی رو با دکتر راعی معاول اسبق بانک مرکزی و مدیر عامل بانک تجارت جایگزین کنند.


با گذشت زمان از بازار شاهد افزایش خریدهای حقوقی ها در نمادهای بازار هستیم.


ارزش معاملات بازار بورس تاکنون 81 میلیارد تومان است که جالب  نیست


واتی صف فروش شد.


حجم معاملات بترانس به 2 میلیون سهم رسید. بترانس همچنان با صف فروش 700 هزار تایی همراه است.


تقاضا نسبتا سنگین و جالب توجهی در محدوده صفر تابلو در نماد وگردش ثبت شده است که مانع افت قیمت در این نماد بانکی شده است.


قنقش در جدیدترین گزارش 9ماهه، سود هر سهم خود برای سال مالی 92 را با 5 درصد تعدیل مثبت مبلغ 1157 ریال پیش بینی کرد


اطلاعات و صورت های مالی ۹ ماهه شتران منتشر شد، شتران در ۹ ماهه نخست ۴۹۹۶ تومان به ازای هر سهم محقق کرده است، به عبارتی دیگر ۸۴ درصد از پیش بینی خود را پوشش داده است.


کچینی سود هرسهم سال 92 را بر اساس عملکرد 9 ماهه با تعدیل منفی 5 درصدی از مبلغ 920 ریال به 869 ریال کاهش داده

حسینا بالاخره صف فروش شد


توافق سنگال وایران برای همکاری در زمینه برق وخدماتش شاید یه قرارداد دیگه واسه کنتور سازی-احتمال هرلحظه بسته شدن نماد آکنتورهست.

فشار فروش در گروه دارویی کاملا مشهود می باشد.
 یکی از نمادهای که روش تمرکز شده بترانسه که در صورت مثبت شدن جو می تونه صف خرید بشه.
رشد لبوتان از صف فروش تا مثبت 4
خودرو در آستانه صف فروش قرار دارد.

نماد معاملاتی شرکت قند لرستان و حق تقدم شرکت کمباین سازی ایران با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل ( بدون محدودیت نوسان قیمت ) آماده انجام معامله می باشند.
صف خرید ثاباد عرضه شد

عرضه اولیه 10 درصد از کل سهام شرکت نفت سپاهان حداکثر تا 15 روز آینده صورت خواهد پذیرفت.

حجم معاملات بازار امروز به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

اصلاح شاخص تا 83000 ادامه دارد.

خبر رسیده نماد تیپیکو با قیمت بین 500 تا 650 کشف قیمت خواهد شد.

وبصادر در محدوده ۱۱۳ تومان در حال قیمت گذاری است.
در حالی فردا مهلت توزیع اولین سبد کالایی فرامی‌رسد که چگونگی توزیع آن همچنان با ابهاماتی همراه است. براساس وعده داده شده اولین سبد کالایی باید از ابتدای بهمن آغاز شود. این در حالی است که تا یک هفته پیش اطلاعات کامل جامعه هدف به دست بخش فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت نرسیده بود. از سوی دیگر چگونگی تامین منابع مالی این طرح نیز هنوز با ابهاماتی مواجه است.


واتی در قیمت ۶۰۰ تومان خریدار و فروشنده دارد.

در گروه سرمایه گذاری ، ونیرو 772 ریال سود محقق کرده و 35 تومان سود نقدی دارد.  وتوکا نیز 9 ماهه 8 ریال سود شناسایی کرده است .

وملی ؛پیش بینی سودش را 527 ریال اعلام کرده و 9 ماهه 11 ریال محقق کرده است.

مخابرات هم در گزارش خود پیش بینی سود اصلی را 58 ریال زیان اعلام کرده که احتمالا سبب کاهش قیمت سهم می شود


شرکت های پتروشیمی نسبت قیمت بر درامد کمی دارند. رشد قیمت اوره و متانول قابل توجه بوده و می تواند بخشی از افزایش احتمالی نرخ گاز را خنثی کند .مارون شرکتی است که پتانسیل رشد سود را دارد و نرخ خوراک آن هم مایع است.


در گروه انبوه سازی، احتمال افزایش عرضه ها وجود دارد. کاهش دلار می تواند تا حدودی مسکن را هم متاثر کند. وساخت 50 ریال سود نقدی به هر سهم داده است. ثاژن هم 40 ریالگزارش ها در این گروه چندان قابل توجه نیست.

 در گروه بانک ها، تجارت افزایش سرمایه دارد. وپارس هم تحت تاثیر شایعه معامله بلوک پارسیان رشد کرده است و امکان اصلاح قیمتی وجود دارد . بانک صادرات با اتمام عرضه های سهامدار حقیقی می توان به بهبود روند خوشبین بود.

در گروه خدمات فنی مهندسی ، مپنا بزودی شاهد عرضه سهام برق عسلویه خواهد بود.

در گروه دارو، گزارش ها نسبتا خوب بود. درازک پیش بینی سود سالانه را طی 9 ماه محقق کرد و با احتمال توقف برای تعدیل عایدی همراه است. دفارا هم افزایش سرمایه داده و برای سال مالی جاری مبلغ 2846 ریال سود پیش بینی کرده که 9 ماهه 82 درصد آن را پوشش داده است.

 

داسوه هم پیش بینی سودش را از 3702 ریال به 3855 ریال افزایش داده که دلیل آن تغییر درامد سرمایه گذاری شرکت پخش رازی و داروسازی سینا بوده است.


 لغو تحریم های پتروشیمی ، خودرو، فلزات گرانبها، کشتی رانی، بیمه و حمل و نقل و تا حدودی تحریم های نفتی می تواند صادرات را تسهیل و زمینه را برای واردات برخی مواد اولیه با قیمت بهتر فراهم کند.


از امروز بازار نرخ دلار را دنبال می کند . کاهش شدید نرخ دلار گزینه مورد نظر بازار نیست و بنظر نمی رسد که اتفاق هم بیفتد اما احتمال دارد دلار بعد از لغو تحریم ها اندکی کاهش یابد.

 

کاهش نرخ دلار می تواند به نفع گروه دارو و خودرو باشد که مواد اولیه شان را از بازارهای جهانی تامین می کنند اما احتمال دارد به مذاق گروه فولاد در کوتاه مدت خوش نیاید.

 

 یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار ، انتشار گزارش های 9 ماهه است که چندان دلخواه نبوده و نتوانسته انتظارات بازار را براورده کند. بنابراین احتمال دارد بازار در واکنش به برخی گزارش های مالی ، با افزایش عرضه مواجه شود.

امروز هلدینگ دارویی تیپیکو در بازار عرضه می شود، انتظار می رود بسیاری از افراد حقیقی برای خرید این سهم دست به فروش سهم های خود بزنند. شروع هیجانی بازار دور از انتظار نیست.


فاذر رو 300 تومان مقاومت سنگین دارد. به احتمال قوی بر میگردد. خرید پله ای توصیه میشود.


اجرای توافق ژنو از امروز



با توجه به اعلام آمادگی مسئولین شرکت نفت سپاهان به منظور برگزاری جلسه معارفه عمومی برای عرضه سهام، جلسه‌ی معارفه‌ی شرکت نفت سپاهان به منظور تشریح برنامه‌های جاری و آتی، امروز راس ساعت 14 در محل هتل هما واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره 51  برگزار می‌شود


امروز تیپیکو می آید


عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص بررسی مجدد نرخ بهره مالکانه معادن در جلسه فردای کمیسیون تلفیق، اظهارداشت: در صورتی این موضوع می‌تواند در کمیسیون تلفیق مجددا بررسی شود که دو‌ سوم نمایندگان عضو، به آن رای دهند.وی افزود: هنوز درخواستی برای تجدید نظر راجع به این موضوع در کمیسیون تلفیق مطرح نشده است.همچنین جعفر قادری دیگر عضو کمیسیون تلفیق به فارس گفت: کمیسیون تلفیق بخش درآمدی بودجه را بررسی کرده و در حال بررسی بخش‌های هزینه‌ای است، بنابراین بازنگری در بند مربوط به بهره مالکانه معادن در کمیسیون بعید است.


در حال حاضر پتروشیمی شیراز قابلیت تولید سالانه ۵۵۶,۰۰۰ تن اوره را دارد. هم اکنون پتروشیمی شیراز پس از پتروشیمی پردیس، کرماشا، و خراسان رتبه چهارم را در بین اوره سازها دارد.یکی از مهمترین طرح های توسعه اوره سازی در کشور متعلق به پتروشیمی شیراز می باشد، قرار است این طرح در سال ۱۳۹۳ با ۵۰ درصد، سال ۹۴ با ۸۰ درصد و در سال ۹۵ با ۹۰ درصد ظرفیت خود شروع به کارکند.در این سناریو نرخ دلار ۲۸۰۰ تومان، نرخ جهانی اوره ۳۳۰ دلار، و نرخ گاز ۱۳ سنت در نظر گرفته شده است. در رابطه با فروش اوره داخلی نیز فرض بر آن است که با افزایش نرخ گاز قیمت اوره داخلی نیز افزایش یابد. در این سناریو سایر هزینه به ازای هر سال ۲۵ درصد بالاتر در نظر گرفته شده اند.در صورتی که طرح طبق برنامه اعلامی به بهره برداری برسد، پتروشیمی شیراز گزینه مناسبی برای یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد.


با سلام . صبح به خیر خدمت شما عزیزان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.