اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – بیست و هشتم دی

امروز شنبه بیست و هشتم دی بورس تهران در معاملاتی نه چندان پر حجم باز هم به روند نزولی خود ادامه داد و شاهد ادامه ریزش قیمت ها در گروه های مختلف بودیم. در معاملات امروز افت ارزش سهام در بسیاری از گروه ها به ویژه فنی مهندسی، معدنی، بانکی و سرمایه گذاری، نفتی و بسیاری از نمادهای خودرویی و فلزی و شیمیایی منجر به سقوط ملموس شاخص اصلی بازار شد. امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 727 واحدی به 84973 واحد رسید. دو نماد "درازک" و "وسدید" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "خاور" و "خمحرکه" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "رمپنا" بیشترین تاثیر منفی و "شپدیس" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در هفته جدید باز هم شاخص کل تحت تاثیر افت ارزش سهام در گروه های مختلف در مسیر سقوط قرار گرفت. افول معدنی ها، گروه بانکی، سرمایه گذاری، فنی مهندسی و جو مبهم حاکم بر گروه خودرویی ، فلزی و نفتی در عملکرد ضعیف شاخص در ابتدای معاملات موثر بود. در ادامه گروه نفتی نیز با معاملات منفی در بسیاری از نمادهای خود روبرو شد و جو نسبتا منفی گروه شیمیایی نیز ادامه یافت و خودرویی ها نیز با افول بیشتری روبرو شدند. دیگر گروه های کوچکتر بازار نیز عمدتا معاملات رو به افولی را تجربه می کردند. این روند شاخص کل را لحظه به لحظه با سیری نزولی مواجه ساخت و تنها در دقایق پایانی معاملات و پس از سقوط این نماگر اقتصادی به زیر سطح 85 هزار واحد شاهد ثبات نسبی در روند حرکتی آن بودیم.

از رویدادهای مهم امروز می توان به اعلام زمان قطعی عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین اشاره کرد. بر اساس اعلام معاونت بازار شرکت بورس، این عرضه در روز دوشنبه پیش رو صورت خواهد گرفت. بر این اساس قرار است 290 میلیون سهم برابر با 10 درصد از سهام این شرکت متعلق به سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بازار دوم بورس تهران عرضه گردد.

همچنین روز جاری وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد ایران از روز 20 ژانویه همزمان با شروع رسمی توافقنامه ژنو آمادگی دارد تا مذاکرات پیرامون رسیدن به راه حل جامع پرونده هسته ای را آغاز کند. وی در عین حال اضافه کرد که در تماس تلفنی با دبیر کل سازمان ملل، حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 پیرامون بحران سوریه را منوط به عدم وجود پیش شرط از سوی طرف های غربی اعلام نموده است.

همچنین نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با شبکه اطلاع رسانی بازار سرمایه اعلام کرد که با توجه به حرف و حدیث های روزهای اخیر پیرامون تصمیم کمیسیون تلفیق پیرامون بهره مالکانه،این کمیسیون آمادگی لازم برای بررسی مجدد موضوع مذکور را با توجه به گزارشات کارشناسی شرکت های سنگ آهنی و کارشناسان بازار سرمایه دارد.

امروز همچنین می توان به افزایش جزئی قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و چهارصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2944 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز شنبه جو منفی بر گروه های مختلف حاکم بود.درگروه معدنی تمام نمادها افت کرده اند. در این گروه "کروی" سنگین ترین صف فروش را دارد. در گروه محصولات شیمیایی 12 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه کماکان صف فروش "زنجان" سنگین تر از سایر نمادهای منفی بوده است. درگروه فلزات اساسی 16 نماد افت کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "فسرب" ملموس بوده و "وسدید" صف خرید محسوسی دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد افت کرده و "رمپنا" صف فروش سنگینی دارد. در گروه مخابرات هر دو نماد منفی بوده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 8 نماد رشد کرده که 3 نماد از میان آنها نیز در آخرین معاملات منفی شده اند.در این بخش "خگستر" سنگین ترین صف فروش را داشته و "خکاوه" با صف خرید سنگینی روبروست. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها افت کرده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی تنها 3 نماد رشد کرده اند. در این گروه "ونوین" صف فروش بسیار سبکی دارد. در گروه سرمایه گذاری تنها "پردیس" مثبت بوده است. در این گروه "وکادو" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست و "پردیس" صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی تنها دو نماد مثبت بوده و یک نماد نیز در آخرین معاملات رشد کرده است.در این گروه معاملات تقریبا متعادل است. در گروه دارویی تنها 7 نماد مثبت بوده اند. در این بخش "وپخش" کماکان صف خرید ملموسی را تجربه می کند و "دکیمی" صف فروش دارد. در معاملات بخش غذایی فقط 3 نماد رشد کرده اند که البته 2 نماد از میان آنها در آخرین معاملات منفی شده اند. در این گروه صف فروش در نماد "غالبر" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در میان قندی ها 4 نماد رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 3 نماد افت ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این میان در گروه سیمانی همه نمادها سقوط کرده اند. در این گروه "سخواف" سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 955 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"خساپا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 66 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.