اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بررسی شاخص کل

این روزها در گوشه و کنار مقالات زیادی خوانده اید که دم از حباب در شاخص میزنند در حالیکه بسیاری از فاکتورها موثر در رشد شاخص در دو سال گذشته را نادیده می گیرند از جمله این فاکتورها می توان به تاثیر سود تقسیمی در شاخص کل و نیز وارد شدن شرکتهای بزرگ در صنعت نفت و پتروشیمی اعم از هلدینگ و ...اشاره کرد. ورود چنین شرکتهایی خود در بالا بردن ارزش شاخص ،بدون اینکه شاهد رشد غیر منتظره ای در سهام قدیمی بورس از جمله گروه سنگ اهن ، فلزات اساسی یا پتروشیمی های قدیمی چون خارک و ... باشیم بسیار موثر بوده است بنابراین قبل از سر دادن شعار حباب بیایید تاثیر ورود این شرکتها را هم بررسی کنید.البته منکر این نیستیم برخی تک سهم ها به خصوص سهم های کوچک رشدهای حبابی داشته اند ولی این دلیل نمی شود که کل بورس را حباب بدانیم و با ایجاد بی اعتمادی موجب خروج سرمایه ها از بورس و ورود مجدد آنها به بازار سفته بازانه ای چون ارز و طلا و یا حتی مسکن بشویم که آنقدر دراین چند سال اخیر رشد کرده که دیگر جایی برای بالا رفتن ندارد .مسولان باید بدانند اعتماد اگر ازبین برود به به نفع هیچ کس نیست.

امروز به بررسی وضعیت تکنیکی شاخص کل و سطوحی که احتمال برگشت روند را داریم می پردازیم.

با توجه به کانالهای میان مدت و بلند مدت و نیز فرم اصلاح شکل گرفته از سقف 89723 تا کنون به نظر می رسد موج A و B از این اصلاح شکل گرفته اند و اکنون نمودار در اصلاح موج C قرار دارد که بین 83000 تا حدود 81000 واحد انتظار پایان اصلاح فعلی را داریم و در این بین ممکن است شاهد نوسانات صعودی کوچکی نیز باشیم.

اگر 81000 هم شکسته شود سطح مناسب بعدی که بعید است از این سطح هم پایینتر بیاید حدود 79،000 واحد است در واقع وضعیت اندیکاتورها هم اجازه اصلاح بیشتر را حداقل فعلا نخواهد داد.

حمایت خط رونددو ساله نیز در حدود 73000 واحداست.


در نمودار اندیکاتور ابر ایچیموکو نمودار هچنان بالای ابر است و اولین سطح حمایتی مهم را در حدود 82000 واحد نشان می دهد 80700 حمایت مهم بعدیست و اگر به کمتر از حدود 77000 واحد برسد اولین اخطار صادر می شود.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.