اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – بیست و پنجم دی

امروز چهارشنبه بیست و پنجم دی باز هم روند رو به افول در تمام گروه های بازار ادامه یافت و همین امر نیز به افت شدید ارزش سهام در بیشتر صنایع و عقب نشینی قابل ملاحظه شاخص های اصلی بازار منجر شد. روز جاری کاهش ارزش سهام در گروه های مختلف به خصوص نفتی، فلزی و معدنی، بانک و سرمایه گذاری و خودرویی، فنی و مهندسی و مخابرات بر سقوط بازار تاثیر شایانی داشت . امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 1408 واحدی به 85694 واحد رسید. دو نماد "ونیرو" و "خموتور" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "خکاوه" و "فاراک" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "رمپنا" بیشترین تاثیر منفی و "شخارک" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در آخرین روز معاملاتی این هفته باز هم جومنفی حاکم بر گروه های مختلف بر روند شاخص کل سایه افکند و این نماگر اقتصادی سیری منفی را در پیش گرفت. سقوط ارزش سهام در تقریبا تمام گروه های بازار به خصوص خودرو، بانک، فنی مهندسی،معدنی، فلزی و سرمایه گذاری و بسیاری از نمادهای شیمیایی منجر شد تا شاخص در اوایل معاملات از مرز 87 هزار واحد فرو افتد اما کار به اینجا ختم نشد و شاهد بودیم که با وجود آهسته تر شدن شیب نزولی این نماگر، فشار عرضه ها منجر به از دست رفتن کانال 86 هزار واحدی در نیمه دوم معاملات شد. رشد ارزش سهام در برخی تک سهم ها در گروه های مختلف نیز در برابر افت دیگر نمادهای معملاتی بازار به قدری ناچیز بود که در نهایت نتوانست از سقوط بیش از 1400 واحدی شاخص جلوگیری کند.

از رویدادهای مهم امروز می توان به آخرین اخبار واصله پیرامون بحث هدفمندی اشاره کرد. روز جاری ندیمی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد که بر اساس اعلام نماینده دولت در این کمیسیون، تبصره هدفمندی پیش از پایان بررسی بخش درآمدی بودجه سال آینده به کمیسیون تلفیق ارائه نخواهد شد که در این صورت بودجه سال 93 بدون بحث هدفمندی بسته می شود.

همچنین تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر پرداخت 30 درصدی ارزش فرو کنسانتره به عنوان بهره مالکانه از سوی شرکت های سنگ آهنی که دیروز منتشر شد، جو بسیار منفی را بر معاملات شرکت های سنگ آهنی بازار رقم زد .

در عین حال مدیر پذیرش فرابورس نیز از موافقت این نهاد برای انتقال نماد بانک خاورمیانه از بازار پایه فرابورس به بازار دوم و همچنین پذیرش شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم در این بازار خبر داد.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی از انتقال موضوع مطالبات معوق از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به کارگروهی در بانک مرکزی خبر داد. سیف همچنین مبلغ مطالبات غیر جای شبکه بانکی را در سطح 80 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

امروز همچنین می توان به کاهش قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و صد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2953 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه جو منفی بر گروه های مختلف حاکم بود. درگروه معدنی تمام نمادها افت کرده اند. در این گروه "ومعادن" سنگین ترین صف فروش را دارد. در گروه محصولات شیمیایی 10 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه صف فروش "زنجان" سنگین تر از سایر نمادهای منفی بوده است. درگروه فلزات اساسی 3 نماد رشد کرده و سه نماد دیگر در آخرین معاملات مثبت شده اند. در این گروه صف فروش در نماد "فاسمین" ملموس بوده و "وسدید" صف خرید محسوسی دارد. درگروه فنی مهندسی "رتکو" در آخرین معاملات مثبت شده و "رمپنا" صف فروش سنگینی دارد. در گروه مخابرات "همراه" در آخرین معاملات مثبت شده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 8 نماد رشد کرده اند.در این بخش "خگستر" سنگین ترین صف فروش را داشته است. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها افت کرده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی تنها "وکار" رشد کرده است.در این گروه در نماد "وکار" صف خرید به چشم می خورد و "ونوین" صف فروش دارد. در گروه سرمایه گذاری 15 نماد سقوط کرده اند. در این گروه "وکادو" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست و "پردیس" صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی تنها "شتران" مثبت بوده و دو نماد دیگر نیز در آخرین معاملات رشد کرده اند.در این گروه معاملات تقریبا متعادل است. در گروه دارویی تنها 8 نماد مثبت بوده اند. در این بخش "وپخش" کماکان صف خرید ملموسی را تجربه می کند و "دکیمی" صف فروش دارد. در معاملات بخش غذایی فقط 2 نماد رشد کرده اند.در این گروه صف فروش در نماد "غالبر" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در میان قندی ها 5 نماد رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها افت ارزش سهام را تجربه کرده است. در این میان در گروه سیمانی تنها 2 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "سشرق" سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند و"سفار" صف خرید دارد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 590 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"رمپنا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 101 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"ثشرق" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.