اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – بیست و چهارم دی

امروز سه شنبه بیست و چهارم دی با وجود رشد بسیاری از صنایع پیشرو در اوایل معاملات و رشد محسوس شاخص ها، شاهد عرضه های سنگین و ورود بیشتر گروه های بازار به محدوده منفی بودیم و همین امر نیز به تدریج با کاستن از مقادیر مثبت بسیاری از شاخص های اصلی بازار، این نماگرهای اقتصادی را وارد محدوده منفی کرد. در معاملات روز جاری افت ارزش سهام در بیشتر صنایع به خصوص بانک و سرمایه گذاری، خودرویی، نفتی و فلزی بر افت شاخص ها تاثیر شایانی داشت و در مقابل رشد برخی از نمادهای پتروشیمی از افول شدید آنها جلوگیری کرد. امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 10 واحدی به 87102 واحد رسید. دو نماد "بموتو" و "خازین" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "سکرما" و "ختور" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "شبندر" بیشترین تاثیر منفی و "پارسان" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در روز سه شنبه شاخص کل به لطف ادامه روند رو به رشد ارزش سهام در گروه هایی همچون بانک و سرمایه گذاری، شیمیایی، خودرو، فنی مهندسی و بسیاری از گروه های کوچکتر در مسیر صعود قرار گرفت و تنها ساختمانی ها، سیمانی ها و گروه حمل و نقل بودند که جو تقریبا منفی را پشت سر می گذاشتند.اما در کمتر از یک ساعت ورق برگشت و تقریبا تمام گروه های بزرگ و کوچک بازار به لاک دفاعی فرو رفته و نمادهای مثبت به محدوده منفی خزیدند. بدین ترتیب شاخص با شیبی نزولی به حرکت خود ادامه داد اما رونق معاملات در نمادهای بزرگ پتروشیمی و همچنین محدود شدن روند عرضه ها در محدوده منفی بسیاری از نمادهای بزرگ که در ابتدای روز روند رو به رشدی را طی کرده بودند از سقوط شدید شاخص جلوگیری کرد. افت شاخص از ساعت میانی تا پایان معاملات به صورت یکنواختی ادامه یافت و بدین ترتیب تمام میزان رشد یک ساعت ابتدایی روز خنثی گردید و این نماگر در نهایت وارد محدوده منفی شد.

از رویدادهای مهم امروز می توان به توقف نمادهای معاملاتی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اشاره کرد. روز جاری اعلام شد که در پی تصویب سطح تسهیلات ساخت و خرید مسکن از سوی شورای پول و اعتبار و در نتیجه بالارفتن قابل ملاحظه تقاضا برای اوراق تسهیلات، اداره عملیات بازار فرابورس به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا تمامی نمادهای معاملاتی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را متوقف کرده اما به زودی این نمادها بازگشایی خواهند شد. همچنین امروز نماد "فارس" نیز به منظور تعدیل درآمدی متوقف گردید.

در عین حال مدیرعامل فرابورس در توضیح علت انتقال برخی از نمادها از بازار پایه عادی فرابورس به بازار پایه توافقی اظهار داشت که انتقال این 14 شرکت به منظور جلوگیری از نوسان گیری برخی افراد سود جو بوده وفرابورس نیز پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع ذی صلاح پیرامون اقدامات اخیر سفته‌بازان در بازار پایه فرابورس انجام داده و نتایج این امر در آینده اعلام خواهد شد.

در عین حال ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور، اعلام کرد که بودجه سال آینده با توجه به شرایط کنونی تحریم ها بسته شده و در صورتی که به تبع پیشرفت مذاکرات شاهد رفع تحریم ها باشیم، بودجه 93 اصلاح خواهد شد.

همچنین رئیس گمرک جمهوری اسلامی امروز اعلام کرد که بحث تغییر تعرفه واردات خودرو به زودی به پایان می رسد و نرخ های وارداتی جدید مشخص در چند روز آینده خواهد شد.

یکی دیگر از خبرهای تاثیرگذار بر بازار امروز نیز گفته های روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس پیرامون تغییرات مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده بود. کاتب در این زمینه اعلام کرد که با تصویب کمیسیون تلفیق و نظر مساعد دولت، مبلغ مالیات بر ارزش افزوده سال آینده دو درصد افزایش پیدا خواهد رسید.

امروز همچنین می توان به افزایش قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و ششصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2958 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز سه شنبه جو منفی و بعضا مبهمی بر گروه های مختلف حاکم بود. درگروه معدنی تنها دو نماد رشد کرده اند. در این گروه "کنور" صف فروش جزئی دارد.در گروه محصولات شیمیایی 19 نماد افزایش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه صف فروش "زنجان" سنگین تر از سایر نمادهای منفی بوده و "زاگرس" صف خرید نه چندان ملموسی گروه دارد. درگروه فلزات اساسی 16 نماد منفی بوده اند. در این گروه صف فروش در نماد "فسرب" ملموس بوده و "وسدید" صف خرید محسوسی دارد. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده اند. در گروه مخابرات "همراه" در آخرین معاملات مثبت شده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو 15 نماد افت کرده اند.در این بخش "خفنر" سنگین ترین صف خرید را داشته و صف فروش در نماد "خگستر" ملموس است. در بخش شرکت های چند رشته ای همه نمادها افت کرده و معاملات در تعادل است. در گروه بانکی 7 نماد منفی بوده و 4 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات افت کرده اند.در این گروه در نماد "وکار" صف خرید به چشم می خورد. در گروه سرمایه گذاری 12 نماد سقوط کرده و 3 نماد نیز در آخرین معاملات منفی شده اند. در این گروه "وملت" با صف فروش ملموس تری از سایر نمادهای منفی روبروست. در بخش محصولات نفتی تنها "شپاس" مثبت بوده است.در این گروه "ونفت" صف فروش ملموسی دارد. در گروه دارویی 5 نماد مثبت بوده اند. در این بخش "وپخش" صف خرید ملموسی را تجربه می کند و "دکیمی" صف فروش دارد. در معاملات بخش غذایی 4 نماد رشد کرده اند.در این گروه صف فروش در نماد "غشاذر" ملموس تر از سایر نمادهای منفی است. در میان قندی ها 4 نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده است. در این میان در گروه سیمانی تنها 3 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "سشرق" سنگین ترین صف فروش را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،3 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وبصادر" و"رمپنا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 216 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ذوب" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.