اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – هفدهم دی


امروز سه شنبه هفدهم دی بازار به لاک دفاعی فرو رفت سقوط ارزش سهام در بسیاری از گروه های بازار به خصوص شیمیایی، نفتی، سرمایه گذاری و بسیاری از نمادهای فلزی و معدنی و بانکی منجر به ثبت عملکردی منفی در سابقه معاملات بورس تهران شد. در معاملات روز جاری تنها شاهد رونق نسبی در گروه خودرو و برخی از گروه های کوچک بازار بودیم. شاخص کل با ثبت کاهشی 606 واحدی به 88749 واحد رسید. دو نماد "کگاز" و "کساپا" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "حپترو" و "کپارس" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "وغدیر" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات در روز سه شنبه، شاخص کل به لطف رونق معاملات در گروه خودرو، فنی مهندسی، حمل و نقل، لیزینگ و برخی نمادهای بانکی و فلزی و معدنی در مدار صعود قرار گرفت اما به سرعت تحت تاثیر افت محسوس ارزش سهام در سه گروه شیمیایی، نفتی و سرمایه گذاری روندی معکوس را تجربه کرد و در کمتر از یک ساعت وارد محدوده منفی شد. اما کار به همین جا ختم نشد و افول بیش از پیش نفتی ها و شیمیایی ها باز هم بر سیر نزولی شاخص دامن زد. منفی شدن تعداد ملموسی از نمادهای فلزی و افت تاثیرگذار بسیاری از نمادهای بانکی ، دارویی، مخابرات، معدنی و برخی دیگر از گروه های کوچکتر بازار نیز وضعیت را بدتر از قبل کرد و بدین ترتیب شاخص کل تا پایان زمان معاملات روزانه به سقوط خود ادامه داد و قادر به حفظ کانال 89 هزار واحدی نگشت.

از اخبار مهم امروز می توان به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی پیرامون انتشار اواراق مشارکت اشاره کرد. سیف در حاشیه همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری اعلام کرد که بانک مرکزی تا پایان سال اقدام به انتشار اوراق مشارکت خواهد کرد اما نرخ این اوراق کماکان معین نشده است.

همچنین مدیر عامل بانک مسکن در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرد که در جلسه امروز شورای پول و اعتبار در مورد بحث افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن تصمیم گیری خواهد شد.

در عین حال به تبع افزایش بیش از پیش مصرف گاز در کشور به تبع موج سرمای کنونی مسلط بر بسیاری از استان ها، شرکت ملی گاز اعلام کرد که در صورت ادامه این روند ، محدودیت های جدیدی در عرضه گاز به صنایع مصرف کننده از جمله پتروشیمی ها صورت خواهد گرفت.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور هم امروز پیرامون بحث یکسان سازی نرخ ارز سخن به میان آورد. نیلی در این رابطه اظهار داشت که با توجه به غیر قابل تبدیل بودن ارز به دست آمده از فروش نفت و وجود هزینه های معاملاتی برای تبدیل این ارز، یکسان سازی نرخ ارز و رساندن نرخ بازار آزاد به نرخ مصوب در بودجه در شراط فعلی امکان پذیر نخواهد بود.

امروز همچنین می توان به افزایش جزئی قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و نهصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2976 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه جو تقریبا منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی 6 نماد افت کرده اند.در این گروه "کبافق" صف خرید جزئی دارد. در گروه محصولات شیمیایی تنها 10 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه کماکان صف خرید "شلرد" قابل ملاحظه بوده و "شپلی" تنها صف فروش این گروه است. درگروه فلزات اساسی 15 نماد منفی بوده اند. در این گروه امروز نیز در نماد "فولاژ" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها "فاما" مثبت بوده است. در این گروه "فاما" صف خرید داشته و "فاراک" با صف فروش روبروست. درگروه فنی مهندسی "رتکو" در آخرین معاملات افت کرده و صف خرید "رمپنا" پابرجا مانده است . در گروه مخابرات هر دو نماد سقوط کرده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها 7 نماد افت کرده اند. در این بخش "خگستر" باز هم سنگین ترین صف خرید را داشته و صف فروش جزئی در نماد "ورنا" دیده می شود. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وغدیر" مثبت بوده و "وصندوق" صف فروش دارد. در گروه بانکی تنها 5 نماد رشد کرده اند. در این گروه "وپارس" بار دیگر با صف خرید ملموسی روبروست. در گروه سرمایه گذاری تنها 2 نماد رشد قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وملت" با بالاترین صف فروش مواجه است. در بخش محصولات نفتی تنها "شنفت" در آخرین معاملات نیز توانسته در محدوده مثبت باقی بماند. معاملات این گروه متعادل است. همچنین در گروه دارویی 10 نماد مثبت بوده اند.در این گروه "دزهراوی" ملموس ترین صف خرید را دارد و صف های فروش پراکنده ای نیز به چشم می خورد. در معاملات بخش غذایی 9 نماد رشد کرده اما 5 نماد از میان آنها در آخرین معاملات سقوط کرده اند. در این گروه "غالبر" صف فروش ملموسی داشته است و صف خرید در نماد "غشاذر" دیده می شود. در میان قندی ها 9 رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 3 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این میان در گروه سیمانی 17 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این گروه صف های خرید و فروش پراکنده ای به چشم می خورد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 979 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خودرو" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 181 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وگردش" و"مفاخر" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.