اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 17دی ماه

شاد باشید


دوستان الان سهامهایی که پیش از این معرفی شده بود برای خرید بسیار مناسبند


رتکو 9 ماهه 84 درصد پوشش داده است.


نفت سپاهان 1164 ریال سود محقق کرده است. نام این شرکت در فرابورس درج شد.


قشیر 6 ماهه 199 ریال سود محقق کرده است.


وتوشه برای سال 92 مبلغ 555 ریال معادل 66 درصد سود شناسایی کرده است.


سدشت سه ماه 93 مبلغ 153 ریال سود شناسایی کرده است.


مفاخر برای سال مالی 92 مبلغ 72 تومان سود پیش بینی کرده و بطور ضمنی در جلسه معارفه گفته شده سال 93 می تواند 55 تومان سود اعلام کند.مفاخر در گروه رایانه قرار دارد و زیرمجموعه خارزم است .بنظر می رسد سهام شرکت های گروه تحت تاثیر این قیمت که کمی با سود سال 92 بالاست ، قرار بگیرد.


مفاخر 295 تومان !

باتوجه به معاملات فاذرمتوجه میشوید که بازی گردان سهم درحال بازی دادن سهم وهمان شیوه قدیمی سهم را پائین میکشد ودرصف جمع میکند وبا قیمت بالا میفروشد ...توجه به قیمتها بکنید سهم ازمحدوده 342 تومان تا 334تومان درحال نوسان میباشد ...وبا حجم زیاد درقیمت پائین میخرد...با 200/000تا سهم راپائین میکشد وحقیقی راتحریک بفروش ودرقیمت پائینتر باحجم ها میلیونی سهم رامیخردفاراک الگوی صعودی دارد

کگاز بد موقع باز میشود بازار منفی وعرضه سهم در قیمت زیر 1300 فروشنده نباشیدشرکت عمران و توسعه شاهد در حال بررسی و پیگیری افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل آورده و مطالبات نقدی است.دیروز بلوک پالایشگاه لاوان خریدار نداشت تا این صنعت بازهم منفی شود
بیمه پارسیان اصلاحیه پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند 92 براساس عملکرد واقعی 6 ماهه را منتشر کرده است. این شرکت برای هر سهم مبلغ 572 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با پیش بینی قبلی (مبلغ 373 ریال) 53 درصد افزایش داشته است

مفاخر در حال قیمت گذاری

شنیده شده بالاخره فروش بلوک 34 درصدی وپارس توسط مجموعه ایران خودرو با هدف پرداخت مطالبات به بانک ها و قطعه سازان جدی است و این شرکت در انتظار مجوز فروش بلوک توسط بانک مرکزی است زیرا طبق محدودیت های قانون اصل 44 شرکت های سهامی خاص تنها 5 درصد و عام 10 درصد می توانند این بلوک را خریداری کنند، که نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد. غدیر و خارزم از خریداران میباشند این در حالی است که غدیر گزینه جدی تری میباشد و طی روزهای اخیر اقدام به خرید گسترده ایران خودرو از بازار نموده و برنامه افزایش درصد خود حداقل به میزان 2درصد را دراین مجموعه خودروساز دارد. مقاومت قیمت ایران خودرو385و 405 تومان میباشدشنیده شده با فروش گسترده محصولات ذوب آهن اصفهان در بورس کالا و آزادسازی صادرات محصولات فولادی تا 31 خرداد ماه 93، ذوب قابلیت تعدیل مثبت سود هر سهم از 483 ریال فعلی به 600 ریال را در سالجاری و اعلام سود 900 ریالی سال مالی 93 را دارد.همانگونه که پیشبینی میشد فشار فروش بالاست. فروشنده نباشید. الان وقت خرید است

آینده 10 میلیون صف خرید
بیمه ملت و بیمه البرز  در کف گزینه مناسب برای خرید

سایپا
بدون توجه به صنعت خودرو منفی شد

"کمنگنز" برای هر سهم در سال مالی 92 مبلغ 613 ریال عایدی خالص پیش بینی کرده که در دوره 6 ماهه موفق به تحقق 22 درصد از آن شده است.

احتمال افزایش تخفیف پتروشیمی های خوراک مایع شاراک را مثبت کرد. همین خبر روی جم و فارس هم می تواند تاثیر مثبت داشته باشد


ایران خودرو تحت تاثیر شایعه فروش سهام پارسیان بازهم صف خرید است


شرکت بیمه پارسیان با سرمایه 156 میلیارد و 200 میلیون تومان اصلاحیه پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی 6 ماهه را منتشر کرده است.



نماد

توضیحات

تارگت

کوتاه مدت

تارگت

 میان مدت

کف حمایتی

قیمت

پیشنهادی ورود

فباهنر

شکل گیری الگوی تداومی

460 ت

500ت

410ت

420ت

وساخت

شکل گیری الگوی برگشتی کندلی

750ت

900ت

640ت

640ت


امروز بازار سهام شاهد عرضه اولیه سهام مفاخر است و احتمالا روز پر عرضه ای را در پیش خواهد داشت.


مفاخر برای سال مالی 92 مبلغ 271 ریال سود پیش بینی کرده و 9 ماهه 176 ریال آن را محقق کرده است. این شرکت در گروه رایانه قرار دارد و با نسبت قیمت بر درامد متوسط گروه بنظر می رسد در قیمت 215 تومان عرضه شود.

 

سرمایه گذاران این روزها محتاط شده اند و از طرف دیگر عرضه های اولیه در پیش است که می تواند نقدینگی بازار را به سمت خود جلب کند.نمادهایی که سهام شرکت های زیرمجموعه آن ها عرضه شده نیز، مورد توجه قرار خواهند گرفت.


در روز های آینده عرضه اولیه سهام تیپیکو را خواهیم داشت که جلسه معارفه آن یکشنبه آینده برگزار می شود .10 درصد این شرکت دارویی متعلق به تاپیکوست و  انتظار می رود بازار به سمت نماد تاپیکو متمایل شود.

 

همچنین پتروشیمی غدیر بزودی عرضه خواهد شد و  احتمالا تاپیکو  مورد توجه قرار خواهد گرفت. 


 بنظر می رسد غدیر هم  پتانسیل رشد خوبی داشته باشد که فعلا تحت تاثیر نرخ خوراک پتروشیمی ها مهجور مانده است ولی بزودی با رشد همراه خواهد شد. 

 

درج نام برق عسلویه مپنا در فرابورس هم مپنا را پرتقاضا تر کرده است.ضمن اینکه بیشتر شرکت های زیرمجموعه مپنا، سود خوبی شناسایی کرده اند که می تواند بر سود مپنا موثر باشد.

 

در گروه پتروشیمی ، همچنان سرمایه گذاران در این گروه مردد هستند. نرخ خوراک چالش بزرگ سرمایه گذارانش است. اما خراسان گزارش 9 ماهه خوبی را منتشر کرده که 83 درصد سود را پوشش داده و توانسته تولید و فروش محصولاتش را افزایش دهد. این شرکت در بودجه خود نرخ گاز را کمی بالاتر در نظر گرفته و هزینه های آلایندگی و ... را لحاظ کرده است.

 

درست است نرخ خوراک می تواند بر سود بسیاری از شرکت های گروه موثر باشد اما سرمایه گذاران توجه داشته باشند که کمیسیون صنایع از نرخ 18 سنت، 3 سنت کوتاه امد و ممکن است این رقم در کمیسیون تلفیق بازهم تعدیل شود و به 13 سنت برسد . نرخی که بیشتر تحلیلگران معتقدند اثر چندانی بر سود شرکت ها ندارد.

 

البته افزایش نرخ محصولات پتروشیمی در بورس کالا و نیز رشد نرخ جهانی اوره و نزدیکی به اجرای توافق نامه ژنو و کاهش تحریم های پتروشیمی می تواند در این گروه موثر باشد و با افزایش صادرات ، درامد شرکت ها افزایش یافته و جبران افزایش نرخ گاز شود.

 

در هر صورت این گروه کم رمق خواهد بود ولی بنظر می رسد حق تقدم پارسان که اختلاف زیادی با سهم شرکت دارد، مورد تقاضا قرار گیرد. ضمن اینکه شایعاتی در خصوص پارسان شنیده می شود که در صورت تحقق می تواند روند سهم را تغییر دهد.

 

 در گروه پالایش ، واقعا قیمت ها خیلی کاهش یافته و کاهش بیشتر آن عجیب است. نفت بهران با خبر افزایش سرمایه مورد توجه است. بلوک مدیریتی شاوان هم بدون مشتری ماند و بابت رد دیون به شستا رسید

 

 در گروه فولادی ، خبر آزاد سازی صادرات محصولات فولادی می تواند بر گروه موثر باشد البته این روزها تقاضا برای محصولات فولادی در بورس کالا چشمگیر نیست .

 

 در گروه فلزی، قیمت فلزات اساسی در حال نوسان است و اندکی رشد داشته است. خبری روز گذشته مبنی بر دستور وزیر صنعت دستورالعمل جدیدی مبنی بر عرضه داخلی مس تعیین کرده که به گفته فعالان اقتصادی می تواند بر قیمت محصولات مس موثر باشد.

 

در گروه خودرو ، سهام گروه بویژه ایران خودرو مورد توجه است ولی دیروز شاهد عرضه های سنگینی در آخر وقت معاملات در ایران خودرو بودیم. خگستر شفاف سازی کرده که دستوری برای فروش بلوک بانک پارسیان نداشته است. خگستر در گزارش 6 ماهه مبلغ378 ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه 18 درصد رشد داشته است.

 

این شفاف سازی می تواند خودرو را نیز متاثر نماید.

 

 کمنگنز طی 6 ماه مبلغ 613 ریال سود محقق کرده است.

 

کگاز با تعدیل مثبت و افزایش پیش بینی سود از 1061 ریال به 1229 ریال که ناشی از افتتاح طرح شمس آباد است، می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

 

 فلوله شفاف سازی کرده و طی آن آب پاکی را بر روی دست سرمایه گذارانش ریخته که نه تنها رشد سود نداریم، بلکه تعدیل منفی هم داریم و شرکت با عدم فروش و تولید پیش بینی شده با زیان مواجه شده و همجنین نتوانسته طلب عایش را از شرکت های آب و فاضلاب بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.