اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – شانزدهم دی

امروز دوشنبه شانزدهم دی در حالی که تا یک ساعت پایانی معاملات شاهد روند مثبت شاخص اصلی بازار بودیم، اما سرانجام این نماگر اقتصادی افت کرد و عملکرد منفی در کارنامه بازار به ثبت رسید. روز جاری بازار به تبع افول مجدد گروه پتروشیمی و نفتی و ساختمانی و تعدادی از نمادهای فلزی و بانکی و همچنین جو مبهم بسیاری از صنایع دیگر روند نزولی را طی کرد و در مقابل رشد گروه خودرویی و بسیاری از نمادهای سرمایه گذاری، سیمانی و برخی دیگر از بانکی ها از سقوط شدید شاخص های اصلی بازار جلوگیری نمود.امروز شاخص کل با ثبت کاهشی 144 واحدی به 89335 واحد رسید. دو نماد "خنصیر" و "کساوه" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "ثاباد" و "ثاخت" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "تاپیکو" بیشترین تاثیر منفی و "وپارس" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس در شروع معاملات امروز شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر رشد ارزش سهام در گروه هایی همچون خودرو، سرمایه گذاری و بانکی، فلزی، دارو، کاشی، انفورماتیک و حمل و نقل در مسیر صعود قرار گرفت و در نیم ساعت ابتدایی توانست تا رقم 89723 واحد نیز پیشروی کند اما فشار قابل ملاحظه گروه پتروشیمی این نماگر را در مسیری نزولی قرار داد و در ادامه نیز افول نفتی ها بر این امر امن زد. روی گرداندن سرمایه گذاران از برخی نمادهای بزرگ بانکی و ادامه افت ساختمانی ها و برخی نمادهای فلزی نیز مزید بر علت شد تا در یک ساعت پایانی معاملات شاخص وارد محدوده منفی شده و با همین سیر نزولی به معملات روزانه پایان دهد. جو مبهم سایر گروه ها نیز در عملکرد نوسانی امروز شاخص موثر بود .

امروز باز هم بحث خوراک گازی پتروشیمی ها خبرساز شد. موید حسینی، رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس روز جاری در گفتگو یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد که این کمیسیون در راستای آرام تر کردن روند افزایش قیمت خوراک به سوی نرخ های واقعی،از نرخ 18 سنتی عقب نشینی کرده و نرخ 15 سنت را برای هر متر مکعب گاز خوراک پتروشیمی ها به تصویب رسانده است. وی در عین حال اضافه کرد که کمیسیون صنایع در مصوبه ای دیگر برای اوره،متاتول و آمونیاک عوارض صادراتی در نظر گرفته که البته میزان این عوارض در دست دولت خواهد بود.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی از احتمال ثبات بیشتر بازار ارز در روزهای آینده و حتی کاهش نرخ ها سخن به میان آورده است. سیف ضمن بیان این مطلب از امیدواری برای تقویت پول ملی در برابر ارزهای خارجی به تبع بروز نشانه هایی از رشد اقتصادی سخن به میان آورد و اعلام کرد که بانک مرکزی با کاهش منطقی نرخ ارز موافق است. وی همچنین از بروز گشایش های ارزی پس از عملیاتی شدن توافق ژنو از حدود دو هفته دیگر خبر داد.

از دیگر اخبار امروز می توان به اظهارات معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور پیرامون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد. نوبخت در این رابطه اظهار داشته که بنا به درخواست نمایندگان مجلس، بحث هدفمندی نه به صورت یک لایحه جداگانه بلکه به شکل تبصره ای الحاقی به بودجه سال آینده در هفته های پیش رو به مجلس ارائه می شود. وی در عین حال اعلام کرد که هنوز بحث فاز دوم هدفمندی در بدنه دولت نهایی نشده است..

امروز همچنین می توان به افزایش جزئی قیمت طلا و رشد ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و هشتصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 2972 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه جو مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی 5 نماد افت کرده اند.در این گروه "تکنار" صف خرید دارد. در گروه محصولات شیمیایی 21 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه کماکان صف خرید "شلرد" قابل ملاحظه است. درگروه فلزات اساسی 8 نماد منفی بوده اند. در این گروه امروز نیز در نماد "فولاژ" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد. در بخش ساخت محصولات فلزی دو نماد منفی بوده و یک نماد نیز در آخرین معاملات افت کرده است. در این گروه "فاما" صف خرید داشته و "فاذر" با صف فروش روبروست.درگروه فنی مهندسی "رمپنا" رشد کرده و بر صف خرید آن افزوده شده است . در گروه مخابرات "همراه" در آخرین معاملات مثبت شده است. در بخش خودرو تنها 3 نماد افت کرده اند. در این بخش "خگستر" باز هم سنگین ترین صف خرید را داشته و صف فروش دیده نمی شود. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وغدیر" مثبت بوده و معاملات متعادل گزارش می شود. در گروه بانکی 5 نماد افت کرده اند. در این گروه "وپارس" بار دیگر با صف خرید ملموسی روبروست. در گروه سرمایه گذاری تنها 5 نماد کاهش قیمت سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "وساپا" با بالاترین صف خرید روبروشده است. در بخش محصولات نفتی تنها یک نماد مثبت بوده است.در این گروه "ونفت" با صف فروش روبروست. همچنین در گروه دارویی 7 نماد منفی بوده و هشت نماد دیگر در آخرین معاملات سقوط کرده اند.در این گروه "دروز" ملموس ترین صف خرید را دارد و صف های فروش پراکنده ای نیز به چشم می خورد. در معاملات بخش غذایی 8 نماد رشد کرده اند.در این گروه "غالبر" صف خرید ملموسی داشته است و صف فروش خاصی دیده نمی شود. در میان قندی ها 2 نماد منفی بوده و 2 نماد دیگر در آخرین معاملات به افت کرده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد افت کرده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها 8 نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این گروه "سفار" صف خرید ملموسی دارد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،1 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خودرو" و"خساپا" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 187 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ثباغ" و"دی" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.