اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

نبض بازار 16دی ماه

خسته نباشید


در بازار شنیده می شود که سغرب با تعدیل مثبت ۲۵ درصدی روبرو خواهد شد


صف خرید ولصنم عرضه شد


بازهم خبرگزاری فارس جو گروه پتروشیمی را به هم ریخت


صف خرید شبهرن عرضه شد


بالاخره صف خرید وبیمه عرضه شد (بیمه آسیا قصد دارد قبل از مجمع از سهم خارج شود)


فردا عرضه اولیه مفاخر …. احتمالاً سهمیه آنلاین برای هر کاربر ۵۰۰ سهم باشد


خبرگزاری فارس:عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه در جلسه قبل کمیسیون صنایع قیمت خوراک پتروشیمی‌ها 18 سنت تصویب شده بود، گفت: کمیسیون تصمیم گرفت برای دادن فرصت به پتروشیمی‌ها در مصوبه قبلی بازنگری شود و قیمت 15 سنت در هر متر مکعب تصویب و در کنار آن وضع عوارض صادراتی و نحوه هزینه‌کرد درآمدهای حاصله نیز معین شد


شبندر تا منفی 4 فاصله ای ندارد

شاخص کل 14 واحد منفی شد - سازمان بورس فقط گروه پتروشیمی را با حاشیه سازی نرخ خوراک کنترل کند ترمز دستی رشد بازار را گرفته است

شرکت میدکو 17 طرح در بخش صنعت فولاد و مس را دردست اجرا دارد که تاکنون 3 طرح تولید کنسانتره‌های سنگ آهن، تولید کنسانتره ذغال به بهره برداری رسیده است ، گفته می شود امسال طرح احیاء مستقیم فولاد، کارخانه کک‌سازی و تولید فروسیلیسیم بهره برداری خواهند شد


از نفت بهران خبراهایی به گوش می رسد که شرکت قصد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل آورده دارد ولی گویا در مرحله نخست ۶۵درصد تصویب خواهد شد


دتولید هم اکنون درخواست افزایش سرمایه ۳۰ درصدی خود را در کدال به ثبت رساند.


دیروز با توجه به عرضه های سنگین توسط سازمان خصــوصی ســازی صف خرید اخابر عرضه شد و این سهم امروز در منفی قرار گرفته است

هیات پذیرش بورس تهران با پذیرش شرکت گروه صنعتی پاکشو موافقت کرد.


کماسه بر اساس سود ۶ ماهه پیش بینی سود خود برای سال مالی منتهی به ۹۲/۱۲/۲۹ را به ازای هر سهم ۶۰۳ ریال عنوان نموده که در شش ماهه نخست موفق به پوشش ۵۳ درصدی سود گردیده است.


شفاف سازی کهرام:

شرکت اعلام نموده است که هیچ گونه اتفاق با اهمیتی رخ نداده که سود شرکت بخواهد تغییر نماید.


شایعه افزایش سرمایه 600 درصدی ، کبافق را با صف خرید همراه کرده است


برخی شنیده ها از خساپا حکایت از آن دارد که این شرکت به منظور جبران عقب ماندگی قیمت سهام نسبت به نماد خودرو قصد دارد تا در روزهای آتی خبری تأثیرگذار بر قیمت سهام را روانه بازار سرمایه نماید.


مدیرعامل بانک پارسیان از مذاکرات ایران خوردو برای فروش سهام مدیریتی خود در این بانک خبر داده است


یکی از دلایل توجه بازار به وبیمه مجمع 23 دی ماه است ، شنیده می شود بیمه آسیا قبل از مجمع قصد خروج از سهم را دارد


******* به سبد ما اضافه شد.


در صورتی که طی معاملات امروز خریداری برای بلوک 50 درصدی "شاوان" وارد میدان رقابت نشود

جو سهام پالایشگاهی منفی تر می شود


تاپیکو در مرز ۴ درصد منفی


شنیده های از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی شبهرن ( 66 درصد از سود انباشته و 44 درصد از محل آورده نقدی) به گوش می رسد


سهگمت در گزارش 9 ماهه توانسته 93 درصد از سود سالانه را پوشش دهد- گزارش خوب این شرکت باعث سبزپوش شدن سهام گروه سیمان شده است.که از صبح پیشبینی شده بود.


کچینی ،قصفها ،قشکر  در قیمت های حداکثری


دیروز پترول مجمع خود را  برگزار کرد و به ازای هر سهم 25 تومان تقسیم کرد


خزامیاد در آستانه صف خرید




شنیده شده وبشهر برنامه فروش بلوک صافولای خود را قطعی نموده و قادر است 

با این فروش طی روزهای آینده بیش از 220 میلیارد تومان سود از این محل شناسایی نماید


نگران فاذر نباشید. بادمجان بم هست



سیگنال خرید قندی ما با صف خرید مواجه هست


با توجه به صبحت هایی پیرامون اصلاح فرمول قیمت گذاری و کاهش احتمالی قیمت خودرو بر اساس کاهش نرخ ارز

و نرخ تورم این روزها سهام گروه خودرو  با فشار فروش همراه شده اند


مپنا ، خگستر ، رانفور ، حسینا ، وگردش برترین صف خرید ابتدای بازار را دارند

شیران سهم ارزنده و با دید دراز مدت می توانید در سبدتان داشته باشید

نماد

توضیحات

تارگت

کوتاه مدت

تارگت

میان مدت

کف حمایتی

قیمت

پیشنهادی ورود

شراز

شکل گیری الگوی برگشتی

2400ت

2800ت

2000ت

2000ت

شپارس

ورود در دامنه منفی سهم

1530ت

1530ت

1170ت

1170ت

احتمالا بازار سهام با افزایش عرضه همراه خواهد شد. تامین نقدینگی برای عرضه اولیه سهام مفاخر و انتظار برای بررسی بودجه 93 کشور و پایان ابهامات نرخ های موثر بر بازار و ارایه گزارش مالی شرکت ها ،مهمترین دلایلی است که سرمایه گذاران را کمی محتاط می کند.


معاملات روز گذشته و افزایش عرضه در ساعت پایانی بازار می تواند نشانه ای بر افزایش عرضه در ابتدای وقت معاملات امروز باشد. هرچند این عرضه ها احتمالا شاخص را منفی نمی کند.

 

در بازارهای جهانی قیمت فلزات اساسی تغییر خاصی نداشت اما طلا با رشد مواجه شد.

 

در گروه پتروشیمی ، بنظر امروز هم بازار بر روی این سهام مردد است . نرخ خوراک نفس این گروه را گرفته است. نرخی که شفاف نمی شود و اظها نظرهای مختلف مسوولان ، فقط موقت سهام را متاثر می کند و همچنان سرمایه گذاران این گروه مردد هستند چه برای خرید چه در فروش

 

بررسی بنیادی شرکت های خراسان، فناوران ، کرمانشا و حتی پردیس  نشان دهنده پتانسیل تعدیل عایدی این شرکت هاست.

 

قیمت جهانی اوره به 355 دلار افزایش یافته و با بودجه شرکت ها فاصله گرفته و پتانسیل شرکت ها برای تعدیل را تقویت می کند.

 

زاگرس گزارش حسابرسی شده خود را منتشر کرد. این شرکت در 6 ماه مبلغ 2522 ریال سود محقق کرده که نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.پیش بینی سود شرکت برای سال مالی ،6019 ریال است .


زاگرس نسبت به سایر شرکت ها بیشتر از افزایش نرخ خوراک متاثر می شود اما نسبت قیمت بر درامد آن هم کمتر از سایر گروه است و احتمالا در روزهای آینده متانول هم افزایش می یابد.

 

 شیراز شرکتی است که با طرح توسعه های خود که در سال آینده به بهره برداری می رسد، برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت بسیار مناسب است.


پترول در مجمع 25 تومان سود نقدی به هر سهم تخصیص داد.پتروشیمی ایلام و پتانسیل های سهم و افزایش سرمایه و تملک در 17 درصد از سهام پردیس  بابت حضور شرکت بازرگانی پتروشیمی در افزایش سرمایه از نکات قابل توجه در سهم است.

 

در گروه چند رشته ای ها ، غدیر تحت تاثیر شایعاتی از تمایل شرکت برای خرید بلوک بانک پارسیان و واگذاری پتروپارس مورد توجه قرار گرفته است.

 

وصندوق نیز احتمال دارد، امروز بازگشایی شود. وصندوق با سرمایه جدید 600 ریال سود پیش بینی کرده است ولی هنوز در بودجه 93 عواید فروش سهام ایران خودرو را لحاظ نکرده است. این شرکت سیاست تقسیم سود 80 درصدی را دارد. این سهم احتمالا در قیمت های نزدیک 400 تومان بازگشایی شود.

 

 

در گروه رایانه، سه شنبه مفاخر عرضه می شود. این شرکت مبلغ 271 ریال سود پیش بینی کرده و طی 6 ماه115 ریال آن را پوشش داده است. مفاخر زیر مجموعه خارزم است .


گروه رایانه این روزها مورد توجه قرار گرفته است. شایعاتی از تعدیل عایدی در مداران و رتاب شنیده می شود.

 

 در گروه ساختمان روز گذشته شاهد افزایش عرضه بویژه از طرف دولتی ها بودیم.ثنوسا در مجمع 36 ریال سود نقدی برای هر سهم کنار گذاشت. ثاژن 25 دی به مجمع می رود. این سهم از طریق فروش دارایی های مالی و ثابت توانسته 674 ریال سود محقق کند.


ثفارس هم 6 ماهه 172 ریال سود محقق کرده است.

 

در گروه برق، بشهاب 6 ماهه 62 تومان سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 173 درصد رشد داشته است. بترانس هم پتانسیل تعدیل عایدی دارد.

 

تکنار سهمی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است، در گزارش حسابرسی نشده 9 ماهه 24 تومان سود با سرمایه جدید محقق کرده است. افزایش ظرفیت تولید و رشد قیمت جهانی مس پتانسیل شرکت برای سوداوری است.

 

در گروه فلزی، فروس 9 بهمن مجمع فوق العاده دارد برای افزایش سرمایه 338 درصدی . فروس سهم ارزنده ای است که حضور در افزایش سرمایه آن مناسب است.

فایرا و فراور هم پتانسیل رشد سود دارند.


در گروه فولادی ، بنظر می رسد شرکت ها با پوشش مناسب در گزارش ها مواجه شوند. طرح گرم کردن باتری کک سازی ذوب  تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

فاسمین و کروی هم سهامی برای سرمایه گذای میان مدت هستند.

 

در گروه معدنی ، توجه به کبافق و کاما افزایش یافته و دلیل آن شایعه افزایش سرمایه 600 درصدی کبافق و احتمال تعدیل عایدی این دو سهم است.

 

در گروه سرمایه گذاری ، توجه ها به سمت وبیمه جلب شده است. سهمی که 23 دی ماه مجمع دارد  و شنیده می شود بیمه اسیا قبل از مجمع قصد خروج از سهم را دارد و احتمالا در روزهای آینده وبیمه عرضه شود.

 

در گروه سیمان، سهگمت در گزارش 9 ماهه توانسته 93 درصد از سود سالانه را پوشش دهد. کاهش نرخ پاکت مصرفی ، کاهش 2 درصدی قیمت صادرات سیمان از دلایل تاثیر گذار بر سود شرکت بوده است.

امروز احتمالا گروه سیمان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

در گروه بانک، کارافرین 373 ریال یود محقق کرده است . شرکت توسعه مبین ملت که زیر مجموعه گروه مالی ملت است ، در فرابورس پذیرش می شود.


این سبد پیشنهادی یکی از دوستان خوی من هست

Inline image 1



بترانس : مواد اولیه تولیدی شرکت را عمدتا سیم مسی، ورق هسته، روغن، آهن آلات و سایر مواد تشکیل می دهد که در حدود 47 درصد آن از بازار داخلی و مابقی به میزان 53 درصد از خارج کشور تامین می شود.

تحلیل بنیادی این شرکت ارزنده را در صفحات وبلاگ ملاحظه کنید


شنیده ها از افزایش سرمایه قریب الوقوع  100 درصدی شبهرن ( 66 درصد از محل سود انباشته و 44 درصد از محل آورده نقدی) به گوش میرسد که طی هفته جاری به سازمان بورس جهت دریافت مجوز ارسال میگردد.

مجمع فوق العاده شبهرن تا 2 ماه دیگر انجام میشود، شبهرن مالکیت 30 درصدی در نیروگاه سیکل ترکیبی قم را دارد که ارزش بازار آن 470 میلیارد تومان است که به ازای هر سهم 7830 ریال می باشد.

شنیده ها از افزایش تولید روزانه ایران خودرو به بیش از 1800 دستگاه و سایپا به بیش از 1500 دستگاه حکایت دارد

سکارون

 یک کارخانه یک میلیون تنی است ، خط دوم شرکت با ظرفیت 3500 تنی پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته است، مالکیت 52.83 درصدی سیمان لارستان ، مالکیت 98 درصدی سیمان آپادانا که در 93 به بهره برداری میرسد


با درود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.