اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

بفرمایید بورس – نهم دی

امروز دوشنبه نهم دی با وجود نوسانات متعدد طی روز سرانجام بازار توانست عمکرد مثبت جزئی را به ثبت برساند و شاخص کل و برخی دیگر از شاخص های اصلی بازار وارد محدوده مثبت شدند. در معاملات امروز جو مثبت حاکم بر نمادهای پالایشی، حمل و نقل، فنی مهندسی، خودرو، و ساختمانی و برخی از نمادهای فلزی بر روند منفی گروه پتروشیمی و معدنی و جو مبهم سایر گروه ها فایق آمد و در اواخر معاملات شاخص کل را به محدوده مثبت رساند. امروز شاخص کل با ثبت رشدی 26 واحدی به 87451 واحد رسید. دو نماد "وتوکا" و "حکشتی" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "غاذر" و "شنفت" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "حکشتی" بیشترین تاثیر مثبت و "پارسان" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر جو منفی گروه پتروشیمی ، سرمایه گذاری، سیمانی و معدنی سیر نزولی را پی گرفت و در مقابل رشد نمادهای خودرویی، فنی مهندسی، ساختمان و حمل و نقل از سقوط بیش از پیش این نماگر اقتصادی جلوگیری کرد. روند نزولی شاخص تا 30 دقیقه ابتدایی معاملات ادامه یافت و در این برهه با تکذیب خبر نرخ 18 سنتی خوراک گازی پتروشیمی ها ثبات نسبی بر روند حرکتی آن حکم گردید. تایید مجدد این نرخ توسط رئیس کمیته پتروشیمی مجلس باز هم جو گروه پتروشیمی را منفی تر از گذشته ساخت اما در این برهه بهبود وضعیت برخی نمادهای بانکی و فلزی و همچنن بازگشایی "حکشتی" به کمک شاخص آمد و سرانجام در ساعت پایانی معاملات این نماگر وارد محدوده مثبت گردید.

از مهمترین اخبار امروز می توان به تصویب نرخ 18 سنتی خوراک گازی پتروشیمی ها در جلسه کمیسیون صنایع مجلس اشاره کرد. در حلی که پس از انتشار این خبر توسط یکی از خبرگزاری های داخلی در شب گذشته شاهد تکذیب آن توسط مقامات مختلف بودیم، موید حسینی از اعضای کمیسیون صنایع و رئیس کمیته پتروشیمی مجلس از تصویب نرخ مذکور در این کمیسیون و ارسال آن به کمیسیون تلفیق خبر داد. .

از دیگر اخبار امروز می توان به ادامه مذاکرات کارشناسی ایران با 1+5 در ژنو خبر داد. جلسه امروز که از ساعت 10:30 دقیقه آغاز شده تنها یک روز به طول می انجامد و دور بعدی این مذاکرات پس از تعطیلات سال نو میلادی پیگیری خواهد شد. گفته شده در صورت به نتیجه نرسیدن جلسه امروز امکان برگزاری نشست بعدی در سطحی بالاتر وجود دارد.

همچنین در جلسه روز جاری شورای گفت‌وگو بین دولت و بخش خصوصی ، مصوبه‌ معافیت مالیاتی صادرات که از ماه های پیش تا کنون معطل مانده بود رسما ابلاغ شد و از این پس موضوع عدم برخورداری از معافیت مالیاتی برای صادرکنندگانی که منابع ارزی خود را به کشور باز نمی گردانند منتفی گردید.

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 89 هزار و پانصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3010 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه نیز جو مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. درگروه معدنی تنها "تکنار" مثبت بوده و "کگل" نیز در آخرین معاملات رشد کرده است.در این گروه "تکنار" صف خرید دارد.در گروه محصولات شیمیایی 26 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. و "زنجان" صف فروش ملموسی دارد و صف خرید "شلرد" نیز قابل ملاحظه است. درگروه فلزات اساسی 14 نماد مثبت بوده اند. در این گروه در نماد "فلوله" سنگین ترین صف خرید به چشم می خورد. در بخش ساخت محصولات فلزی 2 نماد منفی بوده اند."فاما"در این گروه صف خرید ملموسی دارد. درگروه فنی مهندسی "رتکو" در آخرین معاملات منفی شده و "رمپنا" صف خرید دارد. در گروه مخابرات "همراه" در آخرین معاملات وارد محدوده مثبت شده و معاملات متعادل است. در بخش خودرو تنها "خپویش" منفی بوده است. در این بخش "خودرو" سنگین ترین صف خرید را دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وبانک" مثبت بوده که این نماد نیز در آخرین معاملات وارد محدوده منفی شده است. معاملات این گروه در تعادل گزارش می شود. در گروه بانکی 8 نماد رشد کرده اند. در این گروه "وگردش" با صف خرید ملموسی روبروست. در گروه سرمایه گذاری تنها 5 نماد افزایش قیمت سهام را تجربه کرده که دو نماد از این میان نیز در آخرین معاملات سقوط کرده اند. در این گروه "وملت"ملموس ترین صف فروش را پیش روی خود می بیند. در بخش محصولات نفتی 7 نماد مثبت بوده اند. در این گروه "ونفت" تنها صف خرید را دارد. همچنین در گروه دارویی 11 نماد منفی بوده اند. در این گروه "وپخش" با بالاترین صف خرید روبروست. در معاملات بخش غذایی 7 نماد افت کرده اند. در این گروه "غالبر" صف خرید ملموسی داشته است. در میان قندی ها دو نماد منفی بوده و دو نماد دیگر نیز در ماعملات پایانی افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها وارد محدوده منفی شده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها 6 نماد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه "سشرق" بالاترین صف خرید را دارد و صف فروش ملموسی به چشم نمی خورد.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،1 میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خودرو" و"وبصادر" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 306 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"ثعمرا" و"سمایه" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.