اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

فاز اصلاحی بازار آغاز شده است؟

این روزه بسیاری از فعالان بازار از ورود نمادها بورسی به فاز اصلاح قیمتی سخن به میان آورده و در عین حال شاهد هستیم که روند متزلزل بازار نیز گویای جو چندان قوی در جهت اصلاح جدی قیمت ها نمی باشد. بورس تهران چند روز است که روند نسبتا منفی را پشت سر گذاشته اما روند فروکش کردن ارزش سهام بسیار کند بوده و در عین حال فراگیر نیز نمی باشد و همین امر سرمایه گذاران را با ابهامات زیادی روبرو ساخته است .

هاشمی مدیر ارزیابی سرمایه گذاری شرکت توسعه صنعتی در ارتباط با ورود بازار به فازاصلاحی در گفتگو با گزارشگر نمابورس  اظهارداشت: موج اول رشد بازار در تابستان و بعد از انتخابات بواسطه مجامع و تقسیم سودها و تاثیر خوش بینی ها کاملا منطقی و قابل دفاع بوده اما ادامه یافتن این رشد که دلیل بسیار مهم آن نیز به خوش بینی های ناشی از بحث پرونده هسته ای به حساب می آید نگران کننده است چرا که .این بحث با نداشتن تاثیر کوتاه مدت اقتصادی سبب رشد قیمت ها بیشتر از محاسبات وتحلیل های نرمال همیشگی شده است.

هاشمی در مورد شائبه وجود حباب در بازار سرمایه نیز تصریح کرد: بعد از نقل مکان نقدینگی از بقیه بازارها و سرازیر شدن آن به بازار سرمایه، منطق بازار تا حدودی از بین رفت و با ورود افراد تازه وارد و منابع بسیار زیاد به این بازار بحث حباب به بحثی جدی تبدیل گردید.در دو ماه اخیر یک مقدار رشد احساسی را داشتیم که پس از فروکش کردن تب به نظر من این موج در حال حاضر کمی آرام شده و افت نسبی ارزش معاملات این روزها هم گویای این نکته می باشد.

وی در ادامه در مورد روند پیش روی بازار اظهار داشت که در حال حاضر بازار نه دلیل منطقی برای رشد دارد ونه هجوم نقدینگی جدید که باعث رشد مجدد بازار شود در راه است و به همین دلیل پر واضح است که بازار وارد فاز اصلاحی خواهد شد وشاید بالاترین عدد شاخص که 88500 واحد بود برای سال جاری تنها رکورد ثبت شده باقی بماند.

مدیر ارزیابی سرمایه گذاری شرکت توسعه صنعتی در پاسخ به این سوال که کدام گروه ها در سال جاری در آستانه اصلاح قیمتی قرار دارند گفت: انتظار افت برای گروه های با حداکثر رشد قابل انتظار است ولی شاید کلمه ی ریزش را در بازار کنونی نتوانیم استفاده کنیم. در برخی صنایع شاهد خوش بینی هایی بودیم که با منطق اقتصادی هیچ ارتباطی نداشته و به واسطه تکرار شایعات وارد یک بازه ی قیمتی بالا شدند و قیمت سهام در این گروه ها به صورت افسارگسیخته افزایش یافت. به طور مثال صنعت کاشی وسرامیک، تجهیزات برقی و بیمه ای و حتی صنعت خودرو که با حجم های بالا مورد معامله قرار گرفتند،به نظر من توجیه اقتصادی حداقل برای 1 تا 2 سال آینده نخواهند داشت و اگر بخواهیم از معیار منطقی افزایش P/E استفاده کنیم باید گفت که این صنایع بیش از اندازه مجاز خود رشد کرده اند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که کدام گروه ها طی روزهای پیش رو کانون توجه خواهند تصریح کرد: وجود گزارش های 9 ماهه صنایع در حال مد نظر همه سهامداران است و به نظر می رسد گروه فلزات اساسی می توانند گزارش های مثبت و حداقل بهتر از انتظار معقول را داشته باشند.در عین حال با وجود رشد میزان قابل توجه گروه بانکی و پتروشیمی در سال جاری اما هنوز نمی توان گفت که این صنایع دچار رشد بسیار شدید شده اند و با اصلاح نسبی قیمت می توانند جزو صنایع جذاب باشند.

این مقام مسئول در شرکت توسعه صنعتی پیرامون تحرکات کنونی حقوقی های بازار نیز عنوان کرد: حقوقی هایی که در پرتفویشان دارای شرکت هایی بودند که طی 10 سال اخیر قابل معامله نبوده و با نقدینگی پایین روبرو بوده از فرصت ماه های اخیر استفاده کردند و در پرتفویشان تغییرات اساسی دادند. در عین حال به نظر می آید که چند اتفاق مهم بر روند حقوقی ها اثر گذاشته که از جمله مهمترین این اتفاقات، انتقال پول حاصل از پرتفوی به محل های دیگر دیگر جهت ساماندهی شرکت های در اختیارشان می باشد .

هاشمی در پایان در مورد جو نسبتا منفی روزهای اخیر بازار نیز بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد منفی بودن هستیم و به نظر می آید که این روند ادامه دار باشد چرا که اصلاح قیمت ها است اما علت کند بودن روند منفی بازار به دلیل عدم باور سهامداران به شروع روند اصلاح می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.