اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

اخبار بورس - نظرات و پیش بینی - سبد ما

هر روز با ما باشید با نبض بازار ، رفتار سهامداران عمده در معاملات امروز ،چکیده اطلاعیه ها ، بفرمایید بورس، اخبار حائز اهمیت . شنیده ها . گفته شده ها ،سبد پیشنهادی و اخبار مهم

چه صنایعی پتانسیل رشد دارند


گزارش ها بیانگر رشد 76 درصدی حجم و 64 درصدی ارزش معاملات است ضمن اینکه عرضه های دولتی هم در این ماه قابل توجه بوده است.

 

متوسط نسبت قیمت بر درامد بازار در آذرماه با یک مرتبه افزایش به 8 رسید. این در حالی است که از ابتدای دی ماه بازار با افزایش عرضه و کاهش قیمت ها همراه شده است که می تواند نسبت قیمت بر درامد بازار را در دی ماه متاثر کند.

 

بررسی ها نشان می دهد صنعت فراورده های نفتی با نسبت قیمت بر درامد 6.3 و صنعت دباغی با 6.4 کمترین نسبت را در بین صنایع بورسی دارند. همچنین  مخابرات با 6.5،لاستیک و پلاستیک با 6.6، فلزات اساسی و سایر واسطه گری مالی با 6.8، شرکت های چند رشته ای با 7 ، سیمان و صنعت کشاورزی با 7.8 جزو صنایعی هستند که کمتر از متوسط بازار رشد کرده اند.

 

صنعت شیمیایی شامل دو گروه پتروشیمی و شیمیایی است . رشد قیمت قابل توجه شیمیایی ها سبب شده تا متوسط نسبت قیمت بر درامد صنعت شیمیایی به 8.4 مرتبه برسد در حالیکه بیشتر شرکت های پتروشیمی نسبت قیمت بر درامد 4 و 5 دارند .

 

 بررسی ها نشان می دهد رشد نسبت پی بر ای در اذرماه امسال نسبت به ابتدای سال در سه صنعت کاهش داشته است که عبارتند از صنعت فراورده های نفتی، ساخت تلویزیون و ابزارهای برقی و صنعت دباغی

 

بیشترین نسبت قیمت بر درامد را در بین صنایع بورسی ، حمل و نقل با 65 و محصولات چوبی با 54 دارند و جالب آنکه این دو صنعت بیشترین رشد نسبت قیمت بر درامد را در بین صنایع تجربه کردند. نسبت قیمت بر درامد صنعت حمل و نقل 11.8 بوده که در 30 آذرماه به 65.2 رسیده و رشد 453 درصدی را تجربه کرده است. خدمات فنی مهندسی نیز با رشد 370 درصدی پی بر ای همراه شده و نسبت قیمت بر درامد صنعت از 4.5 به 22 مرتبه افزایش یافته است.


 نسبت قیمت بر درامد بانک ها  و بیمه ها نیز در مدت یاد شده دو برابر شده و از 3.7به 8.4 مرتبه در بانک ها و از 5.8 به 13.9 در بیمه ها رسیده است.


انبوه سازی نیز رشد دوبرابری نسبت قیمت بر درامد را تجربه کرده است. خودرو سازی هم نسبت قیمت بر درامدش از 5.5 به 10 رسیده است. در گروه سیمان نسبت قیمت بر درامد 4.2 بود که به 7.8 رسیده است.

 

محصولات چوبی هم رشد 294 درصدی داشته است.محصولات کاغذی 226 درصد،کاشی و سرامیک 220 درصد،سایر کانی های غیر فلزی 186 درصد، انتشار چاپ 165 ، برق 150، وسایل اندازه گیری پزشکی 148 درصد رشد داشته اند.

 

در بین صنایع بورسی نسبت قیمت بر درامد فلزات اساسی با 16 درصد رشد، کمترین افزایش را نسبت به ابتدای سال داشته است. بعد از آن صنعت کشاورزی با 20درصد، منسوجات با 22، قند و شکر با 28،مخابرات و کانه های فلزی با 33 درصد، غذا و فروارده های آشامیدنی 46 درصد ، چند رشته ای 48 درصد و رایانه 50 درصد کمترین رشد را داشته اند.

 

صنعت شیمیایی نیز نسبت به ابتدای سال با رشد 69 درصدی نسبت قیمت بر درامد مواجه شده است. نسبت قیمت بر درامد گروه در اسفند سال 91 حدود 5.22 مرتبه بوده که به 8.4 مرتبه رسیده است که بیشتر این رشد مدیون گروه شیمیایی بوده که نسبت قیمت بر درامدهای بالایی دارند و در مدت اخیر رشد کرده اند.


نسبت قیمت بر درامد صنعت دارو نیز از 5.2 به 9.3 مرتبه رسیده است.اما در فلزات اساسی از 6.13 به 6.8 رشد کرده است.

 

جالب توجه آنکه در بین 39 صنعت حاضر در بورس ، 17 صنعت رشد نسبت قیمت بر درامد آن ها بیش از 100 درصد بوده است. 23 صنعت نیز بیش از 50 درصد بازدهی داشته اند و فقط سه صنعت با کاهش نسبت قیمت بر درامد مواجه شده اند.

 

بنظر می رسد بازار به سمت صنایعی که پتانسیل رشد را داشته ولی از رشد بازار جا مانده اند ، هدایت خواهد شد که می توان به صنعت فلزات اساسی، مخابرات،فراورده های نفتی ،چند رشته ای اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.